Šta je novo?

Metro

Trase metroa su više puta menjali, pa možda naprave samo krak od stanice kod "Arene" ( linija 2) umesto cele trase 3. To bi onda bila "prva faza" za liniju 3, a ostalo kad se stigne.
Na temi "Blok 66" sam predložio da se metro "linija 3" gradi i pusti u dve faze. Prva faza, privremena, mogla bi da ide od m.stanice "Savski trg" gde je ukrštanje prve dve linije. Nisam baš nešto pratio ovu temu, pa me interesuje šta mislite o tom predlogu.

1000003804.jpg
 
Na temi "Blok 66" sam predložio da se metro "linija 3" gradi i pusti u dve faze. Prva faza, privremena, mogla bi da ide od m.stanice "Savski trg" gde je ukrštanje prve dve linije. Nisam baš nešto pratio ovu temu, pa me interesuje šta mislite o tom predlogu.

Pogledajte prilog 219887
Mislim da bi sigurno bilo isplativno u nekom srednjem roku dok se ne izgradi cela M3, a i dok se ne koristi ceo kapacitet na M2 da se dogradi jedan ili dva koloseka na savskom trgu (koja kasnije mogu da se koriste za M2 u vanrednim situacijama) i izgradi grana od Arene do Blokova
 
. . i izgradi grana od Arene do Blokova
Trasa od Arene do Blokova bi prolazila kroz vrlo gustu naseljenost, a pogotovo kada se izgrad lokacija IMT i Bloka 66. Pored toga prolazi pored železničke, bas i tramvajskih stanica u bloku 42. To bi bila privremena "Linija NBG" od Savskog trga. Ali, trebalo bi dodati i stanicu izmedju Belvila i Bloka 66 kao na slici.
IMG_20241116_041816.jpg
 
Мислим да нас је 90% напљувало Белам. А то је веровстно било једино реално са нашим могућностима у то време… Овако ћемо чекати почетак метроа до 2050.
Zašto prethodna gradska vlast nije započela izgradnju BELAM-a 2010. ili 2011. godine? Svakako ne bi bio završen do dolaska naprdnjaka 2014. oni bi hteli-ne hteli morali da nastave dok bar prvu liniju ne urade, ne bi mogli tek tako da ispale izvođača, odbace sve planove i prekinu radove jer bi i grad i država onda bankrotirali od penala koji bi usledili.

Mislim da je klasični metro kudikamo bolje rešenje za Beograd, ali i BELAM bi bio bolji od ovog višedecenijskog saobraćajnog raspada koji vlada u Beogradu, samo pod uslovom da se ne sakati postojeći tramvaj i da ide podzemno od Brankovog Mosta do Ustaničke. BELAM u svojoj suštini nije metro jer nije potpuno nezavistan od ostalog saobraćaja, to je neki hibridni "metro-tram" sistem kakav postoji u Tel Avivu, Volgogradu, Krivom Rogu, Portu, Kelnu, mešavina tramvajske baštice, tunela i estakade. Garniture su tipično tramvajske, samo što uvek voze upareno. Takav sistem bi bio mnogo primereniji Novom Sadu i Nišu kada bi ti gradovi bili u finansijskoj mogućnosti da ga iznesu.
 
Ipak da bude sigurno, trebalo bi promjenitu ustav RS. I staviti da ni jedna linija ikad u budčnosti koja će se projektirati nesmije ići kroz Prokop.

S obzirom na nastalu situaciju zapravi bi železnička stanica Novi beograd trebala postati glavna na kojoj stoje (ili polaze) svi vozovi a ne Prokop. Jer osim veze sa tramvajem će biti povezan i metroem a i tu je autbuska stanica.
 
Poštovanje ljudi.


Koliko sam shvatio iako su pričali da se metro gradi zapravo ništa se još ne radi?

Samo se nasipa pesak u makišu, ali to može biti zapravo zbog nekih drugih razloga?
 
Па није само то. Годинама ради предузеће БМВ, затим, раде се бушења ради испитивања земљишта на траси. И одржавају се радионице: пре неки дан фирма која ће консултовати БНВ је сабрала све метро цртаче и ентузијасте да се мало друже.

Тако да није баш да се ништа не ради.

Тако да, ако имаш карту од Аје Јунг, предлажем да је ставиш у некакву витрину, и кад пишеш тестамент обавезно да је укључиш у наследство, можда ће унуци моћи да је искористе
 
S obzirom na nastalu situaciju zapravi bi železnička stanica Novi beograd trebala postati glavna na kojoj stoje (ili polaze) svi vozovi a ne Prokop. Jer osim veze sa tramvajem će biti povezan i metroem a i tu je autbuska stanica.
Da ponovimo: prema projektu Beogradskog železničkog čvora, glavne stanice su Prokop i Novi Beograd, kroz koje prolaze svi vozovi.
 
