Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Pozdrav, 18km od kružnog toka u Koševima do petlje Trstenik!
Изгледа да ће тих 48км бити пре било чега до Адрана, бар при садашњој динамици! Супер за Трстеник, а тужно за Краљево. Нажалост део до Адрана је изузетно оптерећен и опасан за вожњу. Мислим да је пгдс тамо преко 15000 возила дневно.
 
Nešto se ipak čudno dešava na deonici od Koševa do Trstenika, što ukazuje da su intezivirali radove na toj deonici. Na stranu to što su počeli da nanose tucanik kod Kukljina i Bele vode (tu su čak i asfalt postavili), ali kod Kukljina su tucanik počeli da nanose i grejderima, mada je do sada praksa bila da to odradjuju finišeri. Istovremeno su neposredno posle Koševa počeli da grade mali most kojim premošćavaju staro korito Morave.
Gledajući trenutni stepen izvedenosti radova, prosto mi je nelogično da će Trstenik na autoput izaći tek za dve godine... pa tu nema posla ni za godinu dana...
 
@StaraMo Jel ovo neki novi naziv za enp? 😂

20230904_174916.jpg


20230904_175314.jpg
 
Realno, ne vidim potrebu za dopunskom tablom za ENP kod znaka za putarinu, jer enp uređaj ne izuzima korisnike od prolaska kroz rampu. Mora proći, mora usporiti...
Moralo bi da se radi na ranijem obeležavanju enp traka, kao na Pazovi i jednom tablom u zoni usporavanja obavestiti vozače kako da se prestroje. Ne bi bilo loše ni da se standardizuju pozicije prolaza za enp (uvek desno ili uvek levo) da vozač ne mora izdaleka da beči oči gde sija belo da bi prišao što ekonomičnije i bezbednije gde treba.
Tako bi se izbegli zastoji, skoro poprečna vožnja u zoni rampi i onemogućavanje vlasnicima tagova da priđu rampi kad su gužve.
Primer za to je Pakovraće na izlazu. Čim je desetak vozila u redu, tag ne vredi ništa. Uska je prilazna rampa, ali bar dok su samo automobili u koloni, vredelo bi da se razdvoje levo i desno, ne bi li se nosilac enp koliko bilo ranije provukao.
Inače, utisak mi je da se broj vozila sa enp ove godine drastično uvećao, jer kao nikad ranije, sada mi se dešava da moram da zastanem dok ispred mene prođu i po 2-3 vozila. I, ove godine mi se već nekoliko puta dogodilo da se vozilo ispred zadržava, radnik izlazi ili vozač ili još gore, da se vraća nazad. Ranije to nikad nisam doživeo
 
Slažem se,a gledajući jučeraßnji Radetov snimak za Moravski koridor planiraju rampu na 1 ENP traci a i svim ostalim trakama neposredno uz kabinu što nas automatski vraća u rang sa Makedoncima.

To zaključujem prateći gde je ostavljen prekid u elastoodbojnoj ogradi a do sada smo rampu imali mnogo dalje što je vozači davalo prostora da ukoči na vreme u slučaju bilo kakve vanredne situacije.

Takodje mislim da je opasno praviti takav potez posle 15 godina navikavanja vozača na jedno te isto.

Ili sve rampe skratiti ili ove nove na Moravcu produžiti. Ovo mislim da je presedan u jednoj zemlji koja ima jednog istog uoravljača puteva pa ma kakv projekat da je u pitanju.

IMG_20230905_140855.jpg
 
Realno, ne vidim potrebu za dopunskom tablom za ENP kod znaka za putarinu, jer enp uređaj ne izuzima korisnike od prolaska kroz rampu. Mora proći, mora usporiti...
Moralo bi da se radi na ranijem obeležavanju enp traka, kao na Pazovi i jednom tablom u zoni usporavanja obavestiti vozače kako da se prestroje. Ne bi bilo loše ni da se standardizuju pozicije prolaza za enp (uvek desno ili uvek levo) da vozač ne mora izdaleka da beči oči gde sija belo da bi prišao što ekonomičnije i bezbednije gde treba.
Tako bi se izbegli zastoji, skoro poprečna vožnja u zoni rampi i onemogućavanje vlasnicima tagova da priđu rampi kad su gužve.
Primer za to je Pakovraće na izlazu. Čim je desetak vozila u redu, tag ne vredi ništa. Uska je prilazna rampa, ali bar dok su samo automobili u koloni, vredelo bi da se razdvoje levo i desno, ne bi li se nosilac enp koliko bilo ranije provukao.
Inače, utisak mi je da se broj vozila sa enp ove godine drastično uvećao, jer kao nikad ranije, sada mi se dešava da moram da zastanem dok ispred mene prođu i po 2-3 vozila. I, ove godine mi se već nekoliko puta dogodilo da se vozilo ispred zadržava, radnik izlazi ili vozač ili još gore, da se vraća nazad. Ranije to nikad nisam doživeo
Мора допунска табла зато што тај знак горе је „забрана проласка без заустављања“.
 
Je li oni ovo asfaltiraju ka Trsteniku?
Ako je tako, čemu onda čeona naplatna rampa kod Koševa?
Rampe ka Trsteniku i dalje nisu ni uneli u tender za opremanje ,čak ni u drugoj fazi.

Verovatno su tu deonicu do Adrana planirali kao free sve do završetka celog koridora,ili eventualno sledeće godine da idu sa novim tenderom.Pitanje je tu i dinamike priliva sredstava.
 
Ne shvatam potrebu za čeonom rampom kod Koševa...
Ako hoće da naplaćuju saobraćaj, mogu to na izlaznim rampama u Koševu, sutra u Trsteniku itd...

Sad kad malo razmislim, nisam ni video u Koševima da se planira neka petlja sa naplatnim rampama.... Bog će ga znati, vrlo čudno....
 
Ne shvatam potrebu za čeonom rampom kod Koševa...
Ako hoće da naplaćuju saobraćaj, mogu to na izlaznim rampama u Koševu, sutra u Trsteniku itd...

Sad kad malo razmislim, nisam ni video u Koševima da se planira neka petlja sa naplatnim rampama.... Bog će ga znati, vrlo čudno....
Pa kažem ti,bočna petlja Koševi se još projektuje, verovatno nije ni eksproprijacija odradjena.

Imperativ im je da do Nove godine počnu naplatu a do tada sigurno neće završiti Drenovu i Trstenik jet ih nisu ni istenderisali.

Verovatno i očekivan prihod od tih rampi gore i izmedju njih nije značajan a do Koševa svakako naplaćuju oviima što idu i za Kopaonik a i za Banju(jer bi morala imati devijaciju do spoja sa starim putem) i onda im ta deonica gore ostaje da je na miru rade bez presije oko petlji rampi itd pa čak i da je puste za upotrebu ako završe pojedine sekcije.
 
Poslednja izmena:
Vrh