Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486365#p486365:1crm6twq je napisao(la):
Vocar » 21 Okt 2017 12:47 am[/url]":1crm6twq].. ovde se vodi diskusija o tome da se most postavi da bi biciklisti i kupači
mogli da prelaze na Adu, da zaboga, ne obilaze previše, pa da se ne umore.
Na predhodnoj stranici nema ni reči o Zarićevom mostu, već o novom visećem mostu.
Već sam napisao da bih ovde više voleo novi viseći most, nego Stari savski most.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482690#p482690:1crm6twq je napisao(la):
dragan » 05 Okt 2017 10:01 am[/url]":1crm6twq]..Ako se za Stari savski most ne nađe neko rešenje na lokaciji van Beograda, onda mislim
da bi najbolja i najkorisnija lokacija bila ova koja povezuje Centar N.Beograda sa Adom.
Pošto je već odlučeno da se umesto njega gradi novi most, a on demontira, predlog je
za ovu lokaciju samo ako se ne bude našlo neko drugo odgovarajuće mesto u Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486335#p486335:16jyaln2 je napisao(la):
RioBL » 20 Okt 2017 09:45 pm[/url]":16jyaln2]Da, ukupni put je duzi za oko 200m ali je put preko vodene prepreke duzi za samo 50m. ...
Glavninu troskova kod izgradnje eventualnog mosta bi progutali troskovi mosta preko plovnog puta,..
....kako znas da niza konstrukcija kosta "samo nesto malo manje". Koliko manje?
Ukupni troškovi za dva mosta sa 4 prilazne rampe i deonicom na Međici su očigledno veći
jer je to za 200met duži put od jednog visećeg mosta sa dve prilazne rampe i nije mnogo
bitno što bi jedan bio niži most, jer bi cena bila manja samo zbog nešto nižeg pilona mosta.

Znači, cena mosta zavisi od njegove dužine, a ne toliko od razlike od 5-6met visine pilona.
Kraći piloni su nešto jeftiniji, ali je zato skuplja gradnja dva mosta duža od jednog mosta.
Ako se dodaju i troškovi gradnje na Međici, onda je jasno da je to dosta skuplja varijanta.

Zato je bolje graditi jedan viseći most koji je na boljoj lokaciji i bliži centru N.Beograda.
 
OK, evo napravio sam skice za dvije opcije pjesacko biciklistickog mosta.
Opcija A, kao sto Dragan predlaze, od Omladinskih Brigada do Ade Ciganlije i opcija B za koju ja mislim da je bolja (bez uvrede Dragane :D ) od Gandijeve do Ade Ciganlije preko Ade Medjice, sa privatnim koncesionarom koji bi preuzeo koncesiju nad Adom Medjicom i zauzvrat finansirao dio izgradnje putne komunikacije.



Par napomena:
Skica je radjena u razmjeri.
Mostovske konstrukcije su uzete po uzoru na pjesacki most Sremska Mitrovica.
Opcija B ima jedan pilon zbog krace konstrukcije.
Dimenzije plovnog puta su uzete za most kod Sremske Mitrovice
 
Prvo, skica za most preko Međice nije u razmeri, nap. od Međice do Ciganlije ima
duplo više metara, a i širina ade M. je veća od 93met, tj. tu ima oko 140met, ... itd.
Na toj skici je ukupna dužina samo oko 370met, a ustvari iznosi oko 475met, tako
to nije relevantno poredjenje, a uostalom otvori temu o takvom mostu preko Međice.

Drugo, otvorio sam temu 'Ada Međica' pa tamo možemo da nastavimo o 'koncesionaru'
jer je upravljanje dato Udruženju ade koje je upisano u Katastar kao korisnik....
Inače, Međica nije branjena nasipom, pa tvoja varijanta bi ponekad bila pod vodom.
 
I ta varijanta sa nasipom, koju neću ni da komentarišem, duža je za oko 150met.

Pošto je ada Međica plavno zemljište, morali bi da se na njoj grade i neki stubovi
i sve bi to koštalo više nego jedan viseći most na boljoj lokaciji i bliži centru NBG.
 
Opusti se Dragane, to su samo razmisljanja.
 
Viseći most preko Jablaničkog jezera je dugačak oko 200met, slično našem mostu Ada-B70 :
 
Evo, lepo se vidi da na ovom delu Save nedostaje lep viseći pešačko-biciklistički most 'Ada-B70'.
 
Тај мост би таман "премостио" слепи завршетак бициклистичке стазе која постоји због топлане и шљункара низводно. Taман би бициклисти из блокова могли лагано преко моста, па на Аду и даље ка граду или 25. мају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487566#p487566:2z4pzfvz je napisao(la):
Дошљак » 28 Okt 2017 09:26 am[/url]":2z4pzfvz]Тај мост би таман "премостио" слепи завршетак бициклистичке стазе ...
Vrlo tačno, nisam to zapazio, ali evo mape biciklistički staza sa ucrtanim mostom 'Ada-B70'.
Sada kada postoji i podrška biciklista, most će sigurno biti izgradjen na ovoj lokaciji. :wink:
 
Mozda da umesto mosta postave zicaru koju su namenili za Usce- Kalemegdan kao vezu izmedju NBG i Ade. Verujem da bi bilo daleko vise putnika pogotovo kada je lepo vreme.
 
