Šta je novo?

Minibus

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.929
Pohvaljen
1.783
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=381
Novih šest minibus linija startovaće od 2. aprila
Minibusom kroz ceo grad

Beograđani će od 2. aprila imati mogućnost da se voze novim minibusima, koji će saobraćati na šest linija. Klimatizovana vozila saobraćaće svaki dan, osim nedelje, od šest do 22 sata, a cena karte za jednu vožnju iznosi 60 dinara.
Na konkurs, koji je bio otvoren od 1. do 20 februara, prijavila su se samo dva prevoznika.
- Postojali su uslovi koji su morali da se ispune. Zbog toga „Lasta“, koja je do sada prevozila putnike na dve minibus linije, nije ni učestvovala na konkursu. Uslovi su bili da vozilo ne sme biti starije od deset godina, da prevoznik poseduje najmanje deset minibusa koji imaju 15 i više mesta i da njihova dužina ne prelazi 7,5 metara - kažu u Direkciji za javni prevoz i dodaju da su firme „Omega prom“ (21 vozilo) i „Domiko prevoz“ (19 vozila), zadovoljili sve uslove konkursa.
Nove minibus linije nisu deo Integrisanog tarifnog sistema, a cena je za sada ista kao i prethodne godine.
- Odlučili smo da u početku ne menjamo cenu. Karte će vozači zaduživati u Direkciji za javni prevoz i prodavati u vozilima. Nadamo se da će nove linije poboljšati kvalitet gradskog prevoza, što je i bio naš cilj - objašnjavaju u Direkciji.
Od polovine maja biće uvedena još jedna linija, a postoji mogućnost da se organizuju i vožnje nedeljom.
E1 Konjarnik - Blok 45: Konjarnik - Ustanička - Vojislava Ilića - Žička - Mileševska - Cara Nikolaja II - Makenzijeva - Trg Slavija - Nemanjina - Savski trg - Karađorđeva - Stari savski most - Staro sajmište - Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića - Treći bulevar - Bulevar proleterske solidarnosti - Jurija Gagarina - Dr Ivana ribara - Blok 45.

E2 Petlovo Brdo - Dorćol (Sportski centar): Petlovo Brdo - Alije Alijagića - Georgija Ostrogorskog - Oplenačka - 11. krajiške divizije - Patrijarha Joanikija - Kneza Višeslava - Blagoja Parovića - Požeška - Kirovljeva - Visoka - Paštrovićeva - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar - Kneza Miloša - Bulevar kralja Aleksandra - Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Trg Republike - Francuska - Cara Dušana - Tadeuša Košćuška - Dorćol (SRC „Dr Milan Gale Muškatirović“).

E4 Ustanička - BeŽanijska kosa: Ustanička - Bulevar kralja Aleksandra - Beogradska - 27. marta - Majora Ilića - Svetogorska - Makedonska - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Pariske komune - Studentska - Stari put Beograd-Zagreb - Partizanske avijacije - Marka Čelebonovića - Dr Huga Klajna - Nedeljka Gvozdenovića - Ivana Ribara - Bežanijska kosa.

E5 Banovo Brdo (Zrmanjska) - Zvezdara (pijaca): Banovo Brdo (Zrmanjska) - Zrmanjska - Korovljeva - Požeška - Trgovačka - Ace Joksimovića - Ratka Mitrovića - Kneza Višeslava - Pilota Mihajla Petrovića - Vijadukt - Miška Kranjca - Borska - Crnotravska - Save Maškovića - Kružni put - Braće Jerković - Saobraćajnica 1-1 - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Zvezdara (pijaca).

E6 Mirijevo 4 - Zemun (Bačka): Mirijevo 4 - Ljubiše Miodragovića - Blaže Jovanovića - Mirijevski venac - Jovanke Radaković - Partizanski put - Mitropolita Petra - Despota Stefana - Braće Jugovića - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle - Karađorđev trg - 22. oktobra - Vrtlarska - Ivićeva - Jakuba Kuburovića - Prvomajska - Rade Končara - Ugrinovačka - Zemun (Bačka).

