Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Plasim se da ce biti kao kod download-a u internet explorer-u. Bus stize za 30 sec, ne 4min, ne 2 min, ne 17min, ne 53min...... :D
 
Pitanje da li će taj sistem biti dovoljno pametan da daje prognoze kada su gužve. Imao sam prilike da vidim kako to funkcioniše u drugim gradovima, gde su gužve takođe česte. Njihovi sistem pozicioniraju prvo vozilo koje nailazi, tada računar proračunava udaljenost tog vozila i daje prognozu. U čemu je problem, ukoliko algoritam nije dovoljno razrađen da uzima faktore zastoje, proračunava da vozilo stiže za 5 minuta (5 u normalnim uslovima bez zastoja), ali to nije realno vreme u datom trenutku. Displej, ponovo posle 10 minuta isto prikazuje 5 minuta, jer se autobus pomakao možda svega 200m itd. Međutim, ukoliko imaju takav sistem koji će u obzir uzimati i trenutno kretanje vozila i još neke faktore (npr. vreme, jer su zastoji kod nas manje-više hronični), rezultat prikazan na displeju može biti dosta realniji ;)
 
Samo da hroničan prizor na Busplus ekranima ne bude nešto ovakvo :rolleyes: Ako to ugledate, pritisnite prstom ono Tamam, to znači OK :D

hatak.png


0xc0000153-error-message.jpg
 
Jel postoji u Zagrebu to praćenje preko sajta ? Znam da imaju displeje na stanicama. Ako neko zna neka postavi da vidim kako kod njih izgleda praćenje vozila :D
 
Btw.

Mislim da je posle poslednje katastrofe sa novim tramvajem jasno da GSP skup nesposobnih debila. Ili bar je % nesposobnih debila jednostavno preveliki. A gradska vlast (sa vlastitim velikim % nesposobnih debila) nije sposobna da to promeni, ocigledno.


Mislim da je jedino resenje raspisati medjunarodni tender za menadzment GSPa (koncesiju, upravu nad, formulisati kako god). Da grad plati fiksnu sumu plus obeca % od prodaje karata direktno firmi koja ce doci da upravlja GSPom (ne da ga kupi, uzme pod vlasnistvo, vec samo da upravlja). I da se obecaju bonusi toj firmi ukoliko uspe da poboljsa odrzavanje i cistocu vozila, tacnost reda voznja, smanji kvarove itd. I da uslov za prijavu na tender bude da firma bude neki iskusni operater javnog prevoza sa dobrim rezultatima u proslosti.

To ce sve da kosta, ali ce se ustedeti mnogo mnogo novca na konto smanjivanja trenutnog GSPovog javasluka, pa ce grad mnogo manje morati da dotira GSP iz budzeta. Pa, posle recimo 20 god. stranog upravljanja, mozda ce GSP biti spreman da opet bude samostalna tj. skroz gradska kompanija.

Mislim da nazalost ne postoji drugi nacin.
 
Povodom jučerašnje nesreće CAF-a, na temi o tramvajima se došlo do dobrog zaključka - CAF jeste za nas, ali nije za GSP.
O tome svedoči i izveštaj iz te crne rupe koju nazivamo GSP "Beograd". Na dokumentu se jasno vidi da je 31. decembra 2010. GSP bio u minusu 6,5 MILIJARDI dinara, a mogu se naći i još neke interesantne stvari:

fp9q9c.jpg



Krupnije: http://oi56.tinypic.com/fp9q9c.jpg
 
hazard":1rsky94c je napisao(la):
Btw.

Mislim da je posle poslednje katastrofe sa novim tramvajem jasno da GSP skup nesposobnih debila. Ili bar je % nesposobnih debila jednostavno preveliki. A gradska vlast (sa vlastitim velikim % nesposobnih debila) nije sposobna da to promeni, ocigledno.


Mislim da je jedino resenje raspisati medjunarodni tender za menadzment GSPa (koncesiju, upravu nad, formulisati kako god). Da grad plati fiksnu sumu plus obeca % od prodaje karata direktno firmi koja ce doci da upravlja GSPom (ne da ga kupi, uzme pod vlasnistvo, vec samo da upravlja). I da se obecaju bonusi toj firmi ukoliko uspe da poboljsa odrzavanje i cistocu vozila, tacnost reda voznja, smanji kvarove itd. I da uslov za prijavu na tender bude da firma bude neki iskusni operater javnog prevoza sa dobrim rezultatima u proslosti.

