Šta je novo?

Metro

Djukanovicev saradnik Milan Roden zaustavio metro Beograda, kao Crnogoac sa Zabljaka protivio se da Rusi nesto planiraju u Beogradu. Izvestava Cedomir Antic, kvalitetni i savremeni istroicarPogledajte prilog 189775.
2006. је отишла Црна Гора, па ништа није било са тим метроом… Није му он понудио за џабе да га граде.
 
Nema ni potrebe za tim. Moskva ima 12 miliona stanovnika, a Beograd 6 puta manje.

Samo neka dobije nešto poput Sofije, Bukurešta, Budimpešte, Atine ili Praga, i to bi bilo to. Dovoljno za Beograd. Niti se on po veličini i saobraćajnim potrebama može porediti sa Moskvom, niti Srbija sa Rusijom. Niko ovde i ne traži 2 kružne i 17 koridorskih linija koje se pružaju do svakog predgrađa u krugu od 20 kilometara od gradskog jezgra. Kako izgraditi i održavati najviše 2 ili 3 linije metroa kakve odavno postoje u ogromnoj većini država na ovom kontinentu, isto onako kako to rade sve balkanske prestonice u okruženju koje su po veličini slične Beogradu.
Праг имају један од најбољих јавних превоза у свету. Научна фантастика за Београд.
 
Nema nista od metroa u Beogradu narednih 10 godina najmanje. Ako ikad i bude nisam vise siguran. Niko ne zeli da se upusti u to jer kosta boga oca a ne pravi narocit profit vladajucoj bulumenti. Lakse im je da grade stanove na svakoj praznoj parceli i uzimaju 4.000 po kvadratu za upitan kvalitet radova za koji skorojevici i ne mare jer je cilj oprati pare i teraj dalje kroz nekoliko godina
 
Ovde samo fali ekipa iz Sopranovih da bleji ispred gradilista na stolicama za pecanje

Fiber-optic cable. High-speed Internet access.

Ekipa je već tu..
242675606_406982867487052_8723476400968678426_n.jpg


I da se ponovim posle 3 godine, i više, kad su sekli vrpcu na Makišu..
Ne bih da vam rušim sneška, da li stvarno mislite da će nešto biti od toga ?!
Ajd' razumem botove, i naše članove koji duuugo žive po inozemstvima, ali ostale jock!
Čuj metro za 6 godina, grohotom se smejem..
4 bulevara rade evo već treću godinu, bulevar Patrijarha Pavla, petlju P. brdo takođe, tunel od Save do Dunava, fabriku otpadnih voda ili kanalizaciju da ne spominjem..
Vlast nam je u večitoj kampanji, a u Novembru ima da vri.. staviće 2 rovokopača, 4 bagera i 22 kamere, a Aja Jung će ponovo da nam prodaje karte..

:metrof:
 
Праг имају један од најбољих јавних превоза у свету. Научна фантастика за Београд.
Da nema metro već pola veka, prevoz bi mu bio katastrofalan kao u Beogradu. 3 Gotove linije, četvrta u izgradnji, 65 kilometara trase, 61 stanica, 1,6 miliona putnika dnevno.........da se nama ovde zavrti u glavi.
Današnji Beograd bi progledao da ima i 10% svega ovoga. Ne moramo čak ni da se poredimo sa toliko bogatijom Češkom, Bukurešt i Sofija su pojam za nas što se tiče javnog prevoza.
 
Nema ni potrebe za tim. Moskva ima 12 miliona stanovnika, a Beograd 6 puta manje.

Samo neka dobije nešto poput Sofije, Bukurešta, Budimpešte, Atine ili Praga, i to bi bilo to. Dovoljno za Beograd. Niti se on po veličini i saobraćajnim potrebama može porediti sa Moskvom, niti Srbija sa Rusijom. Niko ovde i ne traži 2 kružne i 17 koridorskih linija koje se pružaju do svakog predgrađa u krugu od 20 kilometara od gradskog jezgra. Kako izgraditi i održavati najviše 2 ili 3 linije metroa kakve odavno postoje u ogromnoj većini država na ovom kontinentu, isto onako kako to rade sve balkanske prestonice u okruženju koje su po veličini slične Beogradu.
Sved clanice EU pa su sufinancirane iz fondova njihovih. Sto se tice Praga, poklonili im Sovjeti posle 68 kao vid reparacije za gazenja ustanka. Nisu oni to sami radili, uzeli Sovjeti to da urade. Danas je sve skuplje sto se gradevinarskih poslova tice, Beograd je zakasnio i nece ga dobiti po povoljnim uslovima. Ima Bg:voz koji je sasvim nefunkcionalan. Hajde da prvo krenu od onoga sto imaju, a onda da sanjaraju.
 
