Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Verujem i da oće, BG-NS-SU iako je građena zbog tereta će imati dugoročno problem sa puštanjem tereta zbog putničkih.

Oпет глупости пишеш. Наравно да неће имати проблем, нити је потребна никаква алтернатива у наредних неколоко деценија. Двоколосечна пруга са брзином 160+ км/ч за путничке возове, ЕТCS 2 ће имати и више него довољну пропусну моћ него што ће бити потребно за обављање предвиђеног обима путничког и теретног саобраћаја у наредних пар деценија. Зато се и гради. И наравно, имаће неупоредиво већу пропусну моћ и брзину него некаква алтернативна једноколосечна пруга преко Баната.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Oпет глупости пишеш. Наравно да неће имати проблем, нити је потребна никаква алтернатива у наредних неколоко деценија. Двоколосечна пруга са брзином 160+ км/ч за путничке возове, ЕТCS 2 ће имати и више него довољну пропусну моћ него што ће бити потребно за обављање предвиђеног обима путничког и теретног саобраћаја у наредних пар деценија. Зато се и гради. И наравно, имаће неупоредиво већу пропусну моћ и брзину него некаква алтернативна једноколосечна пруга преко Баната.
Bukvalno si sam sebi odgovorio. Dugoročno i pričam, gde će teret ići ako bude vozova na 15 minuta NS-Inđija (i Regio i IC)?? A realno je da ćemo za deceniju dve stići do tog nivoa.
 
Vozni park novog operatera u Srbiji, RCC-a...:cool:

Kažu da su jutro lokomotive za Šid..

Foto: Fran Šetka

327539535_934918640840738_2481241432046228389_n.jpg


324626944_673332924587866_4506237934739956207_n (1).jpg
 
. Ne pričam za 5, 10 godina već za 20-30

За 20-30 година нас ће бити још милион мање. И то старци. Коме треба тај такт? Ко ће то да плати?
Или планирамо да се населило свим исељеницима од свеже исељених до четвртог покољења ван Србије. Не бих био против.
 
Од Београда до Пазове сад већ можеш да пустиш на 15 минута, пошто је до пре неку годину већ до Батајнице било на 15 минута. А даље... сигурно на пола сата. То су тек два воза мање по смеру на сат од тога што Боки написа (да, знам: нема возова, нема машиновођа...).
 
Bukvalno si sam sebi odgovorio. Dugoročno i pričam, gde će teret ići ako bude vozova na 15 minuta NS-Inđija (i Regio i IC)?? A realno je da ćemo za deceniju dve stići do tog nivoa.

Очигледно живиш у сновима. Ако са таквим фантазијама и незнањем одете у Србија воз, смејаће вам се иза леђа као што су се смејали Карлу пре 10-ак година.
 
Очигледно живиш у сновима. Ако са таквим фантазијама и незнањем одете у Србија воз, смејаће вам се иза леђа као што су се смејали Карлу пре 10-ак година.
A ne shvatam tvoju poentu da uvek budeš u pravu. Jeste mi fantaziramo i nemamo pojma šta pričamo. Isto ko što smo pričali za NS-BG-PA pa evo, potvrdiše da je u planu.

Mi vrlo dobro znamo šta je realno a šta ne, šta je kratkoročno, a šta dugoročno. Takođe znamo šta Srbija voz interesuje, a šta je u domenu nekih drugih idstitucija ili preduzeća. Konstruktruktuvne kritike su okej, za ostalo molim da se suzdržiš.

Što se BG-NS tiče, mi već sad imamo gužve u određenim delovima dana u RE vozovima, a idu na sat vremena (uz rupe doduše), evo dupliramo kapacitet sinhronom i šta onda? Ja očekujem 30minutni takt u narednih 5 godina. Ukoliko se integriše lokalni javni prevoz mi već imamo potrebu i za više. Dodaj tome IC vozove i ostale, dobijamo jako zagušenu infrastrukturu. Možda se neće desiti za 5 ili 10 godina, ali će se desiti. I šta fali predlogu da se sav teret prebaci u ravnicu? Smederevo-Pančevo-Zrenjanin-Kikinda-Subotica elektrifikuješ, digneš na 120 km/h i dupliraš kolosek ukoliko je potrebno. Sve je to ravnica i jako lako izvodljivo, nema tunela, nema vijadukta, ničega. Opet ponavljam pošto neki ne shvataju, ovo se ne gradi sad već se ubacuje u prostorni plan kako bi se ostavilo dovoljno mesta za izgradnju za 20 godina. Ako nema potrebe, ok, ne gradiš. Ako ima, evo super imamo spreman koridor. I naravno da nećemo ovako nešto predlagati Srbija vozu jer se njih ono ne tiče, oni samo moraju da znaju par godina unapred kako bi kupili garniture (Jer bi ovakvim rešenjem mogao zaobići Rakovica-Mala Krsna i bez promene smera došao do Smedereva za satak vremena)
 