To ce sve da kosta, ali ce se ustedeti mnogo mnogo novca na konto smanjivanja trenutnog GSPovog javasluka, pa ce grad mnogo manje morati da dotira GSP iz budzeta. Pa, posle recimo 20 god. stranog upravljanja, mozda ce GSP biti spreman da opet bude samostalna tj. skroz gradska kompanija.

Mislim da nazalost ne postoji drugi nacin.
Apelovao bih na Gradsku vlast da dovede profesionalni menadžment pa makar ga doveli iz za to priznatih zemalja,naravno treba stimulisati zaposlene ali ,uvesti red posebno u pogon održavanja vozila,kao i obuke vozača da voze ljude a ne robu.
 
Zašto me to poteseca na onu priču
gde u jednom danu radnih sati ima više od 24 h
gde jedna mašina radi istovremeno na 2 -3 mesta
a ne isplaćenih obaveza ne brojano. . .

modernizacija je krenula sa novim direktorom . . . . :laugh: :lool: :laugh:

@c.s.i.
+ 1 :)
 
Prodajno mesto GSP-a u okviru TC "Staklenac" na Trgu republike je tipičan primer očajne organizacije kada je u pitanju izdavanje novih Busplus kartica.

Na ta 2 šaltera GSP-a je uvek bila ogromna gužva krajem svakog meseca, kada ljudi krenu naveliko da kupuju markice. Od prošlog meseca jedan od ta 2 šaltera je promenio namenu, pa se sada na njemu isključivo izdaju Busplus kartice, tako da se markice mogu kupiti samo na onom drugom. Gužve su stoga ogromne - juče popodne je najmanje 30 nervoznih i ljutih osoba stajalo u redu da bi dobilo Busplus karticu, a mnogo više je čekalo da kupi markice.

Izdavanje Busplus kartica inače ide očajno sporo, barem na ovom mestu - da li zbog neiskusne radnice, ili zbog komplikovane procedure... Inače, ljudi u redu pojma nemaju da ih mogu dobiti i u 3 Erste banke, u MTS predstavništvima i u Tempu, a naravno nigde nije ni zalepljeno obaveštenje o tome, pa im samo preostaje da se guraju u tom redu, gube bespotrebno sate svog vremena, i proklinju GSP, Beograd i državu... :(
 
Pa dobro, pored Zmaj Jovine , ima blizu i u zgradi Tanjuga ide ok poprilično brzo i pristojno

Konkretno više smeta što nema ni jedno mesto u Zemunu i dr. delovima grada
nego svi moramo da se cimamo u centar po ovoj saobracajnoj gužvi i ovako je pravimo još vecom :bash:
 
Ja kad sam bio na lastinoj stanici da izvadim, kada me je slikala, šetala me je ispred kamere po prostoriji. Ajde sad levo , malo desno, sad napred, malo nazad, aj još malo levo.... Šetao sam se ko kr**** po prostoriji
 
kao potuni šarlatan sa iskustvom na sajtu o% zanima me da li neko zna šta se desilo sa saradnjom VDL I IKARBUS :blah: I da li će u skorije vreme biti nabavljana nova vozila... :kk:
 
@NOVI 011
Dobro dosao
i odlično postavljeno pitanje :kk:
 
NOVI 011":3rhs7tko je napisao(la):
kao potuni šarlatan sa iskustvom na sajtu o% zanima me da li neko zna šta se desilo sa saradnjom VDL I IKARBUS :blah: I da li će u skorije vreme biti nabavljana nova vozila... :kk:
Pozdrav novom članu.Od saradnje nema ništa što je i svakom laiku jasno,cela priča je verovatno imala za cilje reklamu Ikarbusu ne znam iz kojih razloga.Uostalom da li se iko seća kad je objavljena poslednja vest u medijima na tu temu?
Što se tiče novih vozila Ikarbus je "dobio" tender za novih 25 zglobnih autobusa,a šuška ce da će od Vulovića kupiti 10 CNG autobusa),sa tim stvarčicama u njihovim rukama neka nam je Bog u pomoći :(
 
Planplus je napravio update svih linija GSP, pretpostavljam zbog saradnje sa Bus Plusom. Ima par neažurnosti, ali najveća mana je što ne prepoznaje BG voz. Evo kako se, po Planplusu najbrže stiže od Novog Beograda do Tošinog bunara, prevozom:

capturewos.png
 
Ne slazem se sa privatizacijom GSP, iz prostog razloga sto osnovni motiv privatne firme je profit, a osnovni razlog postojanja gradskog saobracajnog preduzeca je javna usluga. Vidim da si predvideo odredjene kontrolne mehanizme od strane gradskih vlasti, ali smatram da je to presipanje supljeg u prazno. Da je vlast stvarno demokratski i transparentno nastrojena i da stvarno radi u korist gradjana i gradjanki, onda vec ne bismo imali te probleme. Siguran sam da bi privatizacija GSP dovela do smanjenja usluge, skupljeg prevoza, i losije kontrole od strane javnosti.

