Šta je novo?

Metro

...I polovina prve linije bi nam donekle olakšala život...

Sistemi Beovoz/BG Voz nemaju veze sa metroom, Vukov Spomenik i Karađorđev Park su obične...
Nisi me razumeo druže, kad sam rekao "do pola", aludirao sam na sarkastičan termin "Metropola" koji je nastao u sada već davnoj prošlosti verovatno pre nego što si se rodio kada su odlučili da prenamene V.Spomenik iz prvobitno planirane prave metro stanice u tzv. beovoz stanicu...ni u ludilu nisam pomišljao da će oni bilo koju liniju pa ma kako nakaradno bila projektovana zaista da naprave do pola.
Samo ćemo da vidimo u šta će biti prenamenjen taj galimatijas na Makišu i to neko manje parče tunela koje će eventualno krtica da iskopa.

Inače si sve upravu za užasnu gradsku putnu infrastrukturu, to je čak i u Teheranu na svemirski zavidnom nivou u odnosu na nas, ali stavi se u kožu nekog tamo Persijanca koji vozi svoju Tojoticu kroz pustinju i ima taj osećaj slobode jer svoj na svome, tako i ti možeš dok voziš kroz lokalne BG udžerice da se out-uješ i zaboraviš da si na divljem zapadu.
 
Neće se izgraditi dok si živ, a posebno i ne treba po ovom nakaradnom pro-BNV metro planu.

Sve će tu završiti u kanti kad padne mafija i crtamo iznova.
Od zadnjih 140 godina barem 80 godina nije mafija bila na vlasti, i svih 140 godina samo crtamo, i crtamo, i crtamo, i bacamo papire u kantu da bi crtali iznova. Š'a ima veze, možemo i narednih 140 godina da crtamo, automobili u 22. veku možda izađu iz mode pa više ne bude ni gužve. Samo tu daleku budućnost naši potomci trebaju doživeti u ovakvom gradu.

Mala digresija: za prvu tramvajsku liniju u Beogradu koja je proradila davne 1892. se sa pravom moglo reći da je nakaradna i pro-buržujska, jer je svojom trasom od Slavije do Kalemegdana prolazila pored kraljevskog dvora i trgovačke četvrti u Knez Mihajlovoj , a nije pokrivala ni glavnu železničku stanicu, ni železničku stanicu Topčider, ni gradsku bolnicu koja se tada nalazila kod botaničke bašte, ni savsko pristanište koje je tada imalo značajan putnički saobraćaj, glavne tačke atrakcije u Beogradu tog vremena. Da ovaj razgovor vodimo krajem 1880-tih, da li bi bio protiv izgradnje te linije?
Ja sam se oprostio od metroa, koliko sada to košta nema smisla ni graditi i da se tehnički može. Bolje sav taj novac sliti u BG:voz koji ima neverovatan potencijal i u modernizaciju tram mreže u LRT.
LRT može kroz Ruzveltovu, Džordža Vašingtona, 27. Marta, Cara Dušana, Resavsku, Beogradsku, Požešku, Bulevar Oslobođenja? Ima dovoljno prostora? Super.
Putnici koji danas kolima ili prevozom prelaze Autokomandu, Mostarsku Petlju, Brankov Most i Gazelu bi sutra masovno prešli u BG Voz samo kada bi išao češće? Ekstra. Samo još da nađu način da se teleportuju do njegovih stanica.

BG Voz ima veliki potencijal za one putnike koji se kreću duž BŽČ-a i najbliže mu gravitiraju. Za one koji se voze najopterećenijim autobuskim i tramvajskim linijama je skoro beskoristan. Šta bi 80.000 dnevnih putnika 23-ke, 50.000 putnika 37-ce, 20.000 putnika 58-ce, 100.000 putnika 95-ce značilo da BG Voz ide i na 10 minuta ceo dan, ako im je najbliža stanica kilometrima daleko, a pruga zaobilazi i centar i najgušća naselja na severoistoku i jugozapadu kao kiša oko Kragujevca? Isto važi i za sve koji putuju koridorom Ustanička-Novi Beograd-Zemun.

