Šta je novo?

Metro

Да али се тако добија важна веза Панчево - ЖС Нови Београд/БАС а и, ако не грешим, Карађорђев парк који је фреквентније стајалиште од Вука.
Прокоп тренутно не значи много јер је његова повезаност лоша али у некој перспективи спајањем са бившим аутопутем може се очекивати боља повезаност.
 
Poslednja izmena:
Pancevacki most je malo stajaliste, ne bi trebalo da bude komplikovano da se spuste 2 kratka nadzemna perona.
 
Панчево на његову несрећу ипак гравитира ка Београду кад је у питању посао и добио сам од Урб. Завода улазни податак од 18к дневне миграције ПА-БГ, што је заправо огромна бројка за "поинт-ту-поинт", вероватно и највећа у Србији. Обзиром на структуру становништва то је вероватно неких 40% од свих младих и/или запослених становника Панчева.

И та бројка има тенденцију раста јер млади из Београда масовно купују станове у Панчеву због ових сулудих цена у Бг-у.
 
slika17.jpg


Do sad najbolji plan, po meni. I jedini uključuje bg:voz i tramvaj. Ovo je taj Systra – „Plan de transport collectif de la municipalite de Belgrade", septembar 2002. godine
 
Najinteresantnija rešenja su: tramvajska veza Prokopa i Slavije, tuneli samo od Karađorđevog parka do Žel.St., od Žel.St. do Dušanove i od V.Spomenika do Brankovog mosta, sve ostalo nadzemno.

Nisu ulazili u analizu transportnih sredstava, razrada je bila u drugoj fazi koja nije došla jer je došao BELAM
 
Najbolji plan a Prokop bez metroa?

Prokop je jedna velika greška i crna rupa u svakom planu. Jedino racionalno i potrebno rešenje je tramvajska veza.

Žel.St. NBG ili ti Beograd-Zapad se nameće kao glavna. Bolje je opslužena sa postojećim sistemom plus glavna autobuska stanica je tu.

Otvaranje Prokopa nije ništa bitno promenilo u celom saobraćajnom sistemu. S druge strane, premeštanje BAS-a jeste.

Ovaj Systra plan iz 2002. opstaje, izdržao bi test vremena i uz sve velike promene koje su se u međuvremenu desile kao što su Naselje Stepa Stepanović, premeštanje BAS-a, izgradnja BNV

Takođe, taj plan je pravljen na osnovu linija želja i merenja broja putnika u vršnom času tj istraživanja uz maksimalno iskorišćavanje postojećih kapaciteta plus sagledavanje celog šinskog sistema
 
Kojim bi onda moglo da se stigne do nečega što se zove centar, i koji onda ne bi išao ređe nego međumesni voz BG-NS kao danas?
Beograd nije palanka, pa mu samim tim nije potrebno ni palanačko projektovanje gradskog prevoza i železnice. Čisto da se ne zaboravi.​
 
Pa da, regionalna železnica.

Ima čak i sačuvana mapa kao dokaz
600px-Beovoz_Linija.png


Ne znam otkud onda odjednom kontroverze i neslaganja na forumu oko toga. Možda zato što je ovde uvek bitnije KO nešto kaže, a ne ŠTA se kaže. Da jedan Steva predloži vraćanje Beovoza, pola foruma bi bilo u euforiji. Ovako kad Užice to kaže, automatski se pravi neki otpor i podsmeh.​
Ja u postovima Užica vidim konstantnu kritiku toga što BG: voz ne pokriva Trg republike i da je to "must have" da bi Beograd bio funkcionalan. Objasnih u postu iznad.​
 
Pogledajte prilog 215083

Do sad najbolji plan, po meni. I jedini uključuje bg:voz i tramvaj. Ovo je taj Systra – „Plan de transport collectif de la municipalite de Belgrade", septembar 2002. godine

