Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Oba mosta bi mogla biti u jednoj liniji, kao dva dela istog projekta np.
 
Bilo bi superkul da se izgradi ovaj most, jer bismo konačno mogli da trčimo preko Save 4 puta različitim mostovima.
 
Cijena ce da poraste sigurno ...ako dodje do gradnje ...ima da ga grade bar 6 godinica ko pasarelu...
Nevidim potrebu da premjestas postove ljudima o da glumis moderatora ....
 
Šta ti "vidiš" oko gradnje ovog mosta to je tvoja stvar, ali ako pogledaš naslov ove teme, onda ćeš shvatiti zašto sam diskusiju o mostu preko Savskog jezera na Adi preneo na temu o Adi Ciganliji.

O stalnom hejtovanju i tvojim pretpostavkama neću ni da trošim reči, dovoljno je sve to besmisleno.
 
Opet nove cifre i što se tiče najvećeg raspona i okvirne cene gradnje mosta:

"Posle ukidanja vanrednog stanja građani će imati priliku da na ranom Javnom uvidu pogledaju Idejno rešenje pešačko - biciklističkog mosta koji će povezati Adu Ciganliju i Blok 70. Kako je Stojčić rekao za "Novosti", gradnja bi trebalo da počne sledeće godine, Plan detaljne regulacije je u izradi, a grad će finansirati izgradnju. Procenjena vrednost je 10 miliona evra.

Most se sastoji od lučne čelične konstrukcije koja preko sedam stubova sa rasponima od 150 metara preko plovnog puta do 30 metara premošćava Savu u dužini od 520 metara - navodi Stojčić."
https://www.novosti.rs/vesti/beograd.74 ... nliju-FOTO
 
Lupao stojicic oko mosta u bg hronici nista pametno nije Reko ...
 
.. a nova voditeljka Hronike ima harizmu Nedeljka Kovinjala! :|
 
Dobro je da niste gledali gostovanje na Studiu B, ono je bilo još gore jer su ga upoređivali sa mostom preko Ade. Hajde da su oba mosta iste namene pa da nekako upoređujemo, ali ovo je baš treš u rangu Studia B.
 
Sada je to postala aktuelna tema i većina medija objavljuje članke i tv-intervjue ( za StudioB ima link u gornjem postu). Od ovog poslednjeg jedino što vredi zapisati u vezi ovog mosta je da će biti širok 6 metara i da će koštati izmedju 8 i 12mil. evra ( bilže 12mil).
Znači, očekuje se na jesen da Skupština grada usvoji PDR po kojem će onda Direkcija dalje raditi projekt za most i raspisati tender za gradnju, koja bi počela krajem 2021. ili verovatnije početkom 2022. kada bi most bio i završen.
(4:10 https://m.youtube.com/watch?feature=you ... kbNkDbT0qE)
 
Izvor: Beobuild.rs

Peške od blokova do Ade
200429-pesacko-biciklisticki-most-ada-01bm.jpg

Tema povezivanja Ade Ciganlije sa Novim Beogradom ponovo je aktuelizovana nedavnim lansiranjem rendera novog pešačkog mosta u medijima. Kako povezati Adu Ciganliju sa savskim blokovima, jedna je od tema koja se redovno pojavljuje u javnosti, ali uglavnom bez jasnog cilja da se to i ostvari. Do sada su na ovu temu predlagana svakojaka tehnička rešenja, a poslednje koje je predlagalo žicaru čak je i usvojeno u okviru Plana detaljne regulacije. Da li je plan izgradnje žičare u potpunosti napušten nije poznato, ali iz kancelarije gradskog arhitekte stigao je prikaz novog pešačkog mosta, koji navodi na promenu pristupa. Izgradnja ovakvog objekta ima dugačku proceduru, pogotvo kada nema nikakvu plansku osnovu kao ovaj most. U tom smislu, njegova izgradnja na dugačkom je štapu, imajući u vidu da je sve još uvek samo “ideja”, a ne radi se o jeftinom poduhvatu.

