Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

да ли је реално да у овом тренутку нема ни једног јединог воза на српским пругама?
Sajtu treba da se odradi update zbog novog RV-a, trenutno koliko primećujem nisu odradili ni za sve Slovenačke i Hrvatske vozove tako da ćemo morati da sačekamo.:)
Ovakav red vožnje je na većini pravaca direktno uslovljen nedostatkom voznog i vozopratnog osoblja. I to je nepobitna činjenica.
To je tačno, ali u nekim vučama je broj povećan, jer su mnoge sekcije ostale bez vozova, pa su mašinovodje i kondukteri prebačeni negde drugde, evo ovde u Zaječaru ima dosta Nišlija..
Mislim da na lokalnim prugama dosta više igra stanje broja DMV-a kao i IŽS koji diktira koliko će biti putničkih vozova, da ne bi ometali teretne...

Ne. U kargu je stanje još gore. Barem što se tiče osoblja. Mada je kargo u zadnje dve nedelje spao na brojku od 17-20 ispravnih elektro lokomotiva u toku dana.
Kuriozitet je da je od 16 vektrona u saobraćaju samo 6 ili sedam.
Na dizele Kargo stoji još gore, od 14 njih za tešku vuču, 8 su iz Slovenačkog najma (6 664 & 2 644), čim ispadne neka od Slovenačkih nastaje haos, pogotovo na istoku gde bruto mora da vozi, pa se na ispomoć šalju 661, a od mašinovodja sam čuo da su užas i da se drže veštački u saobraćaj..
Manevarki takodje ima malo, Madjarice su sve za out, ali i njih drže veštački, preduzeće se u celini raspada....

Inače, pre dve godine se desio slučaj da je Kargo jedini imao Vectron-a van saobraćaja, a danas je kompanija sa najviše tih lokomotiva van saobraćaja i to ubedljivo...

И онда после не ваља руски ДМВ. А шта ћемо с' овим? Или не ваља ни немачка локомотива? :unsure:
Valja Nemačka lokomotiva, ali ne valja održavanje..
A ti ruski DMV su posebna tema, lepo smo 2016 trebali da se zahvalimo Rusima i kupimo malo skuplji Diesel GTW ili neki Flirt i da sada budemo mirni, kvalitet je kvalitet a to je pokazao naš Flirt iako ima to isto loše održavanje...
Možda čak i uz kupovinu Stadler WINK-a, koji mi je lični favorit za srpske lokalne i regioanlne pruge, zbog svojih osobina, odnosno mogućnosti vožnje na elektrificiranim i na dizel prugama.:vops:
No, nema plakanja za prosutim mlekom, održavaj to što imaš pa će ti i raditi...
 
Valja Nemačka lokomotiva, ali ne valja održavanje..
A ti ruski DMV su posebna tema, lepo smo 2016 trebali da se zahvalimo Rusima i kupimo malo skuplji Diesel GTW ili neki Flirt i da sada budemo mirni, kvalitet je kvalitet a to je pokazao naš Flirt iako ima to isto loše održavanje...

Јасно је то мени, да не ваља одржавање. Хоћу рећи да по овоме испада да је имобилизација Вектрона на нивоу имобилизације 711, па чак и горе, а нико не прича да је Вектрон ђубре, као што прича да је 711 ђубре. Флирт се одржава у ТПС Земун, док се 711 одржава по шупама по Србији углавном, тако да није исто. Опште је познато да је имобилизација 711 много већа у централној Србији него у Војводини. Колико пута су се слале гарнитуре из Војводине ка југу, јер су на југу испадале. Дакле, није до машине, него је до мајстора.
 
