Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Behtel tek sada pravi kamp za radnike. Ozbiljniji radovi na trasi još nidu počeli.
 
Par slika uključenja iz pravca Kruševca ka Nišu. Slikao putnik iza mene.

1.jpg
kolona na naplatnoj rampi. leva traka u pravcu kretanja je ENP

2.jpg
nadvožnjak starog ("Carigradskog") puta. Tu počinje "Moravski koridor"

3.jpg
kriminalno uključenje na E75, kroz parking.
Kao što vidite, ima trenutaka kada na E75 nema ni jednog vozila u kadru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768949#p768949:2kax8v08 je napisao(la):
brada » 25 Aug 2020 10:10 am[/url]":2kax8v08]Poceo je open street map da ubacuje trasu Moravskog koridora.

Petlje Ratina i Kamidzora https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.7211/20.7453
Petlja Adrani https://www.openstreetmap.org/#map=15/43.7620/20.6566

Malo me zbunjuje sto je petlja Kamidzora broj 9, a Adrani broj 11. Je li moguce da ce praviti jos jednu petlju izmedju na tako malom prostoru?
Isto, petlja Adrani je broj 11, a Preljina broj 12. Je li moguce da nece biti bar jedna petlja izmedju, za Mrcajevce (Kragujevac) i aerodrom Ladjevce?

Kako je moguce da kod Sirce Kraljvo nema pristupna saobracajnica tj skretanje ka Sirci Kraljevo?

Bice da je to bug na mapi.
 
Mane ovde interesuje planirana dinamika radova, nadam se da je ideja krenuti istovremeno i od Čačka i od Pojata. To bi paralelenom izgradnjom omogućilo da se za neko razumno vreme autoputem stiže do Kraljeva s jedne i Kruševca s druge strane, pa onda polako zatvarati "procep" koji ostaje između njih. Samo da opet ne krenu iz sredine od nigde do nigde, kao ono s Nepričavom (mada ovde ima dovoljno i mesta između pa bi svakako nekom koristili i parčići).
 
Izdate su neke građevinske dozvole za regulaciju Morave i za pripremanje terena oko Kruševca. Oko Čačka za sada ništa. I ja se slažem, trebalo bi to da se gradi od petlje do petlje, nastavljati dalje od već izgrađenih deonica. Da se nikad ne ponovi ono kako je rađen Miloš Veliki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788366#p788366:2bha907h je napisao(la):
Mis507 » 28 Oct 2020 10:51 pm[/url]":2bha907h]Nazire se trasa zapadno od Cicevca, izgleda da su poceli

Ako se ne varam, ovo je severno od Ćićevca, a zapadno od Pojati.
 
Snimak 11 meseci od pocetka gradnje. Trasirano mozda koji km oko pruge, od opreme na snimku imaju svega dve masine. A rok kobajagi kraj iduce godine. Za proslih godinu dana uradjeno 2% posla od 30km Pojate-Krusevac, ali najavljuju cudo da se za sledecih godinu odradi 98%. https://www.youtube.com/watch?v=3IXP6HqTqb4
 
Moguće je na Geosrbiji videti trasu koridora od Pereljine (kat. parc. 69/6 KO Baluga (Ljubićka)) do Donje Gorevnice (kat. parc. 1847/2 KO Donja Gorevcnica). Za ovo ostalo izgleda da nije sprovedena eksproprijacija.

Zanimljivo je i da izgleda ima vidljiva i regulacija Zapadne Morave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782518#p782518:2zazzsgb je napisao(la):
miki_ns » Sat Oct 10, 2020 9:44 am[/url]":2zazzsgb]Mane ovde interesuje planirana dinamika radova, nadam se da je ideja krenuti istovremeno i od Čačka i od Pojata. To bi paralelenom izgradnjom omogućilo da se za neko razumno vreme autoputem stiže do Kraljeva s jedne i Kruševca s druge strane, pa onda polako zatvarati "procep" koji ostaje između njih. Samo da opet ne krenu iz sredine od nigde do nigde, kao ono s Nepričavom (mada ovde ima dovoljno i mesta između pa bi svakako nekom koristili i parčići).

