Barselona i Beograd nikako nisu za poređenje. BCN ima površinu od 100km2 i gustinu naseljenosti od 17.000 stanovnika/km2, dok BG ima površinu od 390 km2 i gustinu naseljenosti od 3000 stanovnika/km2. Zapravo, po ovim kriterijiumima se Beograd može donekle porediti jedino sa Budimpeštom, Sofijom, Pragom i Varšavom.
Možda se Beograd ne može porediti sa Barselonom, ali sa Malagom vala ne može ni toliko, ona ima stanovnika koliko NBG sa Zemunom. Budimpešta, Sofija, Varšava i Prag imaju manju gustinu naseljenosti po km2 od Beograda, iako se slažem da su ti gradovi sasvim uporedivi sa Beogradom po veličini i potražnji za javnim prevozom, i poražavajuće je kolika smo danas zaostala i zagušena favela u odnosu na njih.
To je ta naša prepotencija, mnogo smo važni. Treba pogledati stvarnost i ono što već imaš. Ako gledaš tako, videćeš da imaš potpuno neiskorišćen tramvajski podsistem i gradsku železnicu. I ti na to rasulo gradiš metro bez vozača.
Ne vidim baš nikakvu prepotenciju u stavu da je Beogradu potreban metro, ako ga svi okolni milionski gradovi na Balkanu imaju već odavno, a bogami i sve više gradova po Africi i siromašnim regijama Azije i Južne Amerike. Što se mene tiče ne mora nužno biti bez vozača ili može jedna od ukupno 4 linije da bude automatizovana kao u Sofiji. Naravno da treba razvijati i tramvajski i gradski železnički podsistem kao što ih razvijaju i gradovi sa metroom. A ta naopaka logika da se trebamo držati samo onog što imamo i da nam ne treba ništa novo je ukanalila ovaj grad za ko zna koliko decenija. Dakle, pošto smo pre 150 godina imali volovska kola i taljige, nismo trebali graditi ni tramvaj?
4.5km tunela (Karađorđev park-Nemanjina, Požeška, Tašmajdan-Trg republike), zamena signalizacije i skretnica na postojećim tramvajskim koridorima, uz nabavku vozila i reorganizaciju mreže linija, na duže staze rešava sve probleme ovog grada.
Ali to nije popularno kod naroda jer koji to glavni grad nema metro plus ne može da se ukrade puno.
Ima velikih glavnih gradova bez metroa, ali nigde na našem podneblju. Kartum, Najrobi, Kinšasa, Damask, Kabul, Mogadišo, Antananarivo, Kolombo, Sana, Jangun........
Tramvaj u tunelu od Karađorđevog Parka do Nemanjine? Ekstra. A kada je ta ista Nemanjina neprohodna svaki drugi dan zbog protesta, sudara ili blokada, imaćemo leteće tramvaje koji će moći da prelete blokirane šine? Isto važi i za BKA. Pa i Autokomanda je neretko u kolapsu ili blokirana. Flaster je jevtiniji lek od hemoterapije ili operacije, ali onkološki pacijent nema neku budućnost ako tumor leči flasterom, kao i milionski prenaseljeni i drumsko zakržljali grad koji misli da svoje akutne saobraćajne bolesti može izlečiti zavisnim, malim i sporim tramvajem umesto nezavisnim, visokokapacitetnim i brzim metroom.