Šta je novo?

Metro

Он је истакао да је обезбеђено и 225 милиона динара за све елаборате који морају да буду урађени за другу линију метроа.

– То је важно да се уради сада како не бисмо губили време. Упоредо са изградњом прве линије, која почиње 1. новембра ове године, почеће се са пројектовањем друге линије, која треба да повеже Железничку станицу у Земуну, преко Новог Београда, Врачара, Звездаре и Вождовца са насељем Миријево. Друга линија треба да почне да се гради 2023. године, како би била завршена до 2030. године.

https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1780 ... ardi-evra/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830237#p830237:1wx0j89j je napisao(la):
Igor » 11 Mar 2021 05:05 pm[/url]":1wx0j89j]Izvor: B92.net

B92.net otkriva: Poznate sve lokacije stanica prve linije metroa, sledi arhitektonski konkurs
904474506604a18dc027a4922160904_640.jpg


Arhitektonski konkurs za izgled prve stanice metro sistema biće raspisan u narednih šezdeset dana, rekao je za B92.net gradski urbanista Marko Stojčić. Očekuje se i da se krajem leta, početkom jeseni, održi izložba gde će biti prikazan izgled tih stanica.

"Ideja je da metro stanice budu svaka za sebe umetničko delo u arhitektonskom smislu i nešto što ne viđamo tako često u metro sistemima u svetu", naveo je gradski urbanista.

Poručio je da će biti održan i javni uvid u Plan generalne regulacije šinskog sistema koji če omogućiti građanima da podnesu sugestije, primedbe, na samu trasu kako metro sistema, tako i na trasu proširenja tramvajskog sistema i BG voza.

"Kad pričamo o prvoj liniji metroa, upravo na javnom uvidu građani će moći da vide sve tačne pozicije metro stanica", poručio je Stojčić.

Stojčić je naveo i da je već sada u toku postupak u kom projaktant idejnog rešenja metro sistema u Beogradu kompanija Ežis ide na teren. U toku tog, kako kaže, postupka sagledavanja lokacije imaće nekoliko interakcija sa građanima na samoj trasi metroa gde će ih anketirati i prikupljati informacije u vezi sa njhovim potrebama.

Stojčić je poručio i da je show-room koji treba da bude postavljen na Trgu republike u pripremi i da će biti u narednih nekoliko meseci. "I tu će građani moći da iznose svoje predloge i da ostavljaju komentare vezane za izgradnju metroa i svega što prati tu izgradnju".

U ovom trenutku su, navodi, poznate sve lokacije za stanice metro sistema za prvu linju i drugu fazu prve linije, dok za drugu liniju postoje aproksimativne pozicije.

Stojčić je naveo da se pripremaju i ankete putem kojih će građani moći da se opredele za izgled vozova i enterijera.

Kamen temeljac beogradskog metroa planiran je za kraj 2021. godine. Kako je ranije najavljivano, tada bi trebalo da krene izgradnja depoa na Makiškom polju. To će označiti početak gradnje prve linije dugo očekivanog beogradskog metroa.

Radovi na izgradnji prve linije, dužine 21,3 kilometar i sa 21 stanicom, a koja će ići od Železnika do Mirijeva, trebalo bi da budu završeni 2028. godine.

Druga linija će ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i imaće 20 stanica. Beogradski metro imaće i treću liniju, čija trasa još nije utvrđena, a njen koncept kako je ranije najavio ministar finansija Siniša Mali biće Beograđanima predstavljen u aprilu.

Procene su da će izgradnja metroa u Beogradu koštati oko 4,4 milijarde evra.

