Гледам сад све изјаве уназад свих политичара који су били учесници у пројекту. По њима је прва деоница и то цела требала бити готова половином 2022-е. Као што видимо можда у децембру 2022-е отворе половину прве деонице. Генерално није страшно кашњење али потврђује да се ништа не може урадити у року! Без обзира на бар дупло пренадуване цене!
Čini mi se na onom deli oko Cacka da su bile dve ekipe za asfaltiranje.Mogli su da puste nešto i ove godine mnogo sporo rade asfalt sa samo jednom ekipom...
Ček, ček znači od Pojata do Makrešana u Aprilu. A ovo drugo u Oktobru? Ne razumem.Novi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i nova obećanja. Goran Vesić je jutros izjavio da će deonica Pojate-Makrešane biti završena do aprila 2023. godine, a do Makrešana otprilike u oktobru iste godine. Navodno će kompletan Moravski koridor biti završen u toku 2025. godine
Pretpostavljam od Koševa do Makrešana, tako da kompletiraju prvu deonicu. To je već preko 1 godine zakašnjenje.Ček, ček znači od Pojata do Makrešana u Aprilu. A ovo drugo u Oktobru? Ne razumem.
Na žalost, tako je. Pre godinu dana je trebala da se otvori deonica Pojate-Kruševac. Na osnovu izjave ministra Vesića ta deonica neće biti završena u narednih 10 meseci. Verovatno će i tada biti neko kašnjenje, tako da će ukupno kašnjenje za tu deonicu biti oko 2 godine, a možda i duže.Ček, ček znači od Pojata do Makrešana u Aprilu. A ovo drugo u Oktobru? Ne razumem.
Prva rata je tek u januaru 2025. a iznos kredita je 430 miliona evra. Srbija trenutno od putarina ubira 300 mil. eur godisnje, a do 2025 ce se to povecati za 25%-30% kada se uvedu u naplatu sve nove deonice. Ne vidim neku potrebu za apokalipticnim scenarijima, cena je dobra, rok otplate je cini mi se 13 god...Сад је велико питање када ће све бити завршено. Свуда се касни, очигледно ниједан путни правац неће бити у предвиђеном року! Нажалост, тако је - како је! Сем огромног дуга који ће нас убрзо гадно притиснути, видећемо шта ће се још издешавати!
Niko nije rekao da se kredit podigne samo radi podizanja kredita, nego namenski za kapitalne projekte.Dobro uzmemo kredit i šta s njim? Da brojimo pare pre spavanja, pa vratimo u koverticu? Bukvalno su uzimali kredite za sve za šta imaju spremne projekte, što se tiče kancelarije za javna ulaganja, iako oni ne idu samo kroz kredite, već deo uvek daje grad, deo kancelarija, deo bude grant EU, i slično, a što se tiče međudržavnih sporazuma, krediti su potpisivani i pre gotovog projekta jer je deo kredita išao i na projekat. I danas je tako, iako je kriza i bukvalno počelo da curi na sve strane.
