Šta je novo?

Metro

Онима што планирају новоградњу по пустошима Макиша, руинама Вилиних вода и махалама Миријевског булевара.
 
Primedbe sutra do 15.30 h. Poyyyyy
Plan prve linije metroa pred građanima

U zgradi gradskih sekretarijata na javnom uvidu je prva linija gradskog metro od Makiškog polja od Ade Huje i dalje prema Mirijevu. Građani mogu čuti stručna objašnjenja ili dati primedbu. Za sada se najviše njih odnosi na linije, koje, kako tvrde, ne prolaze tamo gde su zaista potrebne, gde su fakulteti, škole, bolnice.

Ko ume da čita planove ili se snalazi u prostoru, može do petka da sazna sve podatke o prvoj liniji metroa od Makiškog polja do Mirijeva u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta. Bar prema našoj anketi građani bi to rado pogledali.


Demografske potrebe, tokovi putnika, mesto stanovanja i rada, razvoj grada, sve je to sagledano kroz pet velikih studija.

Definitivno, Makiš je ubedljivo najbolje mesto za depo, odnosno smeštaj i popravku vozila sa sve tri linije. Tu je i železnica za dopremu materijala, kargo i ranžirni centri, ali biti i veliki parking i okretnica za prigradske i gradske autobuse. Neće dolaziti u centar.

"To je ukupno 600 polazaka ili 600 autobusa, znači 1.200 autobusa manje će tokom dana proći kroz Savsku ulicu", kaže Slavko Kantar, direktor preduzeća "Beogradski metro i voz".

Kroz Makiš će prolaziti i linija gradskog voza, a sve će podstaći razvoj ovog dela grada. Na tri metro linije biće 60 do 65 stanica, koje će pokrivati oko tri i po hiljade sadašnjih stanica prevoza. Gde će biti, blizu tržnih centara, kvartova, saobraćajnih čvorišta, nije metro čarobni štapić, ali...

"Veoma je važno da pokupimo sva presedačka mesta, tamo gde imamo najveću razmenu putovanja da ta pokrijemo metroom. Treba da pokrijemo naselja i tržne centre", kaže Kantar.

Osim kopanja u dubinu široki su zahvati za stanice metroa. Ponegde 40 puta 70 metara. Gradiće se dve do dve i po godine, pa ne bi smele da izgradnjom remete saobraćajne tokove i koliko god je moguće i životne.

"Imamo primer Banovog brda, gde stanica ne može biti direktno ispod Požeške ulice, nego ćemo izgradnju stanice pomeriti na ivicu parka, naravno kad se završi stanica, park će se vratiti", kaže Kantar.

Ako stanice baš i ne može do stana, fakulteta, bolnice, marketa, metro će nas približiti presedanju. Bitno je da se poveže sa četiri gradske linije voza i tri prigradske: za Mladenovac, Lazarevac i odnedavno Obrenovac. I prva linija metroa i druga od Zemuna završavaju u Mirijevu. A ukrštaju na Savskom trgu. Zgrada Železničke stanice biće izlaz i ulaz.

Stanice su udaljene kilometar, da bi se postigla brzina od 37 kilometara na sat. Da su upola bliže stanice i brzina bi bila upola manja. A to nije metro.
Imate i video na linku
https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... nija-.html
 
Метро треба да обесмисли преседачка чворишта покривањем великих насеља и битних садржаја а не да их опслужује.
 
Evo i Rusi su se javili za primedbe... :lool:

Pa ovo je smehotresno, Francuzi, Kinezi, sad i Rusi. 685 stranica imaginarnog metroa... :metrof:
 
Moskovski Metrostroj odavno ima kancelariju u Beogradu, učestvuje u gradnji tunela Čortanovci, a već godinama radi na dobijanju posla probijanja tunela Topčider.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713924#p713924:hu0t152t je napisao(la):
vucko » 04 Mar 2020 08:13 am[/url]":hu0t152t]Ponavljam finansije su spremne i biće potpisan kredit od kineza pred izbore.
Рекох вам.

Пошто је рализација извесна очекујем одређене рационализације. Типујем да ће скапирати бесмисао тунела испод Саве и да ће ревидирати пројекат новог савског моста. Надам се да ће их Израелци стиснути за трасу прве линије како би повезали прокоп, КЦС и наравно њихове инвестиције у околини. Верујем и да ће их оволики пројекат приморати да превазиђу ускопартијске интересе и коначно повежу Панчево како и доликује и реорганизују све садашње и будуће линије проширене градске железнице.

