Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Da,ima logike ali veza Vrba-novi most-Vitanovac može da se pusti u saobraćaj i bez završetka deonice Vrnjačka banja-Vrba.
Može, ali mislim da će, što je više moguće, izbeći radove pod saobraćajem i mislim da bi tako gradnja tog dela duže trajala, jer bi resurse preusmerili na most i pristupni put, a u nekom procentu bi autoput čekao. Svakako me raduje što će odmah da nastave do Vrbe.

Most u Vitanovcu će uskoro postati žila kucavica, međutim, za most u Stopanji, nema mnogo informacija još uvek. Jedna nepotvrđena informacija je ta da je navodno krenula ekspoprijacija (ovo uzimam sa velikom rezervom).

Što se tiče famoznog kružnog toka u Trsteniku, ako je u nadležnosti opštine, a siguran sam da jeste, ostaće kao lepa želja još dosta vremena, jer mislim da za to nema novaca, a sa dosadašnjim projektima su se pokazali loše. U mom selu su radili asfalt, presvlačenje, još u januaru, sećam se da je bilo i nekog snega, hladno vreme. Evo, nije prošlo ni godinu dana, asfalt je ispucao. Zašto je do toga došlo, ne znam, može da se kaže da je bilo hladno, loše utabano ili jednostavno mala debljina asfata da bi što manje koštalo. Stari put iz doba SFRJ je imao ivičnjake, sad su izostali. Mogao bih da razumem da se to desi posle 5 godina, pa i da se to nekako i zaboravi, ali već sledeće godine očekujem krpljenje...
Tako da, po mom mišljenju je bolje da opština tu ništa ne pipa, da ne bi došli u situaciju da se kružni tok raspada posle godinu dana.
 
Malo informacija što se tiče petlje Pojate i petlje Preljina:
Izvođač je po projektu i ugovoru dužan da uradi uklapanje autoputa na postojeću petlju Preljina, da rekonstruiše petlju Pojate i da napravi odvojene trake.
Što se tiče novih petlji one nisu predmet Moravskog Koridora već odvojen projekat koji je u ideji tek od 2023.godine.
Znači prvobitno nisu ni bile planirane nove petlje već će se one graditi naknadno.
Tačan datum početka radova i kada će se raditi se ne zna, to je od mene iz razgovora sa šefom projekta.
Čekaj, zaista su isplanirali autoput bez petlji na početku i kraju istog?

To uklapanje je na petlji Pojate barem bio vrlo ozbiljan zahvat i radovi su trajali godinu dana. I onda će u nekom momentu to sve da se radi ispočetka, i to pod saobraćajem otvorenog Moravskog celom dužinom…

Hvala na informaciji inače. Sad je jasnije zašto se radi kako se radi.
 
Poslednja izmena:
Evo ga već kamion parkiran u jednoj traci uključenja KS-NI jer nema mesta na parkingu. Nije na samoj rampi, al ipak…

Jesu zaista potrebe analize, projekti i razni bakrači da bi se zaključilo da je ovo užasna situacija?
И сам паркинг је опасан. Морају у рикверц да изађу преко две траке без прегледности. Ово место само чека озбиљнију незгоду.
 
И сам паркинг је опасан. Морају у рикверц да изађу преко две траке без прегледности. Ово место само чека озбиљнију незгоду.
Bukvalno samo čeka…

Znam da je tako bilo i do sad (jednako užasno) ali sad se situacija malo i menja:
- biće tu još više saobraćaja i brže će se voziti
- već moraju da rade na petlji i “uklapaju”, pa vala nek uklope kako treba

Zaista je nerealno da ovo ostane ovako. Ne, nije dovoljno samo staviti znakove za niže ograničenje i pažnju (a mislim da će baš to da urade, da se samo ograde od nezgoda kojih će neminovno biti)
 
Pa nije iznenadjenje da ce do Vrbe mozda prvo da se sledece otvori za saobracaj. Em je ta deonica relativno kratka mozda desetak 15 kilometara a i nema nekih mostova i slicno, klasican nasip, dva nadvoznjaka , a dobar deo preko 90% je nasuto, mostici na trasi stubovi za nadvoznjake izbetonirani, most u Vitanocvu je sto se tice sipova, tj. sad vec i stubova 90%, nece to da iziskuje angazovanje ogromne mehanizacije i ljudstva , pa sto ne zavrsiti, a pogotovo sto je ovaj most uslov za gradnju dalje ka Kaljevu i Adranima .
 
