Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Krenuli na brčkanje, ko če još da se bavi privatizacijom linija u Gradu.
Kada bi se borili protiv Strele kao što se bore protiv slikanje vozila možda bi nešto i od njih bilo.

20240621_002427.jpg
 
ГСП набавио Волво, али не аутобус већ ватрогасни камион. Чудно с обзиром да МУП има већ 5-6 БМЦ цистерни за ватрогасце.
1725462106425.png
 
Имају једно 3 нека кинеска ватрогасна пикапа, Заставу Зету из 80их и Заставу 620 из 60их коју су излагали за ноћ музеја.
 
Dobar dan, pozdrav od novog člana.

Nadam se da je ovo ok tema, nisam siguran gde bi bilo bolje.

Elem, odlučio sam da ovo napišem iz sledećih razloga. Već duže vreme živim van Srbije (25 god.) tako da gradski prevoz u Beogradu nisam dugo ni koristio, ali sam prošlog meseca bio u prilici da malo više koristim beogradski prevoz jer sam morao da obavim neke stvari tamo. Tako da evo nekih nepovezanih utisaka od nekoga ko se na neki način "prvi put" susreće sa prevozom kakav je danas u Beogradu, ali ko je isto tako rođen i odrastao u Beogradu, tako da barem u nekoj meri poznaje grad. Koristio sam samo prevoz u centralnoj zoni (Zona A?).

Pretpostavljam da je većina ovih stvari već diskutovana ovde, ali evo čisto da dočaram kako to sve izgleda sa stanovišta nekoga ko se "prvi" put sreće sa svim tim posle više decenija života u Zapadnoj Evropi.

- Tramvaji: Uglavnom su u apsolutno tragičnom stanju vizuelno. Nadam se da su bar koliko toliko ispravni za vožnju ali čisto vizuelno su katastrofa. Zarđali, oljuštena farba, unutra šipke za držanje potpuno ogoljene, itd. Tramvaji iz Švajcarske donacije su bolji kao i španski tramvaji čisto jer su novije proizvodnje.
- Trolejbusi: Slična situacija kao sa tramvajima, vizuelno/povodom putničkog komfora, vozila su u jako lošem stanju i ne ostavljaju dobar utisak.
- Autobusi: Generalno u boljem stanju, ali i tu zavisi kako koji ima boljih a ima i lošijih.
- Najava stanica u vozilima: Po mom iskustvu uglavnom ne funkcioniše, osim ponekad u tramvajima. Mislim da nijedan autobus/trolejbus nije imao funkcionalnu najavu.
- Info displeji na stanicama: Nisu korisni kako bi trebali da budu jer su informacije često netačne/nekompletne. Pod time mislim da često fale polasci, pa npr piše da autobus sa linije X dolazi za 10 minuta a u stvari ima još jedan polazak pre tog koji dolazi za 2 minuta. Tako da se ne isplati da čovek donosi odluke na osnovu tih informacija jer su u najmanju ruku nekompletne.
- Displeji na vozilima: Često pogrešni, kod autobusa vrlo često pokazuju suprotan terminus od onoga ka kome se autobus zapravo kreće. Ovo za mene nije problem, ali za nekoga ko ne poznaje grad je katastrofa.
- Klima uređaji: Ovo sam iskusio jer su temperature bile oko 35+ u vreme moje posete. Isto i klima uređaji uglavnom ne rade/nisu uključeni. Jedini bus u kome je bila uključena klima je bio jedan (mislim) Higer u kome je bio drugi ekstrem jer je temperatura bila tipa 15 C. Kod tramvaja postoje barem ogromni prozori koji mogu da se otvore pa ima kako tako nekakva ventilacija.
- Ponašanje vozača: Korišćenje mobilnih telefona i moj favorit, lik koji drži volan laktovima dok rukama zavija cigaretu. Naravno vozilo mu prelazi preko linije u susednu traku na šta se on uopšte ne uzbuđuje i ostavlja vozačima iz te trake da se snalaze (lično video u istom Higeru is prethodne tačke).
- Situacija sa stanicama: Primetio sam da prilikom presedanja, nije uvek jednostavno/očigledno, naročito kad čovek preseda sa autobusa na tramvaj i obratno gde je stanica na koju treba da se ode. To je oteženo situacijom da prilikom presedanja na tramvaj u Bulevaru semafori za pešake veoma dugo drže crveno. Isto tako busevi čak i u centralnom delu grada ponekad imaju iznenadni veći razmak između stanica koji nije očekivan (Npr bus 26, posle ETF-a sledeća stanica je tek kod Kalenića--prilično sam siguran da je ranije postojala stanica u Golsvortijevoj posle skretanja iz Bulevara).
- Situacija sa Beogradom na Vodi: Izgleda mi da su gomile linija isforsirane da idu tamo, tako da imate situaciju sa npr. 46 koji sam koristio da dođem do Palate Pravde, da morate da znate da izađete stanicu ranije jer je bitnije da skrene do Galerije nego da pruži koristan servis ljudima do lokacije koja im je zaista potrebna.
- Kupovina karata: Karte sam kupovao na običnim kioscima i nisam tu imao nikakvih problema.
- Generalna situacija u saobraćaju u gradu: Isto dosta loše, desilo se više puta na primer da automobil koji vozi ispred autobusa iznenada stane i upali sva četiri ostavljajući vozaču autobusa da se snalazi kako da ga obiđe u gustom saobraćaju.
- Dodatni komentar koji ne mogu sebi da objasnim: Zašto da bi čovek došao od Škole Vojislav Ilić do Trga Republike mora da se prvo vozi do Slavije pa da onda tamo u gužvi pretrčava ulicu i da juri na drugu stanicu da bi uhvatio autobus za dalje? U čemu je poenta te nebuloze? I tu sad postoji neki 22A koji samo vrti od Studetskog Trga to Slavije. WTF.