E7 Vukov spomenik - Aerodrom „Nikola Tesla“: Vukov spomenik - Kraljice Marije - Bulevar kralja Aleksandra - Svetozara Markovića - Njegoševa - Beogradska - Okretnica na Slaviji - Kralja Milana - Terazije - Kolarčeva - Makedonska - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića - Interna saobraćajnica kod hotela Hajat - Vladimira Popovića - Bulevar Arsenija Čarnojevića - Proleterske solidarnosti - Bulevar AVNOJ-a - Omladinskih brigada - Bulevar Arsenija Čarnojevića - Put za aerodrom - Aerodrom „Nikola Tesla“.

Od polovine maja i E8
E8 Naselje Braće Jerković - Karaburma 2: Naselje Braće Jerković - Braće Jerković - Dragice Končar - Zaplanjska - Peke Pavlovića - Miška Jovanovića - Imo most - Kruševačka - Todora Dukina - Maksima Gorkog - Kalenićeva - Sinđelićeva - Bulevar kralja Aleksandra - Ruzveltova - Mije Kovačevića - Višnjička - Vojvode Micka Krstića - Marijane Gregoran - Salvadore Aljendea - Karaburma 2.
 
Odlična ideja, linija E1 mi savršeno odgovara da dodjem do NBGD.a, mislim da ću je koristiti. Uvek stižem lastom do terminala na raskrsnici ustanička/vojislava ilića pa da dohvatim liniju do nbgd.a :)

a i raduje me što će niskopodni ikarbusevi minibusi doći na scenu preko domeka, evo i vesti o tome
minibusevi.jpg

27. novembar 2006.
POČELA SERIJSKA PROIZVODNJA MINIBUSEVA
Samo tri meseca posle promocije prototipa niskopodnog minibusa IK-107, u „Ikarbusu” je počela serijska proizvodnja ovog modela. Prvih deset primeraka, isporučeno je preduzeću „Domeko” iz Beograda, koje će ovim autobusima konkurisati na tenderu za ekspresne prigradske linije u Beogradu, za koji se očekuje da će biti raspisan do kraja 2006.
Minibusevi isporučeni „Domeku” opremljeni su turističkim sedištima i klima uređajima, kao i specijalnom platformom za ulaz osoba sa hendikepom i dece. Takođe, opremljeni su EURO 3 motorima.
Cena jednog ovakvog minibusa iznosi 57.000 evra bez PDV-a.
 
Zanima me zašto je u nomenklaturi izostavljen E3?
 
"Lasta" je vec kupila 100 minubusa od ukrajinskog "Bogdana"

Украинские автобусы отправились в Сербию

Украинская корпорация "Богдан" и крупнейшая автотранспортная компания Сербии "Lasta" создали совместную компанию "Bogdan BG", основной задачей которой является представление интересов украинской компании в странах Балканского полуострова.


Как сообщил корреспонденту ЛІГАБізнесІнформ пресс-секретарь корпорации "Богдан" Сергей Красуля, на днях в Сербию отбыла первая партия автобусов "Bogdan BG" - 10 машин. В целом в течение года планируется доставить для совместного предприятия около 100 автобусов, соответствующих экологическим стандартам "Евро-3".


Корпорация "Богдан" - один из крупнейших игроков на автомобильном рынке Украины. На ее мощностях производятся легковые автомобили марок "ВАЗ", "Hyundaі", "Kіa", автобусы всех классов (от особо малого до особо большого), а также грузовики.


