Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Mislio sam zašto nije ovako recimo?
 

Prilozi

  • most varijanta.jpg
    most varijanta.jpg
    74,4 KB · Pregleda: 2.467
Pogledaj i uporedi dužinu spiralne rampe sa tvojim predlogom, koji nema potrebnu dužinu i bio bi suviše strm ili pod velikim nagibom.
Most mora da bude visok kao i ostali savski mostovi radi prolaska brodova, pa će onda i prilazne rampe morati da budu odgovarajuće dužine.
 
Ovoj je skica jednog člana foruma, uradjena po ugledu na most u SM, a koju je nacrtao povodom mog predloga za Viseći most.
Ovde bi pristupne rampe mogle da se spuštaju na nasip odmah posle pilona (stubova mosta), pa ne bi morale da se grade spiralne rampe kao u objavljenom Idejnom rešenju.
.
file.php
 
Da budem objektivan, dobio sam odgovor na Instagramu na moj komentar:
"Izgleda da će jedan stub da bude na sred Plovnog puta međunarodne reke Save.
Bolje rešenje je Viseći most."

marko_stojcic_ https://www.instagram.com/p/B-_eenbpS34/

"Poštovani,
Služba glavnog urbaniste je u toku izrade ove idejne skice konsultovala sve nadležne ustanove za neophodne uslove za projektovanje. Prema uslovima Srbija voda, plovni put se nalazi ispod najvećeg raspona mosta, širine 160m. Drugi deo rečnog korita je plitak za vozila međunarodnog rečnog saobraćaja, pa su u skladu sa rešenjem planirani stubovi na manjim rasponima."


Meni baš nije tako očigledno na renderu da samo ispod tog raspona ima 160 metara.

file.php

file.php
 
Sava na tom mestu je prosečno široka oko 300m, zavisno od vodostaja. Ispod najvećeg raspona mosta sigurno nema 160m, možda ispod dva najveća susedna raspona ima toliko.
 

Prilozi

  • IMG_20200418_161245.png
    IMG_20200418_161245.png
    477 KB · Pregleda: 2.097
Taman da stub stave na špici ade medjice i dva na obalu i riješen problem
 
Malo sam analizirao taj odgovor i možda je greška u broju 160m, a trebalo je 100m.
Onda bi mogao da se uklopi taj najveći raspon mosta na Plovni put, kao na ovoj slici.
 
Koliki je raspon na zaricevom mostu izmedju riječnih stubova ...
 
Oko 105 metara je glavni raspon na Zarićevom mostu a na Starom železničkom oko 95 metara.
 
Znaci gradski odgovor je čisto lupanje širina za vozila kako kažu ko zna kako je neko naklepo taj kopi pejst odgovor ....
 
Odgovor je sa profila Glavnog urbaniste na Instagramu, kao što sam već napisao.
Ali, možda je "0" permutovana u "6", pa piše 160 umesto 100 i zato sam postavio i pitanje na Instagramu da nije možda greška u pitanju. Čekam odgovor, ali sigurno je greška.
 

Prilozi

  • IMG_20200419_064554.png
    IMG_20200419_064554.png
    673,3 KB · Pregleda: 2.003
Oće on(i) tako da permutuju ili ne(namerno) pogreše poziciju spomenika na Savskom trgu :bash:
 
Sada kada smo razjasnili pitanje dimenzije najvećeg raspona mosta, može opet da se vidi problem sa spiralnim rampama. Već sam ranije uporedjivao potrebnu dužinu pristupnih rampi sa sličnim mostom u Sremskoj Mitrovici, jer se tamo isto spušta rampa na nasip sa strane Mačvanske Mitrovice. Otprilike tamo je dužine oko 80m od stuba koji je na granici Plovnog puta. ( viewtopic.php?p=645511#p645511 )

Ako bi to uporedili sa stubom najvećeg raspona, onda je kod blokova to oko 140m što je više nego dovoljno za pristupnu rampu. Ovo bi ujedno bio i abdejtovan odgovor na pitanje u prvom postu ove stranice.

Sa druge strane prema Adi ima preko 250m od Plovnog puta, tako da tamo tek neće biti problem da se rampa spusti direktno na nasip. Most mora da bude odredjene visine radi prolaska brodova, nap. 15-16m. Na renderu ta visina mosta ide skoro do nasipa, pa su onda potrebne spiralne rampe. Medjutim, ako se odmah posle stubova najvećeg raspona počne spuštanje na nasip, onda nisu potrebne te spiralne rampe i troškovi za njihovu izgradnju.
 

Prilozi

  • IMG_20200420_050933.png
    IMG_20200420_050933.png
    505,3 KB · Pregleda: 1.876
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729264#p729264:3au0pqro je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2020 10:40 pm[/url]":3au0pqro]Oko 105 metara je glavni raspon na Zarićevom mostu a na Starom železničkom oko 95 metara.