Ja verujem da kad bi Kargo održavao 711, bila bi još samo gora situacija, verovali ili ne elektro depo u Crvenom Krstu je u blokadi već skoro godinu dana, ne treba tu šta dalje pričati...
Neću da napišem da je 711 preloš DMV, ali ima nekih ogromnih minusa, pogotovo u vidu buke, lenjosti motora (što je ajde kudi kamo normalno za DMV) ili pak što je visokopodan, te neke stvari me zaista iritiraju..
Ima i on nekih svojih pluseva u vidu upravljačnice koja je stvarno extra ili konfiguracije sedišta koja mi se svidja...
Nisu baš ni Zaječar, ni Lapovo, ni Sombor "šupe", iako se slažem da održavanje definitivno nije na nivou na kom bi trebalo da bude...
Inače, u poslednje vreme je u Vojvodini takodje prisutna velika imobilizacija, pa sada "Macosa" radi polaske Sombor-Novi Sad, iako su redukovani polasci izmedju Subotice, Sombora i Novog Sada kao i što su ukinuti polasci na Sombor-Vrbas, ni tamo ne cvetaju ruže....
Mislim, da se u doglednoj budućnosti trebamo okrenuti Stadler-u koji iovako nudi najbolji proizvod na tržištu, uz neke buduće kupovine zasigurno bi otvorili neki servisni centar što bi bio veliki plus..:gobb:
 
Juče dok sam čekao Beovoz video sam jedan extra sređen vagon ŽS na nekoj međunarodnoj liniji. Izgleda lepše od onih hrvatskih vagona koje viđam na liniji za Zagreb.

Brzi voz za Suboticu takođe je udoban, poslednji put kad sam se vozio bile su čak i navlake na sedištima.

Međutim putnički vozovi i vozovi ka jugu su raspad. Čak i za duge relacije, ka Prijepolju, Nišu ili Subotici možete da očekujete plastična sedišta, još gore. često nema ni mesta za sedenje.
Taj trend klizanja usluge ka premijum međugradskom prevozu (počev od Sokola) u doba inflacije zaista je zabrinjavajuć.

Nisu problem samo sedišta, praktično je lokalni prevoz duž celog Koridora 10 nerazvijen i zapušten. Pa evo samo ka NS nisu u stanju da obezbede kapacitet spajanjem EMV po potrebi, dok recimo ka Nišu gde je u lokalu na nekoliko mesta povećano opterećenje nema S-Bahna s dobrom autobuskom fider mrežom. Mislim prvenstveno na deonice Mladenovac-Palanka-Plana, Jagodina-Ćuprija-Paraćin-Ćićevac i Žitkovac/Aleksinac-Niš. Takva zapostavljenost kičme sistema nezamisliva je u zemljama poput Holandije.

Da umesto Flirta uzimaju KISS160 ko komšije Mađari ne bi imali taj problem, a uz organizaciju zonske tarife u sklopu fider mreže do stanica sa voznim redom "clockface" tipa mogli bi da obezbede dovoljan kapacitet pri prihvatljivom intervalu (recimo na sat-dva) celodnevno i bez organizacije zasebnih lokalnih sistema, kamoli privatnih.

Bojim se da vode potpuno pogrešnu politiku razvoja putničke železnice.
 
Потпуно погрешна је политика уопште путничког саобраћаја. Замислите данас путовање било аутобусом било возом са једног на други крај земље, нпр. Кикинда-Нови Пазар.
 
Потпуно погрешна је политика уопште путничког саобраћаја. Замислите данас путовање било аутобусом било возом са једног на други крај земље, нпр. Кикинда-Нови Пазар.
Nemoguće je zamisliti, naš javni prevoz je u izuzetno lošem stanju..
Čak ni autobuski saobraćaj nije dobar, ne nudi nikakve veze, preskup je i poprilično je neefikasan..
U stvari, ova država nema nikakvu transportnu politiku niti viziju i to je srž problema, rekao bih..
Sve današnje Evropske države imaju makar razvojni program i plan u narednih 20 do 30 godina za industriju javnog prevoza, naša država nema ništa slično..
 