Eto tako, nadam se da nisam udavio. Izvinjavam se zbog, na neki način, "naivnog" posta. ;)
 
Dobar dan, pozdrav od novog člana.

Nadam se da je ovo ok tema, nisam siguran gde bi bilo bolje.

Elem, odlučio sam da ovo napišem iz sledećih razloga. Već duže vreme živim van Srbije (25 god.) tako da gradski prevoz u Beogradu nisam dugo ni koristio, ali sam prošlog meseca bio u prilici da malo više koristim beogradski prevoz jer sam morao da obavim neke stvari tamo. Tako da evo nekih nepovezanih utisaka od nekoga ko se na neki način "prvi put" susreće sa prevozom kakav je danas u Beogradu, ali ko je isto tako rođen i odrastao u Beogradu, tako da barem u nekoj meri poznaje grad. Koristio sam samo prevoz u centralnoj zoni (Zona A?).

Pretpostavljam da je većina ovih stvari već diskutovana ovde, ali evo čisto da dočaram kako to sve izgleda sa stanovišta nekoga ko se "prvi" put sreće sa svim tim posle više decenija života u Zapadnoj Evropi.

- Tramvaji: Uglavnom su u apsolutno tragičnom stanju vizuelno. Nadam se da su bar koliko toliko ispravni za vožnju ali čisto vizuelno su katastrofa. Zarđali, oljuštena farba, unutra šipke za držanje potpuno ogoljene, itd. Tramvaji iz Švajcarske donacije su bolji kao i španski tramvaji čisto jer su novije proizvodnje.
- Trolejbusi: Slična situacija kao sa tramvajima, vizuelno/povodom putničkog komfora, vozila su u jako lošem stanju i ne ostavljaju dobar utisak.
- Autobusi: Generalno u boljem stanju, ali i tu zavisi kako koji ima boljih a ima i lošijih.
- Najava stanica u vozilima: Po mom iskustvu uglavnom ne funkcioniše, osim ponekad u tramvajima. Mislim da nijedan autobus/trolejbus nije imao funkcionalnu najavu.
- Info displeji na stanicama: Nisu korisni kako bi trebali da budu jer su informacije često netačne/nekompletne. Pod time mislim da često fale polasci, pa npr piše da autobus sa linije X dolazi za 10 minuta a u stvari ima još jedan polazak pre tog koji dolazi za 2 minuta. Tako da se ne isplati da čovek donosi odluke na osnovu tih informacija jer su u najmanju ruku nekompletne.
- Displeji na vozilima: Često pogrešni, kod autobusa vrlo često pokazuju suprotan terminus od onoga ka kome se autobus zapravo kreće. Ovo za mene nije problem, ali za nekoga ko ne poznaje grad je katastrofa.
- Klima uređaji: Ovo sam iskusio jer su temperature bile oko 35+ u vreme moje posete. Isto i klima uređaji uglavnom ne rade/nisu uključeni. Jedini bus u kome je bila uključena klima je bio jedan (mislim) Higer u kome je bio drugi ekstrem jer je temperatura bila tipa 15 C. Kod tramvaja postoje barem ogromni prozori koji mogu da se otvore pa ima kako tako nekakva ventilacija.
- Ponašanje vozača: Korišćenje mobilnih telefona i moj favorit, lik koji drži volan laktovima dok rukama zavija cigaretu. Naravno vozilo mu prelazi preko linije u susednu traku na šta se on uopšte ne uzbuđuje i ostavlja vozačima iz te trake da se snalaze (lično video u istom Higeru is prethodne tačke).