Linija od Bloka 45 do Banjice treba pored Prokopa pa preko Save pravo na Milutina Milankovića.
Pored povezivanja Voždovca sa železničkom stanicom dobija se i brza veza do Novog Beograda što trenutno fali. Čak štaviše ja bih provukao tu liniju celom dužinom Milutina Milankovića do Tošinog sa vezama za Zemun i Jurija Gagarina. Savski Trg je izgubio bilo kakvu važnost za javni prevoz.
To bi bio pravi "mali metro", još ako bi se uradila tramvajska linija od Farmaceutskog fakulteta do Studentskog taj deo Grada bi bio sjajno pokriven. Ali košta i to dosta.
Sada slučajno eksperimentalno pokriva linija 18 kroz Vojvode Stepe vezu sa Novim Beogradom. Ispostavilo se kao pun pogak i nešto što očigledno fali nama na Voždovcu.
 
Poslednja izmena:
Pa postoji ta veza sa presedanjem na bg:voz u Karađorđevom parku.

U našem sistemu se generalno malo preseda i nisu jasno definisane presedačke tačke, svi bi direktnu vezu.

P.most - NBG može često da ide, pa lupam svaki treći voz do ovče, svaki peti do Pančeva itd.
 
Pogledajte prilog 215083

Do sad najbolji plan, po meni. I jedini uključuje bg:voz i tramvaj. Ovo je taj Systra – „Plan de transport collectif de la municipalite de Belgrade", septembar 2002. godine
Није најбољи, није ни најмање лош јер предвиђа укидање две најефикасније и најкорисније деонице постојећег трамвајског система у зонама високе густине насељености и великог коеф. изграђености. И наравно игнорисање Прокопа.

Такође, назиоваш га најбољим и јер се заснива на бројењу путника - од пре 22 године.

Дедер мало преиспитај ти ово.
 
Ja u postovima Užica vidim konstantnu kritiku toga što BG: voz ne pokriva Trg republike i da je to "must have" da bi Beograd bio funkcionalan. Objasnih u postu iznad.​
Ne povezuje ni Mirijevo, ni Čukaricu, ni Karaburmu ni najveći deo Novog Beograda i Zemuna. Ako do tih naselja ne stigne metro, zauvek će imati nefunkcionalan prevoz.
 
Ne predviđa ukidanje nego nadzemnu mrežu, podizanje na nivo LRT linija 9, 7 i 12.

U tom planu nema linije 3 i veze preko Ada mosta koja je dobra i trebalo bi je iskoristiti ali ima bg:voza koji bi npr. od Rakovice mogao da bude čest jer do V. spomenika ne mora da se ukršta sa ostalim železničkim saobraćajem.
 
Тад су ваљда планирали да ипак остане стара станица.
 
Ne predviđa ukidanje nego nadzemnu mrežu, podizanje na nivo LRT linija 9, 7 i 12.
Šta sa 2, 5, 10 i 14 ? One bi bile ukinute, jer tramvajska pruga u Džordža Vašingtona i Beogradskoj ne bi bila kompatibilna sa vijaduktom u Bulevaru.
 
Pa postoji ta veza sa presedanjem na bg:voz u Karađorđevom parku.

U našem sistemu se generalno malo preseda i nisu jasno definisane presedačke tačke, svi bi direktnu vezu.

P.most - NBG može često da ide, pa lupam svaki treći voz do ovče, svaki peti do Pančeva itd.
У том случају је нерационалан пројекат јер у центру оставља сакат постојећи трамвајски систем а већ изграђена трамвајска инфраструктура у свом најефикаснијем делу се губи, односно конвертује.

Ако се изнова прави паралелни ЛРТ систем онда је неоправдано укидати најбоље делове постојећег трамвајског система. На том принципу је пао и Белам и последњи ежис-ђилас "метро".

По мени, свеобухватно унапређење трамвајског система и његово делимично довођење на лрт ниво тамо где је то оправдано. Последње што нам треба је лрт по цени метроа и по најфреквентнијим коридорима трамваја. То збирно прави штету упоредиву са актуелним планом метроа.
 
Poslednja izmena:
Linija 2 bi ostala a kao liniju 12 su stavili relaciju Omladinski stadion - Vukov Spomenik - Slavija - Klinike - Prokop.

