Šta je novo?

Metro

hahaha, dobar video. Prostudirase li vise Francuzi studiju, nadam se da sve ovo vreme ubedjuju gradsku vlast da sve mora da ide podzemno :)
 
Uf...Kakvo zatisje pred buru,nema novih informacija vec 2 nedelje.
 
Ja neku buru u skorije vreme ne očekujem, sem možda predizbornog loženja, ali to ne možemo da nazovemo informacijama....
spatiotecte":14mqdluw je napisao(la):
Jel se ti to salis? :shok:
Pa zar misliš da je neko ozbiljan kad stavlja fake snimak sa utubeta? Dobar fazon, ali se ipak iz aviona vidi da je montaža (Obratite pažnju na čoveka ispod P znaka). Uostalom, kako bi se ovaj voz držao na samo jednoj osovini... ;)
 
Hmm :/ ne bih se iznenadio da metro bude luksuzna varijanta,stanice u mermeru,umetnička dela i sl.luksuzni vozovi,10 linja u narednih 10 godina,pitate se zašto? Pa...pronađene su ogromne rezerve zlata u Srbiji+supermenov jadarit-kriptonit..pa bi nam Francuzi rado dali kredit+ ,a što da ne kada bi plaćali u zlatu.. :kafa:
 
Danas objavljen tender...

DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO
ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA
Na osnovu čl. 69, 70. i člana 72. Zakona o javnim nabavkama („Sl.glasnik RS“
br.116/08)
DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA J.P.
Beograd, Njegoševa br.84 (u daljem tekstu: naručilac)
objavljuje:
JAVNI POZIV ZA PRIKUPLJANJE PONUDA
Predmet javne nabavke koja se sprovodi u otvorenom postupku: Vršenje tehničke
kontrole dopune inženjerskogeološke dokumentacije u zoni trase lakog metroa
po varijanti ''Akademija''
za potrebe izrade idejnog projekta prve etape/trase u
okviru Master plana razvoja saobraćajnog sistema Beograda

http://beoland.com/oglasi/120315_Oglas1.pdf
 
Ko bi razumeo šta to oni rade... ;) verovatrno je Žaklina opet uzela odmor.. :rolleyes:
 
Шта има да се не разуме? Прогурали су ЛРТ на мала врата не питајући никог од 1.64 милиона становника овог града.

Волео бих да ми неко само обајсни једно. Ако ће наводно траса бити потпуно независна и ако ће станице бити 115 метара зашто онда ЛРТ а не МЕТРО?

А ако већ ЛРТ зашто онда по најгорој могућој траси по сред старог језгра града које врви од археолошких налазишта па и од читавих заштићених зона као што су Косанчићев Венац?

Све ово ме подсећа на УМП. У основи идеја и није тако лоша али разрада изгледа као да се неко трудио да изабере најгоре могуће решење.

:violina:
 
Koliko ja nabadam u praznom,ovo mi zvuci kao da je pala izmena trase,samo nemam predstavu gde i koliko.

Inace,u razgovoru sa jednim strucnjakom koji simpatise Jovina rece mi da se ni u ludilu ne treba praviti niti tuneli niti otvoreni iskop na NBG zbog podzemnih voda.A da je problem podzemnih voda izrazen ne samo ne terazijama vec svugde od Trga Republike pa do otprikike pocetka tasmajdana.
 
A kako da po povrsini ide po centru? Nije mi nikako jasno :|

I zar nisu vrsene silne geodetske studije tamo nege 70-ih, bas za potrebe metroa?
 
Moze se graditi i u vodi nije to nikakav problem. Ali sve ima svoju cenu. Budimpesta ili Bec bi mogli imati slicnu geolosku sliku terena kao Beograd, s obzirom da Dunav protice i kroz te gradove. Cena izgradnje u Becu je bila 164mil e/km u Budimpesti 180mil e/km. Ako se secam, neka me neko ispravi ako gresim, prema Jovinovom planu trasa od Zemuna do Vukovog spomenika bi kostala 1.1milijardu evra, sto je oko 155mil/km.
Vucko, koliko se secam ranije je bilo reci o tenderu za geoloska ispitivanja stanice Akademija? Ako je tako onda je ovo samo nastavak toga jer je rec o tenderu za vrsenje tehnicke kontrole. Tehnicka kontrola se vrsi kada se neki projekat uradi, sto bi znacilo da su vec uradjena geoloska ispitivanja.
Inace, izvukao sam iz plana nivoe podzemnih voda (NPV). Dosta je bilo reci o tome, pa bi bilo lepo imati podatke.
stanica NPV (m)
Varos kapija nema
Akademija -5.00
Trg Republike -5.27
Trg N. Pasica -14.70 (?!)
Posta nema
Pravni fakul. -6.18
Vukov spomenik -4.57 (stud.dom Lola)
Djeram -5.00 (ul Branka Kovacevica)
Lion -10.20
Cvetkova pijaca -10.50
Olimp -1.23
Kluz -1.72
Ustanicka -1.80
Novi Beograd generalno -2.30 do -2.50 osim kod Hajata -4.29
 