Daj javite kad vozi ta Macosa, sve imam želju da se provozam, ali ne znam kada vozi, a ne mogu baš na slepo iz Beograda da dolazim.:)
Makosa ako bude potrebe ice samo ka Subotici jedan par vozova, posto je brzina 50km/h od novog reda voznje, za nju taman... Stanje sa 711 u Somboru kriticno mada dolazi 051/052 iz sinvoza kroz koji dan pa ce situcaja biti bolja, 061/062 van saobracaja zbog ugradnje As uredjaja inace ispravna... 025/026 je trenutno na ispomoci zbog manjka vucnih vozila na severu...
 
Железнички путнички саобраћај је хаотичан. Човек из, рецимо, Кикинде, не може возом да дође ни до Београда, ако из Сомбора човек крене за, рецимо, Чачак, имаће 4 преседања и у путу и чекању ће му проћи 12 сати. И обрнуто. Ако желим да одем до, рецимо, Зајечара прво морам до Ниша и не могу ни да стигнем до Зајечара за један дан јер се не уклапа ред вожње, морам да преноћим негде.
 
Poslednja izmena:
Систем уопште није интегрисан. Ево да не идемо толико у екстреме пута са једног на други крај земље, путује ли ико из Пожаревца и Смедерева до Бг возом?
 
Систем уопште није интегрисан. Ево да не идемо толико у екстреме пута са једног на други крај земље, путује ли ико из Пожаревца и Смедерева до Бг возом?
Evo ja da odgovorim na ovo:

Ne. :D U životu nisam putovao do Beograda vozom, do nivoa da čak ni ne znam kako se stiže, mislim da uključuje neko presedanje u Maloj Krsni. Svakako golgota u odnosu na trenutnu situaciju, gde sednem u kola/autobus i stižem iz centra u centar za manje od sat vremena.

Edit: pokušao sam da saznam na sajtu Srbijavoza, izgleda da mora da se ide do Velike Plane, pa odatle za Beograd. :poop: Po redu vožnje, 1:12h do Plane + 1:50h do Beograda + presedanje koje verovatno nije usklađeno. Horor.
 
Poslednja izmena:
Danas je krenuo saobraćaj prugom Zaječar-Niš..
Red vožnje sadrži dva para putničkih vozova koje nikome ne odgovaraju, tako da će ići prazni, da bude najgore pruga Niš-Matejevac je i dalje u prijemu radova (već j****ih mesec dana) što znači da još nije kompletirana, a kako sam čuo biće još zatvora na ovoj deonici..
Nijedan od medija u Istočnoj Srbiji nije preneo vest o novom redu vožnje niti o ponovnom puštanju saobraćaja na ovoj deonici. (barem za sada)
Ljudi iz manjih mesta su pobesneli na ukidanje trećeg para vozova izmedju Zaječara i Majdanpeka, kao i za ukidanje Podnevnog voza izmedju Negotina i Zaječara subotom, jer je subotnji dan pijačni dan u Negotinu, nigde logike za ovaj novi red vožnje ovde na Istoku..
 
Dekan nema nikakvog uticaja na bilo kakve planove, može realno da priča šta želi. OVo niko iz železnica (ni SV ni HŽPP ni SŽ) nije potvrdio. Verujem da nisu uspeli d se dogovore između sebe. Bulajić je pričao da postoji inicijativa iz Ljubljane da se uvede ovaj voz, to je bilo tokom InnoTransa. Nakon toga je rekao da ih očekuje sastanak između firmi u naredne 2 nedelje. To je odavno prošlo, ništa se nije desilo, ali opet kažem trasa kod IŽS postoji, taj voz je moguće uvesti bilo kad.
Potpuno mi je apsurdna priča sa tim vozom. Suspendovan je zbog korone i ni u jednom trenutku nije izbačen iz reda vožnje, već samo stoji napomena da „privremeno ne saobraća“. Epidemijska situacija se davno smirila. Rekao bih da je u pravu onaj koji je rekao da je problem u voznim sredstvima, pošto drugi razlog ne vidim. Zašto bi ovaj voz zahtevao specijalnu odluku, kada su sve ostale linije iz RV uspostavljene? Iskreno sam se nadao (ne znam zašto) da će novim redom vožnje biti vraćen.