Uff...nisam pametan...nznm šta bih ti rekao...
U početku mi se nije dopala ideja, ali sad kad razmislim meni se ne dopada nijedna ideja, ni moja, ni investitora.
Prvo, nisi u pravu da bi išta moglo biti slično Ub-Lajkovac, jer se upravo jedino i gradi od A1 do Kruševca, tako da svakako nije od nigde do nigde.
Mislim da im je ideja da prvo odrade do Kruševca i čim to završe pustiće.
Što ima neke logike, jer je KŠ entitet za sebe, nema alternativu iz pravca severa preko A2 ili KG, tj. ima ali je niko (s razlogom) ne koristi.
Pravac iz BGD ka KŠ ide i ka Kopu, dosta njih koristi to i za VB, može da posluži i za pravac ka NP, severu Kosova i ka istoku CG.
Tako da ako već idu na fazno puštanje najlogičnije je da to krenu od A1 do KŠ.
Ovo da istovremeno krenu i od ČA do KV i da ga puste bez dela od KV do KŠ mi se baš i ne sviđa previše.
Nabiće ceo tranzit i lokalni saobraćaj u Vrbu, na lažnu obilaznicu TS kroz fabrički krug Prve petoletke i rampu u Stopanji.
Ono jes i sad je to tako, al bar se navikneš na taj tempo, ovako će ti se sa obe strane dodavati i i kolone sa autoputa.
Što bi put od KV do KŠ učinilo još nepodnonošljivijim, i sad ga sve više njih koji idu ka ČA sa juga i dalje ka zapadu zaobilaze i idu na KG.
Tako da pre glasam za varijantu da sve završe pa puste, pa i za A1-KŠ pa sve ostalo kad završe, negoli da zabiju sve na KV-KŠ sa obe strane.
Eventualno ako idu na puštanje sa obe strane da puste od Preljine do Mrčajevaca da usisa pravac KG-ČA i izbegne sam prolazak kroz slavujev zavičaj.
Ne krijem i više puta sam ponovio da mi je i sama trasa MK potpuno bezveze, petlje su tek žasu, dozlaboga loše pozocionirane, ali to je što je.
Generalno, bilo bi idelno da završe od Kruševca do Mačkata, jer parcijalno puštanje samo pomera haos malo dalje i povećava ga.
A izgleda da će prvo koliko god sporo napredovalo biti Preljina-Požega, pa A1-KŠ, pa KŠ-ČA, a PŽ-Mačkat pitanje i da li će do tada i početi.
I šta ćemo dobiti? Potpuno ludilo od Požege do Užica kad se tu slije kompletan saobraćaj sa A2, A5, CG, BIH i nimalo zanemarljiv lokalni saobraćaj.
 
Ne mislim da bi ranije puštanje ČA-KV bilo loše. Naprotiv. Na MK su kod Kraljeva predviđene 3 petlje: Adrani, Kamidžora i Vrba.
https://www.openstreetmap.org/#map=13/43.7351/20.7341

Ako bi se uradio i pustio potez Preljina - Vrba, trebalo bi da se saobraćaj rasporedi na ove 3 petlje:
Na petlji Adrani bi se isključivali svi koji idu prema Raškoj, Kopaoniku, Novom Pazaru, i vjerovatno dio ljudi koji završavaju putovanje u Kraljevu.
Na petlji Kamidžora bi se isključivali oni koji idu do Kraljeva.
Na petlji Vrba bi se isključivali svi koji idu dalje prema Vrnjačkoj Banji, Trsteniku, Kruševcu...

Ovo bi i rasteretilo sadašnju petlju u Preljini, jer bi ova dionica preuzela sve putnike koji iz pravca Požege i Beograda nastavili MK, a u Preljini bi se isključivali samo oni koji idu do Čačka i okoline.

Slažem se da će od Požege do Užica da bude veselo kad jednog dana puste autoput do Požege.
 
Deonica je od Preljine do Adrana, a ne do Kraljeva.
 