Vise informacija o predlozenom resenju mosta mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/-pe%C5%A1ke-od-bloko ... p2933.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729826#p729826:1r1mmfpb je napisao(la):
Blade » 21 Apr 2020 01:15 am[/url]":1r1mmfpb]Ako se spajaju Ada i Blok 70, to mora da bude i drumski most za neke slucajeve, a ne samo pesacki. Ja sam prvi protivnik automobilizacije tamo gde ne treba, ali Ada je vec odavno urbanozovana, ima restorane, diskoteke, ulicni sadrzaj,..Znaci da je tu potrebna i dostava neke robe...Pa neka ima da se udje i sa dve strane. A taj posao dostave rade neki ljudi, pa neka se njima olaksa. Mislim, ne mora da bude po traka za smer, ali neka bude jedna, dovoljno siroka da mali dostavni kamion moze da prodje, a primarno da bude pesacki. Drumski za dostavu robe, mozda liniju GSP-a i slucaj nekakve opasnosti. Nista vise od toga.

Po SPRS Evrokod standardu za opterecenja na mostovima, svaki most na koji fiziciki moze da se popne (neko) vozilo mora da se i projektuje za isto.
 
Kontaktirao sam arhitektu koji projektuje mostove i u vezi cene je rekao da je to oko 3.000 evra po kvm. U ovom slučaju to bi bilo 520x6=3.120kvm x3.000e=9.360.000 evra, tako da se procene cene poklapaju. Možda tu nije i cena pristupnih rampi, koje će tek biti definitivno odredjene u Projektu.
 
Post sa teme "Stari savski most", ali koji se odnosi na problem o kojem smo već pisali na predhodnoj stranici. U medijima je pominjan najveći raspon preko Plovnog puta od 150m i 160m, ali se to ne vidi na renderima, jer bi to bilo preko polovine reke koja je na ovom mestu široka oko 300m.
.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680709#p680709:ff6ejeic je napisao(la):
Lord » 16 Nov 2019 11:51 am[/url]":ff6ejeic]U 21. veku postaviti stub na sred plovnog puta?
.
sss.JPG
 
Imaš pravo, čudna je situacija sa rasponima kada su renderi u pitanju.

Informacije sa njihove strane kažu sledeće, citiram:
Konstruktivni rasponi su u sledećem rasporedu od obaloutvrde Novog Beograda prema Adi: 26m, 26m, 189m, 100m, 52m, 30m i 39m.

Pristupne rampe, nagiba 6%, su dužine 90m na strani Ade ciganlije i 108m na novobeogradskoj strani.
 
Onda renderi nisu dobro nacrtani, tj. nisu najtačniji ili su optička varka. :)
Plovni put nije baš tako blizu obali kod ovog najvećeg raspona od 189m.
 

Prilozi

  • novi most 2.jpg
    novi most 2.jpg
    45,4 KB · Pregleda: 2.780
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733625#p733625:3tit2fky je napisao(la):
Igor » 30 Apr 2020 05:47 pm[/url]":3tit2fky]Imaš pravo, čudna je situacija sa rasponima kada su renderi u pitanju.
"Konstruktivni rasponi su u sledećem rasporedu od obaloutvrde Novog Beograda prema Adi: 26m, 26m, 189m, 100m, 52m, 30m i 39m."
Kad smo već kod odnosa i razmere, kad sračunamo samo ova dva raspona (189:26=7,27) dobijemo da je raspon preko Plovnog puta preko sedam puta veći od susednog prema blokovima.
Ali, na renderu to uopšte nije tako, već je taj odnos mnogo manji.
 
Posle neophodnog veštačenja i forenzičke analize rendera i raspona, došao sam do zaključka šta je bila ideja ovog rešenja. To se najbolje vidi na renderu koji je bio objavljen za anketu, jer je pogled sa bočne strane i može da se uporedi sa Plovnim putem.

Prvo sam razmatrao samo tri najveća raspona od 189, 100 i 52 metra, jer oni ustvari idu preko korita reke, tj. od obale do obale 341m.Ostali manji rasponi idu preko plavnog zemljišta do nasipa, a o njima i rampama ću pisati u drugom postu.