Nego, vratih se iz Sofije upravo. Još jednom ako neko kaže da po bilo čemu treba da se ugledamo na njih, prijaviću ga za verbalni delikt protiv države. Mislio sam da u EU zemlji neću nikad videti onu količinu nesređenosti, prljavštine, smeća, raspalih blatnjavih ulica, zgrada u ruševnom stanju, autobusa koji idu u vozićima na 40 minuta, bez najave stajališta ili sa istom zaglavljenom negde, saobraćaja koji potpuno umire u gradu manjem od Beograda, potpuno raspale infrastrukture, sovjetskog metroa građenog 30 godina koji ide na 14 minuta, nove linije metroa koja nema usklađenu i pristupačnu visinu perona (otvoreno 2022), smrada i nemaštine. Hvala na preporuci, ali ne, hvala.

Da dodam par pozitivnih crtica koje se kose sa stvarima iznetim u ovoj temi, pošto nisam bio nekoliko dana aktivan na forumu:

- prva, 1998. godine otvorena trasa metroa je prolazila kroz Люлин, koji je naselje koje zvanično ima preko 170.000 stanovnika i znatno je starije od samog metroa. Postoji stanica blizu njive, ne i u njivi
- prvi deo iskopanog tunela je u samom centru grada (NDK - Европейски съюз), ali zbog finansiranja nije spojen dosta dugo
- noviji metro depo je izgrađen… pajsad, u sred autobuske garaže, koja je… blizu centra grada.

IMG_3529.jpeg


P.S. Metro stanica Železnik u Makiškom polju, ilustrovano, ako vlasnik stovarišta građevinskog materijala da deo placa za ulaz:

IMG_3245.jpeg


P.P.S. Prebacih ovde post, jer sam omašio temu.
 
Kako misliš gradu u kom saobraćaj umire ako možeš da stigneš s kraja na kraj grad za 20-25min?
Šta ti znači sovjetski metro i to čini se u lošem svetlu?
Imaju 3 potpuno funkcionalne linije koje te dovedu do svih bitnijih tačaka u gradu.
Koga briga gde je depo? Kako to utiče na kvalitet usluge?

Jel ide metro na 14 minuta nonstop, na svim linijama, ili samo van špica na određenim linijama?

Mi smo slavili onih par godina sa BG vozom i taktom od 15min.
 
Kako misliš gradu u kom saobraćaj umire ako možeš da stigneš s kraja na kraj grad za 20-25min?
Šta ti znači sovjetski metro i to čini se u lošem svetlu?
Imaju 3 potpuno funkcionalne linije koje te dovedu do svih bitnijih tačaka u gradu.
Koga briga gde je depo? Kako to utiče na kvalitet usluge?

Jel ide metro na 14 minuta nonstop, na svim linijama, ili samo van špica na određenim linijama?

Mi smo slavili onih par godina sa BG vozom i taktom od 15min.
Ne možeš. Dokazano. Ako si lociran kod jedne i druge stanice metroa, okej, stići ćeš za nekih pola sata, ali je to idealna situacija koja odgovara retko kome.

Pročitaj malo bolje šta sam napisao - nije problem u sovjetskom stilu izgradnje prvih linija metroa, to je čak vrlo lepo (za 1970. kad je počelo planiranje) već u organizaciji istog. Da donekle funkcioniše, to je tačno, ali ceo sistem javnog prevoza je više nego jeziv.

Lokacija depoa je bitna u kontekstu tvrdnje da se depoi ne grade na izgrađenim parcelama, kao i da je prva faza prve linije u Sofiji prolazila kroz njivu, kao što je plan u Beogradu.
 
Nego, vratih se iz Sofije upravo. Još jednom ako neko kaže da po bilo čemu treba da se ugledamo na njih, prijaviću ga za verbalni delikt protiv države. Mislio sam da u EU zemlji neću nikad videti onu količinu nesređenosti, prljavštine, smeća, raspalih blatnjavih ulica, zgrada u ruševnom stanju, autobusa koji idu u vozićima na 40 minuta, bez najave stajališta ili sa istom zaglavljenom negde, saobraćaja koji potpuno umire u gradu manjem od Beograda, potpuno raspale infrastrukture, sovjetskog metroa građenog 30 godina koji ide na 14 minuta, nove linije metroa koja nema usklađenu i pristupačnu visinu perona (otvoreno 2022), smrada i nemaštine. Hvala na preporuci, ali ne, hvala.
Ja sam u Sofiji bio pre 2 godine, nisam se vozio tom trećom linijom Hadži Dimitar-Gornja Banja, ali jesam drugom linijom Obelja-Vitoša i četvrtom Slivnica-Aerodrom. Ako "saobraćaj u Sofiji umire", Beograd je onda pokojni grad i to već pola veka, ne znam šta drugo reći. Istina je da Sofija ima samo 99 gradskih autobuskih linija dok ih Beograd ima preko 200, ali šta će gradu koji je ceo premrežen metroom, modernim tramvajima, elektrobusevima i trolejbusima bogzna kakav autobuski podsistem? Madrid koji je duplo veći od BG ima podjednak broj buseva kao i on, tridesetomilionski supermegalopolis Tokio možda čak ima i manje buseva od Sofije, ne treba mu kad mu je sve što postoji pokriveno raznim sistemima metroa, LRT-a, tramvaja, monorejla i nadasve gradske železnice koja ima takt metroa. Nisam se ni vozio gradskim autobusom u Sofiji, ali sam uspeo pimetiti da su većinom zglobni, kao i trole.