Sved clanice EU pa su sufinancirane iz fondova njihovih. Sto se tice Praga, poklonili im Sovjeti posle 68 kao vid reparacije za gazenja ustanka. Nisu oni to sami radili, uzeli Sovjeti to da urade.
Bugarska nije bila članica EU kada je dobila metro, a ni Rumunija, Mađarska i Grčka. Kakva reparacija Čehoslovačkoj za gušenje ustanka? Ko je još video da pobednik pobeđenom plaća odštetu? Prosto ko pasulj, nisu imali Broza i 5 manjih saveznih republika na svojoj grbači, zato su malo vodili računa i o sebi za razliku od nas. I Pjongjang je metro dobio davne 1973. godine, a navodno je SFRJ bila svetlosnim godinama ekonomski ispred DNRK.
Ima Bg:voz koji je sasvim nefunkcionalan. Hajde da prvo krenu od onoga sto imaju, a onda da sanjaraju.
I da je BG Voz savršeno funkcionalan, njime se gotovo nigde ne može stići bez zamornog presedanja na druge vidove prevoza. Pre 130 godina smo imali fijakere, što smo onda bacali pare na izgradnju tramvajske mreže?
 
Bugarska nije bila članica EU kada je dobila metro, a ni Rumunija, Mađarska i Grčka. Kakva reparacija Čehoslovačkoj za gušenje ustanka? Ko je još video da pobednik pobeđenom plaća odštetu? Prosto ko pasulj, nisu imali Broza i 5 manjih saveznih republika na svojoj grbači, zato su malo vodili računa i o sebi za razliku od nas. I Pjongjang je metro dobio davne 1973. godine, a navodno je SFRJ bila svetlosnim godinama ekonomski ispred DNRK.

I da je BG Voz savršeno funkcionalan, njime se gotovo nigde ne može stići bez zamornog presedanja na druge vidove prevoza. Pre 130 godina smo imali fijakere, što smo onda bacali pare na izgradnju tramvajske mreže?
Inace opste poznato da je Prazski metro izvinjenje Brezhnjeva zbog gasenja ustanka i Prazskog proleca. Dobili su kao reparaciju.
 
Šta je sa tvojim srpskim jezikom, jel koristiš Google translate za prevod? Svaki post ti je kao da nisi ni osnovnu školu završio.
 
Pa nisam pohadao ni jedan cas srpskog jezika, kamoli da sam video ijednu skolu u Srbiji iznutra. Treca sam generacija u zapadnoj Evropi, deda ne svojom voljom otisao 1941, otac 1966. Gubi se jezik, a nije ni strasno. Ucio sam sa uspehom ono sto mi je ovde potrebno.
 
Pa nisam pohadao ni jedan cas srpskog jezika, kamoli da sam video ijednu skolu u Srbiji iznutra. Treca sam generacija u zapadnoj Evropi, deda ne svojom voljom otisao 1941, otac 1966. Gubi se jezik, a nije ni strasno. Ucio sam sa uspehom ono sto mi je ovde potrebno.

Sasvim razumno objašnjenje. U tom slučaju srpski ti je savršen jer greške koje praviš prave i ljudi koji su pohađali srpske škole (ne baš uspešno).

Izvini ako sam te uvredio.
 
Ironije li, primetio sam da u dobrom broju slučaja, ti koji nisu učili srpski u školi (bilo naši u inostranstvu, bilo stranci), razumljivije govore srpski nego li oni koji su ga učili u školi. Posebno smešno deluje kada na forumima, portalima, društvenim mrežama i sl. čitam kako jedni prozivaju druge za nepismenost, a vidi se iz aviona da su i jedni i drugi nepismeni.​
 
Prosto ko pasulj, nisu imali Broza i 5 manjih saveznih republika na svojoj grbači, zato su malo vodili računa i o sebi za razliku od nas.
I sa metroom su sve te zemlje bile na kraju u mnogo gorem stanju nego što je SFRJ ikada bila, te posledice se i dan danas osećaju. Razlika je u tome što su sve te zemlje imale jasan strateški kompas posle pada komunizma pa su nas sve redom pretekle.