Delija":15xqtp23 je napisao(la):
Волео бих да ми неко само обајсни једно. Ако ће наводно траса бити потпуно независна и ако ће станице бити 115 метара зашто онда ЛРТ а не МЕТРО?
Verovatno što se po svim planskim dokumentima još uvek koristi taj termin, a znaš da je resavska škola najprestižnija u nas.
Što se mene tiče, mogu da ga zovu SPS, USB ili PMS, briga me, samo nek izađu već jednom sa konkretnim idejnim rešenjem pred javnost.
 
Погрешно употребљена терминологија сигурно није.

vucko":2ydxgp2n je napisao(la):
Koliko ja nabadam u praznom,ovo mi zvuci kao da je pala izmena trase,samo nemam predstavu gde i koliko.

Inace,u razgovoru sa jednim strucnjakom koji simpatise Jovina rece mi da se ni u ludilu ne treba praviti niti tuneli niti otvoreni iskop na NBG zbog podzemnih voda.A da je problem podzemnih voda izrazen ne samo ne terazijama vec svugde od Trga Republike pa do otprikike pocetka tasmajdana.

Ово сам и ја понављао као папагај кад сам "бранио" станицу код Теразијске терасе.

Миланче,по садашњем курсу цена би била око 850 милиона евра.Мислим да је ту цифру изнео Бумбић на теми о плану из 76е.
 
:kafa:
vucko":1pm4pknp je napisao(la):
Koliko ja nabadam u praznom,ovo mi zvuci kao da je pala izmena trase,samo nemam predstavu gde i koliko.

Inace,u razgovoru sa jednim strucnjakom koji simpatise Jovina rece mi da se ni u ludilu ne treba praviti niti tuneli niti otvoreni iskop na NBG zbog podzemnih voda.A da je problem podzemnih voda izrazen ne samo ne terazijama vec svugde od Trga Republike pa do otprilike pocetka tasmajdana.

Pa i nije neki stručnjak barem za tu oblast,jer se sastav tla na trasi veoma dobro zna,moj rođak je bio jedan od glavnih inžinjera Trudbenika na izgradnji stanice Vuk tuneli su među najdubljima u Evropi i čovek koji već bio i radio "dole"kaže,ne postoje ozbiljnije prepreke za gradnju podzemnih deonica ,zgrada Narodne banke na Slaviji je uspešno izgrađena usred jezera,slični uslovi mogu se očekivati na Slaviji,zar 30 km duplih tunela na trasi BGVoza koje su gradili naši stručnjaci nisu najbolji dokaz,samo na jednom mestu su naišli na mulj ali je to brzo rešeno tada.
Sa današnjom tehnologijom gradnje,krticama sa hidro šildom,novim metodama gradnje podzemnih stanica u silos tehnologiji nema nerešivih problema.
Trenutno je krtica u pogonu ispod Višnjice koja buši tunel za interceptor..nema problema i da dodam ako se trenutno gradi metro linIja ispod Amstredama sa veoma velikim podzemnim vodama bez većih problema ...šta dodati. :kafa:
Nova tehnologija gradnje podzemnih stanica u silosu,Metro Lyon
http://www.sytral.fr/uploads/Image/80/1403_235_MB-puits-orsel.jpg
 
Не сећам се да је било много воде када је копан темељ зграде НЛБ банке у Блоку 31, а темељи нису баш били плитки.
 
Na nbg je veći problem pesak,tamo se zna kota čvrstog tla ako bi se išlo na stubove,uostalom stubovi za metro se rade trenutno pored stanice NBG pa ih pitajte da li ima i gde su podzemne vode..ja ne videh tamo ni kapi vode a stubovi već gotovi do pola..
 
nadam se da ce ovakav projekat metroa ubiti ekonomska kriza ove drzave, koja nam sledi posle ove lazne stabilnosti pred izbore...

Ovako nesto polovichno i kratkovido, je samo medvedja usluga
 
Francuzi izgleda isto prostudirali kao i ovi nasi.

