Šta je novo?

Metro

Идеја је конзервативна, и покушај да се гомила накриканих грешака комензује и направи какав-такав корисни систем за превоз. Без обзира што речи "клизиште" и Премошћавање, брдо, болнице код необавештеног дела популације изазивају страх, са грашевинске тачке гледано, тако решење је далеко од компликованих. Да, сигурно није јефтино, али дефинитвно могуће да за извођење.

1. Не, СНС није у стању такво нешто да изведе.
2. Да, решење је изнуђено и није оптимално ако би само гледали Београд као поље неорано (тј да нема ништа, па сад да смишљамо шта би било најбоље)

Какво је твоје виђење у овом моменту, шта би требало урадити да буде боље и јефтиније него идеја која опстаје на Беобилду?
 
Какво је твоје виђење у овом моменту, шта би требало урадити да буде боље и јефтиније него идеја која опстаје на Беобилду?
Pa sam si gore rekao, "gomila nakarikanih grešaka". Ja već godinama ovde ponavljam ko neki ludak i papagaj da je današnji Beograd rezultat i izrod 100 godina slepila. U kojima se jedna greška kalemila na drugu, ta druga na treću, i tako u beskraj.

Imajući to u vidu, pitanje šta bih ja sad uradio sa svim ovim je kao da me neko pita šta bih uradio sa ovakvim stanom i sadržajem u njemu:
hoardingmain.jpg


Šta može da se uradi sa ovim? Pa ništa drugo osim da se sve izbaci na ulicu, da se temeljno čisti od poda do plafona i da se krene u veliko i skupo renoviranje.

E tako je i sa našim Brlogradom. Ali za razliku od ovog stana, Brlograd ne može tek tako da se isprazni, izmesti i onda ponovo pravi, puni i organizuje od nule.

Pitanje šta bi moglo sad da se uradi sa njim, nakon 100 godina slepila i idiotizma, uvek vodi u dva odgovora, dve mogućnosti, ove podjednako nepopularne i gorke za čuti:
1) čisti sve i kreći od nule
2) digni ruke jer je već nepovratno izgubljeno

Rešavati i raspetljavati idiotluk zvani BG čvor, Prokop i metro znači raspetljavati i sve ostalo što je rađeno i građeno prethodnih 100 godina. A dovede do B, B uslovi C, C oblikuje D... i tako po 50 puta, u 50 sfera / lokacija, i dođemo do ovoga u čemu smo danas. Do bezilazne i beznadežne situacije.

To važi i za te nesrećne kasete, koje isto nisu bile deo originalnog i prvog rešenja, nego su naknadno nakalemljene kad je shvaćeno da će Prokop biti izolovano ostrvo, tako blizu svega a opet tako daleko.

Ja ne mislim da će kroz te kasete ikada proći metro. A i da se krene u tom pravcu, svakodnevno bih pratio burgijanje tunela u greben ispod KCS, jer mislim da je ta ideja sumanuta, besmislena i opasna.
 
Rešavati i raspetljavati idiotluk zvani BG čvor, Prokop i metro znači raspetljavati i sve ostalo što je rađeno i građeno prethodnih 100 godina. A dovede do B, B uslovi C, C oblikuje D... i tako po 50 puta, u 50 sfera / lokacija, i dođemo do ovoga u čemu smo danas. Do bezilazne i beznadežne situacije.
Потребна је само воља, која Србима никад није била јача страна (зато су нам комшије са мало већим количинама тог ресурса приређивали оно што јесу, јер њима није глупо да раде компликоване и непопуларне захвате). Савамала је демонстрирала да је рецепт чишћења добар, а Кина да са презирним игнорисањем свих међународних конвенција можеш да зидаш шта хоћеш брзином светлости јер јелте папирџијама и штифтунгарама су главе већ у витринама. Дакле, у урбанизму, као и у животу, најбитније је бити зао.
 
Znam za tvoje stavove da treba porušiti mnoge delove Beograda i početi ispočetka, pa napraviti bolji i uspešniji grad odnosno delove grada. Ali iako se donekle slažem sa stavom da je sve ovo usrano i osuđeno na propast, te da treba da se sve menja iz temelja, ne delim tvoju viziju da će se to ikad sprovesti u delo. Prvo jer nema para. Drugo jer nema svesti i volje. A treće, jer je Brlograd u zadnje vreme toliko izbombardovan zgradama i ljudima da to postaje fizički neizvodljivo.

