Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Na sektoru 6 deonice 2 Vrnjačka Banja Vrba, mašine Behtel Enke prelaze konst. preko pracele u privatnoj svojini. Radi se o 4 parcele u vezi kojih je pokrenut upravni spor protiv Minist. finansija i parcele su i dalje u privatnoj svojini. Iako je više puta ukazano izvođaču da voze preko privatne svojine, ne zanima ih to. Rade uz dva upravna spora za poništaj izdatih dozvoa protiv Minist. građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Naime u oba dozvole za ovaj sektor 6, prikazano je da su te 4 parcele eksproprisane još 2021.g., što je laž, jer je upravni spor protiv Minist. finansija pokrenut početkom 2023.g... Sa svim tim vezano za netaćno uverenje o rešenim imovinsko-pravnim odnosima investitora upoznato je odmah i Minist. rađevinarstva, koje nije odreagovalo. Sada je konačno iz Opštinske uprave opštine Vrnjačka Banja dostavljen odgovor da su skoro godinu dana kasnije izdali novo uverenje u kome su te 4 parcele izostavljene. Sve to je ponovo dostavljeno Minist. građevinarstva. Dakle, uz nerešene imovinsko-pravne odnose Koridori su dobili dve dozvole.
Što je najstrašnije, uništili su prilazni put stambenom objektu porodice, i dalje ga svakodnevno uništavaju svojim mašinama, a drugi prilaz kući pordica nema. Behtel Enka je strana firma koja treba da poštuje i naše zakone, i međunarodno pravo, jer je privatna svojina zaštićena svuda u svetu.
1706862894144.png


Kasnije su preko i pored puta prokopali kanal, ali je put jednostavno uništen. Uništili su ogradu, sve...
Evo kako privatni put izgleda juče 1.feb. Ukažete im da su na privatnoj svojini i ništa.
1706864341645.png
 
Prelazak vozila Behtela preko putne parcele u privatnoj svojini (radi se o mestu Vraneši..). Na tu parcelu su ušli 26.aprila prošle godine i uništili je:
1706866881385.png
1706866941026.png

1706867042449.png
1706867089604.png
 
Trenutno rade ogromne iskope zemlje u Vranešima u blizini ove parcele, i sav taj materijal odvoze tuda, iako im je opet ukazano da prelaze preko privatnog poseda .
Nebrojeno kamiona tuda ovih dana prelazi, za njih ništa ne znači List nepokretnosti, niti tužbe...Sve i da nije pokrenut upravni spor vezano za dozvole Msgi, oni rade i na parcelama za koje nisu potvrđeni radovi. Sve ovo je prijavljeno rep. građevinskoj inspekciji...

prelazak vozila behtel Enke preko uništenog puta u privatnoj svojini
1706867848869.png
1706867897848.png
 

Prilozi

  • 1706867785369.png
    1706867785369.png
    622,7 KB · Pregleda: 133
Behtel Enka je strana firma koja treba da poštuje i naše zakone, i međunarodno pravo, jer je privatna svojina zaštićena svuda u svetu.
Hvala ti na svemu ovome što si napisao ali da napomenem da Bechtel Enka koja izvodi radove na Moravskom koridoru nije strana firma nego naša domaća firma (formalno pravno) koja je u APR-u registrovana kao ogranak Bechtel-Enka UK Limited... i kao takva jednostavno mora da poštuje sva pravila i zakone kao i bilo koje drugo privredno društvo u Srbiji.
Kažem to zato što nije da oni ne poštuju pravila zato što su tamo u Engleskoj i Americi naučili tako da rade, naprotiv, oni ovde rade tako jer im je neko ovde sugerisao i omogućio da to tako mogu.
 
Trebalo bi da probate da se dogovorite da vam plaćaju rentu za korišćenje parcela.
 
Tesko je ocekivati da ce ova dva domacinstva u Kosevima dobiti direktan izlaz na kruzni tok. A kako uvek ide puna linija nekih 100 metara na svakom izlazu, mogli bi premestiti ulaze u zadnji deo dvorista.
 