Stojčiću nesrećo, uzevši u obzir obim ulaganja u odnosu na skromne prihode svrha metroa se ne svodi na puko razgledanje staničnih objekata već na efikasan i brz prevoz većeg dela opšte populacije do željenih destinacija. U tom smislu vaš je genijalni plan u sukobu sa namenom. Prosečnu stanicu pristojnih estetskih karakteristika (što ne znači da se u ključna čvorišta ne treba uložiti više) moguće je kasnije unaprediti, no mreža linija u svakom slučaju treba da bude funkcionalna, svrsishodna. Jasno je da svrha tog vašeg metroa nije prevoz većine već sticanje popularnosti. Baš je sjajno imati "muzeje savremene umetnosti" duž propratnih pet projekata naprednacističke partije jer sve će to narod pozlatiti (i isplatiti), presedajući sa tramvaja na tramvaj. :blah:

Rekoh ja da mi metro liči na dodatni sadržaj novih četvrti naseljenih stanarima sa istančanim ukusom. Pet projekti vlasti praktično se ogledaju u pet sadržajima kupaca tih nekretnina. Tipičan stejdžing, nameštanje. Ostatak građanstva samo glumi na toj zamišljenoj bini koju će isti gledati sa prozora. Dovlačenje raje do Galerije, presedanje s konja na magarca do nove Železničke Stanice, KCS samo su neke od komičnih scena.

Na kraju krajeva vuk dlaku menja ali ćud nikada. Reklamirao se mućak ili ne bitno je postići određeni cilj, a imajući u vidu i razmeru robusnog propagandnog aparata samo im još Severna Koreja nije pozavidela.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833004#p833004:2xv49k7e je napisao(la):
vradovic » Sub Mar 20, 2021 3:08 am[/url]":2xv49k7e]Evo jedan primer iz Amerike.
https://www.masstransitmag.com/rail/inf ... -hits-124b
https://www.civilbeat.org/2021/03/hart- ... ety-issue/

Koji su ovo moroni. 12.4 Milijarde i 30 godina grade i to ni manje ni vise nego 21 stanicu.
Ajd sto su 3.5M promasili budzet i sto ce ukupna izgradnja da bude 30 godina nego sto im treba 12.4 milijarde za projekat.

Vazno je da su vagone kupili 2016. godine koji su vec zardjali.

Ovo je za onu emisiju verovali ili ne!!

Vesti iz budućnosti iz Beograda.
 
Lepa ideja Mihajlo, ali narandžasta kruži ekstremno široko i na takvim predelima da je to teško izvesti. Ipak ideje treba aktivirati uvek i svuda iako je odluka odavno svima nama jasna i drugačija. Mislim da ćemo uskoro osetiti realnost prve linije i početka druge. Moje mišljenje je da tek odatle se mogu raditi ideje da se ublaži i amortizuje to stanje za buduće vreme. Grananje npr prve linije, dela druge plus plan treće itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838742#p838742:2dv76ewt je napisao(la):
mihajloboric87 » 05 Apr 2021 10:56 am[/url]":2dv76ewt]Nadam se da će odustati od prve dve linije,i početi da grade treću što pre.
Neće odustati... jedina nada je da pre početka radova padnu sa vlasti, a da nova vlast poništi ove sulude trase.
 
неће нико одустати од овог сулудог метроа. али, може да се унапреди, и да буде заиста функционалан. на пример овако:

metro1+2+3v2.JPG
 
Odlično JL. :kk: Distribucijom centralnih kraka dve linije duž ključniog koridora postiže se viši nivo fleksibilnosti putovanja bez presedanja uz mogućnost preusmerenja u slučaju nužde, što kod uobičajenih distributivnih sistema nije slučaj. Sistemi poput Jovinovog bili su skloni kolapsu značajnog dela mreže usled poremećaja na distributivnim deonicama u centru. Recimo da bi se u slučaju incidenta na stanici KCS gasile se linije M2 i M4, odnosno M1 i M3 ukoliko bi se radilo o Starom Sajmištu što složićeš se, kao centralni deo mrežre predstavlja daleko veći problem nego da se radi o sporednoj M5.