Kako bre sad do Vrbe pre nego od Adrana do Preljine? Očekivao sam da će da rade uporedo, ali da će prioritet biti do Preljine.
Pa rekao je istovremeno da se radi i da ce MOZDA prvo sledece biti puštanje VB-Kraljevo, ali s obzirom na trenutno stanje i dinamiku Adrani-Preljina ce biti zavresno tokom leta 2025. Ne verujem da ovo izmedju Kv i Banje moze u sl godini uopste da se zavrsi opet kazem prema trenutnom stanju i dinamici bez obzira sto je to 15 ak kilometara
 
Neko ti je dao netacnu informaciju
Parnični postupak je i dalje u toku, koridori se nisu ni jednom pojavili tako da se još ne vidi resenje
Moram da te demantujem. Informacija koju sam dobio je tačna. Čak imam i informaciju po kojoj ceni su isplaćene pojedine parcele.
Nisam napisao da su rešene sve parcele, već da su počeli sa isplatom za pojedine parcele.
 
Vezano za deonicu u opštini Vrnjačka Banja, tj. sektor 6, da napomenem opet da je pokrenut upravni spor za poništaj građevinske dozvole od 29.06.2023.g. koju Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nije moglo izdati jer nije pravosnažna prethodno izdata dozvola za pripremne radove od 06.02.2023.g.. To je i čista logika, da ne navodim zašto i na osnovu kog zakona.. Sve to ovde se gazi i gradi se. Drugo, da bi Msgi izdalo dozvolu Koridorima Srbije, trebalo je da imaju rešene imovinsko pravne odnose i vezano za naše parcele.. To nemaju. Iako smo oba puta, vezano za obe izdate dozvole, dostavili tom ministartstvu dokumentaciju koja dokazuje da naše parcele nisu eksproprisane, Msgi im izdaje i potvrdu o prijavi radova. Ko se razume u Zakon o planiranju i izgradnji i Zakon o eksprorpijaciji (da ne spominjem Ustav RS::), razume koliko je to strašno gaženje zakona. Oni jednostavno ignorišu to što Koridori nemaju rešene imov.-pravne odnose na nepokretnostima na sektoru Vrnj. Banja-Vrba.
Rad na silu, otimanje, maltretiranje nas vlasnika, sve to je strašno.. Ignorisanje prava privatne svojine i otimačina... Tako ja vidim gradnju ovog objekta, ovog auto-puta.
Za mesto Vraneši, ne postoji nijedan razlog, stručno opravdan, da trasa tuda prođe. Naprotiv, nas to potpuno uništava. Ostajemo odsečeni od magistrale, a izloženi poplavama trajno. Šta god da pišemo nadležnima, bukvalno ih ne zanima.
CIP mora imati odgovor za svaki DEO trase, zašto je objekat (auto-put) ušao u naše mesto, a onda opet izlazi VAN NASELJA u Vrbi.
CIP je morao da odlično bude upoznat sa uslovima terena. Vraneši su plavno područje, ne odgovara im ni sastav tla. Zapravo, ništa im ne odgovara ovde za projekat auto-puta.
Na žalost, pravila u projektovanju su ignorisana. A na dalje se nastavilo sa ignorisanjem zakona.
 