Mozda bismo imali nova ili cistija vozila, ali bi se broj linija sigurno smanjio, npr.
 
Па не приватизовати цео ГСП већ само један или два аутобуска погона. Новац од продаје би омогућио ГСП-у да инвестирањем у остатак крене "од нуле", јер је сада у зачараном кругу губиташа.

Већ сам објаснио да се неодржавањем возила, скраћује њихов животни век а трошак одржавања расте, а пошто пара нема, возила пропадају и даље и тако се упада све дубље и дубље у понор.

Продајом два аутобуска погона добија се новац да се комплет среде остала возила и тиме спречи њихово пропадање и смање трошкови одржавања. Паметном даљом политиком фирма би се исчупала. Овако, не видим да ће до напретка доћи сем да се град испрси за големе паре које ће опет отићи у рупу без дна.
 
u gradu već postoje privatni prevoznici koji u autobuskom saobraćaju učestvuju sa solidnim procentom autobusa. vozni park je šarekolik od liazova, mazova (po meni sasvim ok busevi), neobusa, ikarbusa, fapova, i slično. sva vozila su veoma mlada do pet godina, većina sa klimom (iako pojedini namerno ne uključuju), relativno čisti (ima prevoznika kod kojih su manje čisti), neki su i niskopodni. sve u svemu mnogo su bolje i održavani i čistiji i mlađi od gsp vozila.


oni se kao i gsp ništa ne pitaju o ceni karte za vožnju, formiranjem linija, taktovima i slično. znači oni voze ono što im propiše direkcija i to je to.

e sad što se tiče plaćanja. direkcija plaća privatnim prevoznicima po kilometru prevezenom u saobraćaju i po vrsti i starosti autobusa. ali direkcija namerno utiče na privatnike da recimo umesto zglobova kupuju solaće na opterećenim linijama zato što tako plaćaju manje. a na privatniku je da se ugradi u te pare.

zašto pričam ovo. pa zato što treba sračunati koliko u autobuskom saobraćaju gsp dobija para po kilometru od agencije pa da uporedimo autobuse sa privatnicima pa da vidimo šta nam se više isplati. dal da stavljamo katanac na gsp ili da pokušamo nešto da promenimo.
 
E,a da li će sa ovim novim Bus + sistemom jedna stanica biti naplaćivana isto kao cela vožnja ili? :vops: Mislim da su turci pobedili na tenderu iz razloga popularnosti Turskih serija.. :grand:
 
Sada imamo državnu firmu kojoj nije u interesu javno dobro, a ni profit, već sisanje budžeta i pranje para. Neki privatnici us mnogo spremniji da komuniciraju s akorisnicima (Veolia), iako potpuno posredno pružaju usluge. Ne vidim zašto bi se broj linija smanjio kad o tome odlučuje DJP.

@Novi: vožnja će se u početku tarifirati kao i do sada, dakle 50 dinara za jednu, 5 ili x stanica u prvoj ili drugoj zoni, odnosno 80 u obe zone. Ukoliko presedaš ponovo ti se skida 50 din
 
:gobb: Lopovi. nigde u svetu nije tako sem kod nas... bar ne tamo gde sam ja živeo.. hvala na informaciji... :vops:
 
Ja mislim da se po pitanju GSP-a moraju oglasiti i građani i konkretno ukazati na propuste.
 
Ma kakva privatizacija GSP? To su uradili u Pragu i sa drugim komunalnim preduzećima poput gradske čistoće,pa kada su građanima krenuli da stižu računi x 3 uhvatili se za glavu pa posle muke da se vrati pod javni interes.A i zatrpane ulice smećem Italijanskih gradova govore sve.Tako bi bilo i sa GSP karte bi iz meseca u mesec bile sve skuplje... :kafa:
 
Vrh