Najveći raspon od 189m ide od obale kod blokova da sredine reke gde je granica Plovnog puta koji je pomeren prema blokovima zbog ada Medjice. Ostala dva raspona od 100m i 52m idu preko drugog dela reke do Ade.

Pošto su dostavljeni ovako precizni rasponi u metar, onda mora da postoji i neka Skica mosta, jer su date mere i nagib i za pristupne rampe. To do sada nije objavljeno (?!), ali je poslato u Direkciju koja sada preuzima posao oko realizacije ovog projekta.

Naredni korak je Javni uvid u 'Plan detaljne regulacije" koji je najavljen odmah posle ukidanja Vanrednog stanja i čije se usvajanje očekuje na jesen. Tada će moći da se raspišu tenderi za projektovanje i izvodjenje radova koji se očekuju početkom 2022.
 

Prilozi

  • IMG_20200502_071212.jpg
    IMG_20200502_071212.jpg
    587,3 KB · Pregleda: 2.572
Sada bi trebalo videti problem sa delom mosta iznad kopna, a koji je ovako opisan u članku BB:
"Most prelazi na kopno 3.5 metara iznad obaloutvrde, što stvara značajnu visinsku razliku i izazov za projektante. U ovom slučaju, pristup mostu rešen je rampama sa nagibom od 6%, dužine 90 metara na strani Ade Ciganlije i 108 metara na novobeogradskoj strani."

Pošto od stubova koji su na samoj obali korita reke ima dovoljno dužine, rampe mogu odmah posle njih da se spuštaju do nasipa. Nema potrebe da most dolazi na visinu od 3,5m do nasipa, pa onda da se gradi spiralna rampa. Jedino ako su tako hteli da sačuvaju formu "talasa", ali ona se neće mnogo promeniti kod ovog rešenja.

Merio sam na 3 aplikacije dužinu od nasipa do obale na novobeogradskoj strani i dobio oko 90m. To je onda dovoljno da rampa počne da se spušta odmah posle stuba na obali. Sa druge strane ima daleko više mesta da se isto spisti rampa na nasip Ade.

Sve to govori da spiralne rampe nisu potrebne i da drukčijim rešenjem može da se smanji cena izgradnje mosta. Nadam se da će to uočiti i u Direkciji koja je sada preuzela realizaciju projekta, a skrenuću im pažnju na to bolje rešenje. ;)
 

Prilozi

  • IMG_20200505_045408.jpg
    IMG_20200505_045408.jpg
    74 KB · Pregleda: 2.335
Jedva čekam most ovde, mislim da će živnuti i taj deo Ade kao i Savski kej.
 
Juče sam prošao "tim delom Ade" prvi put posle 15-ak godina i prilično sam se razočarao "razvojem".

Naime, pre tu nije bilo ničega. Onda se pojavio golf teren, a onda i gomila terena za fudbal sa veštačkom travom. Sada da bi došao sa druge strane, tj, do terena za basket i odbojku prolaziš kroz uzan, dugačak, žicom ograđen deo između tih novih terena il ideš okolo jer kroz golf teren ne možeš da prođeš.

Sa druge strane, ogroman boljitak su veštačke podloge na terenima za basket i odbojku. Broj terena za odbojku je smanjem. Nekada ih je bilo 6 betonskih, a sada imamo dva sa ekstra podlogom i jedan betonski koji se ne koristi.

Juče sam i igrao odbojku tu posle baš dugo vremena i na ta dva terena je bilo 7 ekipa (3 je optimum), tako da bi bilo lepo da se i preostali teren postavi sa tom novom podlogom. Sve pohvale za podlogu. U pitanju je šupljikava plastika (kao za 3x3 basket) i zaista sve pohvale.

Ada nekada (2002)

Ada tereni 2002.jpg


Ada sada

Ada tereni 2020.jpg


IMG_0041.JPG
Pogledajte prilog 3

Ova zumirana kanta je tu i dalje, kao i pre 20-ak godina. Služila nam je da namestimo našu mrežu koju smo donosili. Sada su mreže tu stalno.

edit: most će izbiti u levom delu slike, tačno u pravcu postojeće staze koja ide ka jezeru.
 
Vrh