[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641181#p641181:3dfivt5o je napisao(la):
markomarko » 22 Jul 2019 10:09 am[/url]":3dfivt5o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640794#p640794:3dfivt5o je napisao(la):
Express » 20 Jul 2019 07:46 pm[/url]":3dfivt5o]Londonska
Northern Line.
Dve alternativne trase u centru. I vuk sit, i ovce na broju.
Mada i to ima svoju cenu, konkretno u slučajnu Northern Line ograničen je takt svih krakova zbog distributivne trase do Mordena zbog čega je nakon završetka izgradnje novog kraka ka Batersiju u planu deljenje linije na dve. Ovo poslednje će biti komplikovano s obzirom da se radi o potpunoj zameni čvora Camden Town koji trenutno izgleda
ovako.
Deo trase ka Mordenu nije problem zato sto deo vozova (pola?) zavrsava i okrece se u Kenningtonu. A od Kenningtona pa na sever su dva tunela celom trasom.
Mislim da ne moraju da menjaju Camden stanicu - samo ce neki od tunela prestati da budu korisceni (oni gde se preplitao saobracaj). Vazda sam znao da je ta stanica komplikovana ali sad kad sam video crtez :shock: Edit: Moraju da renoviraju stanicu da bi imala dovoljno kapaciteta za putnike da presedaju.
Ali sad i raspertljavaju to u 2 linije jer je ovo previse komplikovano (sto utice na pouzdanost i kapacitet).
Edit 2: Ali su zato racvanja na severu ove linije odlican primer kako se na krajevima linije moze povecati pokrivenost mreze... Npr kod nas na jugu racvanje ka Petlovom brdu i nesrecnom Makisu
Zar nisu upravo zbog ograničnja kapaciteta u skraćenom režimu vozovi preko Černig Krosa saobraćali kao "Kennington via Charring X" samo u špicu? Off Peak su zbog manjeg broja vozova radili "Morden via Charring X". Zapravo ti skraćeni polasci su takoreći "short turn" tj. kratki obrt, a koji bi u Beogradu bili obeleženi famoznim slovom "L".
Na
ovom sajtu moguće je videti detaljnu mapu koloseka čitavog sistema sa sve depoima, te datumima otvaranja kako online, tako i preuzimanjem fajla. Osim Londona ima mapa koloseka i drugih gradova.
Iza stanice Kennington potoji okretnica tako da vozovi u špicu samo kruže kao tramvaji bez menjanja smera. Van špica bi trebalo da nastavljaju sve do Mordena, osim ako nisu nešto u međuvremenu promenili. Nakon otvaranja kraka za Battersea u špicu bi ako ne svi, onda većina vozova koji sada okreću na stanici Kennington išla do Battersija, međutim van špica neki bi i dalje mogli ići i za Morden. U tako složenom sistemu vidi se značaj pravilno označene destinacije. Ne može kao kod nas da vrti stalno Morden čak i kad ide za Edgware ili Battersea. Lako bi se ljudi izgubili.
Meni je ta linija oduvek bila interesantna, ne samo što je malog profila sa "hleb vozovima" već što se razlikuje od drugih linija sličnih tehničkih karakteristika po tome što sama po sebi predstavlja pravi mali železnički sistem. Po tom pitanju blizu je i District sa više krakova, mada em što je subsurface sa vozovima velikog profila, em što ima jednu kičmu. Northern Line je baš policentrična i sveprisutna - ima je u pola grada, tj. opsužuje dobar deo istog.
Zapravo postaće još složenija jer deljenje očito neće još skoro i pored gradnje novog kraka ka Batersiju. Odvajanje će biti tehnički moguće samo "otpetljavanjem" čvora Camden Town.
Pomenuta londonska linija svakako jeste jedinstven primer u svetu, mada s obzirom na pojedinosti beogradskog problema mislim da ovde u doglednoj budućnosti ne bi trebalo očekivati generisanje tolikog opterećenja, odnosno da se vremenom neće javiti potreba za deljenjem linije. Da li će Beograd imati stanovnika kao London? Bože sačuvaj. Eto dao sam odgovor na pitanje da li se treba plašiti komplikacija ili ne. Čak štaviše linija bi bila najpouzdanija zbog najveće otpornosti na poremećaje (postoji alternativna trasa i to na najkritičnijem centralnom delu mreže).
Grananje na periferiji je dobar način širenja postojeće infrastrukture bez gradnje novih linija i depoa, čime se smanjuju i cena i vreme gradnje.
Ne znam šta da kažem po ovom pitanju. Zavisi iz kog ugla gledamo. Ako posmatramo podzemnu trasu kao skup dodatak postojećoj jeftinijoj cena će probiti krov te podstaći viđenje gradnje dodatnog kraka kao nepotreban luksuz, međutim ukoliko gledamo trasu kroz SA kao jeftin dodatak skupljoj osnovnoj trasi preko Prokopa onda ova kroz SA čak i dođe kao prihvatljiva dodatna alternativa ne samo za pokrivanje SA već i kao osiguranje u slučaju zastoja na drugoj trasi (bez zatvaranja linije).
Da se ja pitam prvo bi gradio ka Vidikovcu. Posle bi dodao krak ka Makišu - išla linija A samo preko Prokopa, samo preko SA ili preko oba. Na kraju krajeva možda se uradi krak i ka levoj obali Dunava jednog dana s obzirom na to da železnica opslužuje žabokrečine uz poneko naselje ka Pančevu - ne velike stambene zone ka Zrenjaninu, plus tu je i Treći Beograd.
My 2 cents. :kafa: