Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

U procesu se je i radiće se proširenje,znam to jer neki drugi poslovi u toj zoni čekaju na to.Za detalje nisam ispitivao a i entuzijazam B&E nije kao što je bio a još puno posla i situacija treba reševati.Nije ni tim ljudima lako
 
Svakako, nama iz zapadne Srbije na putu ka Nišu, ispreči se Evropa i njen parking. To je od početka ostalo kilavo rešenje, kao što je isto takvo i u suprotnom smeru, samo ovog puta naglo, oštro i dugo skretanje za isključenje.
 
Hvala ti na detaljnom objašnjenu. Mada, mnoge stvari mi nisu logične. doduše, nisam planer, saobraćajni inžinjer i sl. pa možda iz tih razloga neke stvari ne mogu da shvatim.

Što se tiče mosta na Rasini, ne gleda se samo visina nego i širina, reljef, blizina ušća.... Projektnim zadatkom definiše se koja je merodavna kota visoke vode tj profil reke koji treba da bude slobodan(premošćen) u slučaju pojave kiše sa određenim povratnim periodom (npr. 1u 1000 godina ili 1 u 100 godina). Za svaki rečni tok se to određuje posebno na osnovu brojnih faktora.
OK, pošto na osnovu podizanja autoputa u odnosu na staru obilaznicu dolazimo do zaključka da se zbog novih okolnosti podižu nivoi puteva i mostova, nije mi jasno zašto je novo izgrađeni most na Rasini koji je namenjen lokalnom stanovništu napravljen ispod kvote u odnosu na staru obilaznicu i autoput. Da li ta pravila važe samo za autoputeve, a ne za lokalne puteve?


Slažem se da je greška što se na ovakav način pristupilo izgradnji AP na delu oko Kruševca. No istini za volju, od početka se znalo da je severna obilaznica desna traka budućeg autoputa, tako je i projektovana još '90.
Ne znam da li je 90-tih bila ideja da severna obilaznica postane jedna od traka autoputa jer je tek 2010. ili nešto ranije doneta odluka da li da se gradi autoput ili brza saobraćajnica. Čak i da je to bila ideja pre 33 godine, stanje na terenu se promenilo, potrebe grada su drugačije... Nekada je deo izgrađene istočne obilaznice bio u funkciji obilaznice, sada je već postala gradska saobraćajnica.
Inače, severna obilaznica nije postala jedna od traka autoputa već je skoro kompletno srušena ili kako se to već može nazvati.

Ali je greška u koracima napravljena što sada prilikom izgradnje AP nije prvo napravljena nova obilaznica pa onda da usledi izgradnja AP.
Po mom mišljenju greška je napravljena što se autoput nije napravio pored severne obilaznice. Ne vidim nijedan od razloga zašto tako nije urađeno. Nismo kao država prošli jeftinije, čak nas je to koštalo mnogo skuplje (devijacije koje su pravljene pa njihovo uklanjane, rušenje mostova, razbijanje i odvoženje asfalta...), nisu olakšani i ubrzani radovi, bezbednost po pitanju saobraćaja i radnika je bila više ugrožena, moralo je da se naprave dve petlje (istok i zapad), plus što je kasnije odlučeno da se pravi još jedna (Koševi) koja drastično menja gradske infrastrukturne planove. Npr. ukida se potreba za izgradnjom saobraćajnice od Aleksandrovačkog puta do ispred kružnog toka kod Jasike koji bi povezao zapadni deo grada sa severnim i koji bi drastično rasteretio saobraćaj kroz najzagušeniju ulicu u gradu (Cara Lazara).
A što je najgore, gradski čelnici najavljuju izgradnju nove saobraćajnice koja će samo jednim delom preuzeti ulogu severne obilaznice.

Svi ovi gradovi koje si naveo su ipak na Koridoru 10 sa mnogo većim međunarodnim saobraćajem, i oni su muku mučili do izgradnje starih obilaznica oko tih gradova.
Naveo sam gradove na Koridoru X iz razloga jer ne znam nijedan drugi grad na drugim autoputevima koji ima dve petlje sa naplatnim stanicama. Mada mislim da važnost autoputa nema direktne veze sa lokalnim saobraćajem, tj. sa njihovim obilaznicama.

Zanimljivo je da je čak i Bela palanka sačuvala svoju obilaznicu ;), a najveći gubitnik je selo Čiflik.
Ovo je i suština mog pisanja. Neki gradovi su sačuvali svoje obilaznice, neki su ih izgradili, a jedino je Kruševac izgubio svoju. Čak i najavljena izgradnja nove saobraćajnice koja će delom zameniti severnu obilaznicu neće biti kompletna i u punoj dužini kao što je bila severna obilaznica. Ne računajući i to da će grad na tu izgradnju čekati bar još nekih 20-tak i više godina jer je sada prioritet izgradnja istočne obilaznice i čija se izgradnja odlaže nekoliko decenija.
novi most na reci Rasini.png
 
Izgradnja ove deonice (most na Rasini - Kruševac istok) je već započeta pre nekoliko meseci, da li neko zna o čemu se tačno radi?
Da li se možda radi o proširenju za još 2 kolovozne trake kao što je nekada najavljivano pa se od toga odustalo?
 
Izgradnja ove deonice (most na Rasini - Kruševac istok) je već započeta pre nekoliko meseci, da li neko zna o čemu se tačno radi?
Da li se možda radi o proširenju za još 2 kolovozne trake kao što je nekada najavljivano pa se od toga odustalo?
Koliko se sećam Rade je rekao da je posao dobila neka firma iz Kruševca koja uveliko radi na trasi, jedini problem su im 3 kuće kod pruge gde bi trebalo da prođe nadvožnjak
 
Ipak nije, stvarno se odnosi na radove koji su uveliko u toku.

I naravno neće biti druge kolovozne trake...

„ПЗИ - Источна обилазница Крушевца, државни пут IБ реда бр.38, од моста преко реке Расине до петље Крушевац исток, од km 6+493.00 до km 8+417.38, I фаза – лева коловозна трака, КО Крушевац и КО Бивоље"


Kod nas samo fazno...
 
Каотеку радови од Адрана до Прељине? Да ли се помиње неки оквирни рок за отварање ове деонице?
 
Ja kad uđem ovde na temu, osetim se posramljeno jer uporedim sa brzom saobraćajnicom Valjevo - Lajkovac. Počeli u slično vreme, sličan teren, s tim što je ovo autoput, tamo brza saobraćajnica.
Ovde je već uveliko puštena dužina koja je cela trasa tamo do lajkovca. Tamo obeležavamo svaku pojedinačnu parcelu kad se trasira, pa mudrujemo da l će 15ak km putića da otvaraju iz delova.
 
Vrh