Šta je novo?

Metro

26500 poruka u ovoj temi, da ste za svaku poruku postavili po 1 kamen sada bi već imali četiri linije
 
Ako si ti izračunao da je metro težak 26500 kamenova, onda mislim da treba da budeš direktor JKP Beogradski metro i voz 😂 Šta bre prozivaš na reditu pa dođeš tu sam da dodaš kamen, jesi dobro buraz? 😂 idi na neku blokadu ohladi glavicu malo
 
Danas sam devetkom putovao 40 i kusur minuta od Gandijeve do Autokomande, tramvaj bukvalno više stoji na raskrsnicama i semaforima nego što se kreće. Sa trećom linijom metroa bih mogao da odem i da se vratim nazad za to vreme, čak bih uštedeo i desetak minuta pešice od sredine Bloka 63 do tramvaja pošto je metro stanica Gandijeva predviđena baš kod onog parkića prekoputa Imo Centra, mislim da bi trasa na tom potezu bez problema mogla biti i nadzemna.
 
Brate, niko ne ide tramvajem od Gandijeve do Autokomande.
Prebaciš se na Bg Voz ili na Mostaru na 17 / 18 / 70.
 
Brate, niko ne ide tramvajem od Gandijeve do Autokomande.
Prebaciš se na Bg Voz ili na Mostaru na 17 / 18 / 70.
Ipak postoji direktna linija čak do Banjice 2 i ide često, bar na papiru. Polazište mi je bila raskrsnica Gandijeve i Japanske u Bloku 63, ni 17, ni 18, ni 70 mi nisu bile u blizini. Skoro u metar lokacija gde se priča da će biti stanica Gandijeva na M3.

BG Voz na relaciji ŽS Novi Beograd-Karađorđev Park ide jednom u sat vremena i nikad nisam načisto da li će baš taj polazak biti otkazan ili možda skraćen do Prokopa ili čak Zemuna zbog "smetnji na infrastrukturnim kapacitetima". Pošto 9L ide preko Mosta na Adi nemam gde ni da presedam na 17, 18 ili 70, jedino da sam izašao iz tramvaja kod Mostara i onda obišao čitav lavirint od divljih smetlišta, blatišta, štrokavih krivudavih stepenica i mračnih prolaza dok samo dođem do autobuskog stajališta na vrhu petlje, i ne verujem da bi tu uštedeo mnogo vremena jer 17 i 18 vikendom mogu da se čekaju i po 15-20 minuta, a 70 je u svako doba antibiotik. Od nehumano pretrpanih autobusa više volim i direktni tramvaj koji malo kruži ako u njemu mogu udobno da sednem i raskomotim se kao gospodin čovek, jedino ne volim to što ga po više minuta zadržava (skoro) svaki prokleti semafor i što nikada ne može proći raskrsnicu bez zaustavljanja ako je još jedno vozilo na šinama ispred. I što ja sam zbog debilno projektovanih prelaza u novobeogradskim blokovima od trotoara do tramvajskog stajališta imam 5+ minuta hoda/stajanja na stotinu pešačkih ostrva i ostrvaca sa stotinu semafora koji se svi pale nekordinisano, tj. kad se na onom sledećem upali crveno ispred tebe je zeleno, i obrnuto. Koliko puta mi se desilo da mi tramvaj pobegne ispred nosa jer ne želim da činim prekršaj. Onaj ko je to rešenje osmislio treba da dobije Nobela za glupost.

Svi ovi problemi za putnike metroa ne postoje ako imaju mogućnost direktnog putovanja sa tačke A do tačke B, koju bih je imao da ovaj grad infrastrukturno nije na nivou milionske centralnoafričke selendre.
 
