Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Upravo. Ovakvim odnosom prema javnim dobrima, samo žele da otvore put njihovoj privatizaciji svojim "ortacima" ili već da se ugrade na neki način.
 
Mislim da je Beograd u prednosti jer ima mogućnost da sagleda šta su drugi gradovi uradili dobro ili loše pre nas pa da ne ponavlja greške.Za sada Beograd je pokazao da u ovoj krizi je ipak gradom veoma dobro rukovođeno kada se uporede gradovi iz regiona.Grad se ipak razvijao ,velike investicije su u toku još da krene i Metro onda bi to bio čak i aplauz. :D
 
2012":2g2lvuwy je napisao(la):
Grad se ipak razvijao ,velike investicije su u toku

Hteo si da kažeš - veliko zaduživanje je u toku?
Investira se tuđim parama, za koje se i dalje ne zna kako će biti vraćene...
 
2012. to nije dobro vođenje politike, kao što kaže Felix, to je uzimanje kredita, što svako može, i na mikroplanu mnogi i rade. Dobra kućna politika im je plazma TV, novi automobil itd. Dobra politika grada bi bilo održavanje postojećih resursa uz nabavku novih sa minimalnim gubitkom, boljom kontrolom i smanjenjem korupcije.
 
Tako imam komsiju koji nema para da zameni tapete stare 20 godina i da kupi nove prozore a stari su mu se raspali.Ali zato je covek kupio tv od 100 000din na kredit naravno.
 
Ako smatrate da DJP ne bi donosio odluke u interesu privatne firme koja ima milionski godisnji profit, onda mislim da vrlo lakoverno gledate na politicki sistem u kome zivimo. :)

Takodje, ne vidim kako bi pomogla privatizacija pogona, kad se GSP unistava upravo da bi se privatizovao (ili ocerupalo sve ono sto je vredno u firmi). Nama je potrebna reorganizacija GSP-a kao gradjanske kooperative u sluzbi svih stanovnika grada, cije finansije i odluke operisu transparentno (iliti otvoreno). Razumem da ce mnogi reci da je to utopija, ali takodje ne vidim neko drugo resenje koje bi islo gradjanima u korist.
 
kao što sam napisao u prethodnom postu niti gsp naplaćuje karte niti se finansira iz prodaje karata. to radi direkcija koja posle daje pare gsp-u i ostalim prevoznicima.
 
Pa fora bi bila sto bi direkcija za gradski prevoz kontrolisala cenom karata i ona bi kao i dosada isplacivala novac za prevezene kilometre privatnim prevoznicima.

Ma GSP ne treba da se privatizuje, samo treba da se odradi cistka i proveri zasto odrzavanje vozila ne postoji.
 
jovanovm":23kl9klz je napisao(la):
Ne slazem se sa privatizacijom GSP, iz prostog razloga sto osnovni motiv privatne firme je profit, a osnovni razlog postojanja gradskog saobracajnog preduzeca je javna usluga. Vidim da si predvideo odredjene kontrolne mehanizme od strane gradskih vlasti, ali smatram da je to presipanje supljeg u prazno. Da je vlast stvarno demokratski i transparentno nastrojena i da stvarno radi u korist gradjana i gradjanki, onda vec ne bismo imali te probleme. Siguran sam da bi privatizacija GSP dovela do smanjenja usluge, skupljeg prevoza, i losije kontrole od strane javnosti.

Mozda bismo imali nova ili cistija vozila, ali bi se broj linija sigurno smanjio, npr.

Ne znam da li se meni tacno obracas, ali ja nisam govorio o privatizaciji GSPa, vec davanjem istog nekoj drugoj firmi na upravljanje. Zamislimo da je to slicno modelu po kom ne izdajes ti direktno stan koji ti je u vlasnistvu, nego das nekom posredniku, npr., agenciji, da to cini. Ili jos bolje, vlasnik si zgrade u kojoj izdajes stanove, ali ne ides sam da obilazis stanare i odrzavas zgradu vec unajmis hausmajstora.

