Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Морају убрзати радове, наредба им је стигла са " више " инстанце! Видећемо како ће се то одрзати за даље радове!
 
Danas mi je svraćao prijatelj koji vozi taxi i tom prilikom uhvatismo se teme tableta i sistema koji imaju u taxi vozilu. Jedna od funkcija sistema je da već imaju predefinisane rute sa cenom, npr. Kruševac-Vrnjačka Banja, Kruševac-Beograd, Kruševac-Niš... Kada reče Kruševac-Niš, ja se odmah setio diskusije koju smo vodili nedavno o tome da većina Kruševljana za Niš ne ide autoputem već kraćim putem preko Đunisa i pitam ga da li mu je ta predefinisana ruta za Niš preko Đunisa ili autoputem. Odgovor je bio da skoro sve vožnje idu preko Đunisa, a autoputem voze samo kada im to neko traži, ali da se to retko dešava.
Eto, kada pomenusmo loše projektovanje, mogao bih i to da dodam kao grešku da je izgrađen autoput koji spaja 2 grada (Kruševac i Niš), mogao bi da se doda i Aleksinac, a da stanovnici tih gradova taj autoput ne koriste kada idu iz jednog grada u drugi.
 
Odgovor je bio da skoro sve vožnje idu preko Đunisa, a autoputem voze samo kada im to neko traži, ali da se to retko dešava.
Naravno, sve to stoji što si napisao, jeste, bliže je jedno 20 km preko Đunisa, ali bezbednost i komfor su dve stvari koje poseduje autoput i to su njegove dve ogromne prednosti.
Jednom sam išao od Kruševca do Niša preko Đunisa (iz razloga jer sam imao neki krš od auta, čini mi se da mu je auspuh propao, ima par godina od tada) i više nikad.
Jednostavno imam osećaj da se tako mnogo više troši automobil, posebno kvačilo, potrošnju goriva nisam merio tada. Plus da dodam na to ograničenja brzine, zone, veliki uspon, a velika verovatnoća i radar na putu... Kakva mi je tu ušteda ako se desi da platim kaznu za prekoračenje brzine (minimum 2500 dinara)?
A i malo malo pa neki autobus napravi zastoj zimi na Čokotinom brdu...

Ko živi u Kruševcu, ta ruta je negde i prihvatljiva, ali već od Koševa, po mom mišljenju nije, jer se dosta vremena izgubi u Kruševcu.
 
Upravo tako. Ne bira se uvek najbliža trasa za autoput. Po nekom mom iskustvu, daleko veći broj vozila iz Kruševca ide ka i iz pravca Beograda nego ka Nišu.
Sa druge strane, potencijalna trasa ispod Jastrebca bi bila mnogo skupa i uključivala bi bar jedan tunel.
 
Pogledajte prilog 220102
Ne znam kako ovo vama izgleda, ali sve u meni "vrišti" kad vidim ovakvo nešto. Narode, izvinjavam se unapred ako će biti grubo, ali opet pitam ko su ti "stručnjaci" projektanti koji su ovo stavili na papir? Ko su im direktori, koje škole su završili, ko su ti profesori, koje su to stručne komisije pregledale ovo i odobrile... koliko stotina GOVEDA je u tom stadu?!? Ne treba biti neki naročiti stručnjak da se jednostavno vidi da postoje daleko bolje, kraće, jeftinije varijante (npr. crvena trasa 1 ili plava trasa 2, koje sam ja nasumično označio vođen običnom zdravoseljačkom logikom, ili na bilo kom drugom mestu van naselja). Čitavo naselje presečeno na pola (narandžasti krug), šteta za te ljude je nemerljiva... A tek o pasareli uz naplatnu rampu nemam reči, grlo mi je suvo, srce pocepano, mozak eksplodira... Pa priključak na magistralu Kv-Kš... ccc... Kad vidim kako su rešili veoma frekventan nadvožnjak u Kruševcu, prema selu Jasika, ova pasarela verovatno košta ko pola "selfi mostića", ili bar pet takvih nadvožnjaka... Nadam se da će doći dan kada će neko debelo da odgovara za sve ovo (ne ostavkama, oduzimanjem licenci i sličnim budalaštinama, nego stvarno, krivično i materijalno)...
Kako izgleda? Strašno izgleda.. Neshvatljivo je da je ovakav plan vezano za sektor 6 Vrnjačka Banja Vrba i usvojen. Koliko samo objekata u Vrnjcima i Novom Selu je porušeno? Čemu to? Sve je moglo da se reši jednostavnim trasiranjem a.p. sa druge strane Morave. Kao i Vraneši, i Vrnjci su upropašćeni. Vrnjci su inače imali odličnu lokaciju za uvođenje novih sadržaja u V. Banji , jer su, koliko se sećam po PGR-u . na ovom delu gde je petlja bili predviđeni sportsko-rekreativni sadržaji. Ogroman potencijal za uvođenje i turističkih sadržaja (zajedno sa Lađarištem), trajno je uništen. Ko je tu mogao da trasira auto-put, na tako bitnu lokaciju za samu V. Banju, ne shvatam.. .
Inače je plan radio CIP, prostorni plan područja posebne namene, za ovaj auto-put.
Vrnjci, petlja a.p. sa izlazom u N. Selu:
1731971805425.png
 