Mислим да је мост увек дугорочно јефтиније и ефикасније решење од гондоле која ипак захтева комплексинје одржавање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487724#p487724:sg1uk7ty je napisao(la):
tzoran1 » 28 Okt 2017 10:19 pm[/url]":sg1uk7ty]Mozda da umesto mosta postave zicaru ...
Verujem da bi bilo daleko vise putnika pogotovo kada je lepo vreme.
Postoji projekat za gondolu od Delta Siti-a do Ade C., pa dalje do Banovog brda i Košutnjaka.
http://www.blic.rs/vesti/beograd/gsp-i- ... na/nthz7hj

To je paralelni projekat koji će imati svoje putnike, ali ko hoće da jednostavno dođe do Ade
autobusom ili kolima i peške ili biciklom pređe most, taj neće čekati gondolu kod Delta Siti-a.
Uvođenjem expres bas-linije od Opštine do B70, mnogo je brže i lakše doći nego gondolom.
 
Znam za te ideje, samo ne mora da se spaja delta centar sa Avalom preko Ade. :laugh: Mislim na relativno kratku trasu koja ide od obale na novobeogradskoj strani do obale na Adi (eventualno do jezera). Ne vidim razlog zasto da prolazi kroz blokove. Posto i prelazak Save camcem nije besplatan, uz neku razumnu ceni to bi bio projekat koji bi pokrio troskove a mozda i nesto zaradio. Autobuska veza od opstine vec postoji. Cak bolje bi bilo da je pocetna stanica na obali izmedju B70 i B45 (u produzetku Gandijeve) pa preko Ade medjice na obalu jezera na Adi :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487792#p487792:16dvx2pf je napisao(la):
tzoran1 » 29 Okt 2017 10:05 am[/url]":16dvx2pf] .. Mislim na relativno kratku trasu koja ide od obale na novobeogradskoj strani do obale na Adi ..
Cak bolje bi bilo da je pocetna stanica na obali izmedju B70 i B45
Takva 'kratka staza' bi bila najmanje oko 450met., a morala bi da bude bar 15met iznad reke
zbog plovnog puta, pa ne bi cena izgradnje bila baš mala, a još bi morao da se plaća i prevoz.

Trasa preko ada Medjice je već planirana kao 'prva faza' žičare NBG - Čukarica - Košutnjak.
Ako ti misliš i dalje da je to racionalan projekat, otvori temu o njemu i obrazlaži takvu ideju.

Što se tiče visećeg mosta, on sigurno može da se izgradi i da bude besplatan prelazak 'Ada-B70'.
 
Ma nema potrebe za temom, samo razmisljam kako da se novobeogradjani brzo dokopaju obale jezera posto od akva parka nema nista :) A nisam za kilometarske zicare kroz stambene blokove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487808#p487808:2ira58yv je napisao(la):
tzoran1 » 29 Okt 2017 10:58 am[/url]":2ira58yv]... Zicara malo konfornije :)
Pretpostavljam da posetioci Ade i Jezera dolaze na rekreaciju, pa bi

pešačenje 300met. preko visećeg mosta bilo samo malo zagrevanje. :)
 
A kao pesacko/biciklisticki most od okretnice u Bloku 45 do Ade?

Tu okrece vise linija GSP-a nego u B70/70a a nalaze se i biciklisticke staze ka Bezaniji, B70a i Ostruznickom mostu.
 
Da, tamo 'okreće više linija', ali samo 604 nije obuhvaćena pravcem Opština-B70-Ada.
Kao što možeš da vidiš u gprnjem postu, planirao sam i Expres liniju na toj trasi i ona
bi imala samo 4 stajališta na glavnim čvorištima raznih linija, koje bi tako povezivala.

To je najkraća veza od Centra NBG do Ade, a kod Opštine je mnogo linija iz Zemuna
i Bežanijske kose, tako da nema potrebe da se putuje još par kilometara dalje do
okretnica u bloku 45. Pored toga ovaj pravac povezuje Centar Ade sa Centrom NBG.

Most preko Ade i Jezera ne može da se gradi, jer je to 'zaštićena zona', a Taložnik
je i vodozahvat za Fabriku vode, tako da neka veza sa Ostružničkim mostom nije
moguća preko pešačko-biciklističkog visećeg mosta, a realno ona nije ni potrebna.
 
Ne 'most preko Ade i jezera' vec samo most preko Save do Ade. Onda se kroz sumu na Adi poveze na postojecu pesacko-biciklisticku stazu. Dakle ~450m je most preko Save i ~500m staze kroz sumu.
Od NBG do Ade preko novog mosta ima preko 1km (+ stepenice) ili oko 2km ako se prelazi do Radnicke.

Problem okretnice u B70/70a je sto ima samo tri linije koje i nisu toliko ceste. Okretnica u B45 jeste dalje ali ima 4 tramvajske i 7 autobuskih linija (od kojih su 2 ekspres) kao i dosta prostora da se izgradi veliki parking.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488790#p488790:1l2hdn8c je napisao(la):
tripliks » 02 Nov 2017 10:13 am[/url]":1l2hdn8c]..Problem okretnice u B70/70a je sto okrece tri linije koje i nisu toliko ceste. ..
To nije nikakav problem, možda nisi shvatio kako se povezuju linije na trasi Opština-Ada.
Evo, još jednom trase expres-linije od Opštine i mape biciklističkih staza sa ucrtanim mostom.

Praviti most na periferiji NBG nema nikakvog smisla, zato mnogo bolja ocija sa Centrom NBG.
 
Ако буде пара, што да не оба моста :) Мост у продужетку Омладинских бригада "гађа" да кажем урбанизованији део Аде, скоро па у тој оси на Ади постоји саобраћајница уз голф терене. Из продужетка Ивана Рибара се пак удара право на густу шуму која је широка око 500 метара, и нема ближиш стаза/саобраћајница које тај део Савске обале Аде спаја са обалом језера. Мада би то премошћавање из блока 45 допринело лакши приступ становницима НБГ мање запоседнутом делу плаже. Тај мост би сигурно значио становништву и Сурчинских насеља у одласку на Аду.
 
Vrh