Šta je novo?

Metro

Još bi tramvaji 8/12 i dobro došli kao prelazno rešenje dok se finansijska situacija ne stabilizuje. Trasa dužine 2km od Ruske do Resavske može biti projektovana po parametrima za metro.

Peroni L=75m bez problema da primaju 2xKT4+1xUrbos III. Samim tim mogu izgraditi tri stanice (Ruska, Beograd C i Višegradska-KCS) s prosečnim međustaničnim rastojanjima od 1km. Šine bi mogle biti montirane na izdignutoj metalnoj montažno-demontažnoj konstrukciji ne bi li naknadno dizanje perona bilo izbegnuto. Radi izbegavanja padanja među šine između istih moguće je postaviti zaštitne ploče i to bi bilo to.

Te dve tramvajske linije bi više značile korisnicima železnice od metroa provučenog kroz BnV ali... jedino bi bilo nezgodno produžiti ih za Vidikovac jer to bi značilo dve stvari:

1. ukidanje radi gradnje metroa istom trasom ili
2. gradnju metroa ka Makišu uz ostavljanje tramvaja (isprva bolja situacija koštala bi ih budućnosti)

Takođe znajući kakav je ovdašnji mentalitet bilo kakvo prelazno rešenje ako ne bi ostalo stalno onda ne bi bilo pipano pola veka. Takoreći mogli bi da se pozdravimo od metroa. Ostali bi na tramvaju do daljnjeg. Tako da što se tiče ovoga rekao bih da sam ipak uzdržan. Treba težiti ka metrou koliko je god finansijski moguće jer ako sad ne počnemo ko zna kada ćemo.
 
Zbog ovog virusa će sigurno biti odložena gradnja metroa. Međutim, ovo je iznelo još neka pitanja. Rad i školovanje od kuće, sada su intenzivirani. Toga je bilo i pre, a nakon ove nesreće će izgleda da bude još više. O tome se pričalo i pre ovoga, jedan inžinjer mi je pre više godina rekao da on dosta toga radi od kuće i da misli da će toga biti sve više. Takođe sam poznajem jednu osobu koja je završila fakultet, uglavnom on-line.
Zatim, čini mise da će ljudi postati nakon svih ovih nevolja izolovaniji i nepoverljiviji, manje će putovati, koristiti javni prevoz, (samo)izolacija će učiniti svoje. Još dodajmo lošu demografsku sliku Srbije.
Ovakav način života će uticati na smanjenje korišćenja javnog prevoza, pa će neki postaviti pitanje da li nam uopšte treba metro.
 