Ko svaki dan putuje od Krnjače do Tošinog Bunara ili od Batajnice do Vukovog Spomenika bi imao realan benefit od pojačanog BG Voza umesto metroa. Svi ostali bi se podjednako mučili kao i danas, i još gore jer kancer automobilizacije progresivno napreduje iz meseca u mesec, a kapaciteti javnog prevoza i infrastrukture se progresivno smanjuju.
 
Propast je još veća jer su sredstva po prvi put postojala (makar za prvu fazu linije sa sve nakaradnim izbegavanjem Prokopa). Tamo 2021. godine kada je usvojen novi plan je bilo i najviše izgleda za gradnju. Evo par godina kasnije i nisu još mrdnuli od nasipanja zemlje za budući depo, krtice tek u proizvodnji, a budžetska sredstva u međuvremenu povučena zbog pljačkaškog Ekspa.
Iz fiskalne strategije i budžeta za ovu godinu je jasno da je banda sve pare za metro rasp***kala na usrani Ekspo i naravno da će sa svojom medijskom mašinerijom laži zataškati da su ikada uopšte obećavali njegovu izgradnju, ali mene zanima šta će raditi sa tom krticom kada ovde dođe u maju ili junu iduće godine? Naručena je izvesno, valjda jeste, i predstavnici Pauer Čajne su to potvrdili na onoj konferenciji sa Mladenovićem pre 2 meseca. Da li planiraju da je poklone Muzeju Grada Beograda? A šta je sa eksproprijacijom za stanične objekte koja je u toku? Neki forumaši su ovde još pre pola godine i jače pisali da ih je BMV kontaktirao povodom otkupa njihovih nekretnina koje se nalaze na trasi M1.
 
...šta će raditi sa tom krticom kada ovde dođe u maju ili junu iduće godine? Naručena je izvesno, valjda jeste, ... Da li planiraju da je poklone Muzeju Grada Beograda?
Ja da se pitam iskoristio bih je za kopanje tunela ispod Savskog rečnog korita i sa nekoliko modifikacija staničnih lokacija linije 2 prvo gradio liniju koja povezuje NBG i OldBG (jer su de facto mostovi najveće usko grlo), a to ko će se pitati i šta će se graditi zavisi od toga ko će biti na vlasti juna sledeće godine.
 
Zaključeno je više komercijalnih ugovora sa kineskom kompanijom Pauer Čajna i francuskim RATP-om, vezano za izgradnju depoa, prve faze M1 i rano upravljanje sistemom. Svaka vlast koja bi sada odustala od projekta bi bila tužena pred Međunarodnim Arbitražnim Sudom i platili bismo astronomske penale. Zato mi i nije jasno kako ovi imbecili misle da eutanaziraju metro u korist Ekspa i Narkoonalnog Stadiona bez međunarodnog skandala i finansijskog udara na celu državu. Unutrašnje javno mnjenje će lako pacifikovati svojom gebelsovskom propagandom, ali stranci će tražiti nazad uložene pare.
 
Ne radi se o odustajanju već o mogućoj sporazumnoj izmeni projekta gde involvirane strane kompanije ostaju u igri kao contract-ori, ali se radi po izmenjenim trasama u skladu sa preporukama Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta na bazi njihove stručne studije koja je dosad izignorisana jer se iz političko-korupcionaških razloga na silu forsirala trasa kroz BW i vodoizvorište na Makišu.
 
Expo je zeznuo metro i tu se izgubilo 2 godine.
Ali dobro docice i to na red.
Kad se ima 1.5 milijarde za Expo, 2 milijarde za brzu prugu do Subotice, 3 milijarde za rafale i 3.5 za BnV naćice se i za metro samo sto ćemo pričekati jer ta dinamika je spora.
 
Zaključeno je više komercijalnih ugovora sa kineskom kompanijom Pauer Čajna i francuskim RATP-om, vezano za izgradnju depoa, prve faze M1 i rano upravljanje sistemom. Svaka vlast koja bi sada odustala od projekta bi bila tužena pred Međunarodnim Arbitražnim Sudom i platili bismo astronomske penale. Zato mi i nije jasno kako ovi imbecili misle da eutanaziraju metro u korist Ekspa i Narkoonalnog Stadiona bez međunarodnog skandala i finansijskog udara na celu državu. Unutrašnje javno mnjenje će lako pacifikovati svojom gebelsovskom propagandom, ali stranci će tražiti nazad uložene pare.
Postoji mogućnost da imaju izlaznu klauzu.
 
