Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

И ја мислим да ћу га тек неколико пута годишње користити. Наградно питање је да ли ће и када бити завршен? Како сада ствари стоје, неће скоро мислим и да је 2025-та недостижна. Видећемо уосталом.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Na Pojate - Čačak je dominantan lokalni saobraćaj.
Praktično, sa malim prekidima pored puta su nikla naselja, koja se skoro u kontinuitetu protežu celom dužinom.
Zato su niska ograničenja, a saobraćaj je dodatno usporen vozilima koja se stalno isključuju, uključuju, pepacima, biciklistima, traktorima, pešačkim prelazima. Zato je največi deo saobraćaja koji ide celom dužinom, pobegao na Batočinu.
Konktetno, iz Užica u Niš ću u toku radnog dana stići skoro sat pre preko Batočine nego preko Kš iako je četrdesetak km duže. Noću i praznikom je drugačije. Zato, ko ne žali pare za putarinu, radije bira više ap. Goriva se isto potroši, ali je neuporedivo prijatnije putovanje putovanje.
Zato mislim da je punoprofilni ap luksuz na ovom pravcu, već je trebalo da to bude brzi put koji bi se jeftinije i bliže približavao naseljima preko manje zahtevnih uključenja.
 
@ branik
Apsolutno se slažem da bi brzi put, tj. duplirani postojeći (cela obilaznica Kruševca je tako pravljena da liči na Evzoni-Solun i mogla bi da se duplira na brzi put, osim kružnog kod Jasike) sa obilaznicama naseljenih mesta, kojih ima milion, a od "usporivača" si izostavio policiju, koja je svuda i na svakom koraku i jedva čeka da te upeca.
 
branik":t6ycmgif je napisao(la):
Na Pojate - Čačak je dominantan lokalni saobraćaj.
Praktično, sa malim prekidima pored puta su nikla naselja, koja se skoro u kontinuitetu protežu celom dužinom.
Zato su niska ograničenja, a saobraćaj je dodatno usporen vozilima koja se stalno isključuju, uključuju, pepacima, biciklistima, traktorima, pešačkim prelazima. Zato je največi deo saobraćaja koji ide celom dužinom, pobegao na Batočinu.
Konktetno, iz Užica u Niš ću u toku radnog dana stići skoro sat pre preko Batočine nego preko Kš iako je četrdesetak km duže. Noću i praznikom je drugačije. Zato, ko ne žali pare za putarinu, radije bira više ap. Goriva se isto potroši, ali je neuporedivo prijatnije putovanje putovanje.
Zato mislim da je punoprofilni ap luksuz na ovom pravcu, već je trebalo da to bude brzi put koji bi se jeftinije i bliže približavao naseljima preko manje zahtevnih uključenja.
Не заборавите аспект безбедности саобраћаја на ауто-путевима и брзим саобраћајницама...?


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Caribrod, policija je upravo tamo gde su niska ograničenja i gde se ljudi najlakše zaborave.
U centru Mrčajevaca je ograničenje 50, ali tu ikad radar neče biti, jer je zbog gužve teško i na 30 izaći. Ali zato, po kilometar-dva dalje na obe strane, idealno za zasedu: pravo, ravno, a 60. I noga sama padne.
Meni je najveći problem vožnja u gužvi i u itmu koji ne diktiram ja. Zato, iako je duže, biram Batočinu. Autoput će jako malo lokalnog saobraćaja apsorbovati, jer će isključenja biti retka, a brzim putem niže kategorije, mogla bi da budu češća, a time i put iskorišćeniji.
 
Isto važi i za Lučinu i skretanje za ŽS Stalać. Taman misliš prošao si semafor i gužvu u Ćićevcu, krene noga sama ka papučici gasa, kad ono međutim...
 
То је њихов критеријум: места где се сакупљају паре и испуњава норма. Превентиву и стварно опасна места, ко шиша!
 
Морава вијуга, често и рони обале и свакако заузима много више простора тако. Она је туда већ права равничарска река, али још увек са плаховитим променама водостаја јер настаје од планинских - Моравице, Ђетиње, Скрапежа које у кратком року моглу да драстично нарасту и до 100 пута већег протока. Зато је регулација неопходна, будући да највећи део трасе иде близу реке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736431#p736431:233j6f7x je napisao(la):
geovuk » Pet Maj 08, 2020 10:34 am[/url]":233j6f7x]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=05&dd=08&nav_id=1681678

Konačno i neka konkretnija vest. Da li je moguće da rade regulaciju 68km rečnig korita!!

