Šta je novo?

Metro

images
 
Hahahahaha, Alo već zna i tačan datum kada počinju radovi na izgradnji stanica. Tako bar glasi naslov, samo što su u tekstu ispod njega napisali sve osim informacije koji je to zapravo datum 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 Nadrealno tragikomični režimski časopis, smejem se od muke a plakao bih :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
с обзиром да Малага има 590к становника, ово је добар систем за Нови Сад. нама ипак треба метро већег капацитета, а овај турбо трамвај да га допуни

Prezime pa ime. ;)

и да лаже. само његово име је синоним за велико лагање
 
Svako iole pametan zna da je gradnja metroa najkompleksniji infrastrukturni poduhvat i da je sramota pričati o rokovima a radova nigde. Kako ono beše za gradske izbore 2018, krećemo u gradnju 2020. pa završavamo do 2022.
Uzmimo samo za poređenje gradnje metroa u Solunu skoro 20 godina, ili sada aktuelno produženje jedne bečke linije metroa od pet stanica traje minimum sedam godina.

Kada budu dobili uskoro šut kartu iz Beograda, pod hitno treba revidirati planove linija i prioritete gradnje. Ne bi bilo loše da se već sada formira neko nezavisno stručno telo i da se vrati prva linija na Prokop, druga da se ne ukršta na Savskom trgu već Terazijama, treća da ide na Vukov spomenik itd. Zaslužuju Beograđani puno bolje linije i efikasniji sistem. Kad smo već čekali ovoliko uzalud, možemo još sačekati da struka ponovo ima svoj glas i uticaj da iznese najbolje rešenje.
 
Sam grad jeste manji, ali Provincija Malaga je teritorijalno nešto veća od teritorije Grada Beograda, a ima otprilike isto ljudi.
Isto imaju i prigradsku železnicu, koja pokriva i aerodrom, koji ima oko 25 miliona putnika godišnje...
 
Sam grad jeste manji, ali Provincija Malaga je teritorijalno nešto veća od teritorije Grada Beograda, a ima otprilike isto ljudi.
Isto imaju i prigradsku železnicu, koja pokriva i aerodrom, koji ima oko 25 miliona putnika godišnje...
I Beograd je kao grad manji od npr. Barselone, ali beogradska urbana zona ima najmanje podjednako stanovnika, pa oni ne mogu ni pojmiti javni prevoz kakav ima Barselona.
Ako sam dobro protumačio mapu na sajtu UrbanRail.net , ovaj LRT ima samo 2 linije od ukupno 19 stanica https://www.urbanrail.net/eu/es/malaga/malaga.htm Na njima saobraća bukvalno isti model tramvaja CAF kakvim se 15 godina vozimo u Beogradu. Poređenje sa Malagom i njenim saobraćajnim potrebama apsolutno ne stoji, trebamo gledati kako je u Madridu, Lisabonu, Barseloni, Rimu, Atini, Budimpešti, Bukureštu, Sofiji, Beču, Varšavi, Pragu i ka tome težiti.
 
Barselona i Beograd nikako nisu za poređenje. BCN ima površinu od 100km2 i gustinu naseljenosti od 17.000 stanovnika/km2, dok BG ima površinu od 390 km2 i gustinu naseljenosti od 3000 stanovnika/km2. Zapravo, po ovim kriterijiumima se Beograd može donekle porediti jedino sa Budimpeštom, Sofijom, Pragom i Varšavom.

To je ta naša prepotencija, mnogo smo važni. Treba pogledati stvarnost i ono što već imaš. Ako gledaš tako, videćeš da imaš potpuno neiskorišćen tramvajski podsistem i gradsku železnicu. I ti na to rasulo gradiš metro bez vozača.

4.5km tunela (Karađorđev park-Nemanjina, Požeška, Tašmajdan-Trg republike), zamena signalizacije i skretnica na postojećim tramvajskim koridorima, uz nabavku vozila i reorganizaciju mreže linija, na duže staze rešava sve probleme ovog grada.

Ali to nije popularno kod naroda jer koji to glavni grad nema metro plus ne može da se ukrade puno.

Jedino pravo pitanje je, da li se isplati kopati tako malo tunela. Isplatilo bi se sigurno da može svuda cut&cover.
 
Углавном се слажем, осим са "на дуже стазе решава све проблеме овог града". :)
 
Barselona i Beograd nikako nisu za poređenje. BCN ima površinu od 100km2 i gustinu naseljenosti od 17.000 stanovnika/km2, dok BG ima površinu od 390 km2 i gustinu naseljenosti od 3000 stanovnika/km2. Zapravo, po ovim kriterijiumima se Beograd može donekle porediti jedino sa Budimpeštom, Sofijom, Pragom i Varšavom.
Možda se Beograd ne može porediti sa Barselonom, ali sa Malagom vala ne može ni toliko, ona ima stanovnika koliko NBG sa Zemunom. Budimpešta, Sofija, Varšava i Prag imaju manju gustinu naseljenosti po km2 od Beograda, iako se slažem da su ti gradovi sasvim uporedivi sa Beogradom po veličini i potražnji za javnim prevozom, i poražavajuće je kolika smo danas zaostala i zagušena favela u odnosu na njih.

