Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

ovo je porazavajuce. ove godine ni jedno novo vozilo. :notok:
zar 200 mil evra nije dovoljno da kupe bar neki autobus ?

Slaba naplata karata, dugovanja, manjak vozila, ali i vozača, pretvorili su javni gradski prevoz u vrzino kolo iz kog se godinama ne vidi izlaz.
Poteškoće se gomilaju po logici “jedna stvar vuče drugu”, a kao ključni koraci ka rešenju kompleksnog problema nameću se redovna naplata i kontrola karata na jednoj, odnosno nova vozila i poštovanje reda vožnje na drugoj strani.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/sve-m ... zu/2ylqb59
 
I opet Vesićev bezobrazluk:

Povodom toga se oglasio i zamenik gradonačelnika Goran Vesić, poručujući da „prvo treba ući u autobus i videti koliko ljudi plaća karte, pa onda pričati o boljem gradskom prevozu“.

Opet spinovanje, onaj ko ne plaća, njemu je dobro kako god, za nula dinara koje je uplatio, svaki polazak je čaščavanje. Šta je sa ljudima koji plaćaju i moraju da čekaju?
 
Задње две године су набавили два ватеогасна возила, МАН кипер за вучу, сервисне комбије, и чини ми се мањи Ивеко камион, као и жуте дечије аутобусе, али опет је срамотно да нису наручили бар нешто аутобуса.
 
to se lepo uradi tako sto gsp napravi investiciju, lepo kupi 500 autobusa, i vise ako je potrebno, a onda svako sa prebivalistem na teritoriji grada beograda da kroz dodatni porez placa kartu, i onda nema svercovanja, brzo bi isplatili te buseve

to bi dodatno stimulisalo ljude da idu busem a ne kolima, jer su kartu za bus vec platili, znaci ne da bude ova fora da je jeftinije da se dvoje vozi kolima nego busom na relaciji 5-10km
 
Проблем је мало комплекснији да би се лако решио. Да кренемо прво од возила, када се набави у једном цугу у једној години 500 возила, проблем је што ће отприлике у исто време већина њих да буде за расход. Зато треба редовно набављати по 100-200 возила. Други проблем што се тиче тог плаћања је још сложенији, пошто је прво сам Београд сложен, јер у њега спадају и Обреновац и Лазаревац и Гроцка и друге околне општине (зоне 3 и 4) али ту су надомак и Панчево и Пазове и Шимановци. Е сад да ли ће неко из Лазаревца ко једном месечно иде до центра Београда и користи ГСП да плаћа, а неко из Шимановаца ко ради у БГ и сваки дан иде Ластом до БАСа па онда ГСПом по центру неће? Затим ту је и брдо подстанара из других места који никада нису пријављени.

Да се вратимо опет на возила, како приватнииц могу редовно да занављају возни парк и одржавају га млађим, а ГСП тера и неке пунолетне примерке?
 
To je pitao i onaj odbornik u skupštini grada.
GSP obavlja dve trećine prevoza i za to dobija 10 milijardi dinara a privatnici obavljaju jednu trećinu prevoza i za to dobijaju 17 milijardi dinara.
GSP je naprimao stranačkih stučnjaka preko svake mere a svo vreme pričaju kako imaju višak radnika i da treba socijalni program.
Jedini koji odlaze su radnici održavanja i vozači.

https://gerila.rs/vesicu-zasto-se-priva ... ego-gsp-u/

SZS pita Vesića: Zašto privatni prevoznici koštaju Beograd mnogo više od GSP-a

48092_nikola-jovanovic01-telegraf-nebojsa-mandic_f-696x464.jpg


Odbornička grupa Saveza za Srbiju u Skupštini Beograda upitala je danas zamenika gradonačelnika Gorana Vesića gde se i kako odliva novac iz budžeta namenjen gradskom prevozu i kako je moguće da privatni prevoznici koštaju grad "mnogo više od GSP-a", iako kako je navedeno, prevoze manje putnika i pokrivaju manje linija.
Navodeći da Grad Beograd za sistem javnog prevoza izdvaja više od 27 milijardi dinara iz budžeta, "od čega GSP dobija oko 10 milijardi a privatni prevoznici oko 17 milijadi dinara", zamenik šefa odbornika Saveza za Srbiju Nikola Jovanović izrazio je sumnju da se kroz politiku subvencija "izvlače pare iz gradskog budžeta, na štetu Beograđana i GSP-a".