S druge strane , da je bar iko ikada zapoceo bilo sta u vezi metroa do sad , ko zna sta bismo imali. Ako bar krene krtica da kopa, pa stanu radovi bar imamo tunel. Pa i nisu neka vremena za gradnju, i kriza je, ko zna kako ce to ici sledecih 5-6-7-10 godina, al bar ovaj tender mi daje nadu da ce nesto da se busi. a mozda i naprave na stubovima na nbg i doteraju do vuka u prvom projektu, pa vuk-ustanicka ostane za kasnije, verujem da je izgradnja celokupnog metroa do ustanicke dalja buducnost jer tu ima dosta problema (bulevar,od cvetka do ustanicke).
 
@Delija: mani je to malo cudno, ispada da je odnos 0.77 sto je prakticno deinflacija od 76 do danas. Cudno mi je iz razloga sto napr nafta je 76 bila 15dolara/barel (ako je dobar izvor) a danas je preko 100 dolara/barel. Ne znam kakav je donos cena cemneta, celika i ostalih sirovina. Ja sam ovo izneo kao laik, ne razumem se u ekonomiju, ali to je ono sto me malo buni.

Danas se moze gratiti apsolutno sve i svasta i bilo gde. Nije problem ni u vodi graditi, ali je pitanje cene. Ono sto je filozofija Vukana i ostalih je da se sto vise uradi sa ovih 500mil/e koliko raspolazemo iz kredita. Iz tog razloga oni guraju ovu pricu, ostavljajuci stanice dovoljno dugacke da u nekoj buducnosti moze da primi vece kompozicije. Tako ja shvatam njihov predlog.

Inace, sve one kote koje sam dao predstavljaju tkz 'kotu stogodisnjih voda' ili maksimalnu ocekivanu visiinu podzemnih voda. Ono sto je bitno napomenuti je da NPV nije stalan, vec i on varira od hidroloske situacije. Tako kad je susni period i kada su i vodostaji niski, opada i visina podzemnih voda, sa druge strane kad su obilnije padavine, i kako vodostaj raste raste i NPV. Tako je bilo i kod gradnje jedne zgrade jednu ulicu iznad Vojistava Ilica prema bulevaru, leti su iskopali podzemne etaze potrebne za garaze i nigde ni kap vode, a vec na jesen u oktobru nisu znali sta da rade, posto se podigao NPV, pa su onda sve preprojektovai da izidju van vode.
 
Previdjamo jos jednu stvar.Jovin je planirao da grade nasi ili Rusi,dakle jeftina radna snaga,dok ce nam ovo graditi francuzi koji imaju veoma skupu radnu snagu a i poznati su po korupciji.Zato dobijes manje za istu kolicinu ulozenog novca.Vec pominju 9 podizvodjackih firmi iz Francuske dok pominju izgradnju "metro lezera" u Beogradu i zadovoljno trljaju ruke braca francuzi.
 
Ja i dalje ne vidim ni jedan razlog da se forsira malo rastojanje između stanica, jer veći broj stanica značajno poskupljuje projekat, i smanjuje projektovanu brzinu. Meni je to najveća mana projekta jer su stanice nešto što je maltene večito, i ne može tako jednostavno da se prepravlja, kao što može da se ubaci veće vozilo.

EDIT: Možda suviše pojednostavljeno gledam na stvari, ali vozila (makar bili i tramvaji), lako mogu da se kasnije prebace na liniju 3, a da se linija 1 popuni teškim i kapacitivnim vozovima, ali stanice nikako ne mogu.
 
Ali zašto varijanta Akademija??? Ako sam dobro razumeo, onda će ugao skretanja biti preveliki pa "prava metro vozila" nikada tu neće moći da idu? I slažeme se sa Gojetom oko razmaka između stanice...
 
GOJE":3ed7be27 je napisao(la):
Ja i dalje ne vidim ni jedan razlog da se forsira malo rastojanje između stanica, jer veći broj stanica značajno poskupljuje projekat, i smanjuje projektovanu brzinu. Meni je to najveća mana projekta jer su stanice nešto što je maltene večito, i ne može tako jednostavno da se prepravlja, kao što može da se ubaci veće vozilo.
Upravo tako. To je jedna od najvecih mana ovog projekta. Smanjenjem broja stanica dobila bi se i veca prosecna brzina a i manja cena izgradnje.
@mekbejn: nije problem ta krivina, vec na NBG tu su knap, a ima mesta za veci radijus
 
Uostalom - ne tražim ja stanice na 1,000 metara, ali praviti stanice: Pošta, N Pašić, Trg, Akademija , Varoš Kapija, je bahaćenje. To su rastojanja od 350 metara u proseku, i sve ispod zemlje. Isplativost toga teži beskonačnosti :cool:

Izbacivanje 2 stanice odavde bi povećalo pešačenje do stanice u proseku za 50 koraka, i uticalo i na cenu, brzinu i zdravlje nacije :laugh:
 
Vrh