Корпорация "Богдан" была создана в феврале 2005 года двадцатью предприятиями-производителями и реализаторами автомобильной и автобусной техники, в том числе Луцким автомобильным заводом и заводом "Черкасский автобус", которые производят автобусы модельного ряда "Богдан". Корпорация производит автобусы "Богдан" на "Черкасском автобусе" и ЛуАЗе с использованием интегральной конструкции кузова, что позволяет устанавливать на кузов оборудование без использования шасси.
Ruzniji su i skoro duplo jeftiniji od Ikarbusovih.
 
video sam našta liče ti minibusevi, užas nad užasevima
bus_bogdan.jpg
 
A u koje svrhe koristi (ce koristiti) Lasta tih 100 minibuseva obzirom da nije cak ni ucestvovala na konkursu za ove gradske linije? Pretpostavljam za neke medjugradske linije ali ne znam na kojim se to relacijama mogu koristiti ti minibusevi. Jesu li oni putnicki ili gradski uopste?
 
Valjda za neke seoske linije?

Bas gledam sajt Laste....imaju jedan od najraznovrsnijih auto-parkova u Evropi:

Marka Broj vozila

Ayats 9
BERKOF 92
BOVA 5
DAF 11
Dubrava 12
FAP 5
Ikarbus 322
Isuzu 12
MAN 6
Mercedes 30
Neobus 8
Sanos 156
Setra 4
SOR 62
TAM 3

Sum 737 (+100 minibusa iz Ukrajine = 837~)
 
Evo malo i izgleda Ikarbusovog minibusa koji apsolutno ne moze da se poredi sa ovim ukrajinskim ocajem. Meni se veoma svidja i mislim da po izgledu moze da konkurise sa evropskim proizvodjacima. To inace nije ni cudno posto skoro sve komponente koje se ugradjuju u te autobuse upravo dolaze od vodecih evropskih proizvodjaca autobusa.

Spolja:
minibus01_ik-107.jpg


i iznutra:
minibus02_ik-107.jpg


Slike su preuzete sa Ikarbusovog sajta: www.ikarbus.co.yu
 
Ikarbusov midibus IK-107 će se koristiti za ekspresne prigradske linije, neće za gradske minibus linije.
 
^^To mi je jasno, isto kao i sto je ukrajinski Bogdan namenjen za prigradske linije.
 
Minibusevi bi se mogli koristiti na linijama na kojima ima malo putnika. Da li uopste ima takvih linija? Pa verovatno ima pogotovu u kasnim vecernjim casovima. Druga mogucnost je da se minibusevi koriste paralelno sa "obicnim" linijama s tim sto ce oni voziti brze i imati mnogo manje stanica. U skladu sa tim i cena bi trebalo da bude veca. Zar ne bi bila dobra linija na pr. Trg republike- naselje Ivana Ribara bez ijedne stanice. Minibusevi bi trebali da polaze redovno u pune sate tako da se red voznje lako upamti. Na pr. sa trga rep. krecu u 14, 15, 16 i 17 sati. Dobro bi dosla i linija Banovo brdo-Zemun sa jednom stanicom kod Sava centra. Desava se da idu velika vozila sa dva ili tri putnika sto je rasipanje. Medjutim, nemoguce je potpuno uskladiti broj i velicinu vozila sa brojem putnika. Mislim da treba uvoditi vise "lokala" tj vozila koja ne idu do krajnje stanice na periferiji. Do krajnjih stanica obicno i ide manji broj putnika. Znaci treba vise vozila koja bi isla samo do Crvenog krsta, Gospodarske mehane, do 6 kaplara, do Autokomande itd.
 
To bi bilo lepo ali je problem u tome sto se to GSP-u u Beogradu ne isplati. Onda bi morali da kupe dodatno minibuseve koje bi koristili u vecernjim satima umesto normalnih buseva. Jedna varijanta bi bila da se oni uvece koriste na nekim linijama umesto normalnih "velikih" autobusa a preko dana za lokale medjutim stanje u GSP-u trenutno ne omogucava tako nesto. Nema se sredstava za to a pogotovo jer su ove godine najavili kupovinu novih, niskopodnih autobusa, trolejbusa i tramvaja. Sa druge strane je opet pitanje isplativosti minibuseva u odnosu na obicne sto se tice potrosnje itd. Mozda je zanemarljiva u odnosu na njihovu cenu nabavke.
 