Kako je neracionalno da kroz centar grada /najgušći saobraćaj odvedeš tramvaj pod zemlju a nad zemljom ga podigneš na nivo LRT što podrazumeva potpuno nezavisan korodor a nikako delimično nezavisnu trasu. Jedina mana je ukrštanje sa saobraćajem u nivou ali minimalizuješ skretanja preko pruge i "nagazni" semafor i bržeg prevoza nema. Ovakav sistem ima svaki drugi grad u Nemačkoj i to funkcioniše.
 
Е јбг сад, не разумем ја тебе, не разумеш ти мене.

Како спушташ трамвај под земљу кад није постојећи трамвај него нови лрт систем и још ту иза у центру остављаш постојећи осакаћени трамвај?

Сваки други град у Немачкој има трамвајски систем на широком колосеку који је временом прошао кроз ЛРТ конверзију у својим централним и најоптерећенијим деловима и то је сасвим легитимно и заправо заговарам исто.

Систра, белам,ежис...Све су то потпуно нови системи који укидају постојећу трамвајску мрежу у својим најефикаснијим деловима. Ту нема ич рационално.
 
Novi sistemi koji koriste postojeće koridore.

9ka bi od Banjice išla nadzemo sve do Karađorđevog parka. U nivou sa ulicom, odvojenim koridorom od ostalog saobraćaja.

Zagovornicima "teškog metroa" je problem sa ovim sistemom ukrštanje sa ostalim saobraćajem u nivou. I sam kažeš da je to najefikasniji deo mreže, još kad se podigne na nivo LRT, putovalo bi se malo duže nego sa podzemnom trasom zbog češćih stanica ali jednako pouzdano.

Ovo je npr. Metro do Porto

Ili ovo
 
Значи, цена новог система је цена изградње и опремања истог + цена вишедеценијског улагања у трамвајски систем који је капут у својим кључним деловима. Такође ту је и цена немања ни једног система у тим најбитнијим деловима током саме конверзије.

Не одговара ми цена.

Ту смо мајстори, тако су црвени прво осакатили и преполовили трамвајски систем па су онда паре за метро уложили у тај претходно осакаћени трамвај и то на тај начин да су скретнице и лукови у кривинама нешто најглупље икада изведено у историји шинског саобраћаја.

Ускоро славимо век тапкања у месту или чак регресије кад су у питању трамвајски и железнички саобраћај.
 
Novi sistemi koji koriste postojeće koridore.

9ka bi od Banjice išla nadzemo sve do Karađorđevog parka. U nivou sa ulicom, odvojenim koridorom od ostalog saobraćaja.

Zagovornicima "teškog metroa" je problem sa ovim sistemom ukrštanje sa ostalim saobraćajem u nivou. I sam kažeš da je to najefikasniji deo mreže, još kad se podigne na nivo LRT, putovalo bi se malo duže nego sa podzemnom trasom zbog češćih stanica ali jednako pouzdano.

Ovo je npr. Metro do Porto

Ili ovo
I sada 9-ka ima solidno efikasnu traku po sredini Vojvode Stepe, jedini kočničari su semafori na raskrsnicama i to što skoro sva stajališta deli sa busevima.
Banjici svakako treba ostati tramvaj, i treba mu generalno dati prednost na semaforima na trasama 7 i 9, značilo bi dosta u Bulevaru Oslobođenja onda kada nije automobilska kolona ispred tramvaja sve do Slavije. Ali treba izgraditi i metro liniju 3 kao direktnu vezu sa Trgom Republike i Bežanijskom Kosom, ako ne pre onda bar do sredine ovog veka.
 
Има 9-ка ефикасну трасу, али немој да се зачудиш ако се једно јутро појави Гангула и каже да трамвај омета саобраћај у Војводе Степе до новог БИО5 комплекса... и да ће одсад окретати на Аутокоманди.
 
Ја се надам да ће се у малој метроизацији задржати само на свом путу од куће до посла.
 
Vrh