- Situacija sa stanicama: Primetio sam da prilikom presedanja, nije uvek jednostavno/očigledno, naročito kad čovek preseda sa autobusa na tramvaj i obratno gde je stanica na koju treba da se ode. To je oteženo situacijom da prilikom presedanja na tramvaj u Bulevaru semafori za pešake veoma dugo drže crveno. Isto tako busevi čak i u centralnom delu grada ponekad imaju iznenadni veći razmak između stanica koji nije očekivan (Npr bus 26, posle ETF-a sledeća stanica je tek kod Kalenića--prilično sam siguran da je ranije postojala stanica u Golsvortijevoj posle skretanja iz Bulevara).
- Situacija sa Beogradom na Vodi: Izgleda mi da su gomile linija isforsirane da idu tamo, tako da imate situaciju sa npr. 46 koji sam koristio da dođem do Palate Pravde, da morate da znate da izađete stanicu ranije jer je bitnije da skrene do Galerije nego da pruži koristan servis ljudima do lokacije koja im je zaista potrebna.
- Kupovina karata: Karte sam kupovao na običnim kioscima i nisam tu imao nikakvih problema.
- Generalna situacija u saobraćaju u gradu: Isto dosta loše, desilo se više puta na primer da automobil koji vozi ispred autobusa iznenada stane i upali sva četiri ostavljajući vozaču autobusa da se snalazi kako da ga obiđe u gustom saobraćaju.
- Dodatni komentar koji ne mogu sebi da objasnim: Zašto da bi čovek došao od Škole Vojislav Ilić do Trga Republike mora da se prvo vozi do Slavije pa da onda tamo u gužvi pretrčava ulicu i da juri na drugu stanicu da bi uhvatio autobus za dalje? U čemu je poenta te nebuloze? I tu sad postoji neki 22A koji samo vrti od Studetskog Trga to Slavije. WTF.

Eto tako, nadam se da nisam udavio. Izvinjavam se zbog, na neki način, "naivnog" posta. ;)
Sve potpisujem, to nam je svakodnevica. Jedino je 22A bio privremeno rešenje zbog radova na kontaktnoj mreži, a postojeći trolejbusi nemaju nikakvu autonomiju kretanja van mreže.
 
Gigantski tekst od Gungule, najavljuje kule i gradove, kupovinu autobusa, trolejbusa, tramvaja... evo linka pa ko hoće da čita

 
Evo vam ga jedini deo koji bi možda bio interesantan, ostalo je lupetanje:

"Govoreći o GSP-u, Šapić je napomenuo da će se doći do broja od 500 autobusa, uz tramvaje i trolejbuse, što je, kako je rekao, optimalno za broj vozila i radnika."

Interesantnu reč je upotrebio "doći do broja"!
 
Poslednja izmena:
Kad budem video da saobraća metro voz, verovaću da je isti i izgrađen i pušten u funkciju. ;)
 
Vala samo neka sklone više ove lomine sa ulica. Hess i Škoda/Solaris/IVECO/SOR, sve bi bilo super, al ako ne ide to u ovaj spahiluk, daj i od Bozankaya, samo neka dođu nove trole više. Pa i "Kinezi" sigurno nisu lošiji od BKM-a.
 