Pretpostavljam (mozda se varam) da minibusevi primaju manje putnika, trose manje goriva, voze brze, imaju manje stanica i karta je nesto (ne mnogo) skuplja. Na kolovozu zauzimaju mnogo manje prostora sto je, u sadasnjoj situaciji Beograda, velika prednost.
 
Potpuno se slazem ali pitanje je kao sto rekoh isplativosti cele akcije za GSP. Oni bi morali prvo da kupe te minibuseve sto nije mala investicija a s'obzirom na vec napravljeni finansijski plan za ovu godinu nista od toga do daljnjeg.
 
dedinje":3gz5sf5d je napisao(la):
Minibusevi bi se mogli koristiti na linijama na kojima ima malo putnika. Da li uopste ima takvih linija? Pa verovatno ima pogotovu u kasnim vecernjim casovima. Druga mogucnost je da se minibusevi koriste paralelno sa "obicnim" linijama s tim sto ce oni voziti brze i imati mnogo manje stanica. U skladu sa tim i cena bi trebalo da bude veca. Zar ne bi bila dobra linija na pr. Trg republike- naselje Ivana Ribara bez ijedne stanice. Minibusevi bi trebali da polaze redovno u pune sate tako da se red voznje lako upamti. Na pr. sa trga rep. krecu u 14, 15, 16 i 17 sati. Dobro bi dosla i linija Banovo brdo-Zemun sa jednom stanicom kod Sava centra. Desava se da idu velika vozila sa dva ili tri putnika sto je rasipanje. Medjutim, nemoguce je potpuno uskladiti broj i velicinu vozila sa brojem putnika. Mislim da treba uvoditi vise "lokala" tj vozila koja ne idu do krajnje stanice na periferiji. Do krajnjih stanica obicno i ide manji broj putnika. Znaci treba vise vozila koja bi isla samo do Crvenog krsta, Gospodarske mehane, do 6 kaplara, do Autokomande itd.
mudro zboriš, mada tu je problem što je Milanče opisao.

Ono što mi strašno smeta u GSP.u što nema jasne politike kakvi i koji busevi treba da se koriste na odredjenim linijama. Smeta zato što na frekfentnim linijama saobraćaju i zglobni i obični bez ikakvog reda. Daću primer evo lupam linije 17 od konjarnika do NBGD.a, prvo dodje japanski zglobni popuni se fino, pa dodje jedan solo bus pa se naguraju ko sardine, pa opet solo bus... bez ikakvog razmišljanja o eventualnom opterećenju linije. Ali zato na nekim drugim "praznim" linijama saobraćaju poluprazni zglobni busevi ?!?! Nema nikakve logike.

Šta to sada znači, pa da bi se za visokofrekfentne linije trebalo koristiti SAMO zglobni busevi, za "normalne" obični solo busevi a za one manje ili ekspres linije su dovoljni minibusevi. Ova ideja za brzi bus na svakih sat vremena je odlična i ne zahteva prevelika ulaganja, dovoljna su 2 busa po liniji jel bi onda kada bi jedan krenuo, krenuo i drugi istovremeno, time može da se sredi i interval uz pola sata uz minimalna ulaganja.
 
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=101619&datum=2007-03-26

Do aerodroma za 60 dinara
M. Č. P., 25. mart 2007

NOVE minibus linije počeće sa radom drugog dana aprila. Na beogradske ulice tog dana izaći će 44 klimatizovana vozila, koja će saobraćati na sedam linija. Karta će kao i do sada koštati 60 dinara, a minibusi će, bar u početku, voziti samo radnim danima.

