Šta je novo?

Metro

Ljjdi, ovde je napisano da su Majami i Boston veličine Skoplja... Odoh da odmorim od Beobilda, bar do ponedeljka, ko zna šta će da bude dotad.

Stvarno je ujednačeniji bio forum nekad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890198#p890198:np18nm7t je napisao(la):
Пантограф » Sub Okt 16, 2021 5:53 pm[/url]":np18nm7t]To je nezamislivo, tako da - moraće metro da se gradi pre.

Маса ствари је била незамислива, али је на крају остварена.

Да би неко могао да планира изградњу неке саобраћајнице или система, тај мора да зна колико има људи на некој површини, како су ти људи распоређени и куда се крећу. Читава дивља насеља немају готово никакав вид јавног превоза, а кроз иста ништа не може да саобраћа јер су улице толико уске да аутобус не може да прође. Као пример ћу да наведем куће набацане од Смедеревског пута низбрдо ка ауто-путу. Ту се не зна колико има кућа и ко у њима живи. Уз Смедеревски пут се стално нешто гради или дозиђује, ничу зграде на месту кућа, праве се све већи објекти. Ништа боље није ни преко Дунава.

Како ће сад неко ко пројектује метро или трамвај знати каква му гарнитура треба и ког капацитета или колика пропусна моћ пруге треба да буде ако не зна колико људи има у том делу и куда се они крећу? Како и куда да усмери трасу метроа?

За део града који је изграђен плански и легално нема проблема, али је проблем са оваквим деловима града којо стварају кретање путника и појачан друмски саобраћај. Званично, одређене површине представљају њиве, а заправо су куће, зграде, складишта или су на путу да то постану.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890226#p890226:247ysax9 je napisao(la):
Пантограф » Sub Okt 16, 2021 7:11 pm[/url]":247ysax9]Ja mislim da će autobusi Zaužice da idu sa Novog Beograda kroz Srem za Obrenovac, a ne preko Žarkova. A mislim i da će se putovati masovno vozom, čim se obnovi pruga. A u obe varijante Vesićev metro - cvrc, rotkve strugane. Ne lipši magarče - do treće linije.

@Siniša

Ta teza je verovatno u osnovi tačna, s tim što mislim da ne važi za megapolise (Moskva, Peking) koji su se drastično raširili tokom automobilizacije, a metroi su im uspešni, mada imaju i horor na drumovima. Jednostavno, tamo ima dovoljno ljudi za sve.

Ovo da se ne gledaju administrativne granice jer su u svakom zakonodavstvu pravljene po drugačijem principu - pa u Francuskoj npr. Zemun sigurno ne bi bio Beograd - davno sam prestao da objašnjavam na forumu: to s brojkama bi trebalo već da se shvatilo negde do 18. godine. Pa neka misle da Liverpul ima 500.000 stanovnika. Elem, britanski gradovi su se raširili u vreme železnice, ona igra ulogu metroa u velikoj meri, i zato je potreba za njim manja.
Nova BAS-ova stanica na NBG možda bude gotova pre prve linije metroa,ali kojim tempom na njoj napreduju radovi još od presecanja vrpce dan pre gradskih izbora 2018. , i ne mora da znači da će biti :violina:
Majami ima 400.000 stanovnika,a Skoplje ima preko 500.000 , Boston je za nijansu veći od Skoplja,naravno,ovde nisam računao metropolitenska područja.
 
Nije broj stanovnika tako bitan cinilac, nego gustine naseljnosti za planiranje metro sistema. Americiki centri su se vremenom ispraznili zbog funkcionalne segregacije i povisnom broju kriminalizacije odpustenih industrijskih zone oko business distrikta. Sve to nemamo u Evropi. Metro nije resenje za Ameriku.
 

Prilozi

  • dnuqzwo9qxf11.png
    dnuqzwo9qxf11.png
    12,3 KB · Pregleda: 784
  • 3-s2.0-B9780080970868720836-f72083-07-9780080970868.jpg
    3-s2.0-B9780080970868720836-f72083-07-9780080970868.jpg
    48,2 KB · Pregleda: 783
Brojke same govore, NY nije ni blizu vrha population density, sve su u Aziji. Amerika je ovu bitku urbane ekonomicnosti za uvek izgubila zbog automobila.
 

