Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Siniša":qrci4pzm je napisao(la):
Takođe, treba uvesti sasvim nove vozove kao Bombardier-ov "Talent".
I pray for the day :D

Modernizacija i sirenje suburbanih zeleznica je opsti trend u celoj Evropi, ukljucujuci i istocni blok. A Beovoz sigurno zasluzuje da obnovi svoj vozni park. Investicije jesu velike, no uzimajuci u obzir da se rade na svakih 20+ godina, takodje su i opravdane.
 
Beovoz trenutno i ima ulogu kakva je uloga S-Bahn - a u Nemackoj - povezivanje okolnih mesta sa samim Beogradom. Tu se ubraja i jedna linija do aerodroma koju mi trenutno nemamo, na zalost. Ono sto je dobro kod takvog nacina prevoza je da za razliku od klasicnog metroa vecim delom ide po povrsini. Prateca infrastruktura je u tom slucaju naravno mnogo jeftinija jer ne mora da se busi tunel. Mislim da Beograd jos uvek nema para za takve konstrukcije kao sto je Bombardier, koji je vodeci proizvodjac za taj tip vozova a mozda i za klasicne. U kom god Bombardier vozu da sam se vozio ostavio je na mene jako pozitivne utiske. Kako vizuelne tako i tehnicke. Kamo srece da uskoro budemo svi mi u mogucnosti da vidimo neki "Talent" na nasim prugama :cool:
 
"Milance"":2f1tac0l je napisao(la):
Beovoz trenutno i ima ulogu kakva je uloga S-Bahn
Hm, ispravio bih te tu. Beovoz bi trebao da ima ulogu kakva je uloga S-bahna, ali on je, nažalost, nema. S-bahn u Berlinu u vršnim časovima u centru ide na svakih tri minute, kao metro, a Beovoz jedva pola sata plus što kasni.

"Nenad"":2f1tac0l je napisao(la):
Ko li koci osnivanje javnog preduzeca, pitanje je sad!
Ovo što ću napisati možda i nema direktne veze sa tvojim pitanjem, ali bilo bi zanimljivo pogledati. Tekst je iz "Pruge" iz 1986. g. i govori o problemu prve gradske železnice, linije Batajnica-Prokop otvorene septembra 1984. godine, preteče današnjeg Beovoza.
IZVOR TEKSTA
PRUGA 7.3.1986. broj 308

VOZOVI PUNI SAMO U ŠPICEVIMA

Tokom februara, u nekoliko navrata, obišli smo železničke stanice Beograd-Centar, Novi Beograd, Zemun, Zemun polje i Betajnicu.Cilj nam je bio da vidimo koliko putnika putuje vozovima prigradskog saobraćaja. Ono što smo videli poražavajuće je. Od 17 pari vozova jedino su puna tri jutarnja (od 5 do 7) i tri popodnevna (od 13-16sati), a ostali "trče" sa po 20 do 50 putnika. Da se podsetimo: pre skoro 18 meseci otvorena je stanica Beograd Centar i prigradski saobraćaj do Batajnice. Tada je sačinjeno uputstvo o prevozu putnika u prigradskom saobraćaju, koje se odnosilo na RO ŽTO "Beograd" i RO GSB. U tom uputstvu između ostalog kaže se da se u vozovima mogu prevoziti putnici i sa mesečnim kartama GSB-a, a na linijama GSB-a 700, 34, 7 i 9 i putnici sa železničkim voznim kartama i povlasticama samo u određenim zonama.

Tih dana septembra 1984 govorilo se i pisalo u sredstvima javnog informisanja da će železničke stanice biti dobro povezane sa većim brojem autobuskih linija i da će motivisati putnike da se prevoze železnicom.

Međutim, ugovora i upustva pridržava se samo RO ŽTO "Beograd". Nekoliko meseci nakon potpisivanja ovog uputstva, GSB uvodi ekspresne linije 706 (Batajnica - Studentski trg) i 704 (Zemun Polje - Zeleni Venac). Autobus 700 koji treba da kruži kroz Batajnicu i prikuplja putnike za voz, ima čudan red vožnje i putnike dovozi kada voz ode. Isti slučaj je i sa autobusom 34. Železnička stanica Zemun Polje udaljena je od naselja i autobuske stanice oko 3 kilometra, pa jedino preostaje pešačenje. Ako se tome doda da ni dogovor da se autobusi 15, 18 i 45 usmere prema železničkoj stanici Zemun nije poštovan, onda je jasna neikorišćenost prigradskog železničkog saobraćaja.

Iz razgovora sa kondukterima pomenutih vozova saznali smo da više ne postoje železničke pretplatne karte na ovim linijama. Oko 90% putnika koristi GSB. Ostvareni mesečni prihod od prodaje karata ne deli se sa ŽTO-om. Uzaludni su bili zahtebi skupštine grada da se i železnica uključi u jedinstven tarifni sistem gradskog prevoza, iako je postojala podrška gradskog veća sindikata.