"Imajući u vidu da GSP obavlja gotovo dve trećine javnog prevoza u gradu, dok privatnici obavljaju nešto više od trećine, javno pitamo istinskog gradonačelnika Beograda Gorana Vesića zašto se privatnim prevoznicima iz budžeta grada godišnje isplaćuje gotovo 100 miliona evra više nego 2012. godine, i sve to bez vidljivog unapređenja gradskog prevoza", naveo je Jovanović a preneo Savez za Srbiju.

https://www.espreso.rs/vesti/beograd/32 ... prestonici

JOVANOVIĆ: Gradska vlast je odgovorna za urušavanje javnog prevoza u prestonici!

Jovanović je dodao da je posebno bizarno da u poslednjih pet godina grad Beograd nije kupio ni sto klasičnih autobusa


Zamenik šefa odborničke grupe "Savez za Srbiju" u beogradskom parlamentu Nikola Jovanović ocenio je danas da su potpuno opravdane primedbe građana na kašnjenje i izostanak polazaka vozila gradskog prevoza i optužio aktuelnu vlast za kompletno urušavanje javnog saobraćaja u prestonici.

- Sramno je da je naprednjačka vlast smanjila vozačima plate za trećinu, što je uz mobing, produžetak radnog vremena i primoravanje da rade u poluispravnim vozilima, dovelo do njihovog masovnog odlaska iz zemlje. To je glavni razlog zašto gradjani čekaju predugo na prevoz - naveo je Jovanović, koji je i potpredsednik Narodne stranke.

U pisanoj izjavi, Jovanović je dodao da je posebno bizarno da u poslednjih pet godina grad Beograd nije kupio ni sto klasičnih autobusa, koji čine kičmu javnog prevoza, a planiraju da kupe elektro autobuse koje niko u Evropi nije u značajnoj meri uveo i koji su skuplji čak četiri puta od običnih.

- U tom istom periodu, subvencije privatnim prevoznicima su povećane sa šest na 15 milijardi dinara po godini u odnosu na 2014, dok su subvencije GSP-u uvećane za samo dve milijarde. Rezultat je kolaps GSP-a i smanjivanje obima javnog prevoza za po 5 odsto godišnje. U Beogradu je trenutno manje vozila i manje polazaka javnog prevoza nego 2014. godine - dodao je on.

On je dodao da je naprednjačka vlast nesposobna da upravlja Beogradom i da je u interesu gradjana da se što pre sklone.
 
Još gora matematika su ti silni primljeni kadrovi sa jačim platama od vozača. Ako je pretpostavka da ima višak oko 1000 zaposlenih (neko racionalniji bi iskopao više) sa prosekom plate oko 40 000 dinara to je mesečno oko 40 miliona dinara i za doprinose oko 20 miliona to je blizu 60 miliona dinara svaki mesec ili oko 505 000 evra ili skoro pa dva autobusa mesečno.
 
Kad bi sve viskove po drzavnim institucijama jp agencijama pocistli na birou za nezaposlene nastala bi guzva od bar 100 000 ljudi
 
Нешто ми се чини да се провлачи цифра од око 2500 вишка углавном администрације. Али проблем није у количини колико у структури, да имамо вишак механичара и мајстора, очигледно да би стање исправности возила било боље.
 