Čini mi se da je ranije bilo dosta slovenačkih vagona na ovoj liniji, iako to nije bio slučaj poslednjih par godina. Možda oni imaju računicu da uvrste neki vagon. Svakako, žalosno je ako Srbija voz nije u stanju da obezbedi četiri ispravna vagona...

Opravdanost tog voza je nesporna, o čemu smo već pričali. Autobusi apsolutno nisu dovoljni. Dešava se da ljudi stoje, odnosno sede na prolazu. O vezi sa Evropom da ne govorim.
 
Jedan update sa pruge Zaječar-Niš..
Za 10tak dana će se okončati prijem radova za deonicu Niš-Matejevac, sve primedbe su otklonjene, maksimalna brzina izmedju Matejevca i Crvenog Krsta će biti 65 km/h, odnosno po projektu (iskreno sam se nadao da će biti 80, al nema veze..)
Planirano vreme putovanja za deonicu Niš-Knjaževac će biti 1h i 15 ili 20 min, uz ovo bi konačno trebali da vrate i treći par vozova na ovoj pruzi, da bi RV imao bilo kakvog smisla...
Ono što je zanimljivo jeste da će putovanje izmedju Niša i Niševca (gde počinje staza za Klisuru) trajati oko 50 min, takodje Knjaževac-Niševac se već sada putuje 30 min, tako da ima potencijala za turizam..
Na proleće će veovatno biti raspisan tender za deonicu Zaječar-Knjaževac...
Bilo bi dobro da Srbija Voz za početak obavesti medije kada vozovi krenu punom brzinom izmedju Knjaževca i Niša, kao i da naprave neku promociju za ovu relaciju, s obzirom da je voz brži ili podjednako brz kao autobus, a razlika u ceni i komforu je ogromna..
Koliko sam pratio @Boki123 vodi neko udruženje "Dijagram.rs"!? Pa ako je njegova ili već neka druga organizacija zainteresovana za promociju ili popularizaciju ove linije bilo bi super..
Mislim da bi ova relacija mogla da doživi "bum" sa putnicima kao na primer Vršačka, jer nemamo samo obične putnike već i turiste/planinare s obzirom na pogodnost klisure kroz koju voz prolazi i staje, samo je potrebno malo više marketinga i normalniji/uljudniji Red Vožnje i došlo bi sve na svoje mesto...
 
Oвај сајт скида податке са сајта реда вожње Србије воза. Вероватно нису ажурирали податке новог реда вожње.
Stranica Srbija voza je crknuta od uvođenja novog reda vožnje - dan nakon što je poprave će se vozovi vratiti sami od sebe.

EDIT: očekujte vozove sutra, izgleda da je proradilo :)
 
Poslednja izmena:
све прочитано наводи на само један закључак: колекција ретардираних безмозгашких малоумних дебила
 