Нимало ми није жао наракардних линија метроа.

А пара, нема. То је кредит, то све треба неко да врати.
 
Нимало ми није жао наракардних линија метроа.

А пара, нема. То је кредит, то све треба неко да врати.
Meni je žao nas i naše dece i unučadi koja će ostati da žive u ovakvom gradu. Možda je i prva tramvajska linija bila nakaradna, pa zato više ne postoji.
 
Да то неко дође, па за свој новац направи накараду, па ако успе-успе, реч не бих рекао. Не бих упше коментарисао тему.
Овако, ОГРОМАН новац, неправилне линије, прескупа техничка решења. Зашто?
 
Meni je žao nas i naše dece i unučadi koja će ostati da žive u ovakvom gradu. Možda je i prva tramvajska linija bila nakaradna, pa zato više ne postoji.

Pa ti uvek imaš gde da odeš. Nazad u Užice. Autom svuda za pet minuta. Do Zlatibora začas. Šta te tangira beogradski haos.
 
Meni je žao nas i naše dece i unučadi koja će ostati da žive u ovakvom gradu.
Isto.

Izgubio sam i elan za nove ideje i predloge, jer sam shvatio da ovi kanceri znaju samo da tepih-bombarduju grad zgradurinama, stanovima i ljudima. Tako da može neko da dođe i da smisli novi, ne znam, General Gordon Square... oni će sve to izignorisati, izbombardovati zgradurinama a za saobraćaj i ambijent će odabrati najjadniju i najjeftiniju moguću opciju, najčešće ovako nešto.

Mislim Beograd je u mnogo kategorija bio slepački i bedan grad i pre ovih, ali tek sa ovima više nema šanse ni mesta za bilo kakva unapređenja i nadanja. Biće velika ogavna košnica još 2 decenije i to je to, nema spasa dok ne krene populacija da opada.
 
Nije možda ni najveći problem to što ćemo vući kredit, već činjenica da se zadužujemo po nepovoljnijim kamatnim stopama od zemalja EU, jer nemamo dobar kreditni rejting.

Takođe, veliki je problem to što faktički nemamo dovoljno domaćih stručnjaka i građevinskih firmi koje bi mogle da izgrade metro po nižoj ceni nego, recimo, Francuzi ili Kinezi. Neka me neko ispravi ako grešim, ali koliko znam, u Budimpešti, Varšavi i Sofiji metro uglavnom grade domaće firme, što verovatno značajno smanjuje cenu izgradnje po kilometru.

Na kraju, metro nije profitabilan projekat, to je civilizacijsko dobro. Od njega država ne može ostvarivati profit kao, na primer, od autoputeva ili železnice, a uz to nosi i ogroman mesečni trošak za održavanje i operativu. Ako pratite malo SNS ekonomski model, videćete da rade projekte koji će odmah donositi prihode velike i profite.

Nažalost, biće to da je najbolje unaprediti gradsku železnicu, napraviti neki S-Bahn i to je to
 
Poslednja izmena:
Svi argumenti iznad vise manje stoje, opet najgori metro je onaj koji ne postoji.

Mora da se krene od neke prve linije kakva god bila pa ce jednog dana biti druga treca cetvrta i dobice se nekakva razgranata mreza koja ce se koristiti.
Podseticu da su gradovi poput Pariza Londona i Budimpeste imali jako ogranicavajuce prve linije krivudave i veoma malog kapaciteta za neke danasnje standarde pa eto posle vise od 100 godina i dalje prevoze ljude. Jednostavno se jedan sistem nadogradjuje vremenom, mozda krene ne najboljim pravcem ali razvija se i upotpunjuje.
 
Ako pratite malo SNS ekonomski model, videćete da rade projekte koji će odmah donositi prihode velike i profite.