- Ukoliko uvidimo da i nedeljom postoji potreba za ovom vrstom prevoza, biće prostora da ubacimo nove polaske - objašnjava Marijana Rajić, direktor saobraćaja u preduzeću "Domiko", koje je na konkursu učestvovalo sa 19 novih vozila. - Verujemo da će za ovaj vid prevoza biti interesovanja, i da Direkcija za javni prevoz nije pogrešila što je raspisala novi konkurs. Minibusi su klimatizovani i mnogo udobniji od vozila gradskog prevoza, a taksi nije svima pristupačan.

U "Domiku" očekuju da će putnicima posebno interesantna biti linija "E7", od Vukovog spomenika do Aerodroma. Minibusi sa ovom oznakom će kroz centar grada prvo obilaziti beogradske hotele ("Metropol", "Park", "Slavija", "In hotel", "Hajat"...), a potom autoputem ići do vazdušne luke. Cena će biti ista kao i u drugim vozilima.
Novim trasama biće povezani delovi grada koji do sada nisu imali direktnu vezu, ili su njima saobraćali prenatrpani autobusi. Tako će, na primer, linija "E5" voziti od Zrmanjske ulice na Banovom brdu do Cvetkove pijace, dok će "E6" ići od Mirijeva do Zemuna.

Postojeće linije "E2" i "E4" neće se ukidati, s tim što će trasa "dvojke" biti produžena do Dorćola.

Jedina linija predviđena konkursom koja za sada neće krenuti je "E3" (Banjica - Nova Galenika). U "Domiku" kažu da jednostavno nisu imali dovoljno vozila da pokrenu sve linije odjednom, ali da nije isključeno da i ona uskoro zaživi.

VOZILA
OD 44 minibusa koji će ubuduće voziti Beograđane, 19 je "ikarbusovih", a 25 "mercedesa". Svi kombiji mlađi su od 10 godina i kraći od 7,5 metara, dok je konkursom koji je raspisala Direkcija za javni prevoz propisano da će imati najmanje 15 mesta. Ugovor sa Gradom, koji će zadržati pravo da propiše maksimalnu cenu prevoza, prevoznici će potpisati na pet godina.
 
evo još jedne fotke s prezentacije, levo u pozadini se vide i mečke, ono.. više su kombi nego minibus

1270142_vozila_1_v.jpg


Петак, 30. март 2007.
Представљена возила за нове минибус линије

У систему јавног градског превоза од 2. априла саобраћаће 44 климатизована минибус возила на шест нових линија. Планирано је да возила, која су данас била изложена на паркингу испред Старог двора, саобраћају радним даном од 6.00 до 22.00 часа. Цена карте биће 60 динара, а превозиће заинтересоване Београђане на сваких 15 минута.

– На овај начин побољшан је јавни превоз у граду. Возила која смо данас видели су по многим карактеристикама на вишем нивоу, нуде удобнији и комфорнији јавни превоз. Постојеће две линије показале су да постоји интересовање грађана. Новим конкурсом је уведено још седам линија, од чега ће 2. априла стартовати шест, а седма линија ићи ће нешто касније. Ово је нови вид јавног предвоза који није у Интегрисаном тарифном систему. Цена карте није дефинисана, а град ће је ограничити што се тиче горњег нивоа – рекао је данас Зоран Пешовић, секретар Секретаријата за саобраћај.

Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз је овом приликом истакао да је Дирекција расписала конкурс за нове минибус линије, који је био отворен до 20. фебруара.

– Фирме које су задовољиле услове конкурса су „Омега пром” и „Домико превоз”. Имамо два типа возила, класични комби и минибус са местима за стајање. Што се тиче карата, пратићемо потребе тржишта. За сада су карте 60 динара, град је задужен за контролу цене карата – рекао је Жељко Ђукановић.

Зоран Пешовић је рекао да ће се ове године увести систем управљања саобраћајем у граду у коме ће возила јавног превоза имати приоритет. То ће утицати на брзину кретања и поштовање редова вожње. У плану је и увођење приградског превоза у Интегрисани тарифни систем.