SFRJ je bila u odnosu na ostale države iz Varšavskog pakta automobilska država a to se i dan danas primećuje. Ex SFRJ zemlje imaju zavidnu drumsku infrastrukturu u poređenju sa recimo Bugarskom, Rumunijom i sl. u smislu zaokruženosti mreže auto puteva. Ti si u SFRJ mogao relativno bez problema da nabaviš automobil dok si kao stanovnik istočne Nemačke morao da čekaš 10 godina da ti isporuče naručeni Trabant - a DDR je važila za najrazvijeniju državu Varšavskog pakta. Nije sve tako crno belo kao što se čini.
 
СФРЈ је била аутомобилско-аутобуска држава али са ипак лошом друмском инфраструктуром обзиром да је безбедност на путу била катастрофална и да је та држава за 50 година успела да направи пола једног аутопута.

И као и сада, финансијски терет транспорта се пребацивао на грађане. Сви су куповали кола али возили су их по релативно лошим и небезбедним путевима. Олакшавајужи фактор су биле мале дистанце између градова. У Пољској, Румунији то је ипак мало другачије.

Кад се подвуче црта, 91е држава са несразмерно развијеном железницом наспрам онога што је наслеђено из краљевине и нивоа индустријализације у међувремену али и са само једним и то незавршеним аутопутем као и са исподпросечним јавним градским превозима базираним на аутобусима. Ту су и најсиромашније земље варшавског пакта биле испред нас.
 
Сиротињска земља, у две речи. А ложили нас навелико.

Мени било пресмешно кад сам прочитао како се западњаци згражавају што је Орхан Памук описао како су у Стамболу коњске запреге довозиле робу на пијаце до седамдесетих... јер, у Врању су довозиле до 2000. и околне улице биле у балези.
 
Mi tek u 2020im otkrivamo sta su železničke stanice sa širokim peronima, podhodnicima i liftovima pošto je postojalo možda 10ak takvih stanica u celoj Srbiji sve do nedavno i to bez liftova.

Nešto što je normalno u evropi već preko 60 godina.

SFRJ je mogla biti moderna država samo onima koji nisu videli sveta.
 
Poslednja izmena:
Dobrica Ćosić:

"Podanici potrošačke autokratije se osećaju nadmoćnije od svih podanika zemalja Istočnog bloka, a osećaju sve veću ravnopravnost s podanicima zapadne demokratije.
Oponašaju ih u komforu, zabavi, načinu života, modi, gradnji vikendica, automobiliziranju itd....
 
Sved clanice EU pa su sufinancirane iz fondova njihovih. Sto se tice Praga, poklonili im Sovjeti posle 68 kao vid reparacije za gazenja ustanka. Nisu oni to sami radili, uzeli Sovjeti to da urade. Danas je sve skuplje sto se gradevinarskih poslova tice, Beograd je zakasnio i nece ga dobiti po povoljnim uslovima. Ima Bg:voz koji je sasvim nefunkcionalan. Hajde da prvo krenu od onoga sto imaju, a onda da sanjaraju.
Ја мислим да је и овде то основни наум, тј. план: да се нешто чачка око прве линије, па да онда, као Бугарима или Грцима ЕУ плати целу линију или велики део, као што сад треба да дају за Београд-Ниш. У супротном, ваљда се не би правио план који Србија не може да исфинансира? Из сличних разлога стоји годинама и београдски пројекат пречишћавања отпадних вода.

А свакако би било боље да у међувремену нешто конкретно радимо, колико смо у стању, да поправимо јавни превоз - али ми чекамо царства да нам дођу.

Па тако, ако не уђемо у ЕУ, можда уђемо у Златну хорду, или код Османлија. Некоме ћемо се ћесару приклонити свакако, па ком трећа шина, ком пантограф.
 
Mi tek u 2020im otkrivamo sta su železničke stanice sa širokim peronima, podhodnicima i liftovima pošto je postojalo možda 10ak takvih stanica u celoj Srbiji sve do nedavno i to bez liftova.

Nešto što je normalno u evropi već preko 60 godina.

SFRJ je mogla biti moderna država samo onima koji nisu videli sveta.
Isti oni kojima je 94te idanas Srbija ekonomski najstabilnija zemlja evrope. Zato i imamo plate pakistanske a cene danske. Al takav narod je i zasluzio da bude isaftan do kraja.
 
U prevodu: grad sređuje investitoru okolinu i pravi mu metro stanicu. Sad je jasno zašto stanica nije na Slaviji gde je potrebna, već skroz tamo.
 
Vrh