Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ne bih da spamujem, ali se moram nadovezati na pokrenutu temu.

Apropo toga da je na auotoput otislo 1% obradivog zemljista, napravio sam neku grubu skicu eksproprijacije u mom selu.

Untitled-1.jpg


Zuto je manje vise pojas koji je obuhvacen eskproprijacijom za autoput (koji se vidi) i pozajmista (koja se vide da su zapoceta na nekoliko lokacija), a crveno je gruba granica prvoklasne recne zemlje.
Sve severnije od crvene linije je isto veoma plodna zemlja, ali glinovita i jako teska za obradu, za razliku od ove u crvenim okvirima.
A zemlja prve klase je uzeta jer se ispod nje nalazi takodje prvoklasni soder, koji im treba za izgradnju.
I takva je slika, koliko znam, manje vise celom trasom i sto se tice kolicine oduzete zemlje i sto se tice dubine kvalitetnog obradivog sloja uz Moravu.
Sudeci po ovome, posto je ipak desna strana sliva morave ostala netaknuta, moze se reci da je malo vise od 1% zemlje otislo za AP ;).
Ja licno nisam ugrozen, i brat i ja zivio u gradu, imamo kuce, poslove, dovljno smo situirani i bez poljoprivrede, ali masa ljudi je ostavljena bez ista zemlje osim okucnice, a placena mizerno.

Slazem se sa konstatacijom da na hektar ili dva staje fabricetina za ko zna koliko radnika.
Takodje se slazem da se na ratarstvu ne mogu uzeti neki novci (i sam radim gotovo iskljucivo to), ali vec povrtarstvo na jedinici povrsine donosi znacajno vece zarade i sa 2 hektara moze ziveti citava porodica.
Ali primera radi jedan hektar zitarica godisnje potkrepi jednu kravu i donese godisnje 3-4 tone mleka.
Ili ta 2 hektara donesu prinos od ugrubo 150 tona kupusa.
Koliko se motaca kablova time moze nahraniti?

Lepo rece jedan seljak na nekom intervjuu.
Gospodine novinaru, ne puca puska, puca hleb. Gladan vojnik se predaje i nece da ratuje.
Isto vazi i za privredu uz ovakvo zapostavljanje i unistavanje poljoprivrede.

Nadovezao bih se i na tezu o sprecavanju poplava. Zbog kopanja peska, morava je ukopana 4-5-6... metara u obale i nije se izlila ne pamtim od kad, a bilo je preozbiljnih voda.
 
Nikakav problem, uvek ima za i protiv nekog projekta. Ali reći: šta će nam obradiva polja, tamo radi 20-30 ljudi, a u fabrikama 200-300, to mi već liči ili na žestoku glupost, ili suprotno - žestok sarkazam. Ako je ovo prvo, onda nemam reči. Možda na njivi i radi 20-30 ljudi, ali onih 200-300 u fabrici (npr. stočne hrane, u mesnoj industriji, itd. itd.) ne bi radili da nemaju sirovine koje naprave tih 20-30 ljudi. Banalizujem stvari, ali zaparalo mi je uši. Kao u pesmi Ramba Amadeusa.

Ne razumem sta ti tu nije jasno. Da imamo toliko fabrika da prekriju sve nase oranice hranili bismo se kavijarom i zlatnim listicima :) I ja banalizujem ali jako je prosto: Uvek cemo imati dovoljno obradive povrsine (u kontekstu dovoljno za izvoz hrane), ali autoputeva od milijardu evra nema bilo gde i ne mogu svuda da prodju.

Bitno je da se ova tema sažvaće jer će se pokrenuti opet kad krene eksproprijacija u Arilju. Svakako će neki malinari biti oštećeni, ali ukupan bilans za taj deo Srbije će biti više nego pozitivan.
 
Znači ostalo je još samo da se trasira između sela Vrba i Štulac. To je nekih 13km po guglu. Što znači sa radi na 100km trase. Nije loše.
 
Od 105 km u preljinskoj baluzi do 108 km gde se nalazi buduca petlja se ne radi nista vec mesec ipo dana zbog blokade mestana na dva mesta.
 
Zaustavna traka ima manje slojeva asfalta nego ostatak puta?
EDIT: Pogubio sam se nešto, zaboravite xd
1667140068600.png
 
Svuda se radi na Moravskom koridoru, samo ne deluje da će bilo koja deonica biti otvorena u skorije vreme...

U Srbiji se nikada nije gradio u celini autoput od 110km tako da moguće da su i naša očekivanja malo preterana. Navikli smo na deonice od najviše 10km
 
Sektor 3 od Kraljeva do Preljine realno je za dve godine da ce biti gotov ukoliko ne bude nekih bas nepredvidjenih okolnosti
 
Dobro, nije baš da će se u celini i pustiti. Čak ni prva deonica od Pojata do Kruševca neće biti puštena u celini, po svemu sudeći.
Na ovim snimcima se vidi da će slivnici za kišnicu biti uvičeni. Što je baš lepo. I za oko a i funkcionalno. Ali sam sasvim siguran da će se poklopci krasti. Zašto u tom slučaju poklopci nisu betonski? Preko njih ionako neće ići nikakav teret.

 
Znači ostalo je još samo da se trasira između sela Vrba i Štulac. To je nekih 13km po guglu. Što znači sa radi na 100km trase. Nije loše.
Није трасирано од Ратине до Грдице

Едит:
да појасним, дошли су до Ратине па онда иде део код Камиџорског моста, даље преко фабричког постројења Магнохрома и села Сирча и последње село пре Адрана а то је Грдица.
 
Na tom potezu se Morava izmešta. To će verovatno biti poslednje što će se završiti. Mnogo je tu posla.
 
Vrh