Prilozi

  • IMG_7365.jpeg
    IMG_7365.jpeg
    100,5 KB · Pregleda: 131
Na sektoru 6 deonice 2 Vrnjačka Banja Vrba, mašine Behtel Enke prelaze konst. preko pracele u privatnoj svojini. Radi se o 4 parcele u vezi kojih je pokrenut upravni spor protiv Minist. finansija i parcele su i dalje u privatnoj svojini. Iako je više puta ukazano izvođaču da voze preko privatne svojine, ne zanima ih to. Rade uz dva upravna spora za poništaj izdatih dozvoa protiv Minist. građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Naime u oba dozvole za ovaj sektor 6, prikazano je da su te 4 parcele eksproprisane još 2021.g., što je laž, jer je upravni spor protiv Minist. finansija pokrenut početkom 2023.g... Sa svim tim vezano za netaćno uverenje o rešenim imovinsko-pravnim odnosima investitora upoznato je odmah i Minist. rađevinarstva, koje nije odreagovalo. Sada je konačno iz Opštinske uprave opštine Vrnjačka Banja dostavljen odgovor da su skoro godinu dana kasnije izdali novo uverenje u kome su te 4 parcele izostavljene. Sve to je ponovo dostavljeno Minist. građevinarstva. Dakle, uz nerešene imovinsko-pravne odnose Koridori su dobili dve dozvole.
Što je najstrašnije, uništili su prilazni put stambenom objektu porodice, i dalje ga svakodnevno uništavaju svojim mašinama, a drugi prilaz kući pordica nema. Behtel Enka je strana firma koja treba da poštuje i naše zakone, i međunarodno pravo, jer je privatna svojina zaštićena svuda u svetu.
Pogledajte prilog 187960

Kasnije su preko i pored puta prokopali kanal, ali je put jednostavno uništen. Uništili su ogradu, sve...
Evo kako privatni put izgleda juče 1.feb. Ukažete im da su na privatnoj svojini i ništa.
Pogledajte prilog 187962
Dzaba sve zalbe i tuzbe, oni to rade sa odobrenjem, jedino mozes da dobijes naknadu tako sto ce te fiktivno staviti na platni spisak radnika i dobijaces neke pare dok se ne zavrsi, raspitaj se malo kod nadredjenog na tom sektoru
 
Šta bude sa “pozajmištima” šljunka kad se završi izgradnja puta? Kontam da ako su pozajmišta onda bi trebalo i vratiti zajam, zatrpati ih. Ali pošto je to nemoguće hoće li ostati kao močvare ili možda ribnjaci ili . . .
 
Ово ако не буде непредвиђених изненађења сигурно може бити отворено до краја године. Не знам да ли нешто раде од моста на Грабовцу до петље за Врњачку бању, ако раде можда и стварно буде до краја године до Врњачке бање. Нажалост кључна деоница са највећим саобраћајем и даље тапка уместу!
 
Šta bude sa “pozajmištima” šljunka kad se završi izgradnja puta? Kontam da ako su pozajmišta onda bi trebalo i vratiti zajam, zatrpati ih. Ali pošto je to nemoguće hoće li ostati kao močvare ili možda ribnjaci ili . .
To sve zavisi sta ministarstvo odluci, verovatno ce davati investitorima zato sto su spojene velike povrsine, ako bude bilo potrebe ,a do tad ne verujem da ce ostati tako rupe, mocvare i korov
 
To bi mogli biti potencijalni prostori za odmorišta, pumpe, kafane...
I pored deonice od Kš do Pojata iz pravca Čačka se do Pojata i brže i lakše stiže preko Kragujevca i Batočine, iako je, čini mi se, tridesetak km duže. Kad bude gotovo do V.Banje, mislim da će biti vremenski egal, ali kraće.
Užasno je smorno i dangubno voziti ka Kruševcu kroz sva ona naselja, ograničenja, zone škole, lokalni saobraćaj... A sad je na vidiku da od Pž do Niša ili obe granice bude sve autoput. Trebaće mi iz Užica isto vremena vožnje do Soluna kao i do Budve. To već mnogo znači.
 