Nakotilo se partijskih parazita, a da ne govorimo koliko ima još fiktivno zaposlenih po partijskom osnovu...
 
Mislim da je ovde očigledno (kad kažem ovde mislim na isečak iz Blica odozgo) da se jednostavno ne kupuju vozila jer se planira privatizacija GSP-a. E sad, u kojoj meri, to je pitnje. Oproban model, smanjiš maksimalno finansiranje, otpustas operativu, ono sto im je savršeno leglo sad je odliv vozača u inostranstvo i onda široke narodne mase kazu, "Daj, privatizuj to, vidiš da ste nesposobni", vlast to kao poslusa i doboš...
 
Privatizacija GSP znači propast javnog prevoza u Beogradu. Postoji razlog zašto javni prevoz skoro nigde u svetu nije privatizovan, čak i u mnogo okrutnije kapitalističkim državama od naše. Deutsche Bahn kome guraju naš GSP je inače državna firma.

hiavata, u pravu si što se oprobanog modela tiče.Zbog čega gradska vlast služi lokalnim "biznismenima" i stranim interesima, to je drugo pitanje..
 
Nisi baš u toku, Deutsche Bahn, vlasnik toga kome se navodno gura, stavio je na prodaju ceo konzorcijum, ne kod nas nego u Evropi, zbog poslovanja u minusu iz godine u godinu. GSP kao GSP je neodrživ sistem, jer posluje nedomaćinski, troši se na gluposti, štedi se na bitnim stvarima i tako u krug, privatizacija nije donela ništa dobro, eno imamo jednog privatnika gde jedan vozač 3 godine radi kako hoće i ide kad hoće bez sankcija, mislite da toga ne bi bilo više kada bi se sve predalo privatnim firmama?
 
Koliko ja znam razmišljaju o tome da prodaju udeo Arriva-e pošto su dobili milijardnu evra od Nemačke države, i malo se još zadužili. Nemačka država je vlasnik DB-a.

https://www.railwaypro.com/wp/deutsche- ... -schenker/

Mislim, i tamo se privatizuje, gomile putničkih linija sad voze privatnici, usluga je slabija i generalno to ljudi ne vole. Ali mislim da će javnost zadržati komandnu ulogu u železničkom sektoru još duže vreme.
 
Kompletan paket Arrive je intresantan italijanskim železnicama, oni planiraju da uzmu taj paket, inače sistem Arrive beleži iz godine u godinu sve veći dug, što je verovatno i razlog što bi da ih se reše DB. Ne znam koliko ima tu istine, mada generalno, dosta nerezonskih poteza smo viđali i kod nas, što ide u prilog priči o stvaranju većih manjaka.
 
@ nekianonimnilik
Izvodljivo je uvesti saobracajnu taksu i time svi imaju placen prevoz, kontrolori putnika bi mogli da se ukinu i bilo bi para u drzavnoj kasi za sve...i za nova vozila i za delove i za vece plate. Ali to nece vlast da uradi, jer onda ne bi mogla (kao sto godinama radi) da uzima "masnu" proviziju i da "mulja".

@ jovanovm
Vlast bi mozda vrlo rado privatizovala GSP da bi uzeli dobre pare, ali pribegavaju to da urade iz dva razloga. Prvi je, sto grad vise ne bi komandovao gradskim prevozom, jer bi privatnik vodio monopol, a to ne bi valjalo ni za grad ni za putnike. Privatnik bi recimo mogao u tom slucaju da kaze: karta kosta 300 dinara, a plata vozaca je 30 000 dinara i na ulicama ce biti 400 umesto 800 vozila. Dao sam primer.
Drugi razlog je, sto je GSP "zlatna koka" za pranje para, a toga se niko ne bi odrekao.
Deutsche Bahn jeste drzavna firma, ali kad bi oni kupili GSP recimo, onda bi GSP bio privatna firma, kao sto Deutsche Bahn ne bi u toj drzavi bila drzavna firma ako bi nju kupio GSP Beograd.
 