Nažalost, biće to da je najbolje unaprediti gradsku železnicu, napraviti neki S-Bahn i to je to
SNS model je Dinkićev ekonomski model, prospi sve pare da našminkaš bedu i pokradeš milijarde( BGH20, ekspo cirkus, megalomanski narkostadion), a svi koji nemaju kruzer da njime pristanu kod Surčina i onda uživaju u delfinarijumima i letećim taksijima, oni neka i dalje skapavaju u raspadajućim 200% popunjenim busevima bez klime. Onaj ko ima mnogo njemu mnogo i treba, onaj ko nema skoro ništa ne treba mu ni toliko, to je geslo Superhika iz Čipuljića.

S-Bahn(BG Voz) imamo već odavno, i on prevozi smešnih 2% putnika od svih beogradskih podsistema javnog prevoza. S-Bahn i tramvaj trebaju Novom Sadu, Nišu, Subotici i Kragujevcu. Beograd treba da ima javni prevoz kakav imaju svi gradovi njegove veličine na Balkanu, oko nas Atina, Sofija, Bukurešt, Budimpešta ni pre pola veka nisu uopšte raspravljali da li im metro treba ili ne, jesmo li mi najveći slepci u svom okruženju? Jesmo li civilizacijski ispod jedne Bugarske ili afričkih zabiti Nigerije i Obale Slonovače, od kojih prva ima metro već skoro deceniju a druga ga otvara do kraja godine? Ne želim u to da poverujem, i sramota me je da čak i Sarajevo zadnjih nekoliko godina ima bolji transportni sistem od Beograda sa modernim trolejbusima i ozbiljnim proširenjem tramvajske mreže kakvo mi pod ovim retardiranim klošarčinama možemo da sanjamo. Koliko njihova gradska vlast vodi računa o javnom prevozu ne bi me iznenadilo da čak i pre nas dobije neki nadzemni metro od Dobrinje do Ilijaša kroz dolinu Bosne ili u koritu Miljacke od Otoke do Većnice. A nije da ga nije već planiralo još pred Zimske Olimpijske Igre 1984.
 
Poslednja izmena:
SNS model je Dinkićev ekonomski model, prospi sve pare da našminkaš bedu i pokradeš milijarde( BGH20, ekspo cirkus, megalomanski narkostadion), a svi koji nemaju kruzer da njime pristanu kod Surčina i onda uživaju u delfinarijumima i letećim taksijima, oni neka i dalje skapavaju u raspadajućim 200% popunjenim busevima bez klime. Onaj ko ima mnogo njemu mnogo i treba, onaj ko nema skoro ništa ne treba mu ni toliko, to je geslo Superhika iz Čipuljića.

S-Bahn(BG Voz) imamo već odavno, i on prevozi smešnih 2% putnika od svih beogradskih podsistema javnog prevoza. S-Bahn i tramvaj trebaju Novom Sadu, Nišu, Subotici i Kragujevcu. Beograd treba da ima javni prevoz kakav imaju svi gradovi njegove veličine na Balkanu, oko nas Atina, Sofija, Bukurešt, Budimpešta ni pre pola veka nisu uopšte raspravljali da li im metro treba ili ne, jesmo li mi najveći slepci u svom okruženju? Jesmo li civilizacijski ispod jedne Bugarske ili afričkih zabiti Nigerije i Obale Slonovače, od kojih prva ima metro deseak godina a druga ga otvara ove godine? Ne želim u to da poverujem, i sramota me je da čak i Sarajevo zadnjih nekoliko godina ima bolji transportni sistem od Beograda sa modernim trolejbusima i ozbiljnim proširenjem tramvajske mreže kakvo mi pod ovim retardiranim klošarčinama možemo da sanjamo. Koliko njihova gradska vlast vodi računa o javnom prevozu ne bi me čudilo da čak i metro dobiju pre nas.
Sve te razumem, nismo mi civilizacijski nit ispod nit iznad navedenih zemalja, nego jednostavno nema se para, niti će ih biti posle SNS-a ako ne napravimo neki bum. Imamo dovoljno za šminkanje i to je to, kao Batumi u Gruziji. SNS je odlučio da od Beograda učini tržište za dijasporu (zato je i toliki velik udeo keš kupaca u total prometima) kao što su isto to uradili Albanci u Tirani.

Mi moramo da promenimo mindset, i da novi kada dodju (ako uopste i dodju) promene radikalno pravac politike Beograda. Ne može bato Beograd na Vodi, a da nemaš ne rešen metro, već nemaš fabriku za preradu otpadnih voda u 2025. godini…

Mislim možeš, al onda od Beograda praviš pogodno mesto za new money gastose, a ne za gradjane Beograda.
 