Prilozi

  • Average-population-density-in-the-built-up-area-of-49-cities.png
    Average-population-density-in-the-built-up-area-of-49-cities.png
    225 KB · Pregleda: 776
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890202#p890202:312lsjy0 je napisao(la):
Delija » 16 Окт 2021, 18:02[/url]":312lsjy0]Него, јел могуће да у овој целој фрци око прве линије нико није поднео примедбу на ГП у вези непокривања Панчева БГ:Возом?

задњи пут када сам проверио, Панчево не припада Београду

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890229#p890229:312lsjy0 je napisao(la):
WLABmz » 16 Окт 2021, 19:15[/url]":312lsjy0]Не може да изгуби ако они који нису за њега (већина) мисле да не може да изгуби. Нису били ни 1999. регуларни избори.

1999 нису били избори
 
Kad karte govore koje ce gradovi dominirati svetom. Oni koji su racionalni i koji imaju gustinu.
 

Prilozi

  • population density and transit.jpg
    population density and transit.jpg
    243,7 KB · Pregleda: 763
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890246#p890246:omlorwih je napisao(la):
orjen » 16 Oct 2021 07:15 pm[/url]":omlorwih]Nije broj stanovnika tako bitan cinilac, nego gustine naseljnosti za planiranje metro sistema. Americiki centri su se vremenom ispraznili zbog funkcionalne segregacije i povisnom broju kriminalizacije odpustenih industrijskih zone oko business distrikta. Sve to nemamo u Evropi. Metro nije resenje za Ameriku.
file.php

file.php

Ovde se lepo vidi koliko je bolji evropski grad u odnosu na američki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890104#p890104:47rb4k11 je napisao(la):
orjen » 16 Oct 2021 12:32 pm[/url]":47rb4k11]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890074#p890074:47rb4k11 je napisao(la):
vucko » 16 Oct 2021 10:37 am[/url]":47rb4k11]Izašao je tekst u jučerašnjem Frankfurter Allgemeine Zeitungu gde se govori o planu metroa u Beogradu, a tu smo Milan Dimitrijević i ja iz PMM-a! Novinar u tekstu potencira da je prvom linijom izostavljena železnička stanica Centar Prokop. Ako smo mi blesavi nisu nemci.

Na drugoj strani je naš deo
Nun soll es ernst werden, doch der Architekt Milan Dimitrijević und der Aktivist Miloš Vučković von der Initiative „Bewege die Metro“ erheben schwere Einwände gegen die Pläne. Beide haben nichts gegen den Bau einer Metro an sich, im Gegenteil: Die Balkanmetropole brauche eine U-Bahn, bestätigen sie. Nur kritisieren sie die Art, wie Serbiens Regierung und Belgrads Stadtführung – beide unter Kontrolle der „Serbischen Fortschrittspartei“ von Staatspräsident Aleksandar Vučić – das Projekt verfolgen: Ohne wirkliche Einbindung der Bevölkerung und ohne Rücksicht auf grundlegende stadtplanerische Notwendigkeiten. Die Bevölkerung dürfe vielleicht über die Farben der Sitzpolster in den Waggons oder architektonische Details der einzelnen Stationen abstimmen, aber das sei nur „kosmetische Mitbestimmung“, sagt Vučković. Viel wichtiger sei die Trassenführung, die ohne öffentliche Debatte festgelegt worden sei.

Dabei wurde sogar das Kunststück fertiggebracht, den Belgrader Hauptbahnhof zu umgehen. Obwohl der, wenn erst die Schnellstrecke nach Budapest eröffnet ist und einige weitere Zubringer fertig gebaut sind, mehr als 14,5 Millionen Passagiere im Jahr bedienen soll. „Wie kann es sein, dass Belgrad eine Metro haben soll, aber der wichtigste Bahnhof des Landes soll nicht daran angebunden sein?“, fragt Vučković. Darüber müsse es eine öffentliche Debatte geben. Auch das Belgrader Klinikzentrum, das mit Abstand größte Krankenhaus des Landes, in dem eine Million Untersuchungen und Eingriffe pro Jahr durchgeführt werden, soll keine eigene Station bekommen.