Mi vrlo dobro znamo šta je realno a šta ne, šta je kratkoročno, a šta dugoročno. Takođe znamo šta Srbija voz interesuje, a šta je u domenu nekih drugih idstitucija ili preduzeća.

Волео бих онда да чујем, ако врло добро знате, шта су ваши предлози за краткорочно и дугорочно побољшање путничког саобраћаја у Србији. Шта је оно што је горуће?

Što se BG-NS tiče, mi već sad imamo gužve u određenim delovima dana u RE vozovima, a idu na sat vremena (uz rupe doduše), evo dupliramo kapacitet sinhronom i šta onda? Ja očekujem 30minutni takt u narednih 5 godina. Ukoliko se integriše lokalni javni prevoz mi već imamo potrebu i za više. Dodaj tome IC vozove i ostale, dobijamo jako zagušenu infrastrukturu.

Имамо гужву у одређеним деловима дана у Регио возовима, јер је потребно да у тим периодима возови иду чешће, а не иду јер неко треба мало више да мућне главом. Сасвим је довољан такт од 1 сат Регио и такт од 1 сат Интерсити + додатни поласци у вршним сатима, онда када су гужве. И биће довољно јако дуго. Тридесетоминутни такт нема поенту, јер не постоји потреба за тим током целог дана - постоји потреба у вршни сатима.

Београд Центар - Батајница и Стара Пазова - Нови Сад може да има ефективно 12 возова по смеру по сату, а Батајница - Стара Пазова 24. Дакле има ихахај простора за теретне возове. Правиш проблем тамо где га нема, а тамо где реално има проблема о томе нико не прича.
 
Али опет не рачунаш БГ воз у такт на тој прузи, што нема смисла... Нити један полазак БГ воза не треба да иде само до Батајнице - као што не треба да иде ни до Овче - него свакако до Нове, а верујем и до Старе Пазове.
 
Danas se ređaju samo dobre vesti za železnicu, vest sa Vesićevog IG.
Obnavljaju se sledeći pravci uz pomoć EU (isčekuje se potpisivanje ugovora):
1) Beograd-Pančevo-Vršac
2) Beograd-Zrenjanin-Kikinda
3) Vrbas-Sombor
4) spominje se Bosut i granica sa BiH (prvi spominjanje)
5) Kraljevo-Kosovo i Metohija

Ovo za Bosut je jako interesantno jer bi značilo povezivanje Bijeljine sa železničkom mrežom Srbije
Zar pruga preko ZR nije taze rekonstruisana?

Pre ce biti da ce se rekonstruisati neke manje deonice na tim prugama, ili pruzni prelazi, ali ovako bolje zvuci. Licno bih voleo da bude zaista rekontrukcija sa sve elektrifikacijom, ali ne verujem. Zvuci kao bajka.
 
Moj mali današnji ulov...:)

Inače danas su gotovo svi vozovi u Zaječarskom čvoru kasnili, otpilike između 15 do 20 minuta, pretpostavljam zbog otežavajućih okolnosti, gore u brdu je belča zatrpao solidno..

Regan 664-114 u prolazu pored Kraljevice i budućeg stadiona sa rudom iz Bora, u sastavu voza su Češki Eanoss-i unajmljeni u ispomoć Srbija Kargu..

DSC_0959.jpg


DSC_0965.jpg


DSC_0969.jpg


DSC_0972.jpg
 
Zar pruga preko ZR nije taze rekonstruisana?

