Dobar dan, pozdrav od novog člana.
Nadam se da je ovo ok tema, nisam siguran gde bi bilo bolje.
Elem, odlučio sam da ovo napišem iz sledećih razloga. Već duže vreme živim van Srbije (25 god.) tako da gradski prevoz u Beogradu nisam dugo ni koristio, ali sam prošlog meseca bio u prilici da malo više koristim beogradski prevoz jer sam morao da obavim neke stvari tamo. Tako da evo nekih nepovezanih utisaka od nekoga ko se na neki način "prvi put" susreće sa prevozom kakav je danas u Beogradu, ali ko je isto tako rođen i odrastao u Beogradu, tako da barem u nekoj meri poznaje grad. Koristio sam samo prevoz u centralnoj zoni (Zona A?).
Pretpostavljam da je većina ovih stvari već diskutovana ovde, ali evo čisto da dočaram kako to sve izgleda sa stanovišta nekoga ko se "prvi" put sreće sa svim tim posle više decenija života u Zapadnoj Evropi.
- Tramvaji: Uglavnom su u apsolutno tragičnom stanju vizuelno. Nadam se da su bar koliko toliko ispravni za vožnju ali čisto vizuelno su katastrofa. Zarđali, oljuštena farba, unutra šipke za držanje potpuno ogoljene, itd. Tramvaji iz Švajcarske donacije su bolji kao i španski tramvaji čisto jer su novije proizvodnje.
- Trolejbusi: Slična situacija kao sa tramvajima, vizuelno/povodom putničkog komfora, vozila su u jako lošem stanju i ne ostavljaju dobar utisak.
- Autobusi: Generalno u boljem stanju, ali i tu zavisi kako koji ima boljih a ima i lošijih.
- Najava stanica u vozilima: Po mom iskustvu uglavnom ne funkcioniše, osim ponekad u tramvajima. Mislim da nijedan autobus/trolejbus nije imao funkcionalnu najavu.
- Info displeji na stanicama: Nisu korisni kako bi trebali da budu jer su informacije često netačne/nekompletne. Pod time mislim da često fale polasci, pa npr piše da autobus sa linije X dolazi za 10 minuta a u stvari ima još jedan polazak pre tog koji dolazi za 2 minuta. Tako da se ne isplati da čovek donosi odluke na osnovu tih informacija jer su u najmanju ruku nekompletne.
- Displeji na vozilima: Često pogrešni, kod autobusa vrlo često pokazuju suprotan terminus od onoga ka kome se autobus zapravo kreće. Ovo za mene nije problem, ali za nekoga ko ne poznaje grad je katastrofa.
- Klima uređaji: Ovo sam iskusio jer su temperature bile oko 35+ u vreme moje posete. Isto i klima uređaji uglavnom ne rade/nisu uključeni. Jedini bus u kome je bila uključena klima je bio jedan (mislim) Higer u kome je bio drugi ekstrem jer je temperatura bila tipa 15 C. Kod tramvaja postoje barem ogromni prozori koji mogu da se otvore pa ima kako tako nekakva ventilacija.
- Ponašanje vozača: Korišćenje mobilnih telefona i moj favorit, lik koji drži volan laktovima dok rukama zavija cigaretu. Naravno vozilo mu prelazi preko linije u susednu traku na šta se on uopšte ne uzbuđuje i ostavlja vozačima iz te trake da se snalaze (lično video u istom Higeru is prethodne tačke).
- Situacija sa stanicama: Primetio sam da prilikom presedanja, nije uvek jednostavno/očigledno, naročito kad čovek preseda sa autobusa na tramvaj i obratno gde je stanica na koju treba da se ode. To je oteženo situacijom da prilikom presedanja na tramvaj u Bulevaru semafori za pešake veoma dugo drže crveno. Isto tako busevi čak i u centralnom delu grada ponekad imaju iznenadni veći razmak između stanica koji nije očekivan (Npr bus 26, posle ETF-a sledeća stanica je tek kod Kalenića--prilično sam siguran da je ranije postojala stanica u Golsvortijevoj posle skretanja iz Bulevara).
- Situacija sa Beogradom na Vodi: Izgleda mi da su gomile linija isforsirane da idu tamo, tako da imate situaciju sa npr. 46 koji sam koristio da dođem do Palate Pravde, da morate da znate da izađete stanicu ranije jer je bitnije da skrene do Galerije nego da pruži koristan servis ljudima do lokacije koja im je zaista potrebna.
- Kupovina karata: Karte sam kupovao na običnim kioscima i nisam tu imao nikakvih problema.
- Generalna situacija u saobraćaju u gradu: Isto dosta loše, desilo se više puta na primer da automobil koji vozi ispred autobusa iznenada stane i upali sva četiri ostavljajući vozaču autobusa da se snalazi kako da ga obiđe u gustom saobraćaju.
- Dodatni komentar koji ne mogu sebi da objasnim: Zašto da bi čovek došao od Škole Vojislav Ilić do Trga Republike mora da se prvo vozi do Slavije pa da onda tamo u gužvi pretrčava ulicu i da juri na drugu stanicu da bi uhvatio autobus za dalje? U čemu je poenta te nebuloze? I tu sad postoji neki 22A koji samo vrti od Studetskog Trga to Slavije. WTF.
Eto tako, nadam se da nisam udavio. Izvinjavam se zbog, na neki način, "naivnog" posta.