Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Koliko bi koštalo da se tokovi sve tri Morave ovako izregulišu? Koliko uopšte koštaju ovakvi radovi po kilometru? I ima li uopšte smisla raditi tako nešto?

Meni je nekako baš lepo da vidim reku ovako "raščišćenu", u nedostatku bolje reči. Pretpostavljam da je na dnu novog korita nekakav kamen, samim tim voda ostane bistra i nezamućena, nema mulja i nekakvih nanosa koje voda nosi nizvodno.

Podseća me na alpske reke u Švajcarskoj, koje izgledaju ovako (na slici reka Ar u Bernu):

1742758690600.png
 
Da li je praksa da se ovako nešto radi sa stanovišta životne sredine? Šta biva sa biljkama i životinjama koje ostaju u starom koritu koje se zatrpava? Pretpostavljam da veliki deo njih nepovratno izumire na tom staništu.
 
Baš zbog toga ovo nije praksa i ovo je samo još jedan skandal u nizu. Uništili su šume, močvarna područja i delove sa sporijim tokom. Takođe su ispravljanjem smanjili površinu koju reka navodnjava. Ovo je uništenje celog ekosistema reke, a takođe i dovodi do povećanog rizika od poplava.
 
U Novom Sadu su se bunili zbog mosta na Šordošu iz ekoloških razloga. A ovo sa Zapadnom Moravom je ekološka katastrofa. A niko ni reč.
 
U Novom Sadu su se bunili jer neće još kola u svom kraju, nego su to umotali u ekologiju, a zapravo skoro potpuno nebitno sa ekološkog aspekta. Zato nizvodno kod Petrovaradina posekli šumu da bi probili most sa petljom, a onda sve do Žeželjevog mosta za put i niko ni da pisne.
 
Baš zbog toga ovo nije praksa i ovo je samo još jedan skandal u nizu. Uništili su šume, močvarna područja i delove sa sporijim tokom. Takođe su ispravljanjem smanjili površinu koju reka navodnjava. Ovo je uništenje celog ekosistema reke, a takođe i dovodi do povećanog rizika od poplava.

Sve sve, al da povecava rizik od poplava........... boze me sacuvaj sta covek nece procitati..... Reka je ukoricena i nece se izlivati svake godine, postoji i nasip, takodje nema prepreka u koritu koje inace izazivaju poplave... Ako mislis na rizik od bujicnih poplava zbog ubrzanja reke, molim te pokazi gde se to moze desiti nizvodno. Jedini rizik je povecana erozija na delovima toka gde nije uradjena obaloutvrda, zbog blagog ubrzanja toka reke.
 
U Novom Sadu su se bunili jer neće još kola u svom kraju, nego su to umotali u ekologiju, a zapravo skoro potpuno nebitno sa ekološkog aspekta. Zato nizvodno kod Petrovaradina posekli šumu da bi probili most sa petljom, a onda sve do Žeželjevog mosta za put i niko ni da pisne.
u Novom Sadu su se bunili,

1. zbog bespotrebnog unistavanja stotina stabala koja su staniste desetina strogo zasticenih vrsta ptica i to periodu kada se te ptice gnezde, a samo da bi se olaksao posao i smanjili troskovi kineskim izvodjackim svetim kravama (sto direktno dovodi i do povecanja dela koji ide u odredjene dzepove)
2. zbog bespotrebnog, preskupog vijadukta dugackog vise od jednog kilometra, koji ce unistiti zivote hiljadama ljudi koji zive na bulevaru evrope tako sto ce im saobracaj na bulevaru udvostruciti i podici na nivo drugog i treceg sprata...


Suma koja je posecena nizvodno, unistena je u oluji 2023...
 
Baš zbog toga ovo nije praksa i ovo je samo još jedan skandal u nizu. Uništili su šume, močvarna područja i delove sa sporijim tokom. Takođe su ispravljanjem smanjili površinu koju reka navodnjava. Ovo je uništenje celog ekosistema reke, a takođe i dovodi do povećanog rizika od poplava.
Pored navedenog, dolazi i do negativnog uticaja na rotaciju planete Zemlje, što direktno ruši balans Zemlje i Meseca, sa uticajem na plime i oseke širom planete, a nije zanemarljiv ni uticaj na magnetno polje planete, te njegovo moguće pomeranje sa mesta gde je sad na mesto gde nije sad.

O tom skandalu se ne priča, jer su mediji zatvoreni i blokirani.
Toliko skandala u nizu posramilo bi i Markiza De Sada, te bi dotični morao da napiše novu knjigu, skandalozniju od one prethodne.

Predlažem blokadu tunela ispod La Manša, jer očigledno ove lokalne blokade ne daju željene efekte dok se do kraja ne razotkriju odgovorni za ovoliki broj skandala u nizu.
 
Ja predlažem da se radovi na Moravskom koridoru kao i na deonici Preljina Lučane maksimalno ubrzaju jer opštine Lučani i Guča sada moraju svoje smeće da voze čak u Jagodinu.

Pre toga su probali sa Lapovom ali su se stanovnici Lapovo pobunili jer ne žele tudje smeće na svojoj deponiji a i sama obilaznica oko Kragujevca slabo napreduje pa izraubovani kamioni jedva ppdnose tolike dnevne kilometraže.

Stanovnici Jagodine se još nisu izjasnili o ovoj genijalnoj ideji.

 
Ja predlažem da ne gradimo puteve uopšte, da srušimo i ovo što imamo, ionako ti putevi ne postoje, to je samo propaganda, i da se lepo vratimo na bicikle - em je zdravije, em ne šteti prirodi.
 
Vrh