Битно је да се макар прва фаза грађевински заврши и тиме заувек сахранимо опцију трамвајем у 22 век. :vops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714597#p714597:2htmi4m4 je napisao(la):
vucko » 05 Mar 2020 09:29 pm[/url]":2htmi4m4]Primedbe sutra do 15.30 h. Poyyyyy
Plan prve linije metroa pred građanima

U zgradi gradskih sekretarijata na javnom uvidu je prva linija gradskog metro od Makiškog polja od Ade Huje i dalje prema Mirijevu. Građani mogu čuti stručna objašnjenja ili dati primedbu. Za sada se najviše njih odnosi na linije, koje, kako tvrde, ne prolaze tamo gde su zaista potrebne, gde su fakulteti, škole, bolnice.

Ko ume da čita planove ili se snalazi u prostoru, može do petka da sazna sve podatke o prvoj liniji metroa od Makiškog polja do Mirijeva u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta. Bar prema našoj anketi građani bi to rado pogledali.


Demografske potrebe, tokovi putnika, mesto stanovanja i rada, razvoj grada, sve je to sagledano kroz pet velikih studija.

Definitivno, Makiš je ubedljivo najbolje mesto za depo, odnosno smeštaj i popravku vozila sa sve tri linije. Tu je i železnica za dopremu materijala, kargo i ranžirni centri, ali biti i veliki parking i okretnica za prigradske i gradske autobuse. Neće dolaziti u centar.

"To je ukupno 600 polazaka ili 600 autobusa, znači 1.200 autobusa manje će tokom dana proći kroz Savsku ulicu", kaže Slavko Kantar, direktor preduzeća "Beogradski metro i voz".

Kroz Makiš će prolaziti i linija gradskog voza, a sve će podstaći razvoj ovog dela grada. Na tri metro linije biće 60 do 65 stanica, koje će pokrivati oko tri i po hiljade sadašnjih stanica prevoza. Gde će biti, blizu tržnih centara, kvartova, saobraćajnih čvorišta, nije metro čarobni štapić, ali...

"Veoma je važno da pokupimo sva presedačka mesta, tamo gde imamo najveću razmenu putovanja da ta pokrijemo metroom. Treba da pokrijemo naselja i tržne centre", kaže Kantar.

Osim kopanja u dubinu široki su zahvati za stanice metroa. Ponegde 40 puta 70 metara. Gradiće se dve do dve i po godine, pa ne bi smele da izgradnjom remete saobraćajne tokove i koliko god je moguće i životne.

"Imamo primer Banovog brda, gde stanica ne može biti direktno ispod Požeške ulice, nego ćemo izgradnju stanice pomeriti na ivicu parka, naravno kad se završi stanica, park će se vratiti", kaže Kantar.

Ako stanice baš i ne može do stana, fakulteta, bolnice, marketa, metro će nas približiti presedanju. Bitno je da se poveže sa četiri gradske linije voza i tri prigradske: za Mladenovac, Lazarevac i odnedavno Obrenovac. I prva linija metroa i druga od Zemuna završavaju u Mirijevu. A ukrštaju na Savskom trgu. Zgrada Železničke stanice biće izlaz i ulaz.

Stanice su udaljene kilometar, da bi se postigla brzina od 37 kilometara na sat. Da su upola bliže stanice i brzina bi bila upola manja. A to nije metro.
Imate i video na linku
https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... nija-.html

Sta se ovaj nalupao pa ovo je neverovatno. Rece covek da metroom treba povezati i trzne centre ! Ovo je strahotno cak i komentarisati !
 
Битно је стићи метроом до тржног центра, а ко хоће у болницу може до Савског трга па на 36/78 ако иде у КЦС или до Миријева па на 79 ако иде у градску болницу. Битно је довести људе са Макиша до Сајма да преседају на 23 до Лондона или 88 до Општине НБГ. СМАРТ.
 
mogla bi i stanica karadjordjev park da se pomeri kod hrama, time bi resili problem bolnica. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715206#p715206:gy663ocd je napisao(la):
Дошљак » 07 Mar 2020 11:46 pm[/url]":gy663ocd]Станица метроа или БГ воза?

Bespotrebna terminologija svugde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715203#p715203:2zvger6m je napisao(la):
Ventilator_BGD » Ned Mar 08, 2020 1:38 am[/url]":2zvger6m]mogla bi i stanica karadjordjev park da se pomeri kod hrama, time bi resili problem bolnica. :sesir:

Ajde da guramo da je pomerimo... :lool:


Ventilator_BGD":2zvger6m je napisao(la):
Дошљак » 07 Mar 2020 11:46 pm napisao:
Станица метроа или БГ воза?



Bespotrebna terminologija svugde.

Još jedan "stručnjak" koji misli da su gradska železnica kojom prolaze teretni vozovi i metro isto... :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715293#p715293:1prx0r2e je napisao(la):
WLABmz » 08 Mar 2020 11:26 am[/url]":1prx0r2e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715203#p715203:1prx0r2e je napisao(la):
Ventilator_BGD » Ned Mar 08, 2020 1:38 am[/url]":1prx0r2e]mogla bi i stanica karadjordjev park da se pomeri kod hrama, time bi resili problem bolnica. :sesir:

Ajde da guramo da je pomerimo... :lool:


Ventilator_BGD":1prx0r2e je napisao(la):
Дошљак » 07 Mar 2020 11:46 pm napisao:
Станица метроа или БГ воза?