Koliko me sećanje služi, jedan drugi most je građen bez stubova u koritu Save, čak ni uz samu i tada i danas još uvek neuređenu obalu, sa argumentom "neometanja plovnog puta", uz dodatne argumente "da će se tramvajski most i njegovi stubovi neminovno jednog dana ukloniti" i da pored ostalog "dobijamo i pešačko biciklističku stazu do Ade".
Nešto tu ne štima. Dobili smo i tu stazu, izabran je skuplji projekat koji ne ometa plovni put, a sada bi neki samo 2 km dalje da grade novu stazu, na stubovima u reci...
Dobro, kada se nađemo u krizi, makar znamo da možemo da računamo na pomoć brata Sija i na tiha dodatna zaduživanja.
 
Kad već pišemo o ta 2 mosta, evo da se vidi njihov položaj i šta oni povezuju.
Pešačko-biciklistički most će koštati ~15mil evra koji će možda ići iz budžeta.
 
Postojeći i nepostojeći most imaju pešačko biciklističke staze koje povezuju iste stvari, samo u različitim tačkama.

Ako ga bude, možda će ići "iz budžeta"... naravno, budžet je za mnoge jedna imaginarna kategorija i nije im jasno niti ih zanima kako se puni i ko ga puni, znaju samo da odatle dolaze pare... a kada se optereti nepotrebnim glupostima poput ove, onda država mora da se zadužuje u inostranstvu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729653#p729653:1lnomyy9 je napisao(la):
relja » 20 Apr 2020 04:11 pm[/url]":1lnomyy9]Postojeći i nepostojeći most imaju pešačko biciklističke staze koje povezuju iste stvari, samo u različitim tačkama.
Da u mnogo različitim tačkama, koje su pritom i dosta udaljene. (2km)
Postojeći most preko Ade ima sasvim drugu namenu od budućeg mosta.
A, cena od max 15mil evra je minorna u odnosu na planirane investicije.
 
Za 15 mil evra moze da se napravi most sa pilonom na adi medjici i dva stuba na svakoj obali i na sajlama da konstrkcija predje savu na adekvatnoj visini zbog plovnog puta bez stubova u vodi ...
Samo mislim da taj most sad nije prioritet ...
Plus pojavio se u prici samo da bi zaricev mogli da smjeste u park sto je ludost svoje vrste...
 
Ako se spajaju Ada i Blok 70, to mora da bude i drumski most za neke slucajeve, a ne samo pesacki. Ja sam prvi protivnik automobilizacije tamo gde ne treba, ali Ada je vec odavno urbanozovana, ima restorane, diskoteke, ulicni sadrzaj,..Znaci da je tu potrebna i dostava neke robe...Pa neka ima da se udje i sa dve strane. A taj posao dostave rade neki ljudi, pa neka se njima olaksa. Mislim, ne mora da bude po traka za smer, ali neka bude jedna, dovoljno siroka da mali dostavni kamion moze da prodje, a primarno da bude pesacki. Drumski za dostavu robe, mozda liniju GSP-a i slucaj nekakve opasnosti. Nista vise od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729820#p729820:ckcd7vwn je napisao(la):
direktor » 21 Apr 2020 12:33 am[/url]":ckcd7vwn] . . moze da se napravi most sa pilonom na adi medjici . .
O lokaciji ovakvog mosta smo već dosta pisali, a godinu dana posle pokretanja ove teme u septembru 2018. CIP je uradio Studiju o položaju pešačko-biciklistickog mosta na tri lokacije. Prema toj Studiji "najpovoljnije rešenje je nastavak Omladinskih brigada zbog svoje povezanosti sa postojećim pešačkim koridorima (Lázaro Kardenas), biciklistickim stazama, blizine težišta lokalnog stanovništva, gustine naseljenosti, kao i geotehničkih uslova."
Znači, sa izborom lokacije je završeno i sada se radi na izboru najboljeg rešenja za most.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729826#p729826:ckcd7vwn je napisao(la):
Blade » 21 Apr 2020 01:15 am[/url]":ckcd7vwn]Ako se spajaju Ada i Blok 70, to mora da bude i drumski most za neke slucajeve, .
U jednom predhodnom postu sam nešto slično predložio, ali samo za hitne slučajeve :
"Pošto će konstrukcija mosta omogućiti i pojedinačni prelezak kola i kombija, uopše lakih vozila, trebalo bi planirati i takvu mogućnost. . . omoguće pojedinačan prelazak lakih vozila u nekim vanrednim situacijama - "ne daj Bože". ( viewtopic.php?p=707932#p707932 )
 
Nista tu nije zavrseno dok se ne napravi
Most preko ade je trebo biti na drugom mjestu pa je primjeren na kraju
Most moze biti i imati mostu kralja Aleksandra npr ...
 
Stojčić rekao u intervjuu na Studio B da će novi pešačko-biciklistički most koji spaja Adu i Nbg koštati između 7 i 9 miliona evra.
 
Takodje, ne bi bilo lose da postoji pesacki most preko samog Savskog Jezera, kako bi se za krace vreme prelazilo s jedne na drugu stranu obale.
Onda bi i mesta za parkiranje mogla drugacije da se planiraju.
 
Vrh