Šta je novo?

Metro

Свим силама покушавам да са пажњом и разумевањем испратим шта се пише, али у сад већ неких 80% објава све што успевам да видим је "МРЗИМ ВУЧИЋА", "МРЗИМ ВУЧИЋА", "МРЗИМ ВУЧИЋА"....
 
Ја мрзим затварање и рушење инфраструктуре са једне и не способност да се уради замена истим. Такође мрзим инвестирају линију метроа јер је не плаћају инвеститори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904028#p904028:1j63gtsr je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 01, 2021 8:28 am[/url]":1j63gtsr]Не, ево, ја мрзим метро.
I ja. :) . . mislim na ovakav kakav se planira kod nas.

Po meni, trebalo bi ceo projekat odložiti na 7-8 godina, pa kada se izgradi novi most na Savi i poreko Ada Huje, uradi tunel od Save do Dunava, Unutrašnji i Spoljašni magistralni prsten, pa tramvaj do Petlovog brda i ostalo, onda ponovo razmotriti da li nam treba metro, kakav metro i gde uraditi linije.
 
Слажем се, метро овакав какав је планиран је на подацима о тренутним кретањима је погрешан пошто игнорише скорашње и будуће промене истих. Конкретно, нпр. друмски тунел Хиподром-Аутокоманда би довео до смањења оптерећења потеза Ада-Мостар који Весић сматра најоптерећенијим. Игноришу се пресељење аутобуске на Нови Београд које ће генерисати потребу за везом центра и блока 42, игнорише се пресељење железничке станице са изградњом брзе пруге, игнорише се проширење пешачке зоне у центру града, игнорише се клинички центар са већином других здравствених установа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904043#p904043:4lwiler2 je napisao(la):
Дошљак » Sre Dec 01, 2021 9:19 am[/url]":4lwiler2]Слажем се, метро овакав какав је планиран је на подацима о тренутним кретањима је погрешан пошто игнорише скорашње и будуће промене истих. Конкретно, нпр. друмски тунел Хиподром-Аутокоманда би довео до смањења оптерећења потеза Ада-Мостар који Весић сматра најоптерећенијим. Игноришу се пресељење аутобуске на Нови Београд које ће генерисати потребу за везом центра и блока 42, игнорише се пресељење железничке станице са изградњом брзе пруге, игнорише се проширење пешачке зоне у центру града, игнорише се клинички центар са већином других здравствених установа.

Sto da ne ignorisu kad im se moze.
 
A, kada se setim cene od 5 Milijardi evra zamalo da mi ispadne tablet iz ruke. :)
https://www.ekapija.com/news/3497852/gr ... dve-linije

Za jednu Milijardu bi rekonstrujisao Ibarsku magistralu do obilaznice u profilu 2+2 i izgradio liniju tramvaja do Petlovog brda. . . ima još takvih zaboravljenih projekata.

GSP bi ceo mogao da predje na el.vozila, pogotovu što sumnjam da plaća struju, pa bi uštedeo na gorivu i smanjio zagadjenje po ulicama. A, prvo bi razmontirao trolejbusku paučinu iznad ulica i prodao nekom otpadu za debele pare.
 
GSP u aerozagadjenju Beograda ne cini ni 5%. Ceo Beogradaki saobracaj, sa citavih *milion registrovanih vozila, ne cini 20%. A kamoli JGP sa svojih 700 dizel vozila.

A isforsirani prelazak na elektricna vozila, u preduzecu koje tehnoloski i organizaciono i dalje zivi u 1950im, bi doneo samo brojne logisticke muke i nepotrebne troskove uz nikakav do zanemarljiv uticaj na smanjenje aerozagadjenja.


Takodje, GSP nema tolike troskove samo zbog goriva, nego sto su nesposobni i sto se tamo krade uzduz i popreko. Vrhunac i rekord je dostignut pre dve tri godine, kada je iz Karaburme nestao citav zglobni autobus.

Tom preduzecu treba reorganizacija i modernizacija u skladu sa postojecim mogucnostima i potrebama. A Beogradu za borbu protiv zagadjenja trebaju fokusi na druge, prave i najvece ili najbrojnije zagadjivace.


* milion registrovanih vozila u BG, koliko se procenjuje da ih ima. Drzava i partija i dalje nece da daju tacan podatak
 
Не би ја журио са паучином. Електробуси (мислим на оне са батеријама, не на суперкондензаторе) су прескупи, експлоатација је скупа, утилизација још више. Чему то бацање новца, кад још ђубре нисмо склонили са улица, нисмо очистили графите. Половина града још нема тротоаре или нормалне зелене површине...