Poslednja izmena:
Batajnički ide redovno, putujem sa njim 2 -3 puta nedeljno, zna samo da okasni nekada, ali ne više od 5 minuta, RV uistinu jako smara. Resnički i Lazarevački ubedljivo najviše kasne / otkazuju se..
Nije tako strašno presedanje na Mostaru, meni treba 2 minuta gore da se popnem, može se presesti isto kod Sajma na 55, tu je u nivou. Eventualno može 95 / 9A, pa kod Sava Centra.
Generalno se slažem da stanje nije dobro, ne valja dosta toga, ali ne možeš očekivati da trenutna 9ka i u najboljim uslovima stigne brzo, jer trasa kruži. Čak ni ona stara nije bila nešto direktna.
Pošto se vozim svaki dan u tramu, tačno se vidi da popunjenost se prepolovi čim 9, 10 & 14 dođu do Slavije od Banjice, jer ljudi hvataju odatle ili Franša neki drugi prevoz.

Svako bira neku svoju opciju, eto i moja majka voli kao ti da sedne pa da se vozi sa tramvajem sporo, bez da menja (valjda kako je sada stara pa joj odgovara), ja lično sada jako fino plivam po Gradu kombinujući linije, neretko stižem i pre ljudi koji idu kolima.
 
Koristio sam juče i BG Voz do Batajnice, bio je tačan i nije bilo nekih problema, ali ciljano sam hvatao polazak sa Pančevca u 07:26 za koji sam unapred znao kada ide. "Slepo" presedanje sa drugih vidova prevoza na sistem koji ide svakih sat vremena je nemoguće osim ako se slučajno ne potrefi da dođe u neko razumno vreme čekanja. U gradovima sa metroom nije uopšte potrebno neko posebno planiranje kada presedati na neku njegovu liniju, jer ga na stanici nikad ne čekaš duže od nekoliko minuta.

Nisam ni razmišljao o presedanju na 55 koja je i radnim danom jako neredovna, niti o guranju u 95 i 9A, solo busu koji menja tramvaj.

Ja sam se na Mostarskoj Petlji uvek gubio dok sam radio u Galeriji, čak i kada je otvorena ona uličica između Savske i Galerije duž Gazele najčešće sam busom ili tramvajem išao još jednu stanicu do Sajma, jer mi sa onim isprepletanim pasarelama, mostićima, stepeništima i pešačkim prelazima peške treba podjednako vremena koliko i da se spustim kroz Vudroa Vilsona od Sajma. Tramvajsko stajalište Mostar je za putnike još zabačenije nego autobusko. Ne znam gde je tačno planiran ulaz u metro, dal kod vatrogasne stanice Beograd na Vodi ili bliže samoj petlji, ne verujem da će biti prekoputa Galerije jer se na toj parceli već grade stanovi. Gde god se nalazila, meni bi život 2023-2024 bio mnogo lakši da nisu lagali da će prva linija biti otvorena 2021.

Generalno se slažem da stanje nije dobro, ne valja dosta toga, ali ne možeš očekivati da trenutna 9ka i u najboljim uslovima stigne brzo, jer trasa kruži. Čak ni ona stara nije bila nešto direktna.
Pošto se vozim svaki dan u tramu, tačno se vidi da popunjenost se prepolovi čim 9, 10 & 14 dođu do Slavije od Banjice, jer ljudi hvataju odatle ili Franša neki drugi prevoz.
Metro sistemi tome i služe da bi se u gradu brzo prelazila velika rastojanja direktnim linijama i sa što više putnika po vozilu koja idu često. Taj sistem kombinuje visoku frekvenciju autobusa, veliki kapacitet tramvaja(zapravo mnogo veći od njega, bliži putničkom vozu) i brzinu i nezavisnost gradske železnice. Retko ko ulazi u metro da bi se vozio jednu ili dve stanice. Nasuprot tome, beogradski tramvaji kao što i sam kažeš većinom služe za lokalna/unutaropštinska kretanja i eventualno kretanja između dve susedne gradske opštine. Svi koji idu negde dalje presedaju na buseve koji ne mogu da izdrže toliko opterećenje. Punom trasom od Bloka 45 do Banjice ili Ustaničke tramvajem se vozi samo onaj ko nigde ne žuri ili ko koristi tramvaj turistički da bi iz njega razgledao grad.
 
Vrh