Ova deonica je jedna od najlošije trasiranih na celom Moravskom koridoru,prolazi ljudima pored samih kuća,napraviće im pakao od života kad bude puštena u saobraćaj.I vidi se da je ostavljena za kraj,verovatno 2026-te godine završetak Vrnjačka banja-Adrani.
Da li treba napomen uti i uticaj 5G mreže, jer se hvale da će ovo biti "pametni koridor"?
Sektor 6 jeste katastrofalno loše projektovan. I opet ću napisati da je ovo trasirao CIP. Dakle stručnjaci CIP-a.
Bez ikakvog objašnjenja, ušli su u naselja. Na taj način su uništili život ljudima u ovoj opštini, pored toga što su izazvali, i opet će izazvati poplave. Neshvatljivo je da NIKO u Msgi ne reaguje na ovako loš projekat. Čak mi je to i skandalozno.
Postoje kuće uz samu trasu, gde ne mogu da budu. Opet, u dokumentaciji Koridora piše da se max. izbegava rušenje kuća i iseljavanje. A znamo da je užasno puno objekata porušeno..

Po pravilu, trasa treba da prati liniju magistrale. Trebalo bi da je pozicionirana tako da zaštiti naselja od izlivanja Z. Morave. Međutim, nekome je palo na pamet da je "ubaci" u naselja, i da ostavi porodice i domaćinstva sa strane ka Z. Moravi ... Bukvalno NEMA razloga za to. Zanima me kako će stručnjaci CIP-a to opravdati?

I izuzetno bitno, kuća koje su uz samu trasu, nema u podacima katastra nepokretnosti. Kako je to moguće? Po tome, ispada da trasa nikoga tu ne remeti?! A kuće bikvalno pored trase, kako su nestale u katastru? Je li iko izašao na teren pre nego što su počeli sa radovima? A kada su počeli i videli da tu POSTOJE kuće, da li su proverili podatke u RGZ-u? Zar im nije bilo čudno da na terenu ima kuća a u katastru ih nema?
 
Najbolje da odete i raspitate se u sudu u Cacku koliko je pokrenuto upravnih sporova, iznenadili bi se koliko je vise od ,,desetak” domaćinstava. Koridori na čelu sa (ne zna se dali je ziv), Anticem se ne pojavljuju na ročištima tako da će to još trajati
Ukoliko nisu ljudi isplaćeni, ne može da se radi na tim parcelama. Uvek se pozovite na Ustav, ali i Zakon o eksproprijciji.
 
Htedoh da napišem, u svom pravednom besu oko gaženje zakona, ipak pazite šta je činjenica, a šta tabloidno širenje straha i ljudima.

Držite se zakona i činjenica, ovako kad udarate kako stignete, samo činite medveđu uslugu svojim argumentima.
 
U Kraljevu, tj Vrbi. još uvek nisu isplaćene parcele. Pritom, sad se pojavila i Srbijagas koja želi da deo njive zakupi koji nisu uzeli koridori.
Source: moja tašta, vlasnik dve parcele u Vrbi koje su oduzete.
 
Samo da pitam tj da se potvrdi dal je tacno , ali po ovom zakonu koji je donet bas u vezi moravskog koridora, ne vazi klasican zakon o eksproprijaciji vec je ovde slucaj da se parcela koja je predmet eksproprijacije knjizi na koridore a vlasnik ako prihvati ponudu bude odmah isplacen, ako ne ima pravo da to ospori u upravnom postupku i isplata ce da se obavi po donosenju presude, ali sam postupak pred sudom ne odlaze ulazak u posed tj. Izvodjenje radova na tim spornim parcelama.
 
Jedan detalj sa jučerašnjeg snimanja. :oops:

gol.png
 
Vrnjci - Vrba, polovina 2025.
Adrani - Preljina, kraj 2025.
Vrba - Adrani, polovina 2026.

Ovo su trenutni rokovi od pre par dana, mada ovo za Vrnjci - Vrba sumnjam da može da bude do polvine sledeće godine.

Vrnjci Vrba je najlaksa deonica na celom koridoru. Nema nijedan most preko Morave i generalno ima najmanje objekata, koji su svi zapoceti vec... To ce se veoma brzo uraditi.
 
Vrh