Die Begründung der Stadt, unter dem Krankenhaus könne man keine U-Bahn-Station bauen, da die Vibrationen der Züge medizinische Messgeräte beeinträchtigten, sei vorgeschoben, so Milan Dimitrijević. Beispiele aus anderen Städten, wo es Metrostationen unter oder nahe bei Krankenhäusern gebe, zeigten das. Mit Beteuerungen, eine dritte Linie könne eines Tages auch den Hauptbahnhof und das Klinikzentrum einschließen, will man sich bei „Bewege die Metro“ nicht zufrieden geben. Denn ob die dritte Linie je gebaut werde, wisse schließlich niemand.

Die Initiative sammelt Unterschriften für die Forderung nach einer stärkeren Einbindung der Bevölkerung in die Metroplanung, doch bisher haben nur einige tausend Menschen unterschrieben. „Die meisten Leute glauben einfach nicht, dass die U-Bahn tatsächlich gebaut wird. Wir müssen ihnen erst einmal klar machen, dass es diesmal ernst ist und dass ihre Interessen betroffen sind“, sagt Vučković. Ein Verdacht der Leute von „Bewege die Metro“ lautet, der Bahnhof und das Klinikum seien zugunsten des mit arabischem Geld finanzierten Bauprojekts „Belgrad am Wasser“ ignoriert worden. Dieses Projekt umfasst Einkaufszentren, Hotels und Wohntürme mit Luxusapartments.

https://www.faz.net/aktuell/gesellschaf ... 85043.html

Napisao Michael Martens, dugogodisnji dobar poznavalac Balkana i autor i monografija o post-jugoslovenskom prostoru. Zakljucak tog svog teksta je ovaj: "Mozda ce Beogradski metro za nekoliko godina ne samo biti najmladi nego i najcudnih metrosistema kontinenta: metro-cvor bez prikljucka na glavnu zeleznicku stanicu grada. I to bi bilo nesto posebno."
file.php
Bila nam je čast da nas Michael Martens intervjuiše. U razgovoru je odao osećanje velikog poznavaoca naših prilika jer je dopisnik iz Srbije nekih 20tak godina. Verujem da se neće naljutiti ako podelim ovo sa vama. Letos je prisustvovao prezentaciji od strane predstavnika gradskih vlasti gde je predstavljen plan beogradskog metroa. Nije mogao da veruje da Beograd centar Prokop nije povezan prvom linijom metroa i to ga je zaintrigiralo da se bavi ovom temom. Mic po mic je došao do nas iz Po meri metro jer smo tada bili jedini koji smo ukazivali na taj veliki propust. Sada nismo sami u primedbama ali ostaje žal što se ni stručnjaci ni institucije nisu ranije uključile u javnosti u ovu borbu da metro pokrije Beograd Centar.

Suštinski ovo je PR borba jer ne odlučju argumenti već koliki pritisak se napravi u javnosti, tu smo mi iz Po meri metro bili usamljeni do pred sam kraj.
 
Железник - Видиковац - Миљаковац - Бањица - Аутокоманда - Хитна помоћ - Мањеж - Трг Републике и даље до Миријева мање више као предложена МЕТРО траса линије 1.

Та прва метро траса би требало да се укршта са трасама потпуно НЕЗАВИСНОГ ТРАМВАЈА ( НЕЗАВИСАН ЈЕ ОД УКРШТАЊА И СЕМАФОРА ) који је много погоднији за Нови Београд и поједине правце старог Београда. Давно сам износио предлоге тих траса. Трамвај Видиковац - Баново брдо - Савска и даље, би требало решити ИСТО као независан са станицама преседања на линије независног трамваја са Новог Београда, Мостар и Карађорђева и метро станицом на Видиковцу.