Више информација о трасама и стајалиштима нових минибус линија грађани могу наћи на сајту Беоинфа www.beograd.org.yu.
Izvor: beograd.org.yu

+ vise info na http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1269544
 
Super su ovi minibusevi! Kao i autobusi! Interesantno je da je Ikarbus prva nasa firma koja je pocela da proizvodi vozila po evropskim standardima, koja mogu ladno da pariraju evropskim firmama!
Nadam se da ce poceti da ih izvoze i da ce od toga napraviti jak brand, kao sto je Hrvatska delimicno uspela sa Koncarom!

Samo napred i zelim Beogradu sto vise niskopodnih vozila!!
 
Danas sam se vozio minibusem na liniji E1 od Slavije do 62 Bloka. Začudo, mislio sam da će biti više putnika (prvi dan kako voze u ovom obliku), bilo nas je svega tri najviše (plus jedan kolega vozača koji je išao s njim na početnu stanicu u Blok 45). Vozilo je Mercedesovo sa 19 sedišta. Stvarno su super. Moja jedina zamerka bi bila sedišta: čini mi se da nisu dovoljno široka i nema baš dovoljno mesta za noge. Doduše nisam visok (178 cm), ali sam malo osetio taj nedostatak kod nogu. Ali dobro, to je karakteristika minibusa.
Ocena od 1 do 5: pa 'ajde neka bude 4.5 ;)
 
Siniša":1rzpnzm2 je napisao(la):
Danas sam se vozio minibusem na liniji E1 od Slavije do 62 Bloka. Začudo, mislio sam da će biti više putnika (prvi dan kako voze u ovom obliku), bilo nas je svega tri najviše (plus jedan kolega vozača koji je išao s njim na početnu stanicu u Blok 45). Vozilo je Mercedesovo sa 19 sedišta. Stvarno su super. Moja jedina zamerka bi bila sedišta: čini mi se da nisu dovoljno široka i nema baš dovoljno mesta za noge. Doduše nisam visok (178 cm), ali sam malo osetio taj nedostatak kod nogu. Ali dobro, to je karakteristika minibusa.
Ocena od 1 do 5: pa 'ajde neka bude 4.5 ;)
Hahhahahahahhaha, da nisi ušao na slaviji negde oko 14:40h? Isto linija E1, tri putnika + vozač, jedan od putnika je bio baš kolega vozač, drugi znam u poslovnom odelu a treći sa sasvim normalnom crnom jaknom. Ja sam sedeo u sedištu skroz napred i izašao kod bulevara AVNOJ :lol:
Inače mečkini busevi spolja liče na kombije pa zbog toga im dajem minus, ali izunutra su prva liga, zamerka za sedišta stoji. Ali sve u svemu dosta pozitivan utisak, mislim da danas nije bilo gužve pošto su tek krenuli.. tja potrajaće još par dana dok beogradjani ne shvate da to postoji :)
I još nešto, video sam uživo dosta onih ikarbusevih minibuseva, i moram reći da odlično izgledaju - prijatno sam se iznenadio, deluju dosta kompaktno stabilno i vrište "ja sam minibus, minibus!!" sve sa onim displejima odličnog kvaliteta se odmah prepoznaje da su za GSP za razliku od spoljašne pojave mečkinih "kombija". Kako je unutra, isprobaću sutra ;)
 
NE MOGU DA VERUJEM DA SI TO TI BIO ISPRED MENE, STEVO!!! :lol:
Ja sam taj lik sa crnom jaknom, sav u crnome. Da, sećam se izašao si sa "poslovnim čovekom" kod bulevara AVNOJ-a.
Meni čak ovaj MB minibus deluje simpatično bez obzira što je na bazi kombija. Kasnije sam primetio da sedišta imaju sigurnosne pojasseve, ali dosta skriveni u okviru sedišta. Za sada su svi minibusevi na liniji E1 Mercedesovi. Novi Ikarbus IK-107 sam video na E7 liniji za Aerodrom. Morat ću i ja da ih isprobam.
Jaoo, al' je svet mali! :D
 
Vrh