A vidiš i sam da je deo naroda rđav i nepopravljiv (kažem, deo). Mnogi vole da žive ko svinje i skotovi. A ima i onih koji se ponose time što Beograd ima sve veće gužve i sve gori saobraćaj. Prosto, pola naroda ovde nije ni za onu stvar, i sa njima se ne može ništa korisno uraditi, niti graditi novi i bolji grad.

Ja sam se pomirio već sa time da je ovaj grad nepovratno syeban, a i Srbija generalno. Živim i trpim ovde dok moram, a paralelno sa time razmatram mogućnost da se evakuišem iz ovog zoo vrta. Planova i predloga za Brlograd imam sve manje i manje. Em zato što znam da ove sada na vlasti to ne zanima (oni ne umeju ni skver da naprave) em zato što mislim da je grad toliko urnisan i osakaćen da mu više nema spasa čak i kad bi para imali beskonačno.
 
E tako je i sa našim Brlogradom. Ali za razliku od ovog stana, Brlograd ne može tek tako da se isprazni, izmesti i onda ponovo pravi, puni i organizuje od nule.

Pitanje šta bi moglo sad da se uradi sa njim, nakon 100 godina slepila i idiotizma, uvek vodi u dva odgovora, dve mogućnosti, ove podjednako nepopularne i gorke za čuti:
1) čisti sve i kreći od nule
2) digni ruke jer je već nepovratno izgubljeno

,Није лоша ова аналогија са џумбусом, само бих рекао да Београд иако неплански није баш у стању као овај стан.

Ако пођемо да тога да је све од нуле немогуће применити на Београд, и да ипак не желимо да дигнемо руке јер ћемо тада сигурно дођи у стање стана са слике, шта може да се уради?
 
Није лоша ова аналогија са џумбусом, само бих рекао да Београд иако неплански није баш у стању као овај стан.
Slika je radi ilustracije. Da se objasni da kad je grad već pretrpan, a nakaradno izgrađen, mogućnosti da se nešto drastično menja na bolje su gotovo nepostojeće. Jer ne može tek tako da se iseljava i premešta 200.000 ljudi i 10.000 zgrada.
Ако пођемо да тога да је све од нуле немогуће применити на Београд, и да ипак не желимо да дигнемо руке јер ћемо тада сигурно дођи у стање стана са слике, шта може да се уради?
Za šta pitaš, za Prokop, metro ili Beograd generalno?
 
Bio sam prosle sedmice prvo poslovno u Becu pa mi je porodica dosla od petka ujutro do sinoc. Prvi put sam bio u Becu poslovno a da nisam u hotelu pored firme i koristio sam njihov prevoz non stop bas iz toga razloga i dosta sam presjedao sa U4 na U1 zbog posla a za vikend smo obilazili pa smo se vozali bas. Utisak je da je metro resen pametno u smislu mnogo vise (bar mi se cini) je nadzemno nego podzemno… tako nesto u Bg je lakse i jeftinije izvodljivo nego ovo sto planiraju nadam se da ce neki novi razmisljati malo vise i realno za cijenu 1 uraditi 2 ili cak
3 linije. Sve sem centra skoro moze tako i sem tamo gdje se sjeku linije
 
Slika je radi ilustracije. Da se objasni da kad je grad već pretrpan, a nakaradno izgrađen, mogućnosti da se nešto drastično menja na bolje su gotovo nepostojeće. Jer ne može tek tako da se iseljava i premešta 200.000 ljudi i 10.000 zgrada.

Za šta pitaš, za Prokop, metro ili Beograd generalno?
Конкретно Прокоп. Који је твој план. Препостављам да га имаш и да је другачији од овога што је главна струја на форуму. Па ме занима шта предлажеш
 
Конкретно Прокоп. Који је твој план. Препостављам да га имаш и да је другачији од овога што је главна струја на форуму. Па ме занима шта предлажеш
Moj plan za Prokop:
1) Veza sa motoputem po sadašnjem planu
2) BAS Jug ispod Prokopa uz tu infrastrukturu (dosta povoljnija lokacija od Autokomande zbog ulaska/izlaska na autoput
3) Pešačka pasarela sa 3 kraka (ŽS Beograd Centar, Klinički centar, Kneza Miloša)
4) TOD (Transit oriented development) u okolini, isključivo poslovni objekti. Komercijalni objekti u prizemlju, mini tržni centar.
5) M1 po originalnom planu, ili tramvajski tunel Gospodarska Mehana-Prokop-Autokomanda (linije ka Voždovcu, Centru, Ustaničkoj, Banovom brdu)
 
