Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Treći sloj je urađen u jednoj traci od Grdice do Obrve i petlja Adrani ( u Grdici pre Adrana počinje 3 sektor) . U Obrvi su krenuli sa asfaltiranjem i na par mesta je urađen asfalt u dva sloja i urađen je podsloj koji se radi pre rizle ali na žalost trenutno stoji zbog blokade. Dalje od Katrge do Mojsinja je uradjen asfalt u dva sloja u obe trake a dalje od Mojsinja ka Balugi je jedna traka pokrivena rizlom i to je stiglo na nekih 2 km od buduće naplatne rampe Čačak istok. Uporedo sa tim se izvode i radovi na postavljaju zaštitne ograde, zvučnih barijera i bankina i to je prilično odmaklo.
 
А колико је, по слободној процени завршено радова од Адрана до Прељине, под тим мислим да 100 % подразумева 3 слоја асфалта у оба смера, ограде, букобране итд.? Да ли је то ближе 50% или можда 75% ?
0%
 
Autoput je građen domaćinski, pazilo se na to da ne košta puno i da se što više uštedi, tako da nije problem što je posle duže eksploatacije došlo do "manjih" propusta.
Da smo izrradnju autoputa plaćali po punoj ceni, tj. da je koštao kao drugi autoputevi u regionu onda bi se to moglo nazvati velikim propustom i lošim nadzorom izgradnje.
 
Naši vrsni stručnjaci su isprojektovali ne jednu, već dve petlje, za leteće automobile tj vazduplohove, a tu je i treća petlja malo trenutno polusposobna za rad. Naravno, kome projektantu iz udobne fotelje kancelarijskoga tipa palo na pamet da će tranzit prolaziti iz Aleksandrovca, Stopanje itd prolaziti kroz Kruševac, pa sad, nit obilaznica nit običan magistralni put. A lepo ga i grade pa u poslednje vreme, malo malo, pa neka zatvaranja i barikade, ja bih rekao da na to ima uticaj strani faktor, a koji, čekam presednika da mi kaže. Živela Srbija (reci i ti živela srbija)
 
Sa Instagram naloga Koridori Srbije:
Screenshot_20250723_211953_edit_14534590757317.jpg
Screenshot_20250723_212004_edit_14514779505293.jpg
 
Autoput je građen domaćinski, pazilo se na to da ne košta puno i da se što više uštedi, tako da nije problem što je posle duže eksploatacije došlo do "manjih" propusta.
Da smo izrradnju autoputa plaćali po punoj ceni, tj. da je koštao kao drugi autoputevi u regionu onda bi se to moglo nazvati velikim propustom i lošim nadzorom izgradnje.
Ne radi se o ceni, svaki ugovor sadrži u sebi i DNP, defect notification period, ili ti period za otklanjanje nedostataka nakon puštanja u saobraćaj, odnosno preuzimanja od strane Investitora. Ili ti po našem, garantni period, najčešće je to 2 godine, dok je kod nas za autoputeve 3 godine. I to ne zavisi od cene ili bilo čega drugog, to je jednostavno propisano zakonom isto kao i što imaš garanciju za bilo koji elektronski uređaj, nezavisno od njegove cene.
 
Da, jesam bio sarkastičan, malo sam hteo da se našalim.
Mada, mislim da cena znači i kvalitet, bar bi tako trebalo da bude. Nedavno sam jurio neke behaton kocke za dvorište i cena je baš diktirala kvalitet. Npr. debljina kocki, način proizvodnje, agregat koji se koristi, vrsta i debljina tampona i sl. Svi daju neku garanciju, samo što će one loše da propadnu nedugo posle isteka garantnog roka, a one bolje će trajati mnogo duže.
Isto tako, poučen primerima na raznim našim gradilištima gde se sve bez problema krpi samo da pregura garantni rok, a gde je cena bila kao da je najboljeg kvaliteta. Koliko se sećam slična priča je bila i sa granitnim kockama u centru Beograda, za koje se pričalo da su skupo plaćene, ali da će zato da traju 100 godina, pa jedva nekako izguraše do garantnog roka. Tako su uradili i behaton kocke na trotoarima u mojoj ulici, malo malo pa neka pukne, otvori se neka rupa zbog loše drenaže, pojave se velika ulegnuća i sl. Dok je bilo u garantnom roku sve se to nekako "sređivalo". Sada, godinu i nešto dana nakon isteka garantog roka trotoari izgledaju kao da su u ratnoj zoni, kao da su ih gazili tenkovi i kao da su padale granate.
 
Vrh