Kada se ovo zna, sa pravom se pitamo kuda nas vodi ovakav prigradski železnički saobraćaj i imali svrhe da u ovim uslovima i dalje postoji.
 
Hteo sam reci da Beovoz nije metro nego transportni sistem koji (bi trebalo da) ima istu ulogu kao S-Bahn samo sto je jos mnogo mnogo daleko udaljen od S-Bahn -a. Sredjivanje infrastrukture i kompozicija prvo pa da ga onda poredimo sa sistemima u Nemackoj. :)
 
Imao sam priliku da se vozim "Talentom" tokom zadnje posetu Otavi, glavnom gradu Kanade.
Nije mi se bas svideo....mozda ja nisam navikao ali sve mi je delovalo nekako rasklimano, tj. plasticno

Mozda tako nesto odgovara malom gradu kao Otava, ali za Beograd terba nesto jace i vece, kao ova Ceska Skodica:

778.jpg



Postiracu slike iz Otave/Talenta cim se vratim kuci.
 
"Talent" u Ottawi je dizel-električni voz. 2009. Ottawa planira da na O-trainu duplira kolosek i uvede električnu vuču, samo što će povući "Talente" i uvesti Siemensove "Avanto" . To mi je kao s konja na magarca.
Da se vratimo "Talentima". Evo Bombardierovog linka:
http://www.bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_3_2_2.jsp
I slika bečkog "Talenta" za prigradski saobraćaj
img_4785.jpg
 
vrachar-20.feb":18337si2 je napisao(la):
Juce ili prekjuce je u Politici izasao tender za nabavku novih autobusa i trolejbusa.
Ko je raspisao taj tender ?.....Grad Bgd. ?

Da li možeš da postaviš text tog tendera.?
 
www.beograd.co.yu":o4hz4qxw je napisao(la):
Уводи се систем за даљинско праћење возила јавног превоза

Дирекција за јавни превоз града покренула је поступак јавне набавке и имплементације информационог система за даљинско праћење возила јавног превоза. У ту сврху из градског буџета одобрено је 130 милиона динара.

Систем за даљинско праћење рада возила треба да омогући даљинску контролу возила помоћу система глобалног позиционирања (ГПС), мреже мобилне телефоније (ГПРС) и интернета. Захваљујући њему обезбедиће се лоцирање, праћење и комуникација с неограниченим бројем возила на територији града. Локација возила се одређује помоћи ГПС пријемника инсталираног у возилу, који даје податке о позицији, брзини и смеру кретања, што надаље омогућава праћење и извештавање у реалном времену. Подаци о возилу слаће се ка монитаринг центру преко ГМС мреже, где ће корисник посредством компјутера моћи да надгледа возила.

На основу добијених параметара могу се формирати извештаји о раду превозника, попут: пређене километраже на траси и ван ње, време рада возила и возача дефинисаног према линији, групи или појединачно. Комуникација ће бити двосмерна, што ће обезбедити једноставну размену хитних информација између возача и диспечера. Систем ће имати и могућност алармирања мониторинг центра помоћу алармног тастера смештеног у кабини возача, затим аутоматско слање упозорења о скретању возила са назначене путање, податке о отварању врата, продаји карата и друго.

Корисници јавног превоза моћи ће путем интернета и СМС сервиса да добију информацију о доласку возила на жељену локацију.
 
www.beograd.co.yu":3r6rcet7 je napisao(la):
Нови нископодни тролејбуси и аутобуси биће прилагођени инвалидима

За Градско саобраћајно предузеће „Београд”, ове године биће купљено 40 нископодних тролејбуса, од чега ће половина бити опремљена за превоз инвалида. Истовремено биће купљено и 100 нископодних аутобуса које ће такође моћи да користе особе са инвалидитетом, рекао је Славен Тицa, генерални директор ГСП „Београд” на данашњој трибини у општини Врачар, посвећеној превозу особа са инвалидитетом.

Трибини су присуствовали и Љиљана Лучић, секретар за социјалну и дечју заштиту, Живорад Анђелковић, генерални директор ЈКП „Паркинг сервис”, Ђорђе Стефановић, помоћник секретара за социјалну и дечју заштиту и представници организација, удружења и друштава особа са инвалидитетом.

– Ове године располагаћемо са 13 комби возила за превоз особа са инвалидитетом, урадићемо прерасподелу радног времена возача, појачати рад диспечерске службе у којој ће бити запослена једна особа са инвалидитетом, једном месечно радиће се анализа превоза, појачаћемо безбедност корисника и подићи квалитет услуга. Приоритет у превозу овим возилима имаће и даље особе које се школују, запослени, они који треба да оду у здравствену установу, а онда задовољавање свих ваших других потреба – рекла је Љиљана Лучић, секретар за социјалну и дечју заштиту.

