Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Zasto je problem ako neko ko nije iz Beograda predlozi nesto sto misli da ce poboljasti taj ili bilo koji drugi deo grada?! Ideja za taj most je odlicna. Zivim u blizini gde je planirana izgradnja mosta i ne vidim tu nikakav problem. NBGD vise nije spavaona. To ce postati najprometniji deo grada cim se pusti u rad autobuska stanica. Ono sto je glavni problem u celom gradu, a postaje problem i u ostalim gradovima po Srbiji jeste prevelika kolicina automobila. Tako da svaka pesacka ili biciklisticka staza je dobro dosla. U tom delu grada mnogo je veci problem sto se reka ne vidi od splavova.
 
Pa problem i jeste, kako što je i objašnjeno na prethodnim stranama, više puta, što će "pešačko-biciklistički" most da zapravo generiše još više automobila u blokovima, i danju i uveče, za koje nema mesta i ovako niti ta mesta mogu da se izmisle... pogotovo što sve ovo smrdi na pripremu za komrecijalnu gradnju na Adi.

Svi gledaju "jao, super, most... moći ću da pređem jednom ,dva put godišnje na Adu, kad mi dođe...", a malo ko razmišlja o onome šta će sve taj most sve da generiše...

I problem je što neko ko živi van Beograda lobira za loša rešenja i za loše ljude ne čelu grada.
I još koristi te loše ljude kao argument za svoje loše ideje.
Zašto ne brine o seči šume u svom kraju?
 
I problem je što neko ko živi van Beograda lobira za loša rešenja . .
Moje "loše rešenje" je prihvaćeno od svih najvažnijih institucija u Beogradu, kao što su Gradska uprava,CIP, Urbanistički zavod, Direkcija za izgradnju, . . Zato i uradjen Plan detaljne regulacije koji je sada na dopuni, a ovaj most je nedavno ušao i u novi Generalni urbanistički plan.

IMG_20220611_173720.png
 
Aha, da, taj čuveni argument autoriteta sistema i države... "država radi za dobro nas građana".... pa menja urbanističke planove ne po želji i potrebama građana nego investitora.
Kao i ovaj novi instant GUP sa nikad kraćim vremenom za uvid.
Lažni plan sa lažnim "postojećim biciklističkim stazama" za koje dobro znamo da - ne postoje.
Koliko samo laži po podmetanja ima na ovoj temi.
 
IMG_20220518_120419.jpg

Ovo je DUP koji je uradio Urbanistički zavod na zahtev Direkcije za izgradnju.
 
A kada se gradio Most na Adi, tada nisu smeli da se postavljaju stubovi u vodi, zbog tobože "plovnog puta", ali zato zbog tzv. "pešačko biciklističkog" može da se turi stub u sred korita Save...
Koja je ovo prevara.
Besmisleni i kontradiktorni planovi se štancuju samo da bi se izvlačile pare iz budžeta.


I i dalje se prikazuje samo most, bez prikazivanja posledica na okolinu.
 
Pošto je Sava sada medjunarodna reka, svaki most mora da omogući Plovni put. Zato ovde nije bitno gde su neki stubovi, već da ih nema na Plovnom putu, a on je mnogo biži blokovima.
 
I tako ćeme da dobijemo još jedno usko grlo na Savi, zbog nečega što ne da nije nepohodno, nego nije ni blizu prioriteta.
Pa koliko puta smo mogli da prisustvujemo trubljenju brodara kod blokova da im se sa puta sklone gliseri, skuteri... manevrisanja, izbegavanja.... samo još fali i jedan ozidan portal na sred reke...

Magovi besmislenih ideja koji nemaju veze sa realnošću nam kroje sudbinu.
 
Cisto sunjam da ce ljudi dolaziti kolima do mosta da bi pesacili preko njega i odlazili na adu u tolikom broju. Odakle god da dodju most na Adi im je blizu i ako odu na stranu Cukarice tamo imaju i parking, a i odmah su na Adi. A za bahato ponasanje dobrog dela ljudi nije resenje ne graditi dobre stvari vec menjati navike i svest svih.
 