Poslednja izmena:
Ako će Tirana da nam bude uzor urbanističkog razvoja, onda najbolje da kao ona počupamo sve pruge koje u Beogradu postoje i na njihovim trasama gradimo nove bulevare, a oko njih stambene zgrade u hiljadu boja. Da ukinemo i podzemne delove beogradskog čvora, a njihovi tuneli i stanice Vukov Spomenik i Karađorđev Park da postanu podzemni tržni centri. Naprdni degeni će na kraju možda to i uraditi.

Imaju se milijarde za epske gluposti poput surčinskog cirkusa i Narkostadiona, ima se 600 miliona za prenos Evrolige, ima se za preplaćene Rafale vrlo upitne upotrebljivosti u realnom ratu, znači da osnovni problem nije toliko nedostatak novca koliko bolesno postavljeni prioriteti u njegovom trošenju. Biće para posle SNS-a itekako, ako se tom ološu bude sudilo i ako im država zapleni svu imovinu koju su stekli pljačkom i izdajom. Zavisi ko posle njih dođe, jer ako dođu neki novi briselski poslušnici neće im se suditi ni za šta, kao što je i nova crnogorska vlast faktički abolirala Mila Đukanovića od svega.
 
... faktički nemamo dovoljno domaćih stručnjaka i građevinskih firmi koje bi mogle da izgrade metro po nižoj ceni nego, recimo, Francuzi ili Kinezi. Neka me neko ispravi ako grešim, ali koliko znam, u Budimpešti, Varšavi i Sofiji metro uglavnom grade domaće firme, što verovatno značajno smanjuje cenu izgradnje po kilometru.
Evo kako to radi legendarna firma Rade Končar, Zagrebčani em su izmuzli EU subvenciju za modernizaciju tram.vozila, em su tu lovu dali svojoj domaćoj firmi da im ista napravi - samim tim ubuduće održavanje je rešeno jer ne zavisiš od delova iz Turske, Španije, Francuske, Kine...


A zašto kad smo već upropastili domaće nekadašnje gigante ne bismo mi angažovali te Budimpeštanske, Varšavske, Sofijske pa i Zagrebačke firme da nam nešto naprave povoljnije od Francuza i Kineza? Mi smo kao ista liga sa Francuzima i Kinezima ili nam autokolonijalni instinkt nije još presušio?
 
Evo kako to radi legendarna firma Rade Končar, Zagrebčani em su izmuzli EU subvenciju za modernizaciju tram.vozila, em su tu lovu dali svojoj domaćoj firmi da im ista napravi - samim tim ubuduće održavanje je rešeno jer ne zavisiš od delova iz Turske, Španije, Francuske, Kine...


A zašto kad smo već upropastili domaće nekadašnje gigante ne bismo mi angažovali te Budimpeštanske, Varšavske, Sofijske pa i Zagrebačke firme da nam nešto naprave povoljnije od Francuza i Kineza? Mi smo kao ista liga sa Francuzima i Kinezima ili nam autokolonijalni instinkt nije još presušio?
Od Hrvatske je trenutno bolje ništa ne kupovati jer će sve iskoristiti za svoje propagandne svrhe, ne treba im dati prostora da likuju.
 
Od Hrvatske je trenutno bolje ništa ne kupovati jer će sve iskoristiti za svoje propagandne svrhe, ne treba im dati prostora da likuju.
Nego samo od prijateljske Turske za 80 i nešto miliona umesto za 30-tak od Končara?
Pozdravite kolege iz kabineta gradonačelnika i molim Vas strogo se držite svih upozorenja iz Informera vezanih za Hrvate i ostale neprijatelje.
 
Od Hrvatske je trenutno bolje ništa ne kupovati jer će sve iskoristiti za svoje propagandne svrhe, ne treba im dati prostora da likuju.
Срећом па је Турска пријатељска земља.

Нама треба проширење трамвајске мреже и повезивање других линија ГСБ-а са постојећим Беовозом. Све остало, у овом моменту са каматним стопама где су тренутно је економско самоубиство за овај град и државу.
 
Vrh