Jedan update sa pruge Zaječar-Niš..
Za 10tak dana će se okončati prijem radova za deonicu Niš-Matejevac, sve primedbe su otklonjene, maksimalna brzina izmedju Matejevca i Crvenog Krsta će biti 65 km/h, odnosno po projektu (iskreno sam se nadao da će biti 80, al nema veze..)
Planirano vreme putovanja za deonicu Niš-Knjaževac će biti 1h i 15 ili 20 min, uz ovo bi konačno trebali da vrate i treći par vozova na ovoj pruzi, da bi RV imao bilo kakvog smisla...
Ono što je zanimljivo jeste da će putovanje izmedju Niša i Niševca (gde počinje staza za Klisuru) trajati oko 50 min, takodje Knjaževac-Niševac se već sada putuje 30 min, tako da ima potencijala za turizam..
Na proleće će veovatno biti raspisan tender za deonicu Zaječar-Knjaževac...
Bilo bi dobro da Srbija Voz za početak obavesti medije kada vozovi krenu punom brzinom izmedju Knjaževca i Niša, kao i da naprave neku promociju za ovu relaciju, s obzirom da je voz brži ili podjednako brz kao autobus, a razlika u ceni i komforu je ogromna..
Koliko sam pratio @Boki123 vodi neko udruženje "Dijagram.rs"!? Pa ako je njegova ili već neka druga organizacija zainteresovana za promociju ili popularizaciju ove linije bilo bi super..
Mislim da bi ova relacija mogla da doživi "bum" sa putnicima kao na primer Vršačka, jer nemamo samo obične putnike već i turiste/planinare s obzirom na pogodnost klisure kroz koju voz prolazi i staje, samo je potrebno malo više marketinga i normalniji/uljudniji Red Vožnje i došlo bi sve na svoje mesto...
Videćemo šta možemo da uradimo, međutim naš uticaj je jako mali. Bolje piši Ivanu Bulajiću na instagram i skreni mu pažnju da je potrebna neka medijska kampanja za taj voz. Nek izdaju neko saopštenje i nek pošalju u medije. Možda i mi to uradimo, videćemo. Ali svakako su lepe vesti što se tiče vraćanja vozova skroz do Niša. Da li znaš koliko će biti vreme putovanja? I da li znaš koliko će biti vreme putovanja nakon rekonstrukcije cele deonice
 
Videćemo šta možemo da uradimo, međutim naš uticaj je jako mali. Bolje piši Ivanu Bulajiću na instagram i skreni mu pažnju da je potrebna neka medijska kampanja za taj voz. Nek izdaju neko saopštenje i nek pošalju u medije. Možda i mi to uradimo, videćemo. Ali svakako su lepe vesti što se tiče vraćanja vozova skroz do Niša. Da li znaš koliko će biti vreme putovanja? I da li znaš koliko će biti vreme putovanja nakon rekonstrukcije cele deonice
Hvala na odgovoru, iskreno izbegavam da sam konaktiram lično direktore/medije, jer nije davalo rezultata do sada...
Mislim, da organizacije/udruženja imaju bolju šansu da prodru do "sedme sile" i ostalih nadležnih, barem sam ja tako primetio...
Kao što sam napisao gore, kada se pusti pruga u full-u izmedju Matejevca i Niša, voz će relaciju Knjaževac-Niš prelaziti za 1h 20 min što je brže od većine autobusa, dok bi ukupnu relaciju prelazio za 3h, što je za 40 min duže od autobusa, voz trenutno ide 30 km/h izmedju Knjaževca i Zaječara...
Procena za relaciju Zaječar-Niš nakon celokupne rekonstrukcije bi za voza "banderaša" putovanje bilo izmedju 2h 00 min, odnosno 2h 15 min..
Ne možemo još tačno utvrditi, jer nije sigurno da li će biti Vmax 80 ili možda još više, pre svega zbog putnih prelaza....
Za početak bi bilo najbolje da saobraćaju 3/4 para vozova, ali sa malo boljim redom vožnjem od ovoga sada..
Ako ima još par nejasnoća, slobodno pitajte..;)
 
Da li je počeo da saobraća voz na direktnoj liniji Beograd-M.Zvornik?
 