Последња, немаловажна ствар. Литијумски акумулатори горе грозно. Ми још немамо информаструктуру да можемо да брзо излујемо пожар, а да гасимо запаљене литијумске акумулаторе не умемо (нико у свету још не зна).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904099#p904099:3j4fw72g je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Dec 01, 2021 11:56 am[/url]":3j4fw72g]GSP u aerozagadjenju Beograda ne cini ni 5%. . .
Možda on učestvuje sa 5% u celom gradu, ali koliko učestvuje u tim ulicama gde prolaze autobusi. . 30%?
Uostalom bila bi ušteda na gorivu i mazivu, verovatno i na održavanju jer bi bili novi basovi. Tako da bi bila i manja davanja iz budžeta grada. . . itd.

Ali, pre bih uložio pare u el.vizila nego u neku gradsku prugu samo zato što bi je zvali Metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904096#p904096:1p04g4rs je napisao(la):
dragan » 01 Dec 2021 11:53 am[/url]":1p04g4rs]A, kada se setim cene od 5 Milijardi evra zamalo da mi ispadne tablet iz ruke. :)
То је "више од 5 милијарди", а то ће у конкретном случају да значи 7-8. Или 10. Имамо, већ у комшилуку, у Пешти, метро плаћен 200 милиона евра километар, и то пре кризе и инфлације.

А град ће да остане у хаосу.

Јад и неморал: нек троше Брнабић, Си и Макрон своје паре за тунеле кроз муљ. Преживесмо досад и без метроа, па можемо и надаље. Јака ствар, хуманитарна катастрофа. Гради друмове, жута трака за јавни превоз и крај.

Пројекат ширења БГ воза подржавам, јер се надограђује постојећи систем, али ако и посао са братом из Питера са 1,3 милијарде скочи на 3,3 милијардочке, онда наравно ни то.
 
Jos narednih 5 godina treba ulagati u dizel autobuse proverenih proizvodjaca iz Evrope (da oni budu kicma voznog parka), a paraleleno s time siriti postojece mreze trolejbusa i tramvaja. A elektricne autobuse postepeno uvoditi, testirati ih, i pratiti iz godine u godinu trendove i iskustva drugih operatera, naravno uz racunicu i analize kako bi se to uklopilo u nase uslove i potrebe (sto znaci i sam GSP).

Ali najpre treba restruktuirati i modernizovati GSP (i) u ostalim pogledima. Dosta je slusanja "nemamo saznanja" kad god im se zapali autobus, kad god im otpadne tocak nasred ulice, kad god ih neko pita zasto trole ili tramvaje stoje na ulicama bez jasnog razloga, kad god im nestane citav autobus iz depoa... To naravno sve treba da vazi iza privatnike. I da se zabrani uvoz pojedinih smeca od proizvoda iz pojedinih zemalja.

I Otac nacije i Prvi putujuci zamenik gradonacelnika se redovno puvaju kako su budzeti nikad veci i da ne znaju sta ce s parama. A i sami sa sobom. Eto, neka se pozabave (tj ovaj drugi da se pozabavi) rasulom u GSPu, neka od tih "istorijskih" viskova u budzetima povecaju plate i broj vozaca i mehanicara, pa da bude vise vozila na ulicama, i neka dodaju koji dinar da se ubrza sirenje tramvajske i trolejbuske mrezu tamo gde treba, a uz njih i autobuske. Ali od proverenih proizvodjaca, a ne od nekih tamo tudjih viskova i sklepotina.
 
GSP je samo jedna opcija koja mi se prva javila, nisam baš stručnjak iz te oblasti.

Ali, može da se završi Obilaznica do Pančeva sa drumsko-želj. mostom preko Dunava. Pa, onda premesti poslovanja "Luke Beograd" sa Ada Huje u "Luku Dunav" Pančevo, gde odavno postoji plan za proširenje.

Akcionarsko društvo Luka Beograd i dalje može da ima sedište firme negde u Beogradu, tj. da ostane beogradska firma, a u Pančevu da obavlja posao. Tako bi grad dobio veliko gradj.zemljište na Dunavu.

Ima dosta projekata gde bi radije slupao tolike Milijarde evra :) . .umesto u prugu zvana Metro.
 
A da npr u Pančevu bude nova Luka, a da ostane taj zeleni pojas oko Dunava, to pretpostavljam - ne može?
 
Ma, već postoji projekat proširenja Luke Dunav na postojećoj površini.

Uopšte nema potrebe da se gradi neka nova luka, pogotovu kad bude most kod Vinče.