Bio sam prosle sedmice prvo poslovno u Becu pa mi je porodica dosla od petka ujutro do sinoc. Prvi put sam bio u Becu poslovno a da nisam u hotelu pored firme i koristio sam njihov prevoz non stop bas iz toga razloga i dosta sam presjedao sa U4 na U1 zbog posla a za vikend smo obilazili pa smo se vozali bas. Utisak je da je metro resen pametno u smislu mnogo vise (bar mi se cini) je nadzemno nego podzemno… tako nesto u Bg je lakse i jeftinije izvodljivo nego ovo sto planiraju nadam se da ce neki novi razmisljati malo vise i realno za cijenu 1 uraditi 2 ili cak
3 linije. Sve sem centra skoro moze tako i sem tamo gdje se sjeku linije

Treba samo biti racionalan, preko pola londonskog metroa je nadzemno. Beograd nije sjajan grad za to duboko kopanje.

Neko stručniji ko je pogledao trenutni plan može da kaže koliko je smislen odabir deonica pod i nad zemljom.
 
Ne vidim razlog da ovo takođe ne može nadzemno, imaš gomilu takvih primera.
U konkretnom primeru, razlog je što se najveći broj stanica, gde se seku linije, nalazi u već izgrađenom delu grada, pa je tako bilo lakše sve to raditi podzemno. Ima samo jedna stanica gde je presedanje iznad zemlje, iako ne izgleda tako na prvi pogled - Spittelau.
A druge strane, takođe postoji jedna jedina stanica gde su dve linije na stanici paralelne i to U4/U6 na Längenfeldgasse. Tu su i polasci/dolasci obe linije sinhronizovani, pa tako po peron dele obe linije u "istom" smeru, odnosno ka jednom kraju i ja drugom kraju grada, i putnici mogu lako i brzo da presedaju jer jedan metro čeka drugi.
Gleisplan_L%C3%A4ngenfeldgasse.PNG
 
Beograd nije sjajan grad za to duboko kopanje.
Тако је.
Осим тога, цена се повећава, не само изградње већ и експлоатације.
И највећи минус, који је са постојећим планом минушчина, то што је време путавања због дубоких станица, неактуелно. То што добијеш путовањем под земљом ван свих саобраћаја потрошиш на степеницама.

Moj plan za Prokop:
1) Veza sa motoputem po sadašnjem planu
2) BAS Jug ispod Prokopa uz tu infrastrukturu (dosta povoljnija lokacija od Autokomande zbog ulaska/izlaska na autoput
3) Pešačka pasarela sa 3 kraka (ŽS Beograd Centar, Klinički centar, Kneza Miloša)
4) TOD (Transit oriented development) u okolini, isključivo poslovni objekti. Komercijalni objekti u prizemlju, mini tržni centar.
5) M1 po originalnom planu, ili tramvajski tunel Gospodarska Mehana-Prokop-Autokomanda (linije ka Voždovcu, Centru, Ustaničkoj, Banovom brdu)

Све ми се свиђа, једино што под 5 ја не би са или већ са и повезао М1 и трамвај.


И још једном, касета, ако је проблем брдо, па не може метро да прође, може да прође поред, или паралелно.
 
Конкретно Прокоп. Који је твој план. Препостављам да га имаш и да је другачији од овога што је главна струја на форуму. Па ме занима шта предлажеш
Pa kažem, sa toliko nagomilanih promašaja, i nema mnogo stvari koje mogu sad da se učine. Ali evo par koje bih svakako pokušao.

Na samom Maleškom brdu bih uradio eksproprijaciju svega onoga što slepci nisu prethodnih 50 godina. Da, koštalo bi. Ali koštali su i EXPO i imbecilni prenos fudbala pa pola Srbadije nije ništa reklo na to nego su brže bolje popalili TV da gledaju milionere kako vrte loptu. Ako smo imali da bacimo pare na to, imaćemo i za eksproprijaciju sokaka koji čekaju već 50 godina.