Једно такво решење би било много брже изводљиво, укључивало би више довољно насељених делова града и извесно имало много мању цену.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890250#p890250:mxuwitjo je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Okt 16, 2021 8:25 pm[/url]":mxuwitjo]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890229#p890229:mxuwitjo je napisao(la):
WLABmz » 16 Окт 2021, 19:15[/url]":mxuwitjo]Не може да изгуби ако они који нису за њега (већина) мисле да не може да изгуби. Нису били ни 1999. регуларни избори.

1999 нису били избори

Лапсус. Мислио сам на 2000.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890292#p890292:1e7i6iw0 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Okt 16, 2021 9:58 pm[/url]":1e7i6iw0]Железник - Видиковац - Миљаковац - Бањица - Аутокоманда - Хитна помоћ - Мањеж - Трг Републике и даље до Миријева мање више као предложена МЕТРО траса линије 1.

Та прва метро траса би требало да се укршта са трасама потпуно НЕЗАВИСНОГ ТРАМВАЈА ( НЕЗАВИСАН ЈЕ ОД УКРШТАЊА И СЕМАФОРА ) који је много погоднији за Нови Београд и поједине правце старог Београда. Давно сам износио предлоге тих траса. Трамвај Видиковац - Баново брдо - Савска и даље, би требало решити ИСТО као независан са станицама преседања на линије независног трамваја са Новог Београда, Мостар и Карађорђева и метро станицом на Видиковцу.

Једно такво решење би било много брже изводљиво, укључивало би више довољно насељених делова града и извесно имало много мању цену.
Da li potpuno nezavisni tramvaj uopšte postoji? Postoji laki metro,on jednim delom ide pod zemljom,ali je na površini samo denivelisani tramvaj kojeg neminovno koče semafori i raskrsnice sa kojima se ukršta. Bilo je i planova za laki metro u Beogradu,ali takva vrsta "polu-metroa" ima mnogo manji kapacitet i generalno je sporiji od klasičnog(teškog) metroa, jer nije u potpunosti odvojen od ostatka saobraćaja.
Za Novi Beograd bi najpogodnije rešenje bilo teški metro na vijaduktu,nadzemna železnica kao u Čikagu ili Njujorku, nema potrebe da se kopaju skupi tuneli u ogromnom naselju koje se sastoji samo od stambenih blokova i širokih bulevara. Ali, napredni planeri su rešili da ovaj najmlađi metro u Evropi mora istovremeno biti i najskuplji.
 
Za 20tak dana kreće izgradnja depoa na Makišu dok pričamo ŠBKBB laki metro, tramvaj, rakete, sateliti.
 
Шта значи - на површини само денивелисани трамвај ? Денивелисано значи - испод тла. Шта значи ТРАМВАЈ КОЈЕГ НЕМИНОВНО КОЧЕ СЕМАФОРИ - а исто тако великим словима је написано да је независни трамвај управо превоз независан од укрштања са улицама и стајања на семафорима. Можда није јасно како то може да се изведе ?

НЕЗАВИСНОСТ ТРАСЕ се изводи делимичним деловима трасе испод тла, најчешће плитким ровом или затварањем бочних улица. Могући су и вијадукти, али би њих требало избећи, посебно на Новом Београду, јер би драстично наружили визуре и пределе.

Да ли свесно или несвесно, али није добро збуњивати читаоце тек написане поруке !


ПС. из орбите славе увек све изгледа мање и мање битно, али нису сви способни да се домогну тренутка славе...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890318#p890318:1f327hcz je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Okt 16, 2021 10:41 pm[/url]":1f327hcz]Шта значи - на површини само денивелисани трамвај ? Денивелисано значи - испод тла. Шта значи ТРАМВАЈ КОЈЕГ НЕМИНОВНО КОЧЕ СЕМАФОРИ - а исто тако великим словима је написано да је независни трамвај управо превоз независан од укрштања са улицама и стајања на семафорима. Можда није јасно како то може да се изведе ?

НЕЗАВИСНОСТ ТРАСЕ се изводи делимичним деловима трасе испод тла, најчешће плитким ровом или затварањем бочних улица. Могући су и вијадукти, али би њих требало избећи, посебно на Новом Београду, јер би драстично наружили визуре и пределе.

Да ли свесно или несвесно, али није добро збуњивати читаоце тек написане поруке !