Postoji i Urbanistički projekat Ada Huja, pa tamo ima planiranih raznih površina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904027#p904027:2j3iwqps je napisao(la):
Astrotrain » 01 Dec 2021 08:19[/url]":2j3iwqps]Свим силама покушавам да са пажњом и разумевањем испратим шта се пише, али у сад већ неких 80% објава све што успевам да видим је "МРЗИМ ВУЧИЋА", "МРЗИМ ВУЧИЋА", "МРЗИМ ВУЧИЋА"....
Ja to vidim malo drukčije. Nisam ja kriv što pojedinci daju izjave o stepenicama i eskalatorima od Sajma / BNV do KCS, ili što spominju da grade metro za svoj narod, a ne za bogataše ili što kažu da grade metro radi povećanja cene zemljišta na Makišu, da vibracije od linije 1 metroa smetaju osetljivim medicinskim uređajima u okviru KCS, a vibracije metro linije 3 ne smetaju, kao i da trenutno mirno klizište i podzemne vode u okolini Prokopa ne smetaju trasiranju metro linije 3 kroz isto... Igrom slučaja je ispalo da su ove izjave, koje određeni broj ljudi smatra neviđenim glupostima i vređanjem inteligencije i zdravog razuma, dali ljudi iz vlasti. To ne znači da ne bi ljudi reagovali isto da su te izjave dali neki potpuno deseti ljudi, koji nemaju veze ni sa opozicijom, a ni sa ljudima u vlasti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903979#p903979:1g8fkvr6 je napisao(la):
Pumba » 01 Dec 2021 00:16[/url]":1g8fkvr6]Ne razumem kakve veze ima trenutni 512 sa onim što sam napisao osim trase? Da li taj 512 trenutno ide na pet minuta - ne. Da li dovodi trenutno ljude do metroa - ne. Može ta buduća linija da bude i 512 ali ne može da ima trenutne dinamičke elemente.
Ja sam se obazirao na trasu, ne na takt, zato što ne živim u svetu u kome neće dirati linije, a i ako budu dirali, da će taktovi ostati isti, a da će se druge linije sa slabim taktovima pojačavati. To šta će da bude sa linijama gradskog prevoza, ko živ ko mrtav, da se figurativno izrazim. To čak ni oni koji odlučuju nemaju pojma šta će i kako trebati da rade. A da će neke sumanute vizije da prođu, proći će, zato što će određeni deo populacije biti srećan sa ukidanjem njihove lokalne linije 19, koju nisu koristili zbog slabog takta, već su morali da idu peške na 29. Samo će oni kojima je jako puno stalo do očuvanja postojećih linija i taktova (koliko je to moguće) u njihovom kraju, poput ljudi sa Zvezdare, koji su se izborili za vraćanje trolejbuske linije 28, i u neku ruku očuvanja trolejbuskog podsistema, imati normalan gradski prevoz.
 
Greška ili isključivanje javnosti – ponoćna rasprava o ekološkoj studiji metroa
Javna rasprava o Studiji o proceni uticaja na životnu sredinu prve faze beogradskog metrao trebalo je da se održi danas u 11 sati onlajn, ali zainteresovana javnost nije mogla da se uključi, izjavio je za N1 Miloš Vučković iz udruženja "Po meri metro".

„Nismo uspeli da se uključimo na onlajn Javnu raspravu i prezentaciju Studije o proceni uticija na životnu sredinu projekta izgradnje objekta Beogradskog metroa, Linija 1, Faza 1 – depo Makiš. Ova javna rasrpava je najavljena na sajtu JKP Beogradski metro i voz da se održava danas u 11h. Ne znamo da li su u pitanju tehnički problemi niti znamo da li se javna rasprava uopšte održava“, kazao je.

Vučković je istakao da je značaj ove javne rasprave veliki zato što je to, kako je rekao, prilika da se rasprava o ovoj spornoj temi vrati na nivo struke, pri čemu bi javnosti bilo omogućeno da se direktno informiše.

„Bila bi velika šteta da javnost bude uskraćena mogućnost da direktno prati raspravu“, ocenio je.

Praćenjem linka na zvaničnoj stranici JKP Beogradski metro i voz vidi se, međutim, da je kao termin održavanja javne rasprave na Vebeks (Webex) aplikaciji naznačeno vreme od 23h do 2h, tako da nije isključena mogućnost da je reč o nedopustivom previdu.