Пре свега очистити ГСП од канцеларијских паразита који и фотеље од куће довлаче на посао... Колико има синдиката у ГСПу? Да ли се иоле боре за права радника, или их само тапшу по рамену? Структура возног парка? Резервни делови за одржавање аутобуса... Не знам колико је футуристички гледано за очекивати приватизацију ГСПа, али прво треба расформирати синдикате, канцеларије, секретарице, то за почетак, јер би уштеда на том нивоу сигурно била за 5 нових аутобуса месечно... Много се то запошљавало путем родбинских односа, а ништа добро није донето! Хрватска и Словенија су отвориле врата широке руке за узраст 20 до 35 година ко хоће тамо да ради. Примера ради, у централи Делхаизеа у Београду, је изашао папир да ће преко 300 људи морати да ради у некој од радњи, јер их има превише, а радника премало. Почиње систем да пуца полако, само је питање колико ће то трајати?!
 
Radojičić: Kupujemo 200 novih autobusa iako samo 30% građana plaća prevoz

Sledeće godine planiramo kupovinu oko 200 autobusa, od čega 80 ekološki prihvatljivijih, najavio je gradonačelnik dr Zoran Radojičić gostujući na programu Radio Beograda.

- Prema informacijama koje sada imamo, nažalost svega 30 odsto građana plaća prevoz, a sa takvom naplatom teško je unaprediti gradski prevoz. Zato grad mora da vodi odgovornu politiku oko reorganizacije preduzeća, nabavke vozila i veće naplate, ali svaki pojedinac mora dati svoj doprinos i da bude svestan da izdatak grada za javni prevoz nije mali. Ako želimo da nam javni prevoz bolje funkcioniše karta mora da se plaća – rekao je Radojičić.

U narednih deset, 15 godina očekuje se da porast stanovnika bude za oko 30 odsto, a jedno od ključnih pitanja je funkcionisanje saobraćaja i javnog prevoza, za šta se grad mora dobro pripremiti, zaključio je gradonačelnik.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/radoj ... oz/q50n3cb
 
Gradonačelnik retko daje izjave, ali kada da tada lupi iz sve snage.
 
sta on to zna a mi ne znamo ?

"U narednih deset, 15 godina očekuje se da porast stanovnika bude za oko 30 odsto, a jedno od ključnih pitanja je funkcionisanje saobraćaja i javnog prevoza, za šta se grad mora dobro pripremiti, zaključio je gradonačelnik.:"

to mu je oko 500 000 ljudi. a Srbija svake godine ostaje bez 50-70000 stanovnika (negativni prirodni prirastaj i iseljavanje) pa na kraju nece imati ni ko da se doseli u BG
Od jednog intelektualca (gradonacelnika) ocekujem da se malo vise pozabavi demografijom pogotovo kada mu je to neki argument u vodjenju grada.
evo mu i malo informacija da se edukuje..
https://www.srbijadanas.com/vesti/drust ... 2018-03-26
https://www.blic.rs/vesti/beograd/beogr ... ka/j0rqydj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591631#p591631:l2ljr3k1 je napisao(la):
solecar » Čet Dec 27, 2018 3:51 pm[/url]":l2ljr3k1]Аnketa građana o budućem beogradskom autobusu

Između ostalog , nameravaju ponovo da prefarbavaju vozila. Jedno od pitanja je u kojoj boji želimo da vidimo vozila.
A i pitaju nas za mišljenje o elektrobusevima i ekologiji.
Gledajte Beogradsku hroniku , današnje izdanje. Gostovao zamenik zamenika gradonačelnika , kako reče Bender , i spomenuo da je planirano da se kupi određeni broj autobusa sledeće godine , ali da nije sigurno da će se kupiti i elektrobusevi , već moguće da će se uzeti neki drugi vid ekoloških autobusa.
 
Vrh