Pohvala za snimak. Imam par zapazanja.
Trasa Kamidzora-Adrani je fino trasirana. Na istoj trasi je premalo radnika i masina, obzirom da se na dobrom delu deonice 2 ne radi zbog blokada moglo se preci na ovu deonicu 3 i isforsirati sto vise pogotovo sto za narednih 6-7 dana najavljuju prolecne temperature. Vidim takodje da se sa korekcijom korita Morave na ova dva mesta na snimku nije ni krenulo. Obzirom da to ne radimo tako cesto pri gradnji AP mozda su mogli i to da krenu intenzivnije da posle ne bi bilo da se naislo na neke nepredvidjene okolnosti.
 
Mislim da za uređenje Morave treba gledati vodostaje, prosečne mesečne i višegodišnje vodostaje (proticaje) i na osnovu toga videti u kom mesecu je vodostaj najniži, kao i pluviometrijski režim tj raspored padavina u rečnom slivu. To su lako dostupni podaci, sve je to poznato i pored toga imaju problem u Mrzenici
 
Behtel Enka je strana firma koja treba da poštuje i naše zakone, i međunarodno pravo, jer je privatna svojina zaštićena svuda u svetu.
Hvala ti na svemu ovome što si napisao ali da napomenem da Bechtel Enka koja izvodi radove na Moravskom koridoru nije strana firma nego naša domaća firma (formalno pravno) koja je u APR-u registrovana kao ogranak Bechtel-Enka UK Limited... i kao takva jednostavno mora da poštuje sva pravila i zakone kao i bilo koje drugo privredno društvo u Srbiji.
Kažem to zato što nije da oni ne poštuju pravila zato što su tamo u Engleskoj i Americi naučili tako da rade, naprotiv, oni ovde rade tako jer im je neko ovde sugerisao i omogućio da to tako mogu.
To znači da oni odgovaraju za nanetu štetu svojom imovinom ovde, u Srbiji?
Behtel Enka je ulazio ogromnim bagerom na posed i oktobra 2022.g., pre nego što je izdata prva dozvola za sektor 6 (privremena građevinska dozvola za pripremne radove 06.02.2023.g., ROP-MSGI-40783-TCPIH-2/2023). Iako im je jasno rečeno da ne prolaze tuda, ipak su prešli...O svemu je i Ministarstvo građevinarstva uredno obaveštavano, kao i Koridori Srbije, JP Putevi Srbije, Ministarstvo finansija, nadležni u Opštinskoj upravi oštine Vrnjačka Banja. I ništa...
Kasnije su na tu parcelu ušli na silu (u aprilu '23.g.), uništili ogradu, skinuli potpuno nasuti pesak na putu uz dešavanja koja su krajnje traumatična za porodicu... Do danas Behtel Enka ne reaguje na dostavljene dokaze iz Upravnog suda u Beogradu o postojanju upravnog spora protiv Ministarstva finansija, ne reaguje na list nepokretnosti RGZ-a gde se jasno vidi da se radi o privatnoj svojini.
Neshvatljivo je da Ministarstvo građevine takođe ignoriše dostavljenu dokumentaciju, jednostavno izdaje dozvole za gradnju auto-puta, iako investitor nema odgovarajuće pravo na zemljištu propisano Zakonom o planiranju i izgradnji član 135, stav 4. Pravo privatne svojine je zaštićeno i Evropskom konvencijom o ljudskim pravima...Auto-put se gradi preko (naše) privatne svojine u opštini Vrnjačka Banja.
 
Trebalo bi da probate da se dogovorite da vam plaćaju rentu za korišćenje parcela.
Ako im se obratite usmeno, upute Vas na Koridore Srbije, ako im se obratite pismeno, ne odgovaraju. Tek Koridori ne odgovaraju, samo u početku jesu. Čak iako se pozovete na Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja i sve dalje prosledite Povereniku za informacije od javnog značaja, oni ne dostavljaju odgovor. Ali sve uredno beležimo, ne samo prelazak njihovih vozila preko privatne parcele, već i štetu koju time nanose.
 
Vrh