https://rs.n1info.com/vesti/greska-ili- ... iji-metroa
 
Bice metro stanica bele vode,zarkovo,trgovacka
Sad neki pisu nece na belim vodama da bude stanica nego na julinom brdu ili b brdu
Nekako mi ne legicno stanica bele vode se zove a bude na julinom brdu,pritom imaju jos stanoce zarkovo i trgovacka gde se vidi na planu
Pored svega toga b brdo ima svoju stanicu i pijaca na b brdu posebno sv stanicu
Znaci stanica bele vode ce biti negde na belim vodama kakvo crno julino brdo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904001#p904001:9k9m0mpl je napisao(la):
Nikola NS » Sre Dec 01, 2021 2:25 am[/url]":9k9m0mpl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903813#p903813:9k9m0mpl je napisao(la):
Dzigi Bau » Уто Нов 30, 2021 5:03 pm[/url]":9k9m0mpl]Каже Председник данас у Макишу отприлике:
“Вама смета што ће метро да повезује Железник и Миријево јер ви хоћете да повезује само тамо где живе најбогатији, а овако повезује наш народ”
То да метро иде до Железника је очигледна подвала. Чак је и пруга ближе Железнику него метро. Друг из Железника се само насмејао кад сам му рекао где је метро станица Железник.
Иста прича је и за станицу Беле воде. Жарково и Карабурму метро само тангира, уопште пролази кроз најгушће насељене делове. Једино је смислено пројектована траса испод Бановог брда.
Јасно ми је да им циљ и није био да покрију најгушће насељене делове града и тиме што више реше постојеће саобраћајне гужве.


Па и линија 2 слично, пролази кроз Земун трасом Угриновачке улице, а не кроз најгушће насељени део око Првомајске, насеље Сава Ковачевић, насеље Марије Бурсаћ...

зашто би неко ко иде до центра града из Првомајске ишао пешке 10-15 или 20 минута до Угриновачке, па онда код Савског трга преседао на другу линију метроа до Трга Републике када може у Првомајској да седне у 15-ицу и за 16-17 минута је на Зеленом венцу

или неко ко иде из правца Галенике и Цара Душана зашто би ишао пешке 20 минута до метроа у Угриновачкој када има 84,704,706,707 са којима је за 20 минута на Зеленом венцу,
једино ако укину или сведу на минимум аутобусе, па ће људи бити приморани да иду на метро, али опет ће бити незгодно и неприступачно доћи до њега из већег дела Земуна.
 
Могуће да је и то зона развоја где ће куће мењати новоградња као у Шуматовачкој и Малом Лесковцу.
 
Линија 2 је у ствари линија 83, готово пресликана - то је она на којој су зглобни аутобус заменили соло аутобусом. И сад ће неко то да укопа под земљу и да узме народу 3-4 милијарде евра. Домаћини!
 
Da ukopaju 3-4Mild evra?! . . jel mogu ja da dobijem 600mil evra za RHE"Bistrica 2"?

Tu hidro-elektanu na Uvcu od 670MW promovišem i pisaću o njoj više na drugoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904180#p904180:1n248akh je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 01, 2021 5:25 pm[/url]":1n248akh]Линија 2 је у ствари линија 83, готово пресликана - то је она на којој су зглобни аутобус заменили соло аутобусом. И сад ће неко то да укопа под земљу и да узме народу 3-4 милијарде евра. Домаћини!
Ne bih se baš složio da je 2 linija metroa preslikana bus linija 83: bilo koji gradski autobus staje na svakom semaforu i kilavi se u gužvi tokom špica sporije nego pešaci na trotoaru, a metro je potpuno imun na gužvu i semafore, onda kada mu je red vožnje tada kreće sa terminusa i dolazi u stanicu, a ide na po 5 minuta, pritom ne zagađuje atmosferu izduvnim gasovima.

Ogroman promašaj je to što druga linija ne pokriva Cvetkovu Pijacu, Đeram, Vukov Spomenik, Pravni Fakultet, Trg Nikole Pašića, Zeleni Venac, Tržni centar Ušće, ali to je sada završena priča.

Inače,u nekim milionskim gradovima u svetu postoje gradski autobusi koji saobraćaju posebnim saobraćajnicama koje su fizičkom ogradom sasvim izdvojene od ostatka drumskog saobraćaja, mogu čak biti u tunelu ili na vijaduktu, to je tzv. Metrobus ili Bus Rapid Transit. Iako su takvi sistemi po pravilu jeftiniji od metroa, mislim da to nije rešenje za Beograd, jer autobus ipak stvara aerozagađenje čak i kada je u tunelu, a u Beogradu nema slobodnog prostora za izgradnju metrobus saobraćajnica na otvorenom, pogotovo u centru grada. Električni autobusi pitanje da li će ikada potpuno zameniti današnje zagađivače koji rade na fosilna goriva,a svakako ne u dogledno vreme. A i većina gradova koji poseduju taj sistem, pored njega imaju i metro.
 
Pretpostavljam da je poenta Pantografa u tome što je zglobni zamenjen solo autobusom - verovatno jer nije bilo dovoljno putnika za zglobni. Zbog čega je onda linija 2 na istoj toj trasi?
 
Vrh