Dosta dobar video o metrou i tramvaju u Novosibirsku.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y8YhY5RKgbA[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=719072#p719072:2i5vl6cr je napisao(la):
Дошљак » 20 Mar 2020 10:53 am[/url]":2i5vl6cr]Метро станица Сајам је промашај, као и сама траса дуж Сајма и Савске ка Савском уместо кроз Сењак преко Прокопа и КЦС ка Славији. Која је поента метео станице Сајам? Да се преседа са метроа на 23 или са 511 на метро?
Симулације, модели итд. би сигурно показали оправданост Сајма у свим комбинацијама из следећих разлога:
1) У зоне специјалне намене које се обавезно укључују у план "кичме" јавног превоза неког града спадају: главне болничке четврти, главне универзитетске четврти, главне пословне четврти, главни терминали даљинског превоза, главне туристичке четврти, стадиони и... и Сајам! Слично стадионима, до преоптерећења долази у одређеним данима, али баш те дане спасава ситуацију невиђено.
2) У случају Београда Сајам је тренутно убедљиво најоптерећенија преседачка станица, а биће и убудуће. Метро на Сајму ће покрити тек део "штрчећих сламки снопа" северно и јужно од истог. Метро нигде у свету не омогућава директну вожњу за већину, али се по правилу метро пројектује тако да буде најпогодније преседачко решење, кроз омогућавање високе фреквенције, гаранције времена путовања, кратког времена стајања у превозу у време гужви, и у нефушерским случајевима без прелажења улице са семафорима при преседању.
3) У Свим преднапредним плановима испоштован је већи значај гребена брда Шумадије проистекао из географије, али где је ипак Сајам најбоља веза брда са приобалном зоном, транспортним сестемима у истој зони, и веза са брдском зоном.
4) Приобална зараван без стамбених насеља и супер-хипер-посебних историјских објеката све од Сајма до превлаке Аде Циганлије је изузетно погодна за јефтинију и једноставнију метро градњу на естакади ("вијадукту"), што доприноси могућности да студија оправданости (студија трошкова и прихода од инвестиције) буде чак и позитивна!
5) Сајам је идеално место за везу са масовним превозом везаним за Топчидерску пругу, односно све линије које би на прилазу центру користиле коридор Раковица - Топчидер - Сајам - Савски трг, а што је постојало у свим преднапредним плановима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720881#p720881:2w3hpr19 je napisao(la):
Siniša » 26 Mar 2020 03:46 pm[/url]":2w3hpr19]Zbog ovog virusa će sigurno biti odložena gradnja metroa. Međutim, ovo je iznelo još neka pitanja. Rad i školovanje od kuće, sada su intenzivirani. Toga je bilo i pre, a nakon ove nesreće će izgleda da bude još više. O tome se pričalo i pre ovoga, jedan inžinjer mi je pre više godina rekao da on dosta toga radi od kuće i da misli da će toga biti sve više. Takođe sam poznajem jednu osobu koja je završila fakultet, uglavnom on-line.
Zatim, čini mise da će ljudi postati nakon svih ovih nevolja izolovaniji i nepoverljiviji, manje će putovati, koristiti javni prevoz, (samo)izolacija će učiniti svoje. Još dodajmo lošu demografsku sliku Srbije.
Ovakav način života će uticati na smanjenje korišćenja javnog prevoza, pa će neki postaviti pitanje da li nam uopšte treba metro.
Siniša, školovanje od kuće je užasno i neadekvatno, pogotovu za osnovnu i srednju školu gde je potrebna interaktivnost i povratne informacije. Na fakultetima je to nekako i moguće.

Elem, jeste nam se država silom digitalizovala zbog krize, ali radna mesta neće biti ukinuta i uvek će biti potreba za velikim brojem prevoza sa mesto na mesto.

Svakako će biti građen metro, pogotovu u ime zahvalanosti Kini. Na nama je sada apelujemo i utičemo da bude racionalniji u pogledu pokrivanja KCS-a i.t.d.

@Markomarko Bravo za video, odgledao sam ga u dahu! Baš mi je bio zanimljiv, čak sam saznao i da ima Konfučijev institut u Novosibirsku. Nema zezanja sa kinezima :kk:
 
:wink:
 

Prilozi

  • SLAVIJA OSNOVA (Makenzijeva).jpg
    SLAVIJA OSNOVA (Makenzijeva).jpg
    337,7 KB · Pregleda: 4.357
  • Slavija stajaliste (Makenzijeva).jpg
    Slavija stajaliste (Makenzijeva).jpg
    81,7 KB · Pregleda: 4.346
Proslo je dva meseca od poslednje poruke u ovoj temi! Svet se za to vreme promenio. Gradovi su uvideli da zivot bez smoga, automobila i beskonacnog zastoja i nije tako los! Evo sta Milano planira da uradi. I to ne u nekoj buducnosti, nego odmah:

https://www.theguardian.com/world/2...event-post-crisis-return-of-traffic-pollution

Mi u Beogradu ne mozemo ni da sanjamo o tome, na zalost, posto alternativa autobusu i automobilu nemamo!

Mozda bi bolji metod ekonomskog stimulansa bio finansiranje infrastukturnih projekata a ne banaka i stranih preduzeca!!! :sesir:
 
Kod nas zagađenje u najvećoj meri ne potiče od saobraćaja.

Takođe, da li neko misli da posle ovoga, kad bežimo od grupisanja u zatvorenom prostoru kao od kuge, sledi zlatno vreme javnog prevoza? Ili da će bicikl u julu i u januaru, u Beogradu, ikad biti prihvatljivo prevozno sredstvo za većinu stanovništva? Što se mene tiče, voziću se isključivo kolima ove jeseni/zime. A i mnogi će, uključujući Talijane.
 