Nažalost Solarise možemo samo da sanjamo u ovom spahiluku, ali kakve god da se trole nabave od trenutnog stanja gore ne moze, samo nek opstane mreža i trolejbuski sistem🥹
 
Najavljuje se presipanje iz šupljeg u prazno, odnosno zamena postojećeg depoa u Bloku 66 novim na kraju Jurija Gagarina. Pri tome se gradi mega depo za 250 tramvaja i 500 autobusa! Tako će za pola mreže javnog prevoza nulta kilometraža (kilometri koje vozilo pređe do i od garaže na početku i kraju rada) biti maksimalna. Šta je optimalno? Da bude 6 manjih depoa na svim krajevima grada: Kraj Zemuna, kraj Novog Beograda, kraj Čukarice-Rakovice, Kraj gradskog dela Voždovca i Zvezdare, kraj gradskog dela Palilule na desnoj obali Dunava, kraj gradskog dela Palilule na levoj obali Dunava.

Vezano za tramvaje i premeštanje depoa, bilo koji proble da se desi u Jurija Gagarina, evo nam zatvaranje cele tramvajske mreže. Veselo da veselije ne može biti.

Od kako je neke tamo čini mi se 1998. gorela garaža GSP na Dorćolu, nema svoju komoru za limarske radove i farbanje vozila. Ako nemaš to, onda ni ne možeš da održavaš ekonomsku klasu vozila, za koja je potrebno da se svako proleće prekontrolišu posledice soli i rizle, i širenje rđe spreči u korenu, kao najekonomičnija varijanta.
 
Минимум би био продужетак пруге од Богословије до ГСП депоа Карабурма (нек цркне мали метро!) и изградња капацитета за трађваје у том депоу. Проблем је и што су Дорћолу најавили селидбу, чиме би са две спали на једну трамвајску шталу.
 
Najavljuje se presipanje iz šupljeg u prazno, odnosno zamena postojećeg depoa u Bloku 66 novim na kraju Jurija Gagarina. Pri tome se gradi mega depo za 250 tramvaja i 500 autobusa! Tako će za pola mreže javnog prevoza nulta kilometraža (kilometri koje vozilo pređe do i od garaže na početku i kraju rada) biti maksimalna. Šta je optimalno? Da bude 6 manjih depoa na svim krajevima grada: Kraj Zemuna, kraj Novog Beograda, kraj Čukarice-Rakovice, Kraj gradskog dela Voždovca i Zvezdare, kraj gradskog dela Palilule na desnoj obali Dunava, kraj gradskog dela Palilule na levoj obali Dunava.

Vezano za tramvaje i premeštanje depoa, bilo koji proble da se desi u Jurija Gagarina, evo nam zatvaranje cele tramvajske mreže. Veselo da veselije ne može biti.

Od kako je neke tamo čini mi se 1998. gorela garaža GSP na Dorćolu, nema svoju komoru za limarske radove i farbanje vozila. Ako nemaš to, onda ni ne možeš da održavaš ekonomsku klasu vozila, za koja je potrebno da se svako proleće prekontrolišu posledice soli i rizle, i širenje rđe spreči u korenu, kao najekonomičnija varijanta.
Za depo se apsolutno slažem, al Karlo o kakvoj koroziji na vozilima pričamo u 2024. godini. To ne treba da bude tema barem zadnjh 15 godina. Kod ozbiljnijih proizvođača toga prosto nema. Ako se tretira kataforezom, cela konstrukcija, ako je priprema kvalitetna, prajmer i na kraju farbanje, i da limovi sa sve cevima nisu kvaliteta Š kategorije, apsolutno korozija ne sme da se pojavi ni za 15 godina, bez obzira na pranje, sem na delovima vešanja i izduvu. Rizle nema po gradskim saobraćajnicama, soli tek nekoliko dana u toku zime, pošto su iste smešne godinama unazad. Opravdanja za prerano propadanje karoserija kod nekih brendova apsolutno nema. To se ne kupuje i kraj.
 
Vrh