Ti si očigledno potrefio subotnji i nedeljni red vožnje, tada Sofijski Metro vozi na 10-14 minuta, druga linija radnim danom inače vozi na 6 minuta van špica, a četvrta na 7-10. Samo prva faza M1 i M2 su u Sofiji rađene u sovjetskom stilu sa razmaknutim stanicama, njihove novije faze i linije M3 i M4 imaju prilično guste stanice sa novim Alstomovim garniturama.
Nije Sofija čistiji i estetski uređeniji grad od Beograda, i tamo postoje kanjon uličice, ciganmale, divlja naselja, ruinirana istorijska zdanja, neuređeni zarasli skverovi koji služe kao javni nužnik, ima ih i jako blizu centra. Nije ni lepši grad što se tiče prirodnog pejzaža i arhitekture, to još manje. Ali kada je u pitanju saobraćajna infrastuktura, e tu nažalost zaostajemo decenijama za njom. I to nije zbog floskula "oni su u Evropskoj Uniji, mi nismo", Sofija je prve faze M1 i M2 otvorila godinama pre pristupanja EU, na stranu što ta Bugarska nikada ne bi bila u EU da joj je ista tražila da pola svoje teritorije pokloni Turcima da oni tamo prave svoju drugu narkodržavu. Da nismo imali bratstvo i jedinstvo, počeli bismo izgradnju metroa 20 godina pre Sofije, i do danas bismo imali makar sve ovo što ona ima, ako ne i više. Tramvaj smo dobili 10 godina pre Sofije, ali u Srbiji a ne Jugoslaviji.
Da dodam par pozitivnih crtica koje se kose sa stvarima iznetim u ovoj temi, pošto nisam bio nekoliko dana aktivan na forumu:

- prva, 1998. godine otvorena trasa metroa je prolazila kroz Люлин, koji je naselje koje zvanično ima preko 170.000 stanovnika i znatno je starije od samog metroa. Postoji stanica blizu njive, ne i u njivi
- prvi deo iskopanog tunela je u samom centru grada (NDK - Европейски съюз), ali zbog finansiranja nije spojen dosta dugo
- noviji metro depo je izgrađen… pajsad, u sred autobuske garaže, koja je… blizu centra grada.
Opština Ljulin prema zadnjem popisu 2021. ima 120.000 stanovnika, ne znam koliko je imala devedesetih. Gle slučajnosti, Žarkovo i Banovo Brdo zajedno imaju tačno toliko, odnosno 80.000 i 40.000, a cela Opština Čukarica koju bi jednog dana trebao pokriti južni krak mnogo više. A ta sofijska prva faza koja je prolazila kroz Ljulin je imala samo 5 stanica i nije vozila do centra, jer joj je u to vreme krajnja završena stanica bila Konstantin Veličkov koji je na 2-3 kilometra od centralnog trga Serdika.
Depo za prvu i drugu liniju se nalazi u naselju Obelja, koje je praktično pandan našeg Železnika, i sama stanica sa depoom je izvan urbanizovane zone, na poljani.
Pogledajte prilog 220179

P.P.S. Prebacih ovde post, jer sam omašio temu.
Ovo je krajnja stanica treće linije, objekat ovako usred geta i ne izgleda lepo za oči, ali okolni stanovnici sigurno ne biraju autobus kada im se metro nalazi ispred nosa. Ako se ikada izgrade, ovako će otprilike izgledati i stanice Žarkovo i Bele Vode.

Sve u svemu, Beograd bi se preporodio da ima javni prevoz i saobraćajnu infrastrukturu kao Sofija, iako se slažem da je i sada neuporedivo lepši grad od nje, što nažalost ne znači da se u njemu i živi lepše.
 
Poslednja izmena:
Kapiram ironiju ali jednostavno nije logično, znamo da od shuttle veze sa mostarom nema ništa, nisu jasni sto hoce da povežu M3 sa Vukom
 
I dalje mi nije jasno zasto preprojektovanjem linije 3 Prokop ostaje opet bez metroa?
Zašto bi pobogu žrtvovali celu zvezdaru i vračar zbog Prokopa? Ako 3. Linija ide na prokop to bi značilo da u 2 km imamo 3 paralelne metroa, to je stvarno neracionalno i previše.
Slažem se da prokop treba povezati, ali ajde malo budemo razumni
 
Pa bilo je logičnije da M2 ide na Vuk pa onda nastavi ka Zvezdari a M3 da ide na Prokop.
 
Vrh