ПС. из орбите славе увек све изгледа мање и мање битно, али нису сви способни да се домогну тренутка славе...
Ne znači to, denivelisani tramvaj je tramvaj čije šine ne dele kolovoz sa drumskim saobraćajem, nego imaju fizički odvojenu bašticu ili trasu po kojoj se kreću i na koju je drugim vozilima zabranjeno da ulaze, ali se sa ostatkom saobraćaja i dalje ukrštaju na raskrsnicama. Na donjoj slici se nalazi primer denivelisanog tramvaja(Beograd),a na gornjoj lakog metroa na površini(Mančester). Liče?
 

Prilozi

  • 800px-Tatra_ČKD_Belgrade.jpg
    800px-Tatra_ČKD_Belgrade.jpg
    138 KB · Pregleda: 641
  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    45,5 KB · Pregleda: 629
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890202#p890202:1fy80gkg je napisao(la):
Delija » 16 Okt 2021, 17:02[/url]":1fy80gkg]Него, јел могуће да у овој целој фрци око прве линије нико није поднео примедбу на ГП у вези непокривања Панчева БГ:Возом?
Javni uvid je bio za sve gradjane otvoren, primedbe je svako mogao da podnese, pa si mogao i ti da podneses, a ne da se pita sto neko drugi nije.

Uostalom postojala je mogucnost, cak iz fotelje da se ne mrdne, preko sajta Po meri metro je bio formular, svako je mogao da otkuca primedbu koju hoce, Udruzenje bi u njihovo ime podnelo primedbu. Na taj nacin je poodneto preko 40 primedbi samo od strane udruzenja od ukupno 100 koliko je stiglo.

Genalno zapazanje i iskustva: - Bravo momci, svaka cast, sve ste u pravu. - Hocete da potpisete peticiju? - Ne, ne, neka, ali vas podrzavam.

Svi su hrabni anonimno, iza nika, avatara, ali kada treba licno imenom i prezimenom - prpa.

Da li je metro los - jeste, da li je po meri gradjana - jeste. Moje misljenje.
 
Što se tiče povišene trase metroa na NBG, mislim da vijadukti nebi drastično narušili gradsku vizuru u bulevarima gde je predviđena druga linija. To je, kako mu samo ime kaže, najnoviji, planski podignut deo grada gde ne postoje neke kulturnoistorijske znamenitosti niti arhitektonske ambijentalne celine kakvih ima u starom Beogradu, vijadukti bi se čak lepo uklopili u betonsko-čelično-staklenu vizuru Sava Centra, Štark Arene i Merkatora, gde je i predviđeno da budu stanice. Jedino bi kod tih nadzemnih stanica trebalo sagraditi pokretne eskalatore, jer će dobar deo putnika činiti penzionerska populacija kojoj penjanje stepenicama može biti zamorno. Ali opet bi troškovi bili neuporedivo manji nego da se na tom delu buše podzemni tuneli i stanice, pogotovo sa više nivoa. Ako je problem buka koju stvara nadzemni metro,postoje zvučne barijere,i njihovo postavljanje je jeftinije nego kopanje podzemne trase između stanica Savski Trg i Aleksandra Dubčeka.
 
У сваком случају траса изнад тла је боља јер је пријатније за путника да гледа пределе и светлост дана, али бука и мост изнад тла нису добра препорука, зато би трамвај, али неспутан укрштањима и стајањима на семафорима био корисно решење, тамо где има широких улица и равно је у већем делу трасе, а тамо где је брдовитије, метро у тунелима има предност.

Мост од бетона у сред улице и преко раскрсница је једна велика ограда, а има их иначе све више, и сами низови зграда су врста ограде, да ли нам је заиста потребно да све слободне и шире просторе испунимо бедемима ?
 