Bespotrebna terminologija svugde.

Još jedan "stručnjak" koji misli da su gradska železnica kojom prolaze teretni vozovi i metro isto... :kafa:

Ne mislim, nego mislim da to imamo a ne koristimo ga, i nemamo broj polazaka kao moskovski metro na 3 minuta niti ce ga te linije ikad imati sto ostavlja prostora prilicno komotnog da tom zeleznicom pored "metroa" moze da prolazi i brontosaurus ako oce a ne jedan teretni voz na 2 sata. U Dubaiju ono sto ima ide na 3 minuta, i LRT je, a cak i da nije, tih 12 km koje predje izmedju burz kalife i dubai marine predje za oko 45min, ja merio, asta god da je i kako god ga nazvali i to nije do brzine kretanja nego velikog broja stanica izmedju. To ti dodje nesto malo manje nego klasicna 23ka od vidikovca do skupstine i to u spicu. I dok se ti bavis terminologijom, kalkulacija je jasna, do vuka 12 min od rakovice prilicno velikom brzinom i vrsi posao prilicno dobro, da ide na 15 minuta niko se ne bi zalio.
 
Problemi:
1. NE IDE na 15 minuta, niti ima izgleda da u skorije vreme krene tako da ide;
2. Od stanice Karađorđev park do poliklinike KCS ima 15 minuta hoda, a to nećeš rešiti čak ni tim pomeranjem stanice do hrama - Google maps kaže 14 minuta peške kroz Dr Subotića ili 16 minuta kroz Tiršovu i Deligradsku. I to je hod zdravog čoveka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715335#p715335:1zfecxrv je napisao(la):
mikelo90 » 08 Mar 2020 01:06 pm[/url]":1zfecxrv]Problemi:
1. NE IDE na 15 minuta, niti ima izgleda da u skorije vreme krene tako da ide;
2. Od stanice Karađorđev park do poliklinike KCS ima 15 minuta hoda, a to nećeš rešiti čak ni tim pomeranjem stanice do hrama - Google maps kaže 14 minuta peške kroz Dr Subotića ili 16 minuta kroz Tiršovu i Deligradsku. I to je hod zdravog čoveka.

Moze da ide na 15 min. kad bi se htelo. Al dobro, ali onda smo zakljucili da smo uslovljeni beovozom da razvijamo gradsku mrezu. Ucenile su nas dosadasnje greske u planiranju, lokacija prokopa, lokacija stanice na novom beogradu, trase beovoza lokacija klinickog centra i njegova nedecentralizacija, , sirenje poslovne zone u trecem bulevaru umesto koncentrisanje na blok 18a i savski amfiteatar, itd.

U Oslu glavno cvoriste u gradu se nalazi 1. do same glavne pesacke zone sa jedne strane, 2. do same poslovne zone, barkod projekat koji znamo 3. do same opere 4. stanica je ujedno i najveci i jedini trzni centar u gradu, koji je ustvari kompleks nekoliko trznih centara direktno povezanih sa kongresnim centrom, nekoliko hotela i poslovnim centrima.

Svojevremeno je i Dobrovic kritikovan jer je protiv svake logike forsirao idejom novog beograda potez siv - z. stanica novi beograd iako je glavna transferzala grada isla u pravcu zemun stari grad. Isto tako niko pametan ne bi bio ni za zadrzavanje postojece stanice. Ni u ono vreme planovi nisu bili idealni a sta tek da ocekujemo uz ove diletante. Ipak, cinjenica je da nista od gore navedenog nikad nece biti mrdano ni u 100 godina pa cak i da najbogatiji rudnik zlata na svetu u boru ili zalihe litijuma koje su ovi degeni prodali amerikancima i kinezima se vrate u nase ruke, i da postanemo najbogatija zemlja na svetu sumnjam da ce nesto da se u tom smislu menja od ovoliko skupih investicija koje vec imamo.

Iskreno ako se ja pitam, da vagam izmedju investicije metro linije koja treba da prodje zonom oko deligradske i izmestanja kc-a birao bi ovo drugo. Negde bi moralo da se presece, i jos bi se i isplatilo jer ova zona grada bi mogla da se prodaje za jednu odlicnu cenu po kvadratu stana, a kompleks bolnica bi mogao da se nadje na prikladnijoj lokaciji pokrevenoj linijom metroa. Pritom da ne bude u centru grada pod broj 1.
 