Aha, to mi je promaklo. Onda će gužva sa Preljine samo da se prelije na Adrane. Ali i to je po meni bar za nijansu bolje nego sadašnje stanje. Ako ništa, vozači će moći da biraju - autoputem do Adrana pa čekanje za isključenje u koloni, ili isključenje u Preljini pa polako magistralom.
 
Čak i da je do Vrbe, problem nastaje tamo gde bi se ulivali magistralni i autoput. I to bi posle trajalo i trajalo i trajalo i pogoršavalo se kroz svih cca 657 naseljenih mesta kroz koja se prolazi, sa akcentom na one 3 tačke iz mog prethodnog posta, a ima ih još tipa skretanje za Banju.
Kod Kruševca bi to zakomplikovalo kod Jasike, onaj kružni bi se baš zagušio, bilo bi bolje da se provuče do Koševa, ali ništa od toga.
 
Mene zivo interesuje da li ima sta u tim nacrtima vezano za neke , hajde da kazemo ,buduce infrastrukturne projekte. Gledajuci trasu autoputa na
https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.7403/20.6954 donekle mi je jasnije sta su hteli da kazu kroz "regulaciju " toka Zapadne Morave u cilju zastite od poplava.Ako trasa uistinu bude se prostirala tako ,sam bedem autoputa moze se izvesti i kao u neku ruku odbranbeni bedem (samo da bude par metara visi no sto bi inace bio ) ili da bude deo sistema odbranbenih bedema, pa da bude u konfiguraciji izmedju samog grada i reke.Gledajuci trasu, autoput bi trebao da se prostire uz samu reku,cak da ima oko 7 mostova preko nje, dok transpozira (transpozicija=preplitanje) sa njom ..,Samim tim bi po ovoj trenutnoj slici samo korito reke i njeni meandri morali da se izmeste a neki i probiju da se tu zbog tolike zemlje u buducnosti nebi pravila mocvara. Ali mi sve to nekako neodoljivo podseca na neki od onih starih projekata kad se planiralo praviti Moravski recni koridor ili drugim recima plovni put, kad se vec uredjuje i preoblikuje recno korito.Pa me zivo interesuje, ima li margina ,ostavljenih u samom projektu za neke eto da kazemo ,buduce projekte ako se ikada u nekoj dalekoj buducnosti mozda i bude krenulo u realizaciju takvog nekog plovnog puta? :)
 
Тај пловни пут је био у вези са Великом и Јужном Моравом, не и Западном. То није ни био пловни пут као такав јер је требало да буде безброј преводница којим би се омогућило бродовима да преко Солуна, Вардара и долином две Мораве дођу до Дунава код Смедерева.
Нереално је да би то било исплативије од железничког теретног саобраћаја.
 
Nisam ja ni mislio na plovni put Dunav -Egejsko more, nego na ovaj nas lokalni , koji je imao za cilj prosirenje i stvaranje plovnih puteva kod nas.
Ako se ne varam, po tom projektu je trebalo urediti korita Velike i Juzne Morave ali i Zapadne do Kraljeva i napraviti neku vrstu interkonekcije izmedju delova nase zemlje. Objektivno gledajuci , uvek je tu bilo planova urediti korita reka i spreciti poplave i donekle modernizovati sistem navodnjavanja zemljista oko reka , pa zato reko ,da li je ostavljena koja margina za te neke buduce planove? Mislim , jeste taj projekat bio lepa zamisao ali ako bi se ikada poceo realizovati sigurno ce se realizovati u fazama. Ne moramo mi cekati Makedonce da probijaju svoj krs dole da bi shvatili da treba da uredjujemo svoju zemlju.Msm dovoljno da pogledas samo npr. u nekim normalnim zemljama , npr. u Nemackoj gde god su mogli , koju god su mogli reku , su osposobili za recni saobracaj.Zanimljvo je da svi znaju za kanal Dunav-Majna-Rajna a za sve ostale su ili neinformisani ili smatraju da je to bezveze.. ali zato Nemac kad je to gradio nije polazio od toga, joj skupo je,joj neisplativo je i sl...

https://i.pinimg.com/originals/a6/86/5b ... b1ad99.png
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V66vFoXr0HU[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GNA5tYHwm5M[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EKWLGUvHhvc[/youtube]
 
Vrh