To je ta naša prepotencija, mnogo smo važni. Treba pogledati stvarnost i ono što već imaš. Ako gledaš tako, videćeš da imaš potpuno neiskorišćen tramvajski podsistem i gradsku železnicu. I ti na to rasulo gradiš metro bez vozača.
Ne vidim baš nikakvu prepotenciju u stavu da je Beogradu potreban metro, ako ga svi okolni milionski gradovi na Balkanu imaju već odavno, a bogami i sve više gradova po Africi i siromašnim regijama Azije i Južne Amerike. Što se mene tiče ne mora nužno biti bez vozača ili može jedna od ukupno 4 linije da bude automatizovana kao u Sofiji. Naravno da treba razvijati i tramvajski i gradski železnički podsistem kao što ih razvijaju i gradovi sa metroom. A ta naopaka logika da se trebamo držati samo onog što imamo i da nam ne treba ništa novo je ukanalila ovaj grad za ko zna koliko decenija. Dakle, pošto smo pre 150 godina imali volovska kola i taljige, nismo trebali graditi ni tramvaj?

4.5km tunela (Karađorđev park-Nemanjina, Požeška, Tašmajdan-Trg republike), zamena signalizacije i skretnica na postojećim tramvajskim koridorima, uz nabavku vozila i reorganizaciju mreže linija, na duže staze rešava sve probleme ovog grada.

Ali to nije popularno kod naroda jer koji to glavni grad nema metro plus ne može da se ukrade puno.
Ima velikih glavnih gradova bez metroa, ali nigde na našem podneblju. Kartum, Najrobi, Kinšasa, Damask, Kabul, Mogadišo, Antananarivo, Kolombo, Sana, Jangun........

Tramvaj u tunelu od Karađorđevog Parka do Nemanjine? Ekstra. A kada je ta ista Nemanjina neprohodna svaki drugi dan zbog protesta, sudara ili blokada, imaćemo leteće tramvaje koji će moći da prelete blokirane šine? Isto važi i za BKA. Pa i Autokomanda je neretko u kolapsu ili blokirana. Flaster je jevtiniji lek od hemoterapije ili operacije, ali onkološki pacijent nema neku budućnost ako tumor leči flasterom, kao i milionski prenaseljeni i drumsko zakržljali grad koji misli da svoje akutne saobraćajne bolesti može izlečiti zavisnim, malim i sporim tramvajem umesto nezavisnim, visokokapacitetnim i brzim metroom.
 
Bratislava (SK), Bern (CH), Dablin (IRL), baltičke države... sve glavni gradovi bez metroa.

Svakako nisam mislio da se tunel završi na sred slavije nego ispod Kneza Miloša, pred Savski Trg. Kao što sam mislio na Požešku od Hipodroma do okretnice, sve izmerio sa Google mapama, samo 4.5km

Produžavanje lakog metroa od Omladinskog stadiona do ŽS Karaburma se takođe podrazumeva. Savršena osnova za produžavanje do Mirijeva kao što je sa B.Brda moguće produžiti do Orlovače i tamo praviti depo umesto u Makišu.
 
Bratislava (SK), Bern (CH), Dablin (IRL), baltičke države... sve glavni gradovi bez metroa.
Veliki glavni gradovi, naglasio sam. Ni Sarajevo i Zagreb nemaju metro mada već i oni imaju bolji javni prevoz od Beograda čak i kada bi bili podjednake veličine.

Svakako nisam mislio da se tunel završi na sred slavije nego ispod Kneza Miloša, pred Savski Trg. Kao što sam mislio na Požešku od Hipodroma do okretnice, sve izmerio sa Google mapama, samo 4.5km

Produžavanje lakog metroa od Omladinskog stadiona do ŽS Karaburma se takođe podrazumeva. Savršena osnova za produžavanje do Mirijeva kao što je sa B.Brda moguće produžiti do Orlovače i tamo praviti depo umesto u Makišu.
Premala prosečna brzina putovanja i relativno mali kapacitet po vozilu bi ostali nerešiv problem čak i kada bi se sve te podzemne tramvajske deonice realizovale. Na forumu se ljudi iščuđavaju kada samo spomenem da sam se vozio tramvajem od Novog Beograda do Autokomande ili od Omladinskog Stadiona do Sajma, previše je spor i neredovan da bi ga koristili ljudi koji negde mogu zakasniti i to svi primećuju. Sa tramvajskim tunelima bi njegov interval verovatno bio dosta pouzdaniji, ali i dalje ne bi imao brzinu i kapacitet klasičnog metroa.
 
Meni je kul što na Beobildu i dalje opstaje ideja da će metro jednog dana proći ispod Prokopa i klizišta uz njega. I onda izbiti iz njega, preći autoput, pa uroniti u bolnicama narokano brdo prekoputa.

A i onaj koncept da se ljudi silom dovode do Prokopa tako što će autobusi sa autoputa da se teraju da skreću sa rute i voze do njegovog podnožja. Koje pritom saobraćajno nije mrdnulo od 1950ih. (mislim na ulice iznad autoputa)
 
Poslednja izmena:
Vrh