Pre ce biti da ce se rekonstruisati neke manje deonice na tim prugama, ili pruzni prelazi, ali ovako bolje zvuci. Licno bih voleo da bude zaista rekontrukcija sa sve elektrifikacijom, ali ne verujem. Zvuci kao bajka.
Priča se o elektrifikaciji cele deonice. Verujem da će biti kao na Subotica-Horgoš
 
Али опет не рачунаш БГ воз у такт на тој прузи, што нема смисла... Нити један полазак БГ воза не треба да иде само до Батајнице - као што не треба да иде ни до Овче - него свакако до Нове, а верујем и до Старе Пазове.

Дискусија се водила о томе како тобоже на новој прузи Београд - Суботица неће бити довољно капацитета за теретне возове. Што је нонсенс. На деоници од Прокопа до Батајнице немаш теретне возове, а од Батајнице до Старе Пазове имаш 4 колосека. Свакако, једног дана када буде постојала потреба градске железнице, треба урадити 4 колосека Прокоп - Батајница, али плашим се да је тај дан јако далеко. Но, о чему ми овде причамо док је почетак радова на модернизацији пруге Ниш - Димитровград по ко зна који пут одложен за последњих 20-30 година?
 
Волео бих онда да чујем, ако врло добро знате, шта су ваши предлози за краткорочно и дугорочно побољшање путничког саобраћаја у Србији. Шта је оно што је горуће?



Имамо гужву у одређеним деловима дана у Регио возовима, јер је потребно да у тим периодима возови иду чешће, а не иду јер неко треба мало више да мућне главом. Сасвим је довољан такт од 1 сат Регио и такт од 1 сат Интерсити + додатни поласци у вршним сатима, онда када су гужве. И биће довољно јако дуго. Тридесетоминутни такт нема поенту, јер не постоји потреба за тим током целог дана - постоји потреба у вршни сатима.

Београд Центар - Батајница и Стара Пазова - Нови Сад може да има ефективно 12 возова по смеру по сату, а Батајница - Стара Пазова 24. Дакле има ихахај простора за теретне возове. Правиш проблем тамо где га нема, а тамо где реално има проблема о томе нико не прича.
Fokus je na korisničkom iskustvu koje se dobije preko aplikacije, sajta i na terenu. Informisanost je katastrofalna, aplikaciji nedostaju neke osnovne funcije, a sajt, iako nov, nema bitne informacije (nigde na sajtu ne postoji info o pretplatnim kartama). Ove sve stvari bukvalno imaju jako jednostavna softverska rešenja, a korisnicima znače dosta.
Otklanjanje nekih nedostataka, recimo tarifnog ranga REx voza, ekrani na stanicama,...
Pored ovoga imamo rešenja za optimizaciju mreže, olakšavanje presedanja, bolju iskorišćenost garnitura i privremeno rešenje za prepune novosadske vozove (a to je da se šidski pušta pre kako bi pokupio putnike do STP). Naveli smo primere i predloge, neke od njih su predlagani i diskutovani na ranijim stranicama na BB. Dosta ćemo insistirati na integraciji različitih vidova saobraćaja.
To je što se tiče Srbija voza

Što se tiče BG-NS, deonica Batajnica-Stara Pazova nije problem jer je odvojen teretni kolosek, problem je Stara Pazova-Novi Sad jer ima 2 koloseka, tu ćemo sigurno dugoročbo imati voz na 30 minuta za BG (iako mislim da će biti i više), voz za Šid/Bijeljinu/Šabac (nešto od toga). IC 2x na sat (ova deonica je bukvalno kičma mreže, glavni deo, preklapaće se putnici i iz Subotice ka jugu i iz Niša ka severu, i sa barske i sa drugih). Recimo Cirih-Bern ima 2x IC voza i 2x IR voza i to sa sinhrin 8 delnim garniturama. Možda uveče i u toku noći bude bilo moglo puštanje većeg broja teretnjaka. U toku dana ako prođe po koji voz, ne više od toga. Dupliranje ove deonice bi bilo skupo, nov tunel nov vijadukt, zato je lakše i efikasnije graditi novu trasu kroz ravnicu, potpuno zaobiću BG. A dodati i putnički potencijal na tu prugu i dobijemo nešto
 
Vrh