Upravo tako. Ne bira se uvek najbliža trasa za autoput. Po nekom mom iskustvu, daleko veći broj vozila iz Kruševca ide ka i iz pravca Beograda nego ka Nišu.
Slažem se da se ne bira uvek najbliža trasa za autoput, ali ako se napravi trasa koju većina neće da koristi to baš i nije dobro rešenje. Što se tiče tvoje tvrdnje da veći broj vozila ide ka i iz pravca BG - KŠ to stoji, ali to je iz razloga koji sam naveo. Možeš li da mi odgovoriš na jedno pitanje? Kada se završi moravski koridor kojim putem će vozila ići za Beograd iz npr. Kraljeva, Vrnjačke Banje, Čačka, Požege? Da li preko Pojata i koridorom X ili Milošem Velikim? Ako sretneš neko vozilo koje iz pravca Kraljeva ide ka Pojatu, da li se može pretpostaviti da to vozilo ide ka Beogradu ili ka Nišu? Naravno to vozilo može ići i za Paraćin, ali sada razmatram samo destinacije Beograd i Niš.
Pretpostavljajući tvoj odgovor dolazimo do toga da je krak od Kš do Pojata koji ide severno prvenstveno napravljen samo za vozila koja iz Kruševca idu ka Beogradu.

Sa druge strane, potencijalna trasa ispod Jastrebca bi bila mnogo skupa i uključivala bi bar jedan tunel.

Nisam mislio na trasu ispod Jastrebca, već da se moravski koridor trebao spojiti sa koridorom X negde kod Deligrada.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: pwl
Naravno, sve to stoji što si napisao, jeste, bliže je jedno 20 km preko Đunisa, ali bezbednost i komfor su dve stvari koje poseduje autoput i to su njegove dve ogromne prednosti...
Aco, nisu samo bezbednost i komfor stvari koje poseduje autoput. Ne računajući to da autoput nije sinonim za bezbednost, a da drugi putevi nisu bezbedni.
Ne otvaraju se fabrike, logistički centri, industrijske zone pored autoputeva zbog bezbednosti i komfora. Jednog nemca koji ima fabriku u Jagodini ne interesuje koliko će komforno vozač kamiona da putuje, što se tiče bezbednosti i tu se baš ne brinu mnogo jer na magistralnom putu Kš-Aleksinac nema opasnih kanjona, uspona i sl. gde bi bezbednsot bila drastično manja nego na autoputu. Njih interesuje vreme transporta, koliko će da potroši goriva, koliko će kilometara da prođe vozilo i sl. Takođe, u primerima koje sam naveo dovoljan je pokazatelj da veliku većinu vozača ne zanima puno ta povećana bezbednost i konfor.

