Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

@Perkan Ma nije ni tih 7 opravdano, neka normalna strana revizija bi sasvim sam siguran nasla da je bar 2 otislo na nenamensko trosenje, pumpanje troskova i sl.
Nemam ja mogucnost da naudim vlasti, ovom narodu nema spasa. Vlast je ogledalo naroda, pa kako zele nek im tako i bude.
 
Ma nije ni tih 7 opravdano, neka normalna strana revizija bi sasvim sam siguran nasla da je bar 2 otislo na nenamensko trosenje
Vrlo moguće da si u pravu, ali ovo mora biti pokrepljeno nečim konkretnim. Ja takođe sumnjam da tu ima ihaha nenamenskog trošenja... ali bih voleo da mi neko na konkretnom primeru pokaže i kako, šta, ko, koliko itd... pa da korupcija i zloupotreba bude očigleda i evidentna. Ovako, samo pričamo u vazduh...
 
Jel može neko ukratko da navede šta je konkretno realizovano od Preljine do Pojata. Puno informacija o malim parčićama mi ne daju pravi uvid. Mogli bi da mapiramo deonice i procenat učinjenog.

Hvala unapred!
Pravo pitanje.
Ja sam prestao da pratim više klipove koji se objavljuju o Moravskom koridoru, pošto me ne zanima gledanje 10 minuta klipa o 10 metara asfalta.
 
Jel može neko ukratko da navede šta je konkretno realizovano od Preljine do Pojata. Puno informacija o malim parčićama mi ne daju pravi uvid. Mogli bi da mapiramo deonice i procenat učinjenog.

Hvala unapred!

Pojate - Kosevi: otvaranje u toku novembra
Kosevi-Trstenik: ozbiljan napredak na objektima, najavljeno otvaranje u toku sledece godine
Trstenik-Kraljevo: Trasirana cini mi se cela deonica bez prekida, fali nasip na nekim delovima koji se sada radi
Kraljevo-Preljina: Uradjena trasa, postoje odredjeni problemi sa eksproprijacijom i preprojektovanjem petlje Preljina, ali rade se objekti uveliko. Ocekuje se jaci tempo posle novembra, jer je isto najavljeno otvaranje u toku 2024.
 
Deonica Pojate - Kosevi pri kraju stim da je pod deonica do Makresana zavrsena. Ovo treba da bude gotovo za mesec mozda.
Deonica Preljina - Adrani trasirano, mostovi su zavrseni. Ceka se da krene asfaltiranje. Mislim da koci izmestanje toka Z Morave. Zavrsetak do kraja 2024.
Deonica Adrani - Kosevi nije u potpunosti trasirana. Do Trstenika jeste, iz pravca Krusevca i zaocekivati da ce se pustiti kao pod deonica. Deo kod Vrnjacke Banje nije trasiran u potpunosti, kao i deo kod buduce petlje Kamidzora. Rok za komplet zavrsetak je 2025.

Dakle
Pojate - Kosevi gotovo za mesec dana
Adrani - Preljina do kraja 2024.
Kosevi - Adrani do kraja 2025.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
1.6 milijardi za 112 km dolinskog auto puta
1.6 milijardi za 112 km dolinskog auto puta, plus koliko mostova preko Morave, plus koliko km izmeštenog toka Morave, plus nasip na kojem je autoput koji služi i kao bedem od poplava, plus koliko petlji i naplatnih stanica na tih 112 km, plus koliko drugih objekata na toj trasi, plus koliko izmeštanja postojeće infrastrukture, plus koliko je koštala eksproprijacija plus rušenje i uklanjanje objekata...

Ali opet, sve kad ukalkulišeš, 1.6 izgleda mnogo.
Odakle ti ta cifra, je li pouzdana?
 
@Perkan pa procitaj tekst, drzavnom aparatu lojalan medij se sam hvali koliko je para uzeto, nista ja nisam izmislio. Drugi auto putevi nemaju petlje i mostove, ma daj nadji bolji izgovor...
2020. Ministarstvo gradjevinarstva i infrastrukture predvidelo da ce km moravskog koridora kostati 6.7 mil.e./km, a sada dolazimo do cifre od 15. Kako to da eksperti u ministratvu omanunza vise od duplo, hajde da je 10-20% greska, ali da omanes 110% pa to je neverovatno. Vise mi lici toliko nam treba para, operite nam.
 
Poslednja izmena:
1.6 milijardi za 112 km dolinskog auto puta, plus koliko mostova preko Morave, plus koliko km izmeštenog toka Morave, plus nasip na kojem je autoput koji služi i kao bedem od poplava, plus koliko petlji i naplatnih stanica na tih 112 km, plus koliko drugih objekata na toj trasi, plus koliko izmeštanja postojeće infrastrukture, plus koliko je koštala eksproprijacija plus rušenje i uklanjanje objekata...

Ali opet, sve kad ukalkulišeš, 1.6 izgleda mnogo.
Odakle ti ta cifra, je li pouzdana?
Moravski koridor, inflacija:
- 2012-13, govorilo se o ceni od oko 550 miliona
- 2014-15 odbijena kineska ponuda od 650 miliona kao preskupa
- 2018-19 ugovoreno 850 miliona
- 2023, povuceno vec 900 miliona kredita + uzima se novi od 700 miliona, a izgradjeno jedva 20ak km

Razumem da tu ima i deo radova na uredjenju korita Morave, ali...
 
Au bre, ovo je definitivno ozbiljan šabanluk...
Nema šta, smrdi na sve strane, nije logično... ajd da su sagradili tunel do CG pa i da prođe ovolika cifra...
Sunce im šabansko, šta rade, jel stvarno misle da se ovo ne vidi? :(
 
Au bre, ovo je definitivno ozbiljan šabanluk...
Nema šta, smrdi na sve strane, nije logično... ajd da su sagradili tunel do CG pa i da prođe ovolika cifra...
Sunce im šabansko, šta rade, jel stvarno misle da se ovo ne vidi? :(
Pa ne vidi se, prvi ih ti branis cesto kao visokointeligentan stanovnik ove zemlje sa inforrmatickim znanjem i dobrom obavestenoscu, sad zamisli da si u cipelama prosecnog stanovnika ruralnog dela Srbije gde imas 60 godina i osnovnu skolu i da vidis da su te pare u drugom planu i da ti taj spisak stotina miliona evra uzetih ne znaci nista jer ne znas koliko km auto puta kosta ni priblizno. Sav narativ je da srljamo u progres i da je samo nebo granica u razvoju. Tek kada dodje 7. oktobar narod ce se krstiti
 
Vlada je 06.10.2023. godine u skupštinsku proceduru predala predlog zakona o potvrđivanju ugovora o kreditnom zaduženju sa JP Morgan u iznosu od 700 miliona evra za završetak Moravskog koridora. Prethodno smo se zadužili za ovaj projekat sa dva kredita od 500 miliona i od 430 miliona evra. Mnogo bre kradu.
 
Vrh