Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Upravo zbog toga je 5G a ne 5D, valjda. :D

Digitalni autoput znači za putnike da će na displejima moći da pročitaju informacije o stanju na autoputu, gužvama... Nešto što i nije tako novo u Evropi.
 
Neko od novinara je to 5g preimenovao u 5d. Slatko sam se nasmejao
 
Dakle naziv je neadekvatan+pogrešan. To će biti auto-put sa digitalnim sadržajima.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Nije tako novo u Evropi? Pa digitalne table rade od kraja 90tih, sa informacijama u realnom vremenu.

Ne prestaje da me fascinira ovaj manir populista, kojim bi da fasciniraju priprost svet. Sve mora da bude najbolje, prvo, najveće, posebno... kao da nije dovoljno dobro otvoriti radove na 120km AP!! Ako je to običan put, kroz dolinu, svega 120km za pune 4 godine kroz tu dolinu (al' ima mooostova, eeej!!), ugovoren lex specijalisom, netransparentne cene, sa 20% unapred ugovorenih probijanja budžeta, e to nije sexy, mora da se spinuje, dodaje. I onda jedna super pozitivna vest dobije miris bljuvotine... pristojnim ljudima odvratan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689424#p689424:2bcw5w9y je napisao(la):
sev » Pon Dec 16, 2019 1:03 pm[/url]":2bcw5w9y]Nije tako novo u Evropi? Pa digitalne table rade od kraja 90tih, sa informacijama u realnom vremenu.

Ne prestaje da me fascinira ovaj manir populista, kojim bi da fasciniraju priprost svet. Sve mora da bude najbolje, prvo, najveće, posebno... kao da nije dovoljno dobro otvoriti radove na 120km AP!! Ako je to običan put, kroz dolinu, svega 120km za pune 4 godine kroz tu dolinu (al' ima mooostova, eeej!!), ugovoren lex specijalisom, netransparentne cene, sa 20% unapred ugovorenih probijanja budžeta, e to nije sexy, mora da se spinuje, dodaje. I onda jedna super pozitivna vest dobije miris bljuvotine... pristojnim ljudima odvratan.

Kupuju uticaj, dodvoravanje Zapadu, kontraargument na kritike da nam sve rade Kinezi...
Balansiraju ekonomski kao što balansiranju i politički između Istoka i Zapada... u širem kontekstu (a sve je politika) ima nekog smisla, Tito je tako manje više držao sistem iznad površine...

jasno ko dan da je priča politička i da je treba gledati u širem kontekstu. Džaba dramiš o netransparentnosti kad je ovde autoput samo sredstvo za postizanje šireg cilja. A priča za plebs je čisto da se spinuje realnost i tu nema šta posebno da se diskutuje. Ipak su svi političari u konstantoj kampanji.... neki grade autoputeve, neki pričaju da nam autoputevi nisu potrebni, pa se narod opredeli čija je priča slađa.

Što se korupcije tiče, zaista može bilo ko da priča bilo šta, ali bez konkretnih dokaza, džaba pričate.
Pokaži brate ko, kako, gde, kako i koliko, pa da razgovaramo. A do tada, mani se ćorava posla...
"Reče mi jedan čoek" ne vredi pišljiva boba.
 
Digitalni ap je zbog optickih kablova koji ce proci ovom trasom a ne zvog panela o obavestenjima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689446#p689446:mupng00a je napisao(la):
Stefan93 » Pon Dec 16, 2019 2:41 pm[/url]":mupng00a]Digitalni ap je zbog optickih kablova koji ce proci ovom trasom a ne zvog panela o obavestenjima
Imaš optičke kablove i trasama Koridora 10. Svojevremeno je NUBA postavila kičmenu optičku mrežu (backbone optical grid) na svim pravcima. Pa svejedno nije digitalni koridor... :grand:
 
Digitalni je zato što je Vođa rekao da je digitalni! I ovo je najveći, najširi, ultra, mega, giga autoput na svetu u novijoj istoriji. Ako i dalje ne razumete mora da ste i vi iz reda onih "Zajapurenih Pljuvača", kao što reče jedan drug Član nedavno ;)

Šalu i populazam na stranu, drago mi je da se počinje još jedan autoput, kada se već "kraducka" bolje na autoputevima nego na novogodišnjim rasvetama, više autoputeva - manje novogodišnjih ukrasa :D
 
Zasto tako negativno?
Izgradice se ovaj autoput, u to nema sumnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689424#p689424:kx7qxs0p je napisao(la):
sev » Mon Dec 16, 2019 1:03 pm[/url]":kx7qxs0p]Nije tako novo u Evropi? Pa digitalne table rade od kraja 90tih, sa informacijama u realnom vremenu.