Dakle to zapravo ne bi bila privatizacija GSPa, vec unajmljivanje menadzmenta. Jer mora doci neko sa strane, trenutni GSP je tuga. Ta firma ne bi ostvarivala profit iz profita GSPa, vec bi ona bila placena odredjenu fiksnu sumu da rukovodi GSPom svake godine. Dakle GSP bi imao i dalje svoj budzet, koji bi se punio prodajama karata, reklamnog prostora i dotacijama iz gradskog budzeta, a grad bi odvojeno iz budzeta placao firmu koja rukovodi GSPom. Dakle ta firma bi imala pravo da postavi u GSPu direktora i vazne rukovodioce i nadgledaoce, i ti ljudi bi bili placeni od strane te firme koja bi opet bila od strane grada placena za tu uslugu. Kao kada dovedes konsultanta sa strane, recimo. Deo sa procentom od prodaje karate sam dodao jer bi to onda dalo dodatni motiv tom novom menadzmentu i da poveca broj putnika i da poveca efektivnu naplatu.

Ono sto bi GSP morao da radi pod tim menadzmentom bilo bi striktno definisano ugovorom - i broj linija, i red voznje, i broj polazaka i sve ostalo. Vozni park bi se i dalje obnavljao u dogovoru sa gradom, itd. Posao menadzmenta bi bio da pod 1 iskoristi sve postojece resurse GSPa da on funkcionise maksimalno dobro a pod 2 da predlozi unosenje nekih inovacija koje bi GSP poboljsali.

Ugovorom bi bili definisani penali ukoliko se firma-menadzer ne pridrzava odredjenih stavki ugovora (dakle bio bi odbijena odredjena svota novca od onoga sto im grad placa) kao i bonusi za poboljsanje odredjenih parametara (kresanje troskova, povecanje naplate, poboljsanje tacnosti, cistija vozila, manje kvarova, veca udobnost putnika - sto podrazumeva sve od celih sedista do vozaca koji ne voze i ne koce kao manijaci).

Dakle profit firme menadzera bio bi usko vezan upravo za nivo i kvalitet usluge koji pruzaju, a ne za GSPov bottom line - koji bi se, verujem, sam od sebe popravio kada bi firmom poceo da upravlja neki krsteni menadzment.
 
Ало људи шта вам је, морам ли опет да поновим да нисам за приватизацију ГСП-а већ за продају једног или два погона. Тиме се добија мало новца да се ГСП опорави, и на тржиште улази здрава и јача конкуренција, права конкуренција а не фиктивна.

Данас приватници само допуњују ГСП и нису му никаква конкуренција. Зато је у оној анкети ГСП испао трећи најбољи превозник после Ласте и Веолије а то је смешно и јадно. Постоји толико приватника који пружају далеко бољу и искрену услугу и боље одржавају возила али су тако мало заступљени да већина људи за њих и не зна.

Са новим системом мониторинга тачно ће се знати колико путника има у ком аутобусу и на којој линији. Продајом само једног погона добијамо једног јаког приватника који је по заступљености на улицама приближан ГСП-у. Е, онда путници заиста могу да бирају услугу, да ли ће се возити приватником или ГСП-ом, што ће зависити од квалитета услуге. Е, од броја путника које превозе зависи и висина зараде по километру.

Па да видиш онда услугу! Кад крену да се боре за новац. Баш ме изненађујете са ставовима.
 
@Stf
Пример Престо :D Убедљиво најбољи превозник :cool:
Иначе можда би један погон могла да купи Ласта, а други Веолиа :)
 
Ali stf, kako moze da postoji konkurencija? Polasci su poredjani tako da ide ili autobus GSPa, ili autobus privatnika. To je integrisani tarifni sistem i jedinstveni red voznje. Ja mogu da mislim da je npr. Beobus mnogo bolji od GSPa, ali ako mi nailazi GSPov bus ja necu da ga propustim pa da cekam jos 7-8 minuta (ili mozda vise) nadajuci se da ce doci Beobus. Narocito ako zurim negde. Uci u GSPov bus i gundjacu ali to je to.

Jedino sto moze da funkcionise kao konkurencija je da pustis privatnike da voze kako hoce i gde hoce, ali onda pravis saobracajni haos, i vracamo se u 2000./2001. godinu kada su privatnici bulevarom vozili bus #7 uporedo sa GSPovim tramvajima...da li stvarno ocemo povratak na to?

Drugo, kazes GSP bi uzeo pare od prodaje pogona...kakve pare? Ko bi dao neke ozbiljne pare da kupi GSPove raspale pogone sa busevima i halama u uzasnom stanju? Tu jedino vredi pravo na vrsenje javnog prevoza, ali i to ne vredi mnogo jer sa propisanom cenom karte vrsenje javnog prevoza nije isplativo u globalu. Privatnici koji trenutno voze dobijaju fiksnu sumu od grada za to, a pre tog sistema imali smo situaciju ako se secas gde je "drzavni" bus kostao 10 din., a privatni 30 din., i vecito su se privatnici zalili i kukali i trazili da se cena poveca.
 