Sledeće bi bila izgradnja velike pešačke pasarele koja bi počinjala negde od zgrade KCS, prelazila autoput i tu dolinu, i završavala se na Prokopu. A imala bi stubove i liftove za pristup sa stajališta na strani KCS i na strani Prokopa (blizu Steka).

Na taj način bi se ostvarilo:
1) brza i direktna veza između Prokopa i Kliničkog centra - 90% pod krovom, bez stepenica i ikakvih presedanja i pentranja
2) veza između javnog prevoza duž autoputa i Prokopa
3) veza između javnog prevoza duž autoputa i KCS
4) bolja veza Maleškog brda sa autoputem pa i KCS

Paralelno sa time, dok traje eksprorpijacija, rušenje i reorganizacija Maleškog brda uz Prokop, razmotrio bih da li može da se provuče još neka linija JGPa. Recimo nešto što bi išlo od Bulevara mira, pored Prokopa, pa na autoput ili na neki drugi pravac.

I time bi se napokon ostvarila jedna od glavnih želja vezanih za Prokop - da postane povezan sa Kliničkim centrom. A uz to bi se bolje povezao i sa autoputem, i autoput sa njim i sa Kliničkim centrom. I samo Maleško brdo (donji deo) bi se napokon dovelo u red.
 
Тако је.
Осим тога, цена се повећава, не само изградње већ и експлоатације.
И највећи минус, који је са постојећим планом минушчина, то што је време путавања због дубоких станица, неактуелно. То што добијеш путовањем под земљом ван свих саобраћаја потрошиш на степеницама.



Све ми се свиђа, једино што под 5 ја не би са или већ са и повезао М1 и трамвај.


И још једном, касета, ако је проблем брдо, па не може метро да прође, може да прође поред, или паралелно.
Ja sam u fazonu ako smeta brdo da se u kasetu stavi tramvaj, koji bi idmah ulazio u krivinu i to isto brdo izbegavao. Naravno metro negde u blizini je poželjan, ali je geografija problematična. Mislim da bi se sa tramvajem do Voždovca, Centra, Vuka, Banovog brda postigla mnogo šira pokrivenost nego sa metroom, koji bi uvek pokrio 2 od navedenih (centar i Banovo Brdo).
 
Ja sam 2020. dao predlog za tramvajski koridor kroz kasete Prokopa, koji bi na jug išli ka Gospodarskoj mehani, a na severu bi išli pored KCS u Resavsku.


Ali ne verujem da bi se to ikada gradilo. Ni to, ni metro kroz Prokop.
 
Ja sam 2020. dao predlog za tramvajski koridor kroz kasete Prokopa, koji bi na jug išli ka Gospodarskoj mehani, a na severu bi išli pored KCS u Resavsku.


Ali ne verujem da bi se to ikada gradilo. Ni to, ni metro kroz Prokop.
Ja sam razmišljao iznad motoputa do Autokomande.
 
Pa kažem, sa toliko nagomilanih promašaja, i nema mnogo stvari koje mogu sad da se učine. Ali evo par koje bih svakako pokušao.

Na samom Maleškom brdu bih uradio eksproprijaciju svega onoga što slepci nisu prethodnih 50 godina. Da, koštalo bi. Ali koštali su i EXPO i imbecilni prenos fudbala pa pola Srbadije nije ništa reklo na to nego su brže bolje popalili TV da gledaju milionere kako vrte loptu. Ako smo imali da bacimo pare na to, imaćemo i za eksproprijaciju sokaka koji čekaju već 50 godina.
Апсолутно подржавам став и идеју.
Sledeće bi bila izgradnja velike pešačke pasarele koja bi počinjala negde od zgrade KCS, prelazila autoput i tu dolinu, i završavala se na Prokopu. A imala bi stubove i liftove za pristup sa stajališta na strani KCS i na strani Prokopa (blizu Steka).

Na taj način bi se ostvarilo:
1) brza i direktna veza između Prokopa i Kliničkog centra - 90% pod krovom, bez stepenica i ikakvih presedanja i pentranja
2) veza između javnog prevoza duž autoputa i Prokopa
3) veza između javnog prevoza duž autoputa i KCS
Ако сам добро схватио, једино што би изградио то је пасарела од Прокопа до КЦС.
Иако сама идеја изградње пасареле није лоша и свакако би требало да буде реализована, то да буде једина веза, ја, из искуства неког ко је из унутрашњости имао потребу за везу са КЦС, могу да кажем да је недовољна. Пасарела је за здраве људе, и све који могу да се користе својим ногама. Када имаш старог и немоћног човека који не може да хода, чак и минимални потез од Пастерове до нужног павиљона је раван кошмару. А камо ли да треба да дођеш од Прокопа пасарелом. И то је још једна прича кад је комфорна температура, али лети кад је пекло и зими кад је ветар са леденом кишом то може да буде врло непријано.