Ne prestaje da me fascinira ovaj manir populista, kojim bi da fasciniraju priprost svet. Sve mora da bude najbolje, prvo, najveće, posebno... kao da nije dovoljno dobro otvoriti radove na 120km AP!! Ako je to običan put, kroz dolinu, svega 120km za pune 4 godine kroz tu dolinu (al' ima mooostova, eeej!!), ugovoren lex specijalisom, netransparentne cene, sa 20% unapred ugovorenih probijanja budžeta, e to nije sexy, mora da se spinuje, dodaje. I onda jedna super pozitivna vest dobije miris bljuvotine... pristojnim ljudima odvratan.

Ako si odgovorao na moj post u kome sam pominjao Evropu i displeje, mislim da baš nisi razumeo šta sam hteo reći. Poenta posta i jeste bila da ovavke stvari na autoputevima širom Evrope nisu ništa novo ni revolucionarno. Sa ostatkom tvog posta se apsolutno slažem.
 
:kk:
Nije svaki odgovor polemika. Složio sam se sa tobom i još pojačao tezu.

@Perkan
Potpuno pogrešno shvataš mehanizam borbe protiv korupcije. Nije na meni da pokazujem "ko, kako, gde", kao ni na bilo kom drugom građaninu pojedinačno (u uređenim društvima postoje ljudi koji primaju platu za to, a nezavisni su u svom postupanju). Protiv korupcije uređen sistem se bori na način da permanentno sužava prilike za istu, pravi transparentne i proverljive mehanizme ugovaranja i uskraćuje prostor za bilo kakvo diskreciono pravo, koje je u korenu svake velike (i male) korupcije. Način kako ti gledaš na stvar, "daj dokaze ili ćuti", pokazuje koliko balkanski pogrešno rezonuješ. Na žalost, jer iz ostatka posta deluje da si razuman, obrazovan čovek.

Zato nije na meni da dajem dokaze validne za sud, ali jeste da UKAZUJEM kako netransparentnost, diskreciono ugovaranje bez jednake šanse svim zainteresovanim i naročito "lex specialis" predstavljaju lošu praksu. Toliko lošu da bi svi trebalo da dignemo glas protiv toga, a ne da se radujemo kao da nam je neko iz svog džeba poklonio nadu u AP. Ono što se desilo ovde je da je neko pozajmio u naše ime pare, ugovorio netransparentno posao i još nam spinuje budalaštine o herojskom podvigu izgradnje puta kroz dolinu za 4 godine roka. Ni više, ni manje.
 
@sev
Složio bih se sa tobom do poslednjeg slova da se radi o netransparentnom ugovaranju sa bilo kim osim sa Amerima.
U ovom slučaju je očigledno širi politički kontekst priče uslovio ovakvo rešenje. Nešto se daje i nešto se očekuje zauzvrat. Postoji neka šira računica, e sa koliko je ona realna, koliko će ona na kraju da da očekivane rezultate ili ne, to je već drugo pitanje.

Lični mislim da je potpuno bespredmetno pokušavati da se dodvoravaš Amerima dajući im neke koncesije, ugovore mimo procedure itd... to je jednostavno mafija koja radi na principu "ponuda koje se ne odbijaju", začinjena "...or else" pretnjama, bez ikakve namere da ispoštuje bilo šta od onoga što je potpisala, ako joj se baš tako ćefnulo... tako da mi je žao što ovaj posao nije otišao nekome drugom. Ali dobro...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689282#p689282:1o4edkef je napisao(la):
milaki990 » Sun Dec 15, 2019 9:03 pm[/url]":1o4edkef]Upravo zbog toga je 5G a ne 5D, valjda. :D

Digitalni autoput znači za putnike da će na displejima moći da pročitaju informacije o stanju na autoputu, gužvama... Nešto što i nije tako novo u Evropi.
U nedelju, vraćam se po mraku iz Ikee, svetle displeji iznad auto-puta, sve digitalno; počinjemo da se penjemo uzbrdo, magla na pojedinim delovima puta. Odjednom svi koče, neki Audi se izubijao o ogradu. Uviđaj u toku, policija blokirala dve od tri trake. Baš sam se zabrinuo da me neko ne zvekne od nazad. I onda se setim kako su mi digitalni displeji pred uspon podsetili da me neko voli. Dirljivo! Ali iskreno, više bih cenio da su me upozorili na opasnost na putu.
 