Hvala na odgovoru, iskreno izbegavam da sam konaktiram lično direktore/medije, jer nije davalo rezultata do sada...
Mislim, da organizacije/udruženja imaju bolju šansu da prodru do "sedme sile" i ostalih nadležnih, barem sam ja tako primetio...
Kao što sam napisao gore, kada se pusti pruga u full-u izmedju Matejevca i Niša, voz će relaciju Knjaževac-Niš prelaziti za 1h 20 min što je brže od većine autobusa, dok bi ukupnu relaciju prelazio za 3h, što je za 40 min duže od autobusa, voz trenutno ide 30 km/h izmedju Knjaževca i Zaječara...
Procena za relaciju Zaječar-Niš nakon celokupne rekonstrukcije bi za voza "banderaša" putovanje bilo izmedju 2h 00 min, odnosno 2h 15 min..
Ne možemo još tačno utvrditi, jer nije sigurno da li će biti Vmax 80 ili možda još više, pre svega zbog putnih prelaza....
Za početak bi bilo najbolje da saobraćaju 3/4 para vozova, ali sa malo boljim redom vožnjem od ovoga sada..
Ako ima još par nejasnoća, slobodno pitajte..;)
Super, milsim da će obim saobraćaja svakako biti dovoljan za više polazaka u budućnosti kad se rekonstruiše cela pruga.
Evo koliko bi bilo potrebno garnitura za taktove
Takt od 3 sata: 2 garniture
Takt od 2 sata: 3 garniture
Takt od 1 sat: 6 garnitura
Takt od 30 min: 12 garnitura
Mislim da prvo treba ići na takt od 2 sata, pa takt od sat pa takt od sat+brzi vozovi. Brzi vozovi ovde nisu ključni za uspeh, mnooogo veći efekat postižu Regionalci jer spajaju sela. Potrebno je srediti sve stanice, uvesti P+R, B+R i dovesti javni prevoz iz okolnih mesta do stanice (s obzirom na gustinu naseljenosti, dovoljni su mini busevi koji bi vozili)
Pruga ima i umeren turistički potencijal, ali ne da se opravdaju posebni polasci
 
Svakako će takt vozova na 2 sata biti sasvim dovoljno, možda trenutno nema potreba za nekim vozom većeg ranga, ali u budućnosti kada se rekonstruiše pruga do Prahova, mogao bi da se uvede, jer ne bi bilo smisla da neko ko putuje iz Negotina staje na četrdesetak službenih mesta..
Za P&R se u potpunosti slažem, Istočna Srbija kao ruralna sredina može da ima ogroman potencijal u ovom segmentu, naravno "šatl busevi" do udaljenih mesta bi bili dobrodošli..
Takodje trebalo bi neka stajališta pomeriti, pre svega Mali Izvor, pruga prolazi na 100 m od kuća, ali voz staje malo dalje, tako da se te neke stvari mogu izmeniti...
Ono što sam zaboravio napomenem, jeste činjenica da voz staje na Panteleju, Crvenom Krstu i Nišu, nitit linijski taksiji niti autobusi, ne mogu da vas odvedu do svih tih mesta, sa Crvenog Krsta imate dobru vezu za aerodrom...
Ako se ponude polasci na 2 sata, onda i ne treba ništa uvoditi specijalno za klisuru, jer će to šetačima i planinarima biti sasvim dovoljno.
 
Пре "епске" вишегодишење реконструкције пруге Ниш - Зајечар која вероватно траје дуже од изградње саме пруге и која још није завршена било је 5 пари возова Ниш - Зајечар. Ако се некад врати толико возова биће добро и довољно. Тактни ред вожње заборавите, за то у СВ и ИЖС нису чули, а и за то је потребна беспрекорно функционална сигнализација са АПБ, брзо санирање лаганих вожњи кад се десе, као и умрежене укрснице или станице размака 56-59 минута вожње за такт од 2 сата и 26-29 минута вожње за такт од 1 сата. Ништа од тога на Тимочким пругама неће бити ни након "епске" реконструкције.

Иначе, након друге "епске" трогодишње реконструкције са потпуним затвором на краку коридора 10 (Јајинци - Мала Крсна) појавила се и једна лагана вожња са 10 км/ч. На страну што сигнализација и спој ка Раковици још не функционише. На барској прузи од Ужица ка Врбници уведени су дневни затвори да би се санирала критична места. Кажу да је на Стојановој кривини критично, насип се осипа. Реконструкција Ниш - Брестовац иде споро. Рок је септембар 2023, међутим до сад је положено 0 км нове пруге.
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh