Šta je novo?

Metro

Danas je u Beogradskoj Hronici bilo reči o metrou, posle 22:00 spominju da su na Žarkovu već iseljene neke kuće i da za par dana kreće njihovo rušenje pred početak radova na ventilacionom oknu i šahtu za evakuaciju. Ništa ne kažu o rušenju Staklenca, niti o aktivnostima kod Dunav Stanice. Voditeljka neodređeno spominje i da su u toku nekakvi radovi na izgradnji kolektora, u Požeškoj i u Parku Banovo Brdo, nije jasno da li ispitivanje tla koje traje već 4 godine računa u "radove".
 
Nece i ne moze da bude tako.
Desava se da se kablovi pokidaju, tacno ali svaki metro projekat pocinje sa radovima tek kada se podzemne instalacije pomjere (kablovi, kanalizacie itd).

Ono sto vidim da moze biti problem, je potrebna struja. Za jednu metro liniju gdje ocekujes vozove na svake dvije minute treba da imas strujne stanice (traction rectification substations) na svaka 2km do 4km max. EPS bi za svaku od njih trebao da dostavi do 5MW (primjer Grand Paris) i svaka treba da bude prikljucena na drugu EPS izvornu stanicu (ako izgubis jednu, gubis samo jednu "traction rectification substations").

Plus struja potrebna za stanice i ostala okna.

Vjerovatno se na tome rade ali to je uvjek problem u takvim projektima, vjerujem da ce biti problem i tamo.
Kako sam cuo tamo je sistem stalno nekako na ivici (investitori u nekretnine se prikljcuju na "vezu"), da li sistem moze izdrzati taj novi napon.
 
Poslednja izmena:
Јутрос видех да је луди шиптар из Француске рекао како до 15.12. потписујемо уговор са Французима за прву линију метроа и да ће за 2.5-3 године Београд добити прву линију.
Да дочекамо прво 15.12., пошто се остатак неће десити.
 
Јутрос видех да је луди шиптар из Француске рекао како до 15.12. потписујемо уговор са Французима за прву линију метроа и да ће за 2.5-3 године Београд добити прву линију.
Да дочекамо прво 15.12., пошто се остатак неће десити.

Nešto se dešava. Ubacili su dosta stvari u petu brzinu odjednom. Lex specialis, ugovor za Generalštab, potpisivanje ugovora za metro itd.

Da li je to sad poslednji vapaj pred izbore da podignu rejting, ili pokušaj da se iz budžeta izvuče što više love pre nego što padnu...
 
Kod Makiš polja bi trebalo da se trenutno pravi kamp za Izvodjače radova i tu treba u narednom periodu da se poveća broj osoblja.
 
BELT & Road Portal, May 19, 2025: POWERCHINA will build the tunnel section of Metro Line 1, while CRCHI will deliver the machines, which weigh 2,000 tons each and have a diameter of nearly 10 meters. Delivery and installation are scheduled for April and June 2026.

RTS, понедељак, 25.08.2025: ТБМ машине за бушење тунела специфичне су због баланса притиска земље, дуге су 130 метара, од чега је резна глава дуга 12.3 метра. Једна кртица тешка је чак 1.700 тона.

petiliješestilije

p.s.
nama ni ne treba veći od 10m, 12.3m je mnogo skuplji i nije za metro..

edit: jedino ako su u jednoj cevi odlučili da rade dve trake, možda i jeste bolje rešenje da budu interconnecting hmm
 
Poslednja izmena:
Tačno ovako bi izgledalo ako se zaista koristi 12,3m:


Wuhan Linija 12 koja se upravo gradi, duga 60km

1763224835148.png

Ali nešto ne verujem

A i kada se radi veci diam onda je veci rizik i od ovoga sa te linije 12:
1763225087301.png
 
p.s. nama ni ne treba veći od 10m, 12.3m je mnogo skuplji i nije za metro..

edit: jedino ako su u jednoj cevi odlučili da rade dve trake, možda i jeste bolje rešenje da budu interconnecting hmm
Koliko znam, planirano je da sve podzemne deonice na prvoj liniji budu jednocevne, tako da će dva voza u mimoilaženju moći da se gledaju kroz prozore. Takvu konfiguraciju ima linija M2 u Sofiji, tu je jedino malo komplikovaniji pristup peronima. Kada su peroni ostrvski sa dva koloseka u dve odvojene cevi, eskalatori i liftovi mogu voditi direktno do njih (kao na Vukovom Spomeniku), dok jednocevni tuneli sa razdvojenim peronima moraju imati pothodnik ili pasarelu. Ovaj drugi model je verovatno praktičniji u stanicama gde se ukrštaju dve ili više metro-linija.
 
Izvinjavam se što upadam ovako slabo obavešten na temu.
Da li ovi radovi u Požeškoj imaju veze sa metro linijom?
 
Precnik tunela za novu liniju 15 u Parizu je 8,2m (unutrasnji precnik precnik krtice je veci). 12m mi izgleda preglomazno. Ako je Egis radio projekat, to ce biti copy past L15 Pariz najvjerovatnije. I naravno sve zavizi od dimenzija kompozicije.

Najvaznije je da se na pocetku dobro urade razni gabariti (staticni, dinamicni itd). Mozda vam zvuci smijesno ovako napisano ali to uvjek predstavlja problem na raznim projektima.
 
Koliko znam, planirano je da sve podzemne deonice na prvoj liniji budu jednocevne, tako da će dva voza u mimoilaženju moći da se gledaju kroz prozore. Takvu konfiguraciju ima linija M2 u Sofiji, tu je jedino malo komplikovaniji pristup peronima. Kada su peroni ostrvski sa dva koloseka u dve odvojene cevi, eskalatori i liftovi mogu voditi direktno do njih (kao na Vukovom Spomeniku), dok jednocevni tuneli sa razdvojenim peronima moraju imati pothodnik ili pasarelu. Ovaj drugi model je verovatno praktičniji u stanicama gde se ukrštaju dve ili više metro-linija.
U pravu si, međutim i za to je dovoljan TBM od 9m
 
@mvbg1 Da, radovi u Požeškoj su istraživanja za metro.

@nemanja04 @borris_ Evo poprečnog preseka tunela iz projektne dokumentacije za Beogradski metro. Možete videti da je unutrašnji prečnik 8,44 metra. Dužina glave se verovatno odnosi na dužinu onog dela krtice koji je valjkastog oblika i drži zemlju dok se ne postave betonski elementi.

Takođe sivo ispisani nazivi su oni elementi za čiju izgradnju je odgovorna Power China, crno ispisani su oni za koje je odgovoran Alstom.
1763255722145.png
 
@mvbg1 Da, radovi u Požeškoj su istraživanja za metro.

@nemanja04 @borris_ Evo poprečnog preseka tunela iz projektne dokumentacije za Beogradski metro. Možete videti da je unutrašnji prečnik 8,44 metra. Dužina glave se verovatno odnosi na dužinu onog dela krtice koji je valjkastog oblika i drži zemlju dok se ne postave betonski elementi.

Takođe sivo ispisani nazivi su oni elementi za čiju izgradnju je odgovorna Power China, crno ispisani su oni za koje je odgovoran Alstom.
Pogledajte prilog 258317
E to legendo, međutim TBM bi definitivno trebalo biti <10m
 
Vrh