Taj displej ispod koga si prosao ka gradu nije u sistemu Puteva Srbije i na njemu ne ide poruka "neko te voli" već si tu poruku video na displeju ispod koga si prošao idući ka Ikei.Očigledno Grad Beograd i JP ne mogu da se dogovore o saradnji i razmeni informacija.

Opet tehnički gledano nemoguće je dobiti realtime informaciju na ITS sem da je ceo autoput pokriven kamerama i displejima što mnogo košta jer ovo što sada imamo funkcioniše po sistemu dojave i provere informacije pa tek onda slanja informacije a upravo u magli i uslovima smanjene vidljivosti vreme je presudno da bi se ublažile katastrofe.Guglov sistem praćenja je svakako od pomoći ali i on ima kašnjenje od nekoliko minuta tako da se ne uzima zdravo za gotovo.

Specifično za tu deonicu je da godinama ne uspevaju da odrade uličnu rasvetu a sa druge strane retko ko poštuje ograničenje ja 80.Izvinjavam se za off.
 
@StaraMo Hvala na objašnjenju, očigledno nisam bio u pravu koja poruka piše. Ali samo sam hteo da ilustrujem beskorisnost displeja ako ne prikazuju upotrebljive informacije. Još jedna pobeda forme nad suštinom, tako tipično za Srbiju.
 
Pisaće i motivacione poruke da se na kraju tunela uvak nalazi svetlo. Dok ne padne mrak. Na oči.
 
wk_":p9ro5b8l je napisao(la):
@StaraMo Hvala na objašnjenju, očigledno nisam bio u pravu koja poruka piše. Ali samo sam hteo da ilustrujem beskorisnost displeja ako ne prikazuju upotrebljive informacije. Još jedna pobeda forme nad suštinom, tako tipično za Srbiju.
Slazem se,spolja gledano sve imamo a u suštini čim malo zagrebemo ispod udaramo u zid.
 
Da prenesem komparativno iskustvo HAC-a (hrvatske auto ceste): kolone u slučaju magle, kao i nesreće, čak i parkarina vozila u zaustavnoj traci, uglavno vrlo redovno najavljeni su na displejima iznad puta, a parkirana vozila su jako često čak obeležena i ograđena čunjevima.

To je veoma dobro odrađeno, pa verujem da bi se moglo prepisati kako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690215#p690215:o0amb1ze je napisao(la):
sev » Wed Dec 18, 2019 2:47 pm[/url]":o0amb1ze]Da prenesem komparativno iskustvo HAC-a (hrvatske auto ceste): kolone u slučaju magle, kao i nesreće, čak i parkarina vozila u zaustavnoj traci, uglavno vrlo redovno najavljeni su na displejima iznad puta, a parkirana vozila su jako često čak obeležena i ograđena čunjevima.

To je veoma dobro odrađeno, pa verujem da bi se moglo prepisati kako.

Da dodam:
- zastoji se objavljuju i preko radija koji se sam uključi iako slušaš CD. Sistem prenosa saobraćajnih informacija preko radija postoji u svetu još od sedamdesetih. Ne košta mnogo a mnogo znači. Ima i kod nas ali ne radi kako treba.
- u slučaju većih zastoja preusmeravaju saobraćaj na drugu traku (kod nas na paralelni lokalni put)

I to Hrvati imaju već desetak godina, zapad još mnogo pre, a nama sada prodaju kao "digitalni autoput". Krajnje je vreme da i naši to uvedu, bar od Novog Sada do Niša.
 
Kako idu radovi u Krusevcu, jel rade nesto ili su samo ostavili neku masinu da truli do proleca ako su uopste i ostavili.Ima li ko vesti sa terena.
U Cacku su poceli radovi, tj postavili su tablu za pocetak radova na zastiti Cacka od velikih voda na reci Cemernici u blizini buduce petlje Preljina.
 
Овај аутопут ће бити паметан (енг. smart highway) и то је најприближнији израз. Милош Велики то већ јесте, тако да неће бити први у Србији, камоли у Европи. Можда ће само бити више паметних система.
 
Da li postoji plan za bolje povezivanje koridora sa Aleksandrovcem ili sve ostaje kako jeste?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk
 
Vrh