Pa, ako je Vama drago da plaćate više - onda je sve jasno.
Nekada ne mora nešto da bude smrtonosno lepo, već, samo, dovoljno korisno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890335#p890335:21m9q8ia je napisao(la):
Užice » Sub Okt 16, 2021 11:33 pm[/url]":21m9q8ia]Što se tiče povišene trase metroa na NBG, mislim da vijadukti nebi drastično narušili gradsku vizuru u bulevarima gde je predviđena druga linija. To je, kako mu samo ime kaže, najnoviji, planski podignut deo grada gde ne postoje neke kulturnoistorijske znamenitosti niti arhitektonske ambijentalne celine kakvih ima u starom Beogradu, vijadukti bi se čak lepo uklopili u betonsko-čelično-staklenu vizuru Sava Centra, Štark Arene i Merkatora, gde je i predviđeno da budu stanice. Jedino bi kod tih nadzemnih stanica trebalo sagraditi pokretne eskalatore, jer će dobar deo putnika činiti penzionerska populacija kojoj penjanje stepenicama može biti zamorno. Ali opet bi troškovi bili neuporedivo manji nego da se na tom delu buše podzemni tuneli i stanice, pogotovo sa više nivoa. Ako je problem buka koju stvara nadzemni metro,postoje zvučne barijere,i njihovo postavljanje je jeftinije nego kopanje podzemne trase između stanica Savski Trg i Aleksandra Dubčeka.

Metro se na Novom Beogradu vodi plitkim iskopom (cut and cover tehnika). Dakle metro stanica neće biti na više nivoa. Ima više razloga zašto je ovo urađeno, od estetike do zaštite od buke. Da li bi neko želeo da ima metro tik uz zgradu u Bulevaru Zorana Đinđića?
 
Sve što sam joj reći hteo buzuki je rek'o njoj...

Da ovu fotografiju staviš pod nos svakom u Beogradu i dalje bi nezainteresovanost bila preovlađujuća. I pitam se, gde su svih ovih dana stranke iz opozicije, naročito ove koja pretenduje na Beograd?!?

Bićemo predmet posprdnih YouTube vlogera iz inostranstva. Jbg!
 

Prilozi

  • received_1497084847341231.jpeg
    received_1497084847341231.jpeg
    50 KB · Pregleda: 403
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890330#p890330:1gw1b0m2 je napisao(la):
milanche » 16 Oct 2021 10:19 pm[/url]":1gw1b0m2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890202#p890202:1gw1b0m2 je napisao(la):
Delija » 16 Okt 2021, 17:02[/url]":1gw1b0m2]Него, јел могуће да у овој целој фрци око прве линије нико није поднео примедбу на ГП у вези непокривања Панчева БГ:Возом?
Javni uvid je bio za sve gradjane otvoren, primedbe je svako mogao da podnese, pa si mogao i ti da podneses, a ne da se pita sto neko drugi nije.

Uostalom postojala je mogucnost, cak iz fotelje da se ne mrdne, preko sajta Po meri metro je bio formular, svako je mogao da otkuca primedbu koju hoce, Udruzenje bi u njihovo ime podnelo primedbu. Na taj nacin je poodneto preko 40 primedbi samo od strane udruzenja od ukupno 100 koliko je stiglo.

Genalno zapazanje i iskustva: - Bravo momci, svaka cast, sve ste u pravu. - Hocete da potpisete peticiju? - Ne, ne, neka, ali vas podrzavam.

Svi su hrabni anonimno, iza nika, avatara, ali kada treba licno imenom i prezimenom - prpa.

Da li je metro los - jeste, da li je po meri gradjana - jeste. Moje misljenje.

Није да ти се правдам због овог крајње добронамерног питања, не бих себи дозволио једно такво понижење да се пред једним тако бахатим и несвесним човеком правдам али ја сам удружењу помогао колико сам могао. Послао сам сву документацију коју сам имао и информације из прве руке о томе да ови сигурно граде систем. На то сам први упозорио овде још пре 3-4 године.

У време писања примедби сам имао 12 дана непрекидног прековременог рада у бироу са све суботом и недељом закључно са даном седнице па нисам ни био свестан тога, за то време ни једном нисам ушо у групу на виберу. Да јесам, сигурно бих и своје промедбе послао.

Елем, ГРАЂАНИ и посебно грађанистичка елита не заслужују овај метро план, грађани залужују БЕЛАМ/конвертовани трамвај за који су се борили више од 10 година. А НАРОД, е он већ заслужује овакав пројекат метроа са свим својим недостацима.

