StaraMo
Advanced
U procesu se je i radiće se proširenje,znam to jer neki drugi poslovi u toj zoni čekaju na to.Za detalje nisam ispitivao a i entuzijazam B&E nije kao što je bio a još puno posla i situacija treba reševati.Nije ni tim ljudima lako
OK, pošto na osnovu podizanja autoputa u odnosu na staru obilaznicu dolazimo do zaključka da se zbog novih okolnosti podižu nivoi puteva i mostova, nije mi jasno zašto je novo izgrađeni most na Rasini koji je namenjen lokalnom stanovništu napravljen ispod kvote u odnosu na staru obilaznicu i autoput. Da li ta pravila važe samo za autoputeve, a ne za lokalne puteve?Što se tiče mosta na Rasini, ne gleda se samo visina nego i širina, reljef, blizina ušća.... Projektnim zadatkom definiše se koja je merodavna kota visoke vode tj profil reke koji treba da bude slobodan(premošćen) u slučaju pojave kiše sa određenim povratnim periodom (npr. 1u 1000 godina ili 1 u 100 godina). Za svaki rečni tok se to određuje posebno na osnovu brojnih faktora.
Ne znam da li je 90-tih bila ideja da severna obilaznica postane jedna od traka autoputa jer je tek 2010. ili nešto ranije doneta odluka da li da se gradi autoput ili brza saobraćajnica. Čak i da je to bila ideja pre 33 godine, stanje na terenu se promenilo, potrebe grada su drugačije... Nekada je deo izgrađene istočne obilaznice bio u funkciji obilaznice, sada je već postala gradska saobraćajnica.Slažem se da je greška što se na ovakav način pristupilo izgradnji AP na delu oko Kruševca. No istini za volju, od početka se znalo da je severna obilaznica desna traka budućeg autoputa, tako je i projektovana još '90.
Po mom mišljenju greška je napravljena što se autoput nije napravio pored severne obilaznice. Ne vidim nijedan od razloga zašto tako nije urađeno. Nismo kao država prošli jeftinije, čak nas je to koštalo mnogo skuplje (devijacije koje su pravljene pa njihovo uklanjane, rušenje mostova, razbijanje i odvoženje asfalta...), nisu olakšani i ubrzani radovi, bezbednost po pitanju saobraćaja i radnika je bila više ugrožena, moralo je da se naprave dve petlje (istok i zapad), plus što je kasnije odlučeno da se pravi još jedna (Koševi) koja drastično menja gradske infrastrukturne planove. Npr. ukida se potreba za izgradnjom saobraćajnice od Aleksandrovačkog puta do ispred kružnog toka kod Jasike koji bi povezao zapadni deo grada sa severnim i koji bi drastično rasteretio saobraćaj kroz najzagušeniju ulicu u gradu (Cara Lazara).Ali je greška u koracima napravljena što sada prilikom izgradnje AP nije prvo napravljena nova obilaznica pa onda da usledi izgradnja AP.
Naveo sam gradove na Koridoru X iz razloga jer ne znam nijedan drugi grad na drugim autoputevima koji ima dve petlje sa naplatnim stanicama. Mada mislim da važnost autoputa nema direktne veze sa lokalnim saobraćajem, tj. sa njihovim obilaznicama.Svi ovi gradovi koje si naveo su ipak na Koridoru 10 sa mnogo većim međunarodnim saobraćajem, i oni su muku mučili do izgradnje starih obilaznica oko tih gradova.
Ovo je i suština mog pisanja. Neki gradovi su sačuvali svoje obilaznice, neki su ih izgradili, a jedino je Kruševac izgubio svoju. Čak i najavljena izgradnja nove saobraćajnice koja će delom zameniti severnu obilaznicu neće biti kompletna i u punoj dužini kao što je bila severna obilaznica. Ne računajući i to da će grad na tu izgradnju čekati bar još nekih 20-tak i više godina jer je sada prioritet izgradnja istočne obilaznice i čija se izgradnja odlaže nekoliko decenija.Zanimljivo je da je čak i Bela palanka sačuvala svoju obilaznicu , a najveći gubitnik je selo Čiflik.
Koliko se sećam Rade je rekao da je posao dobila neka firma iz Kruševca koja uveliko radi na trasi, jedini problem su im 3 kuće kod pruge gde bi trebalo da prođe nadvožnjakIzgradnja ove deonice (most na Rasini - Kruševac istok) je već započeta pre nekoliko meseci, da li neko zna o čemu se tačno radi?
Da li se možda radi o proširenju za još 2 kolovozne trake kao što je nekada najavljivano pa se od toga odustalo?
To je najverovatnije Tehnogradnja, ali i mene čudi kakav sad tender, a oni već uveliko radeKoliko se sećam Rade je rekao da je posao dobila neka firma iz Kruševca koja uveliko radi na trasi, jedini problem su im 3 kuće kod pruge gde bi trebalo da prođe nadvožnjak