Prednost predstavlja i pokrivenost Autokomande, međutim leva obala Dunava je potpuno zapostavljena iako je mogla biti obuhvaćena grananjem narandžaste i plave linije.
 
Johnny usvajanjem plana garaže u Fruškogorskoj metro trasa ne može ići duž brankovog mosta zaboravi na prelaz Save metroom tuda.
 
Visinska razlika Kosačnićevog venca i Karađorđeve je oko 20 metara, sigurno može da se nađe rešenje da trasa negde zaroni u gredu.

Jeo89N6.jpeg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839340#p839340:e64m128y je napisao(la):
vucko » 07 Апр 2021, 06:32[/url]":e64m128y]Johnny usvajanjem plana garaže u Fruškogorskoj metro trasa ne može ići duž brankovog mosta zaboravi na prelaz Save metroom tuda.

заправо и може, ако се гаража стави да иде испод метро станице

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839226#p839226:e64m128y je napisao(la):
Express » 06 Апр 2021, 18:35[/url]":e64m128y]Prednost predstavlja i pokrivenost Autokomande, međutim leva obala Dunava je potpuno zapostavljena iako je mogla biti obuhvaćena grananjem narandžaste i plave linije.

хвала :sesir: искрено, не знам ни куда да се ту протерао метро. једини део који би ту могао грађевински да поднесе метро је Зрењанински пут, па да иде средином на стубовима. у том случају, наранџаста линије, крак који иде преко Прокопа. иначе, линије би биле (Н-наранџаста, П-плава и З-зелена):

Н1: Макиш-БнВ-Миријево (постојећа линија)
Н2: Орловача-Прокоп-Миријево (потенцијално ка левој обали Дунава)
П: Миријево-БнВ-ЖС Земун (постојећа линија)
З1: Бањица-Прокоп-Добановци
З2: Бањица-Црвени Крст-Сурчин

потенцијално, Н1 би могао да се продужи да уђе у Желзеник. окачићу касније само тај продужетак
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839355#p839355:6pvt7grq je napisao(la):
Arnorian » Sre Apr 07, 2021 8:39 am[/url]":6pvt7grq]Visinska razlika Kosačnićevog venca i Karađorđeve je oko 20 metara, sigurno može da se nađe rešenje da trasa negde zaroni u gredu.

Jeo89N6.jpeg

Zanima me iz kog si programa prikazao fotku iz vazduha, vezano za Kosancicev Venac?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839355#p839355:brgcuvsu je napisao(la):
Arnorian » Сре Апр 07, 2021 7:39 am[/url]":brgcuvsu]Visinska razlika Kosačnićevog venca i Karađorđeve je oko 20 metara, sigurno može da se nađe rešenje da trasa negde zaroni u gredu.

Jeo89N6.jpeg
Боље да зарони на Теразијској тераси. Чистији је прилаз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840118#p840118:37s8aou1 je napisao(la):
postar » 09 Apr 2021 02:16 pm[/url]":37s8aou1]
Zanima me iz kog si programa prikazao fotku iz vazduha, vezano za Kosancicev Venac?
Bing Maps, desni klik pa Bird's eye.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840147#p840147:27higfpi je napisao(la):
Дошљак » 09 Apr 2021 03:23 pm[/url]":27higfpi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839355#p839355:27higfpi je napisao(la):
Arnorian » Сре Апр 07, 2021 7:39 am[/url]":27higfpi]Visinska razlika Kosačnićevog venca i Karađorđeve je oko 20 metara, sigurno može da se nađe rešenje da trasa negde zaroni u gredu.

Jeo89N6.jpeg
Боље да зарони на Теразијској тераси. Чистији је прилаз.
Propuštena prilika.
 
Није још увек. Може лагано метро да зарони у гребен изнад портала тунела што ће се правити. Таман ће рашчистити целу падину због тога.
 
Ја би га убо испод француске амбасаде, симболично.
 
Онда би морало да се руши у том делу Карађорђеве до Париске.
 
Vrh