Ali argument koji se stalno poteže je "most nije samo za stanovnike blokova već i za ostale stanovnike Novog Boegrada i Zemuna".... bez obzira na postojeći Most na Adi...
Ja se slažem sa tobom da je svima koji ne žive u blokovima logičnije da idu preko Mosta na Adi, to sam ovde ponovio više puta.
Samo, očigledno da nisi pratio temu od početka, pošto je kao deo plana za izgradnju mosta bilo predviđeno i da se pravi garaža - dakle - priliv novih vozila se očekuje i predviđa... a to je i sasvim logično za očekivati. I toga će biti, to je neizbežno. Javni prevoz se namerno uništava, metro se gradi daleko od blokova, šta ljudima preostaje?

I slažem se za to što si napisao za bahato ponašanje... samo, izvini, ko će time da se bavi?
Pa ovaj što su ga izabrali za gradonačelnika je prvi takav, bahat, sirov, gradi bespravno, bez dozvola... on je u kampanji najavljivao ovaj most, ali i gradnju na Adi (rano se izleteo), čovek nema tri dana škole, samo kupljenu diplomu, on se razume u urbanizam koliko treba da izvrši pritisak tamo gde treba da se predmeti gurnu u fioku, a isprektor premesti, za kaznu...
 
Poslednja izmena:
Novog gradonacelnika necu da komentarisem, nemam nista lepo ni pohvalno za njega da napisem. Garaze bi bilo dobro napraviti u svakom bloku po jednu i skloniti automobile sa travnatih povrsina i trotoara. Nacelno mi se ideja mosta svidja ali nisam ni blizu strucnosti u toj oblasti da mogu da tvrdim kakav ce to uticaj imati na taj deo naselja. Mogu samo laicki da procenim. Generelano ideja je dobra, a da li ce to napraviti vise problema nego koristi to ne znam.
 
Garaže, ako se ikada izgrade, mogu samo da ublaže problem parkiranja, a parking mesta na otvorenom će i dalje postojati.
I na žalost, uvek će popunjenost biti u najboljem slučaju blizu maksimuma.
Most će samo da poveća broj novih vozila... a mesta - nema. I ne smemo smesti sa uma da im je za oko pala šuma na Adi, golf tereni... oni uvek imaju skrivene motive.

Nije da nema prečih stvari na Savi. Mi se radujemo kada vidimo pojedinačne slučajeve tekućeg održavanja, umesto da to bude uobičajena praksa.
 
Мислим да ће мост бити користан и Земунцима, ја кад из Земуна долазим бајсом на Аду идем улицом Марије Бурсаћ, а потом у блокове и на чамац, сигурно бих изградњом моста постао његов корисник. Али никада нисам кола паркирао у блоковима и даље ишао чамцем..
Мада сигурно ће мост генерисати и додатни саобраћај аутомобилима у блоковима.
Ове недеље су дуж целе макишке стране били пакрирани аутомобили. Ово значи пакао у повратку са Аде, сигурно треба више од сат времена да би се неко евакуисао, још ако жели да иде на новобеоградску страну то је додатних сат времена пешачења. Не сумњам да би се у том случају многи паркирали у блоковима и онда прешли преко моста.
Свакако би требало изградити нове гараже у блоковима, али ти мора да прати и ефикасна борба против забране паркирања иначе би те гараже биле празне а паркирало би се по зеленим површинама, као што је и сада гаража на Ади полупразна а половина аутомобила на макишкој страни паркирана нерегуларно.
 
Мислим да ће мост бити користан и Земунцима, ја кад из Земуна долазим бајсом на Аду идем улицом Марије Бурсаћ, а потом у блокове и на чамац, сигурно бих изградњом моста постао његов корисник. Али никада нисам кола паркирао у блоковима и даље ишао чамцем..
Мада сигурно ће мост генерисати и додатни саобраћај аутомобилима у блоковима.
Ове недеље су дуж целе макишке стране били пакрирани аутомобили. Ово значи пакао у повратку са Аде, сигурно треба више од сат времена да би се неко евакуисао, још ако жели да иде на новобеоградску страну то је додатних сат времена пешачења. Не сумњам да би се у том случају многи паркирали у блоковима и онда прешли преко моста.
Свакако би требало изградити нове гараже у блоковима, али ти мора да прати и ефикасна борба против забране паркирања иначе би те гараже биле празне а паркирало би се по зеленим површинама, као што је и сада гаража на Ади полупразна а половина аутомобила на макишкој страни паркирана нерегуларно.