ks-ni.jpg
 
Ima u Djunisu jos jedan put, skrene se desno pre mosta i preko sela Vitkovac se ide za Aleksinac. Moguce da je to jos krace, ne znam.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Ja sam naveo neke stvari viđene iz mog ugla. Eto npr, pošto vozova nema, često koristim autobus do Niša. Većina prevoznika, ako nemaju mesta stajanja na staroj magistrali, (Stalać, Ćićevac...) koriste autoput. Vremena stizanja su slična, ali skoro nikad nisam birao autobus koji ide preko Đunisa, iskreno, retki su. E sada, ako nekad izgrade neki brzi put u tom pravcu, Kruševac - Deligrad, naravno da će i on biti opcija. Pitanje je koji bi procenat vozača koristio taj pravac
 
Ako izuzmemo autobuse i kamione kao i ljude koji putuju svakodnevno, ne mogu da zamislim pojedinca koji ce relaciju Ni-Ks ili Ks-Ni odvoziti starim putem preko Deligrada a ne preko novog AP. Da je to neki impozantan predeo ili da su uslovi takvi da je voznja adrenalinska... "Stigao" nam AP koji smo cekali, sto bi onaj deka sa klipa rekao, 300 godina a ti umesto toga odes na put o cijem kvalitetu necu ni da pricam (rupe, neravnine...), uz naseljena mesta sa sacekusama na 50 ili na 30 u zonama skola, uz "samo za cas" parkiranim vozilima na sred puta sa sva 4, uz pretrcavanja pesaka, domacih zivotinja...
Voznja konkretnim putem niti je adrenalinska niti se na toj deonici moze ustedeti goriva, e sada ako 440rsd za putarinu nekome ugrozava finansijsku egzistenciju onda najbolje neka ide autobusom.
 
Dragi prijatelji, omašili ste suštinu mog pisanja uporno objašnjavajući kako je autoput bolja varijanta, da je magistralini put lošiji i sl. Nisam neko ko je pametan ali nisam ni glup da to ne razumem.
Suština je sledeća:
- Velika većina vozila koja ide iz pravca Kraljeva ka Pojatu ne ide ka Beogradu nego ka Nišu, jer im je ka Beogradu bliže preko Miloša Velikog.
- Ma koliko svaki od vas kao pojedinac bira autoput u šta ne sumnjam, jednostavno činjenice pokazuju da većina vozila iz Kruševca ide preko Đunisa i ne koristi moravski koridor. Npr. Taxi vozila, BlaBla car, ostali autoprevoznici, građanstvo. Dvoje moje dece studira u Nišu i nikada niko od njih, njihovih prijatelja i roditelja ne ide moravskim koridorom. Sve se ovo može lako proveriti, a oni koji su skeptični ka svim tim informacijama jednostavno mogu da izbroje npr. vozila sa Ni tablicama na moravskom koridoru i vozila na magistralnom putu ka Đunisu.
- Nekima od vas 20 i nešto kilometara dužeg puta ne znači ništa, ali za godinu dana na samo 1.500 vozila (automobila, kamiona, autobusa) dnevno to je preko milion litara potrošenog i sagorenog goriva.

Slične primere gde mnogi vozači ne koriste autoput već kraće alternative možemo naću na mnogim mestima npr. neko ko ide od Sremske Mitrovice do Šapca, od Novog Sada do Rume, od Kraljeva do Kragujevca, od Valjeva do Šapca... to ne znači da ti ljudi ne brinu za svoju bezbednost, da ne znaju da na magistralnim putevima mogu naleteti na pešake, traktore, da ne vole komfor... ili sl. I naravno nikada autoputevi neće premrežiti Srbiju i da obesmisle druge alternativne puteve i o tome ne pišem. Jednostavno, moravski koridor je projektovan kao veza za vozila koja idu iz zapadnog dela Srbije ka Istoku i Jugu i obrtno, celom deonicom od Čačka do Kruševca ide u tom pravcu, da bi tek od Kruševca krenuo naglo ka severu.
 
Sve je to u redu, alternative uvek treba da postoje i postojaće. Nije ni autoput za svakoga.
Svako neka bira put prema svojim preferencijama, kriterijumima i prema novčaniku.
Znam ljude koji i dan danas voze Ibarskom magistralom od Beograda ka Čačku i Požegi. Ne osuđujem, svako živi kako želi.
 
Vrh