Да и кад се сетим јурњаве по београдским улицама приватника који престиже ГСП-ов аутобус да би покупио путника, нека хвала. ГСП треба да остане градски сервис а град да по потреби ангажује приватнике, свака прича о тржишној догми у овом случају не пије воду.
 
Evo jedan veoma koristan predlog a tice se gsp posredno .Posto ce novi most na adi biti zavrsen skoro a tobogan demontiran moj predlog je sledeci .Neznam koliko ima kolosjeka u bataji ali mislim da tobogan moze da se preseli tamo i olaksa zivot stanovnika Matej B dizi frku guraj peticiju da ugrabite to i rijesite usko grlo mogao bi i beo build da se malo angazuje :gobb: za bataju :pob:
 
Počelo je počelo :D:D Upravo sam dobio reklamu putem sms-a od BUS PLUSA :)) a ona glasi :)
Kupuj u Tempu od 5. do 7. oktobra za više od 1000 dinara iskoristi svoju BusPlus karticu i na poklon dobijas Nike navijacku majicu
 
A,da li si izabrao neku od onih pogodnosti kada si uzeo busplus karticu?I ako jesi,koja je bila?

Cisto da znamo koga spamuju.
 
Nisam ništa uzeo niti me je šalterska radnica i pitala bilo šta da li želim.
Samo me je pitala eto za broj mobilnog. Kada vi budete davali možete neki levi da date :))))
 
Ja cu reci da nemam mobilni,necu nekome bedu na vrat da navlacim.

A kada te pitaju i za fiksni,a kazes da nemas ni njega.A usledi pitanje-Kako bre ti zivis onda?

Daj im odgovor-Lepo :)
 
@ Hazard У јавном превозу не може да постоји права конкуренција из разлога које си навео, али може да постоји боља конкуренција од ове данашње. Ја и данас бирам чиме ћу се возити. Ево, рецимо ако једна иза друге у Војводе Степе иду 33 или трма 9, ја до Славије бирам 33 јер је вози приватник, чији су аутобуси чисти и миришу, и не бирам трам са излизаним шипкама, где ми после смрде руке као да сам аутолимар.
Надам се да капираш шта причам. Наравно ако журиш да не гледаш где идеш, али чак и тад, када наиђе пар возила, бираш оно, где је услуга најбоља зар не?

Приватници би и даље узимали просечну фиксну суму, али би добијали и бонус они превозници, који превезу више путника, или који буду најбољи у месечном анкетирању путника. Данашње анкетирање даје лажне резултате јер су приватници маргинализовани, па смо добили ГСП као трећег најбољег превозника....јел то реално тако?

@ Орион А зашто би се та слика поновила? Дирекција организује линије, а приватници би и даље добијали паре од града а не путника, не видим разлог за јурњаву.
 
A ako recimo ja čekam kod mene u Kumodraškoj 18 ili 39. Prvo ide 39 Tamnava u kojoj ne radi klima a iza ide Japanac 18 u kome radi klima u koji ću da udjem :D ?
 
kopmania":135n0rg9 je napisao(la):
a iza ide Japanac 18 u kome radi klima

Ovo već spada u domen naučne fantastike ;)
Konstatovali smo da u većini "japanaca" vozači novougrađene klime ne mogu da uključuju kad je napolju vrućina, jer se pokazalo da kad klima radi motor autobusa se pregrejava... :notok:

Zato je pre neko jutro zglobni "japanac" na liniji 95 podsećao na zamrzivač, napolju je bilo 17 stepeni a klima je unutra radila kao blesava. Valjda vozač ide onom logikom - kad već nesmem da je palim kad je vrućina, daj barem sad da iskoristim priliku, da ljudi osete da GSP modernizuje vozila... :bash:
 
NE znam ali ja sam od kako su ugradjene klime u japancima, skoro u svakom doživeo da su klime bile upaljene. Navodim japance, jer od gsp autobusa sam primetio da u njima najviše rade. N seriju da ne spominjem da u skoro nijednom ne radi, u mercedesima isto se ne pali tako puno, a u japancima skoro svakom pa čak i uveče oko 9-10 kad nigde nije upaljena, u japancu je hladno i lepo :)
 
photo0110.jpg
 
Vrh