Ti ne bi parkirao (i hvala ti :) ) ali upravo si opisao potpuno tačno i predvidljivo ponašanje naših vozača.... i javnih službi koje se bave kontrolom saobraćaja i komunalnog reda.
Most će da bude generator svega što si opisao da se već dešava na Makiškoj strani.
 
Мада сигурно ће мост генерисати и додатни саобраћај . .
Da, ali je pitanje koliki će biti taj "dodatni saobraćaj". Sada već dolazi odredjeni broj ljudi da plati prevoz čamcima, a sigurno će ih biti više kada budu mogli besplatno da predju mostom do Ade.

Još na početku ove teme sam predložio da se pojača bas saobraćaj do okretnice kod nasipa tako što bi se tu preusmerile sezonske linije "Ada" koje sada idu preko velikog mosta iz Zemuna i NBG.

Osim toga može da se uvede bas linija "Ada Expres" od opštine NBG do mosta, jer se tamo nalazi mnogo linija iz raznih pravaca. Ako se poboljša bas veza sa mostom onda će biti manja upotreba automobila. A mora se uzeti u obzir i šta će most značiti za bicikliste.

IMG_20220621_155621.png
 
Poslednja izmena:
Umesto da javni prevoz ljude vozi - direktno na Adu, kao do sada, izgradiće se most da bi se skratila linija i ljudi - duže išli peške na Adu?


Sve se može, kad se hoće... :LOL:
 
Da, bas linije za Adu bi se skratile, a to nije zanemarljivo na godišnjem nivou.
Pešačenje ne bi bilo duže, a uživanje i pogled sa mosta bili mnogo bolji i lepši.

most_pesacko_biciklisticki_ada_blok70_2_220420_tw1024.jpg
 
Jeste, važi, ljudi će pre da uđu u prevoz, da bi izašli da siđu i pešače i preko reke i preko same Ade, umesto da ih kaoo i sada prevoz doveze direktno na odredište i da im uštedi vreme puta i produži vreme boravka na Adi.
Evo, vidim već sada silaze kod Dejtonke da bi preške prešli preko Brankovog, da bi mogli da se dive pogledu gok šiba vetar preko Save....
Koja je to naiva od priče.

Linije već postoje, postoji UMP - sa 2 semafora do Ade umesto 5 od ukrštanja UMP i Omladinskih brigada. UMPom voze brže i manje troše, u Omladinskih Brigada je već gužva i bez novih linija JGP. Okretnica je dimenizonisana za jednu liniju, sada je silom prilika koriste - tri... i služi i još kao okrenica za ostali saobraćaj i parkiralište, nema mesta za vozila JGP koje treba da čekaju putnike.

Biciklisti već imaju most, ali i dalje nemaju - lift.
I kako su ga prikazali na renderu, a koliko vidim, i odgovara tehničkom crtežu - stub je baš na mestu gde brodovi manevrišu. Alal vera arhitekti.

Ušteda se dobija - tako što se most neće graditi.
I finansijska za cenu mosta, i za sve probleme koje bi da izazvao u blokovima, a za koje ne postoje rešenja.
 
интересно скоро 400м пешачког моста, вуче ли то на рекорд?
Има ли уопште сличних примера да се мост тих габарита прави само за пешаке и бициклисте?
 
Да, кањонски мост анјдужи на свету је преко 500м дуг, али то је мало специфична прича. Ово преко реке је занимљивије.
 
. . има ли уопште сличних примера да се мост тих габарита прави само за пешаке и бициклисте?
 
Оба рекордера код нас. Сремска Митровица повукла ногу.
 
Treba posmatrati to i iz perspektive da su i Sava i Dunav široke reke, pa nije toliko čudno da je pešački most preko njih dugačak.
 
Vrh