Kredit za metro daju naši strateški planeri a verovatno će ga i graditi. Zato mislim da nema zime za projekat metroa kod nas.
 
Opet pred izbore "Gradnja je sigurna" Ništa niko ne veruje tonu papira da potpišu dok se ne uradi nešto stvarno.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
https://nova.rs/politika/beogradski-met ... za-savete/


Javno komunalno preduzeće “Beogradski metro i voz” dodelilo je usred vanrednog stanja posao “tehničkih i savetodavnih usluga” konzorcijumu četiri austrijske firme za ukupno 739.560 evra. Iako je krajem prošle godine bio raspisan tender, on je obustavljen, a ponuđač je pre tri dana izabran u pregovaračkom postupku.

U decembru prošle godine JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za nabavku “tehničkih i savetodavnih usluga” za projekat beogradskog metroa, čije bi dve linije, prema strategiji, trebalo da budu izgrađene do 2033. godine.


Srbijagas kupuje automobile, a država im plaća dugove
POLITIKA
22. Apr. 2020

Istražujemo: Kako se nameštaju tenderi u Srbiji
POLITIKA
23. Apr. 2020
Na tender su se javile dve grupe ponuđača, ali je komisija zaključila da oni nisu ispunili sve uslove koji su navedeni u konkursnoj dokumentaciji, pa je postupak obustavljen.

Međutim, u međuvremenu, dva dana pre uvođenja vanrednog stanja, pokrenut je pregovarački postupak i to sa istim ponuđačima, a posao su dobile četiri firme iz Beča – “iC consulenten Ziviltechniker GesmbH”, koja je nosilac posla, zatim “FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH”, “PCD ZT GmbH” i “Architektengruppe”. Vrednost posla je 739.560 evra sa PDV-om.

Beogradski metro i voz
Kako je navedno u Konkursnoj dokumentaciji, njihov zadatak biće da pružaju konsultantske usluge u svim fazama projekta: pripremi tehničkih specifikacija, izradi projektnih zadataka, stručnoj oceni rešenja obuhvaćenih tehničkom dokumentacijom, elemenata za izradu modela ugovora kao i praćenje i ocena realizaciji ugovora i drugo.

Obavljali stručni nadzor na Koridoru 10

Kompanija IC consulenten, koja je nosilac posla, svoje predstavništvo već ima u Beogradu. Kako je navedeno na njenom sajtu, kao deo konzorcijuma pružala je usluge stručnog nadzora na istočnom kraku Koridora 10, potezu od Niša do Bugarske granice i deonicama Čiflik – Staničenje i Staničenje – Pirot Istok. Takođe, obavljali su i stručni nadzor na radovima autoputa kroz Beograd i obilaznice.



Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Dobro su smislili ovo za kartu 1.5.2020. a ono policijski čas :D
 

Prilozi

  • metro karta.jpg
    metro karta.jpg
    106,4 KB · Pregleda: 2.357
Pazi stvarno. Hvala. :) Znači prodao njušku ovima. Sjajan košarkaš, ali i onda i sada u pogršnoj ekipi.
 
А ко је ова лепотица са заносним осмехом? Опет нека позната?
 
Direktorka i osnivačica Beogradskog festivala igre Aja Jung, koja je druga na listi Srpske napredne stranke (SNS) na izborima u Beogradu na izborima 2018. godine. Posle izbora nije postala odbornik niti preuzela funkciju pa ne znamo za nju.
 
Ako se dobro sećam, pravo ime joj je nešto u fazonu Adrijana Krtolica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734385#p734385:33criz4j je napisao(la):
Igor » 02 May 2020 09:48 pm[/url]":33criz4j]Odosmo u offtopic.

Bez brige, sad ce izbori pa ce da se aktualizuje tema... :bash:
 
То, нажалост свих нас, није нимало изван теме, већ наша (горка) реалност.
Аја Јунг је права слика озбиљности приче о метроу.
 
Vrh