Волео бих онда да чујем, ако врло добро знате, шта су ваши предлози за краткорочно и дугорочно побољшање путничког саобраћаја у Србији. Шта је оно што је горуће?
Имамо гужву у одређеним деловима дана у Регио возовима, јер је потребно да у тим периодима возови иду чешће, а не иду јер неко треба мало више да мућне главом. Сасвим је довољан такт од 1 сат Регио и такт од 1 сат Интерсити + додатни поласци у вршним сатима, онда када су гужве. И биће довољно јако дуго. Тридесетоминутни такт нема поенту, јер не постоји потреба за тим током целог дана - постоји потреба у вршни сатима.
Београд Центар - Батајница и Стара Пазова - Нови Сад може да има ефективно 12 возова по смеру по сату, а Батајница - Стара Пазова 24. Дакле има ихахај простора за теретне возове. Правиш проблем тамо где га нема, а тамо где реално има проблема о томе нико не прича.
Fokus je na korisničkom iskustvu koje se dobije preko aplikacije, sajta i na terenu. Informisanost je katastrofalna, aplikaciji nedostaju neke osnovne funcije, a sajt, iako nov, nema bitne informacije (nigde na sajtu ne postoji info o pretplatnim kartama). Ove sve stvari bukvalno imaju jako jednostavna softverska rešenja, a korisnicima znače dosta.
Otklanjanje nekih nedostataka, recimo tarifnog ranga REx voza, ekrani na stanicama,...
Pored ovoga imamo rešenja za optimizaciju mreže, olakšavanje presedanja, bolju iskorišćenost garnitura i privremeno rešenje za prepune novosadske vozove (a to je da se šidski pušta pre kako bi pokupio putnike do STP). Naveli smo primere i predloge, neke od njih su predlagani i diskutovani na ranijim stranicama na BB. Dosta ćemo insistirati na integraciji različitih vidova saobraćaja.
To je što se tiče Srbija voza
Što se tiče BG-NS, deonica Batajnica-Stara Pazova nije problem jer je odvojen teretni kolosek, problem je Stara Pazova-Novi Sad jer ima 2 koloseka, tu ćemo sigurno dugoročbo imati voz na 30 minuta za BG (iako mislim da će biti i više), voz za Šid/Bijeljinu/Šabac (nešto od toga). IC 2x na sat (ova deonica je bukvalno kičma mreže, glavni deo, preklapaće se putnici i iz Subotice ka jugu i iz Niša ka severu, i sa barske i sa drugih). Recimo Cirih-Bern ima 2x IC voza i 2x IR voza i to sa sinhrin 8 delnim garniturama. Možda uveče i u toku noći bude bilo moglo puštanje većeg broja teretnjaka. U toku dana ako prođe po koji voz, ne više od toga. Dupliranje ove deonice bi bilo skupo, nov tunel nov vijadukt, zato je lakše i efikasnije graditi novu trasu kroz ravnicu, potpuno zaobiću BG. A dodati i putnički potencijal na tu prugu i dobijemo nešto