Termin "jeftin novac" se ne odnosi na neke konkretne aranzmane nego na istorijski posmatrano na nekom vremenskom peroidu smislenom za jedan zivotni vek coveka. Npr u periodu od 30 godina. Moramo primetiti da smo svedoci jedne epohe, koja se ne desava cesto, da se "stampala" velika kolicina novca upumpavala u privredu. To su radile sve centralne banke i davale ostalim bankama jeftine pozajmice koje su onda davale klijentima. Ovoj epohi je dopirneo i uspone Kine koja je imala viska novca da plasira dalje. Toj epohi je dosao kraj i sigurno se nece ponoviti tako brzo. Mi smo docekali kraj sa delimicno izgradjenom infrastrukturom. Nastavicemo da gradimo i dalje ali daleko teze nego sto je bilo slucaj u ovoj epohi. Ova epoha nije nesto sto se desava svakih 10g.Dobro, kako misliš da vratiš kredite, neko sedi i čeka možda ZAK dođe do neke love pa mi vrati kredit ranije možda ne? To da nikad više neće biti tako jeftinog novca, kako znaš? Šta znači jeftin novac? Je l ako je kamata 0 jeftino, a ako je 0,5% onda skupo? Je l jeftino kamata 0 posto na tri meseca a skupo 0.5 na tri godine? Uz inflaciju od deset posto godišnje? Šta je jeftinije? Plaćali smo sve kredite koje smo mogli da otplatimo prevremeno, i to se uvek tako radi. Već sad se dešava da su kamate veće nego na dugove koje otplaćujemo. I uvek je tako, ciklus jeftinih kredita kojim plaćaš skuplje, pa skupljim kojim plaćaš jeftinije, inače te skupe ne bismo ni imali. Najčešće se isplaćuje u tranšama, i postoji naknada za prevremenu otplatu, ili dozvoljeni nivo koji možeš da otplatiš unapred. Ne, najbolje da finansiram tvoj projekat, i imam za to neku kamatu iks, i ti skontaš da možeš da vratiš te pare, i dođeš i kažeš mi aj da ti ja vratim odma, a kamatu da zaboravimo. Ako imam gde da plasiram dalje, naplatiću neku prihvatljivu nadoknadu, i idu pare dalje, ako ne, neću brate.
Šta znači brže? Pa radili su brže, brže nego demokrate, brže nego sloba koji je bio zauzet raketiranjem Sarajeva. Koji je reper za brzinu? Da l su hrvati duplo brže gradili svoje? Pa jesu, al šta ako su oni prebrzi? Kojom brzinom rade bosanci? Da li je bolje da se radi 3 godine po ceni X, ili 2 godine po ceni 2X? Koliko imamo naše mehanizacije, opreme, ljudstva? Da li je bolje da samo naši ljudi rade, i završimo za tri godine, ili da naših bude 20% a turaka i kineza ostatak, i posle dve godine kinezi odu a naši sede jer nema posla? Šta ćemo da radimo sa sudovima koji blokiraju radove po 2 godine na nekoj lokaciji, dok se izređaju sve žalbe sve instance i slično? Da plaćamo penale još što ne možemo da uvedemo u posed izvođače?
Ovo je suština i u potpunosti se slažem. Epohajeftinog, ili gotovo besplatnog novca je završena. Nažalost, mislim da se poklopila sa našom epohom osvete loših đaka. Zato sve ovo što si naveo (reforme institucija, unapređenje stručnosti, koje bi doprinele bržem celokupnom razvoju) nije ni moglo bolje, a da je trebalo - trebalo je mnogo bolje.Zao mi je sto nisu brze sve radili. Sto nisu pravili projetke na osnovu kojih bi povlacili novac. Sto nisu reformisali sudove da brze rade. Sto svi koji su u tom lancu nisu bili produktivniji sto bi na kraju rezultovalo vecim ucinkom. Zao mi je sto smo propustili ovakvu epohu gde smo mogli nesto da napravimo od zemlje ili usporimo neke negativne procese.
Na žalost, ne rade brže nego demokrate, već imaju bolji marketing pa ljudi pomisle da je urađeno bar 1.000 km autoputeva za vreme SNS-a.Šta znači brže? Pa radili su brže, brže nego demokrate, brže nego sloba koji je bio zauzet raketiranjem Sarajeva. Koji je reper za brzinu? Da l su hrvati duplo brže gradili svoje? Pa jesu, al šta ako su oni prebrzi? Kojom brzinom rade bosanci?
Prosečna cena kilometra autoputa Zagreb - Split iznosi nešto više od četiri miliona eura, doduše, neke druge deonice u Hrvatskoj su koštale i mnogo više. U poređenju sa Moravskim koridorom ispada da se kod nas radi 5 godine za cenu od 2X. Niti je cena povoljna, niti je zadovoljavajuća brzina izgradnje.Da li je bolje da se radi 3 godine po ceni X, ili 2 godine po ceni 2X?