То ме доводи до, по мени највећег квалитета овог генералног плана. Захваљујући шеме власти са Сименсом, и ускоро и са Шкодом, те фабрике трамваја која је отворена у Крагујевцу ми смо у обавези да прво очувамо а затим и развијамо трамвајски систем. Није случајно мали одмах најавио тендер за 120 нових трамваја. Тако да хвала овом пројекту што је сачувао трамвајски систем од деценијског кидисања грађана, Миланчета и претходне власти на њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890330#p890330:23wmeknb je napisao(la):
milanche » 16 Okt 2021 23:19[/url]":23wmeknb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890202#p890202:23wmeknb je napisao(la):
Delija » 16 Okt 2021, 17:02[/url]":23wmeknb]Него, јел могуће да у овој целој фрци око прве линије нико није поднео примедбу на ГП у вези непокривања Панчева БГ:Возом?
Javni uvid je bio za sve gradjane otvoren, primedbe je svako mogao da podnese, pa si mogao i ti da podneses, a ne da se pita sto neko drugi nije.

Uostalom postojala je mogucnost, cak iz fotelje da se ne mrdne, preko sajta Po meri metro je bio formular, svako je mogao da otkuca primedbu koju hoce, Udruzenje bi u njihovo ime podnelo primedbu. Na taj nacin je poodneto preko 40 primedbi samo od strane udruzenja od ukupno 100 koliko je stiglo.

Genalno zapazanje i iskustva: - Bravo momci, svaka cast, sve ste u pravu. - Hocete da potpisete peticiju? - Ne, ne, neka, ali vas podrzavam.

Svi su hrabni anonimno, iza nika, avatara, ali kada treba licno imenom i prezimenom - prpa.

Da li je metro los - jeste, da li je po meri gradjana - jeste. Moje misljenje.
Tačno tako. Jedino se sa ovim poslednjim ne slažem, u potpunosti, zato što smatram ba mogao da bude još bolji, tj. još više po meri građana.
Nije problem toliko u ličnom imenu i prezimenu, koliko u tome što mnogi ne veruju da se išta može promeniti. Jedni veruju da ne treba ništa da rade zato što postoje ljudi koji su plaćeni da vide svaki problem koji imaju, koji idu po gradu i popisuju svaki problem i onda nose u direkciju i tamo se to sortira i rešava. Drugi veruju da se nikad ništa ne može promeniti, kao što spomenuh, pa zato ništa ni ne rade, dok treći idu dotle da čak isprozivaju i unize uspeh (pa bio on i mizeran) koji je neko postigao, dok četvrti veruju da pisanjem na forumu i drštvenim mrežama postižu daleko više nego da presaviju tabak i upute neku žalbu nadležnima (pa bilo to samo putem mail - a).
 
Inženjer saobraćaja Mirko Radovanac kaže da je sa kolegama, na osnovu dostupnih podataka o novom projektu metroa, uradio analizu i utvrdili su da je po jednom putniku novi predlog pet puta skuplji nego stari, jer će biti manji broj putnika zbog predloženih trasa, za koje je zamenik gradonačelnika poručio da se neće menjati. Navodi da trase pokrivaju naselja u kojima se planira gradnja luksuznih stanova i poslovnog prostora, a ne pokriva neke od postojećih vrlo prometnih delova grada.

Miloš Vučković iz udruženja Po meri metro, koje je na javnoj raspravi predložilo da jedan krak metroa ide do Glavne železničke stanice Prokop i Kliničkog centra u koji dolazi veliki broj građana Srbije, a što je odbijeno, imajući u vidu da će zbog skupoće metro finansirati svi stanovnici Srbije, pita "kakvu korist će imati na primer stanovnik Novog Sada koji će brzim vozom za 40 minuta doći do Prokopa, a onda će morati autobusom do centra grada".

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-bi92bw4oeo[/youtube]
 
Што се тиче Панчева, пруга постоји, возови постоје, треба само неко да направи другачији ред вожње. За то није потребна примедба на план, јер план не предвиђа рушење пруге и измену трасе.
 
Vrh