Ако би та пасарела била масивна и дозовољавала да поњој иду и доставна возила типа "врабац" то би још и некако могло да функционише, тим пре што сам тог "врапца" прижељикивао чак и за тих 200-300 метара од Пастерове до жељеног павиљона.
4) bolja veza Maleškog brda sa autoputem pa i KCS

Paralelno sa time, dok traje eksprorpijacija, rušenje i reorganizacija Maleškog brda uz Prokop, razmotrio bih da li može da se provuče još neka linija JGPa. Recimo nešto što bi išlo od Bulevara mira, pored Prokopa, pa na autoput ili na neki drugi pravac.

I time bi se napokon ostvarila jedna od glavnih želja vezanih za Prokop - da postane povezan sa Kliničkim centrom. A uz to bi se bolje povezao i sa autoputem, i autoput sa njim i sa Kliničkim centrom. I samo Maleško brdo (donji deo) bi se napokon dovelo u red.
Дефинитивно, још линија ЈГП је неопходнно за Прокоп. Међутим, за квлатитено повезивање потребне су петље и естакаде, или макар она "јаја" као код Арене, како би градски превоз што мање сметао жили куцавици, бивешем атуопуту кроз Београд.

Осим тога, сматрам да је Трамвајска пруга неопходна - осим у случају, ако би Србија, коначно донела закон који би могао да омогући употребу трамвоза. Тада би и читава прича са повезивањем Прокопа добила сасвим други ток.
 
Ne znam i odmah se izvinjavam na smešnom možda pitanju...

Da li se tuneli za metro kopaju ispod nivoa tunela postojeće podzemne železnice u našem gradu ili u nivou ili kako?

Da li će metro da se ukršta sa bilo čim drugim što se železnice tiče ili će biti zaseban sistem, nedodirljiv ni sa čim? Svoj odvojen sistem pruga, depo i to je to....
 
Svaka cast, imaceno 2 linije koje ce od 50 stanica 3 biti u gradu, a ostatak zaobilazi cetar grada.. preljepo. Ocekujem guzve na stanicama grcica milenka napravuli metro kroz gradske rupw i uvale dge su ciganmale. Genijalno
Ja sam zbog gluposti te lokacije upravo i predložio alternativnu lokaciju bliže Crvenom Krstu u postu:


Sva sreća pa se ionako ništa neće ni graditi po tim planovima, već se samo igraju deca.
 
Svaka cast, imaceno 2 linije koje ce od 50 stanica 3 biti u gradu, a ostatak zaobilazi cetar grada.. preljepo. Ocekujem guzve na stanicama grcica milenka napravuli metro kroz gradske rupw i uvale dge su ciganmale. Genijalno
Nisam se dosta dugo vozio tuda, ali 46-ca i 55-ca na Južnom "Bulevaru" su mi u sećanju ostale kao epitet gužve i spore vožnje. Najgori od najgorih prevoza na užoj teritoriji Beograda, natrpani solaći se po desetak minuta vuku u koloni automobila dok zaopšijaju petlju Autokomanda, onda dalje mile sokacima iz 19. veka i kači ih bukvalno svaki semafor na koji naiđu, ljudi ispadaju kroz vrata i guraju se na jednoj nozi da bi ušli ili izašli. Kada 46-ca dolazi iz pravca Mirijeva treba joj čitava večnost dok se uključi na BKA kroz strmo i tesno sokače Mite Ružića, a nekad je nema i po 20-30 minuta. Ne znam koji njen putnik ne bi želeo da takav raspad od linije zameni metroom? Vračar inače najgušće naseljena opština u celoj Srbiji, blizu 19000 stanovnika po kilometru kvadratnom i to prema podacima od pretprošlog popisa, sada je verovatno i više. Jel bi možda i tu metro išao "kroz njive i poljane gde niko ne živi" ?
 
Poslednja izmena:
Vrh