Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Novi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i nova obećanja. Goran Vesić je jutros izjavio da će deonica Pojate-Makrešane biti završena do aprila 2023. godine, a do Makrešana otprilike u oktobru iste godine. Navodno će kompletan Moravski koridor biti završen u toku 2025. godine.
Uz iskreno gađenje koje osećam prema navedenoj pojavi, moram da mu odam priznanje da se za razliku od ostalih državnih stejkholdera (poglavnik, doglavnik-ca, prethodnik kome je ovaj prvi pucao penale, veseli direktor, on ponajmanje) barem ne frlja s nerealnim rokovima, uz bombastično pominjanje verskih i svetovnih praznika, već u konkretnom slučaju informiše pučanstvo uglavnom onako kako je, a moglo bi se svesti u par reči - kasnimo jbg (al šta nam možete?).
 
Ako se ne varam ovo je prvi put kod nas da se izliva cokla za trup autoputa. Ne znam da li je to zbog blizine Morave ili zbog uštede materijala.

 
Poslednja izmena:
u medjuvremenu si imao koronu i rat i skok cena, tako da ti ta poredjenja sa proslim vremenima nisu bas umesna.......
Slažem se, mada pre svega toga su bile epske poplave, pa svetska ekonomska kriza... Uvek postoji neki izgovor.
Inače, cena autoputa je ugovorena pre svih ovih problema koje si naveo i u to vreme nije bila povoljna da bi na osnovu toga mogli da tolerišemo brzinu izgradnje.
Ja stvarno ne znam kako funkcionišu ti ugovori, ali pretpostavljam da kada nešto ugovoriš i platiš ne bi trebalo da postoje naknadni troškovi. Npr. kupiš, tj. platiš 50.000 Eura za stan koji je u izgradnji, čekaš godinu dana da se izgradi, a investitor ti posle godinu dana kaže da je sve poskupelo i da treba da doplatiš još toliko.

Ja sam privatni preduzetnik i ono što sam već naplatio to moram i da isporučim bez naknadnog uvećanja računa. Zamisli da Behtel/Enka oduži izgradnju Moravskog koridora još 10 godina, po toj logici bi mi kao država trebalo da platimo po cenama koje će tada važiti.
 
Ja stvarno ne znam kako funkcionišu ti ugovori, ali pretpostavljam da kada nešto ugovoriš i platiš ne bi trebalo da postoje naknadni troškovi. Npr. kupiš, tj. platiš 50.000 Eura za stan koji je u izgradnji, čekaš godinu dana da se izgradi, a investitor ti posle godinu dana kaže da je sve poskupelo i da treba da doplatiš još toliko.
Ne znam kako funkcioniše za kapitalne projekte, ali za stanove funkcioniše baš tako kao što si opisao.
 
Ne znam kako funkcioniše za kapitalne projekte, ali za stanove funkcioniše baš tako kao što si opisao.
Znači uzmeš kredit od banke i platiš investitoru za stan u celosti, a zatim kada se zgrada završi ponovo odeš u banku za novi kredit da bi doplatio koliko ti investitor traži. Ili npr. preko kredita kupiš TV po jednoj ceni, a kada ti stigne TV platiš i dodatni iznos jer je TV u međuvremenu poskupeo. Čisto sumnjam da bi u suprotnom slučaju, tj. ako bi pale cene stanova, investitor vratio deo novca.
Upravo pišem ponudu za robu i uslugu koju je potrebno da pružim u maju, konkretno radi se o automatizaciji jedne zgrade na Trošarini koja je u izgradnji. Investitor će ovih dana da izvrši uplatu po trenutnim i ugovorenim cenama, njega ne zanima da li će nešto do maja da poskupi ako sada plaća. Kada on izvrši uplatu, ja ću odmah da kupim potrebnu opremu tako da i mene ne zanima koliko će ta oprema da košta u maju. E sad, da li će i cena usluga da se promeni do maja, to je rizik koji ja preuzimam na sebe prihvatajući taj posao i te uslove.
 
Pos
Slažem se, mada pre svega toga su bile epske poplave, pa svetska ekonomska kriza... Uvek postoji neki izgovor.
Inače, cena autoputa je ugovorena pre svih ovih problema koje si naveo i u to vreme nije bila povoljna da bi na osnovu toga mogli da tolerišemo brzinu izgradnje.
Ja stvarno ne znam kako funkcionišu ti ugovori, ali pretpostavljam da kada nešto ugovoriš i platiš ne bi trebalo da postoje naknadni troškovi. Npr. kupiš, tj. platiš 50.000 Eura za stan koji je u izgradnji, čekaš godinu dana da se izgradi, a investitor ti posle godinu dana kaže da je sve poskupelo i da treba da doplatiš još toliko.

Ja sam privatni preduzetnik i ono što sam već naplatio to moram i da isporučim bez naknadnog uvećanja računa. Zamisli da Behtel/Enka oduži izgradnju Moravskog koridora još 10 godina, po toj logici bi mi kao država trebalo da platimo po cenama koje će tada važiti.
U takvim ugovorima postoje razne klauzule koje pokrivaju inflaciju iznad određenog nivoa, poremećaje tržišta, lance snabdevanja, itd itd.

Ne bi moglo da se uđe u tako veliki projekat bez takvih mehanizama
 
Ja stvarno ne znam kako funkcionišu ti ugovori, ali pretpostavljam da kada nešto ugovoriš i platiš ne bi trebalo da postoje naknadni troškovi. Npr. kupiš, tj. platiš 50.000 Eura za stan koji je u izgradnji, čekaš godinu dana da se izgradi, a investitor ti posle godinu dana kaže da je sve poskupelo i da treba da doplatiš još toliko.
Na osnovu ličnog iskustva, prilikom zaključivanja ugovora i realizacije istog plaća se "projektovana kvadratura". Kada se stan izgradi, plaća se stvarna.
Ta odstupanja su uglavnom manja od 1m2 ( cuo sam da su neki doplaćivali i do 2m2).
I naravno, jednom od sto kupaca, kvadratura je manja od projektovane. I ako me secanje dobro služi, 0.3m2 je bilo dozvoljeno odstupanje. Sve preko toga se plaćalo.
 
Kako ce da rese situaciju kod stare naplatne rampe i kako ce privremeno da spoje AP sa starim putem u Markasinu?
 
Vrh