Šta je novo?

Metro

Slazem se, mislim da nikome nije bas jasno sta se tu desava, pritom gradi se iza pancevackog mosta preko puta Big-a jos jedan ogromni kamp isto Power China, ne znamo i dalje cemu je on namenjen.
Svakako je potrebna, moguće ili da su loše procenili lokaciju ili da im nije potreban tu - svakako, koliko znam, toj TBM mašini je potreban nadzor 24/7 365 pa je kamp u blizini svakako neophodan
 
Čučavac... 🤣 Najs! 🤣

addition-to-mycollection-more-collection.gif
 
@mvbg1 Da, radovi u Požeškoj su istraživanja za metro.

@nemanja04 @borris_ Evo poprečnog preseka tunela iz projektne dokumentacije za Beogradski metro. Možete videti da je unutrašnji prečnik 8,44 metra. Dužina glave se verovatno odnosi na dužinu onog dela krtice koji je valjkastog oblika i drži zemlju dok se ne postave betonski elementi.

Takođe sivo ispisani nazivi su oni elementi za čiju izgradnju je odgovorna Power China, crno ispisani su oni za koje je odgovoran Alstom.
Pogledajte prilog 258317
Malo je cudan ovaj presjek. Po ovome, voz kada je u brzini (plavi gabarit) udara u platformu za evakuaciju. Nesto je cudno (a mozda i ja grijesim). 3,5m izmedju sina je ista distanca kao na novoj liniji 15 u Parizu.

E sada dosta toga fali u ovom presjeku. Nema kabla za mobilnu telefoniju (leaky cable), fale nosaci za kablove (taction, Visoki napon, niski napon itd itd) fale elementi za signalizaciju. Nisu pokazali kako se vatrogasci prikljucuju na vodenu cijev.

Ovakav presjek sluzi da se provjeri da sve moze da se instalira u tunel. Ovdje dosta toga fali.

Gdje ide voda koja se nakupi izmedju sina (trecih sina)?
 
Da li se bar kod Dunav Stanice nešto mrda na onom novom gradilištu iza? Zemljište istražuju već sigurno 4 godine, jbt. Neki gradovi za to vreme izgrade celu liniju i puste je u saobraćaj. Po Makišu drljaju pesak isto toliko, a od zgrade depoa nema još ni temelja. Predlog budžeta za iduću godinu izgleda da ima osetno veća izdvajanja za metro u poređenju sa 2024-om i 2025-om ako su tačne tabele koje su postovane ovde, ali bolno je koliko su spori i traljavi. Da nije usranog Ekspa i Narkostadiona, na ovoj tački bismo možda bili još pre 2 godine.
 
Poslednja izmena:
@Pumba
... Evo šta kaže AI o mašini koje se tamo vidi...
Ne znam koju koristiš, ali ove glavne (npr. GPT, copilot, ona Google) znaju Srpski odlično.
 
Da li se bar kod Dunav Stanice nešto mrda na onom novom gradilištu iza? Zemljište istražuju već sigurno 4 godine, jbt. Neki gradovi za to vreme izgrade celu liniju i puste je u saobraćaj. Po Makišu drljaju pesak isto toliko, a od zgrade depoa nema još ni temelja. Predlog budžeta za iduću godinu izgleda da ima osetno veća izdvajanja za metro u poređenju sa 2024-om i 2025-om ako su tačne tabele koje su postovane ovde, ali bolno je koliko su spori i traljavi. Da nije usranog Ekspa i Narkostadiona, na ovoj tački bismo možda bili još pre 2 godine.
Navodno stižu TBM iz čungkinga dogodine™
 
Direktor (ne naš, već ovaj drugi) tvrdi da se od Alstoma kupuju 32 voza za BG metro. Potkovaniji forumaši bi nam mogli objasniti kakav takt možemo očekivati, ako pretpostavimo da su sva vozila namenjena liniji 1.

Koliko znam projektovan je inteval od 3.5 min u vršnom periodu opterećenja
 
Potkovaniji forumaši bi nam mogli objasniti kakav takt možemo očekivati, ako pretpostavimo da su sva vozila namenjena liniji 1.
To su vozila namenjena samo prvoj fazi prve linije. S obzirom na projektovanu komercijalnu brzinu od 33km/h I uz rezervu od 10% voznog parka, najniži mogući interval bi bio dva minuta.

Tako je i predviđeno projektom, a što se može videti i u promo videu iz intervjua koji je podelio @Užice nekoliko postova iznad - 119 sekundi.

(na 4:45)

Automatizacija kod metro sistema unela je praksu da se projektuju kraći peroni, stanice i vozovi, ali i da intervali nailaska budu izuzetno kratki. Ovo ćete posebno videti u francuskim gradovima mimo Pariza. Vozovi na tri od četiri linije metroa u Lionu imaju samo po dva vagona, ipak on prevozi čak 800 hiljada ljudi dnevno.

To je u suprotnosti sa tradicionalnim pristupom gde su se gradile stanice dužine i preko sto metara i gde su u gradovima veličine Beograda obično vozovi bili sačinjeni od pet ili šest vagona i saobraćali na pet do deset minuta.
 
Pogledajte ovog čoveka koji TBM mašinu zove viršla. Samo jedno pitanje, da li mu verujete da može da završi tako ozbiljan projekat kao što je izgradnja prve linije Beogradskog metroa???
Onog drugog neću ni da imenujem niti da pominjem jer već znamo odgovor.
 
Па неће он. Него ће кинези и франци.
Чак ће и по изградњи ови други да управљају системом и узимају новац.

Ми стем немамо ниш. Наше је "само" да платимо и гинемо под надстрешницама. Тако то функционише кад си колонија.
 
Oni će, ali sve će se to raditi tako što će dotična gospoda da budu uslovljena da angažuju 50 SNS lopovskih i nesposobnih podizvođača, kao što je bilo u Novom Sadu.

Potpuno sam odustao od ideje da u toj stranci postoji iko normalan ko će dozvoliti da projekat ove važnosti bude izveden u skladu sa zakonom i profesionalnim standardima. Bože pomozi koliko će svi oni krasti na ovome i šta će nam ostati na kraju, ako do kraja ikada i dođe.
 
То да али мало шта круцијално ће радити ћаци. Миленијум тим ће вероватно радити неку врсту стабилизације тла пре бушења и то је ваљда то. Онда домаћим пилићарима остаје да лепе плочице за 1000 евра квадрат, глетовање за 50 и тсл.
 
Па неће он. Него ће кинези и франци.
Чак ће и по изградњи ови други да управљају системом и узимају новац.

Ми стем немамо ниш. Наше је "само" да платимо и гинемо под надстрешницама. Тако то функционише кад си колонија.
Јесте, али ево на пирмери аеродрома видимо како се отаљава, јер наши нису у стању да дају приговор нити да натерају концесионара на нешто. Само да се смешкају и осећају инфериорно. И још је сва срећа па аеродром треба да доноси лову, па се ипак мало и труде. А у случају метроа? Предао и отишао, а ти Србине сам плаћај одржавање. Ионако си слаб у томе, а узимаш систем који захтева стално одржавање.
 
Vrh