Možda Zapadna Morava postane plovna... Možda dobijemo kanal Dunav-Morava-Jadran :grand: :lool:
 
И после кружно: Карлбаг - Карловац - Вировитица
 
branik":1xogmow4 je napisao(la):
И после кружно: Карлбаг - Карловац - Вировитица
To je već realan projekat :)

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Kada je trasiran auto put kroz polja u LIci u HR, postojala su predlozi za vođenje puta dolinom i ipak nešto skuplja varijanta - po obodima dolina - na kraju je usvojena upravo ta opcija da put najvećim delom ide rubnim delovima dolina na nešto višoj koti - objašnjenje je bilo da se time čuva korisno obradivo tlo, ostavlja mogućnost da se razvijaju naselja a da ne budu presečena auto putem, i ne manje bitno smanjuju se potrebni zahvati u pogledu vodozaštite trase auto puta, odnosno smanjuje se mogućnost plavljenja ili potreba da se rade veliki zahvati na regulacijama tokova reka.
Nekako mi se čini da je i ovaj put mogao da se trasira većim delom na severnim padinama doline Z. Morave, mada kakvo nam je iskustvo sa drugim kosinama, možda je i bolje spustiti put u dolinu i regulisati tok reke.
 
miki_ns":2vjao6oi je napisao(la):
Kada je trasiran auto put kroz polja u LIci u HR, postojala su predlozi za vođenje puta dolinom i ipak nešto skuplja varijanta - po obodima dolina - na kraju je usvojena upravo ta opcija da put najvećim delom ide rubnim delovima dolina na nešto višoj koti - objašnjenje je bilo da se time čuva korisno obradivo tlo, ostavlja mogućnost da se razvijaju naselja a da ne budu presečena auto putem, i ne manje bitno smanjuju se potrebni zahvati u pogledu vodozaštite trase auto puta, odnosno smanjuje se mogućnost plavljenja ili potreba da se rade veliki zahvati na regulacijama tokova reka.
Nekako mi se čini da je i ovaj put mogao da se trasira većim delom na severnim padinama doline Z. Morave, mada kakvo nam je iskustvo sa drugim kosinama, možda je i bolje spustiti put u dolinu i regulisati tok reke.
Pa to je Hrvatska... Kod nas je i drveće neprijatelj režima. Koliko ne mislimo i koliko smo skloni da sečemo granu na kojoj sedimo, pa to je čudo jedno.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736997#p736997:hk9xttf3 je napisao(la):
caribrod » 10 Maj 2020, 05:37[/url]":hk9xttf3]Nije. Nedostaje Ogulin...
Cari ja sam rođen u Ogulin...
 
U Lici, a posebno u Dalmaciji, je struktura zemljišta drugačija. To su stene pokrivene sa malo zemlje ili skroz gole.
Teže se radi, ali je mnogo manja verovatnoća odrona i nestabilnosti kosina kao u dolinama Morava.
 
Kakvu vezu dobija KG sa moravskim koridorom? Hoce li biti makar brza saobracajnica kao kroz Batocinu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750928#p750928:2oagsz80 je napisao(la):
Пантограф » Tue Jun 23, 2020 8:49 pm[/url]":2oagsz80]A autoput Kragujevac - Gornji Milanovac? I to je pominjano...

Mislim da tu nema potrebe za autoputem pa i brzim putem, dovoljno je da se postojeći put rekonstruiše i ispeglaju neke krivine i Kragujevac bi dobio dobru vezu sa autoputem Beograd-Požega. Za drugu polovinu godine su najavili početak izgradnje pristupnice od Milanovca ka petlji Takovo i najverovatnije će ga raditi Kinezi, a taj put će se u stvari voditi kao nastavak državnog puta Kg-Gm jer će i kretati od petlje gde se taj put spaja sa Ibarskom (petlja na Ibarskoj je desno na slici ispod i trasa novog puta do Takova levo), tako da se suštinski samo pravi nastavak puta od Kg do petlje Takovo, umesto kao sada što moraš da ideš kroz ceo grad da bi stigao do petlje Takovo.

2389.jpg


Prosto je trasa Kg-Gm i još ovaj nastavak do Takova takav da se nekom ko ide ka Beogradu ne isplati da ide čak ovamo kad za tih 40 min koji mu trebaju da stigne do petlje Takovo će preći pola puta do Beograda od Batočine, a sa druge strane kad ide na jug brže mu je da ide preko Knića i kod Čačka se uključi na budući autoput ka Cg, sa te strane brzi put Kg-Ča ima smisla. Ova trasa Kg-Gm je prosto lokalno-regionalnog karaktera, ali opet mislim da je Srbija zbog centralizacije ka Bg dosta loše povezana zapad-istok u odnosu na sever-jug, i to treba popraviti.
 
Vrh