– До августа прошле године превоз особа са инвалидитетом био је на терету Градског саобраћајног предузећа и за то смо сваког месеца издвајали око три милиона динара. Сада се то финансира из градског буџета. Нигде у свету принцип „од врата до врата” није бесплатан – рекао је Славен Тица.
 
Набавка нових тролејбуса за ГСП „Београд”

За набавку нових нископодних соло тролејбуса са асинхроном вучом за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд” одобрено је 720.300.000 динара, рекао је на данашњој конференцији за новинаре градоначелник Ненад Богдановић.

Средства у износу од 360.150.000 динара (50 одсто) обезбеђена су из овогодишњег буџета, а остатак из буџета за 2008. Овом куповином планирана је набавка нископодних, климатизованих, соло тролејбуса са асинхроном вучом, чиме ће се обезбедити квалитетнији превоз путника у граду. Нова возила требало би да се нађу у погону ГСП „Београд” у фебруару 2008. године.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Zapravo, u pitanju je 10 garnitura Siemes Desiro koje su kupljene pre neke 2 godine. Ostatak zeleznickog saobracaja je dosta slican nasem.
 
I ja se slazem sa tom konstatacijom Stevo ali se ujedno i pitam kad cemo mi npr. da imamo tako nesto. Eto da pocnemo sa Beovozom. Mislis da ce u narednih 2-3 godine biti moguce kupiti tako nesto. Realnije je 5-7 godina...
 
Prva realna nabavka novih motornih vozova dolazi iz cuvenog spanskog kredita od nekih 30ak mil. E i ocekuje se da ce 10 novih garnitura stici u Srbiju za 2-3 godine.
 
Nenad":3ubc4izk je napisao(la):
Steva":3ubc4izk je napisao(la):
titimich":3ubc4izk je napisao(la):
to što imaju 10 siemensa desira koji se u nemačkoj koristi za seoske linije tipa Solingen-Hamm ne znači da su im i železnice evropske. Ostatak pruga im je skoro sličan našem "sistemu".
Stevo, mora od necega da se pocne :)
Svakako, nego mi je smešno kako se to u tim zemljama (pa i u HR) to reklamiraju kao evropski "brzi vozovi", a ne kao standardni vozovi. Verujem da bi i kod nas to radili... ali ipak treba ostati na zemlji. Brzi vozovi će biti super tek ako stvarno nabave neki najmanje pendolino kao u Sloveniji.
 
Ne znam na koje "brze vozove" oni misle ali ako se tu radi o ICE, TZV itd. a takve vozove nemaju ni mnogo mnogo razvijenije zemlje od nas, Hrvata ili Bugara kao sto je Austrija onda je to stvarno smesno. Vozovi na slikama su lokalni vozovi koji povezuju dve destinacije ne previse udaljene jedna od druge- sto bi moglo da se uporedi sa nasim Beovozom. To cak nije ni u rangu klasicnih vozova. U tom smislu je stvarno smesno ali to sto pise ne umanjuje njihov znacaj za Hrvate, Bugare... Jedva cekam da mi pocnemo da obnavljamo vozni park.
 
I u sloveniji su isti takvi simensi - prve su nabavili pre jedno 8 godina a sad su potpuno zamjenili stare poljske "gomoljke". Ti se vozovi koriste za putnički saobračaj i stane u svakom kraju koji ima stanicu. Za moje pojme nisu ništa bolji od starih osim toga da su tiši i lepši a stari su imali više mesta i moglo se je pušiti u međuprostoru. Pendolino je druga stvar - ide samo na relaciji Ljubljana - Maribor i ustavlja se samo još u Zidanom Mostu (prestup za ZG) i Celju - a vožnju LJ - MB skrati za više od 1 sat napram siemensu
 
Da, izmedju Ljubljane i Maribora postoji ICS (Pendolino) koji postize brzine do 200 km/h a to naravno nema veze sa Desiro vozom. Medjutim interesantno je dokle su dogurali Slovenci sa svojom zeleznicom.
 
Kada mi budemo kupili prve moderne vozove ja cu biti presrecan. Ne verujem da smo kupili i jedan jedini vagon ili lokomotivu u poslednjih 20-25 godina. Tu ne racunam Svedjane!

Meni se svidjaju i oni hrvatski medjugradski vozovi, a i ovi bugarski izgledaju fino. Naravno, sve to mora da prati i razvoj infrastrukture, sto znaci modernije sine i stanice! Za neke pruge, recimo u Kraljevackom regionu, nam nisu potrebni novi vozovi, kada ne mogu da idu 20 km/h.

Kada pruga Sid-Presevo, kao i Kelebija- Dimitrovgrad budu postale dvokolosecne i kompletnom duzinom elektrifikovane, onda ce stvarno biti dozivljaj da se provoza jednim modernijim vozom.
 
Za brze vozove brzine preko 160 km/h prvo i osnovno treba uraditi nove pruge koje mogu da podnesu tu brzinu, pa tek onda kupiti vozove koji mogu da dostignu te brzine.
 
Vrh