S obzirom da gradski parlament nije raspušten da li mislite da će uskoro biti sednice skupštine grada povodom usvajanja plana metroa?
 
vucko":2h40b94o je napisao(la):
S obzirom da gradski parlament nije raspušten da li mislite da će uskoro biti sednice skupštine grada povodom usvajanja plana metroa?
To verovatno samo Vesara "zna".
Ionako se materijal za sednicu deli na dan održavanja ili dan pre...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715203#p715203:1h7pngu4 je napisao(la):
Ventilator_BGD » 08 Mar 2020 12:38 am[/url]":1h7pngu4]mogla bi i stanica karadjordjev park da se pomeri kod hrama, time bi resili problem bolnica. :sesir:
За онога који сматра да оно што нема железничку станицу у центру престонице може да се сматра државом у савременој историји, ово ме не би чудило, као ни да облачи колач на ноге, а пече ципеле за ручак...

Узгред, подземна станица Карађорђев парк коју игром случаја имамо на овом јако добром месту, одлично покрива зону клиничког центра, али за путнике са 15 и више километара. БГ:ВОЗ је дефинисан трасама пруга републичког значаја и ограничено покрива градско подручје. Утолико је већа штета када се локација попут Савског трга искључи из система, зато што је за те врсте система градско-приградског превоза исплативо ширити инфраструктуру само у изузетним случајевима. А то су:
1) Приближавање центру великог града
2) Приближавање специјалним зонама велике атракције попут аеродрома, великих сајмишта, нових лучко-индустријских зона и слично.

Ипак да уђемо у контекст Београдског Дахилука, и оно што ће реално бити наметнуто. У плану се помиње ширење трамваја, ширење БГ:ВОЗ-а, а набавке железничких композиција и трамваја нема у плану за ову годину. То значи да неће стићи до избора 2022. али ће пруга за Батајницу поново бити двоколосечна до тада. Са обзиром на садашњи концепт развлачења мало композиција на огромној мрежи, очекујте БГ:ВОЗ Овча - Батајница на сваких 30 минута, само овај пут преко целог дана. До тада ће аутобуска станица већ бити у Блоку 42, имаћемо још један мост избачен из функције, још више аутомобила, још спорије и непоузданије аутобусе...

А чак и да променимо власт 2022. остаће радови на линији Карићград - Баново брдо - Сајам - Наводни Београд - Трг на пола и са уговором из кога се не можемо извући. Веза са метроом ће бити евентуално Стајалиште Сајам, и то ако се нађе места на крову БГ:ВОЗ-а.

Шта да вам кажем, тако вам и треба када сте се ухватили књиге. браћо, књиге, а не звона и прапорци.
 
И опет се не решавају питања Метроа на кључним местима попут леве обале Саве
1. Блок 42
2. Општина Нови Београд
Два најгора дела на овом делу Београда, нико неће и не жели да решава... Па која је сврха онда Метроа? Ако мисле да им 95 буде Метро слободно...
 
Mihajlović: Usaglašen sporazum o donaciji Srbije i Francuske oko izgradnje beogradskog metroa

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da je usaglašen sporazum o donaciji između Srbije i Francuske, što će omogućiti dalji rad u planiranju i realizaciji izgradnje beogradskog metroa, saopštio je njen kabinet.
4Piše: Beta11. marta 2020. 11.36
Istinomer
Mihajlović: Usaglašen sporazum o donaciji Srbije i Francuske oko izgradnje beogradskog metroa 1Foto: BETAPHOTO/MINISTARSTVO GRADJEVINARSTVA, SAOBRACAJA I INFRASTRUKTURE/MILETA MIRCETIC/DS

Ministarka je danas sa ambasadorom Francuske u Srbiji Žan-Lujem Falkonijem razgovarala i o saradnji u oblasti infrastrukturnih projekata u vazdušnom saobraćaju, izgradnje deponije u Vinči, ali i zajedničke aktivnosti na polju rodne ravnopravnosti.

Mihajlović je istakla da je Francuska jedan od najvažnijih partnera Srbije i da nema otvorenih pitanja u pogledu realizacije zajedničkih projekata.

„Drago nam je da smo usaglasili sporazum o donaciji između dve države kada je u pitanju izgradnja beogradskog metroa, što će nam omogućiti dalji rad u planiranju i realizaciji ovog projekta“, navela je Mihajlović.

Ona je kazala i da su u ministaratvu zadovoljni saradnjom sa francuskim kompanijama na svim zajedničkim projektima, posebno kada je reč o železničkom saobraćaju i koncesiji za Aerodrom „Nikola Tesla“.

Falkoni je istakao da postoji zainteresovanost francuskih kompanija i za nove projekte u Srbiji koja je posvećena unapređenju položaja žena i rodnoj ravnopravnosti, navedno je u saopštenju.
https://www.danas.rs/ekonomija/mihajlov ... og-metroa/
 
Vrh