Šta je novo?

Marina "Dorćol" - (Stambeni kompleks)

Screenshot 2023-10-20 at 21.30.42.png
 
Izvor: Beobuild.rs

Početak izgradnje kompleksa Marina Dorćol na vidiku
marina-dorcol-3d-251023-06.jpg


Početkom naredne godine počinje izgradnja jednog od najekskluzivnijih i najatraktivnijih projekata stanogradnje u Beogradu – kompleks “Marina Dorćol”. Ovaj projekat je konačno dobio lokacijske uslove, a uskoro se očekuje i građevinska dozvola kako bi u januaru počeli radovi na realizaciji prve faze. Izgradnja luksuznog naselja na samoj obali Dunava planirana je u tri faze, a investitor ovog ambicioznog projekta je češka kompanija “Sebre”. Arhitektonsko rešenje je delo poznatog češkog arhitekte Stanisava Fiale, a najavljeni su standardi gradnje i uređenja koji će značajno podići lestvicu na tržištu premijum stanovanja. Prodaja stanova u kompleksu “Marina Dorćol” već je krenula, a useljenje prve faze očekuje se 2026. godine.

Razvoj i reurbanizacija nekada industrijskog prostora “Marine Dorćol” jedan je od starih gradskih tema, čija se izgradnja pominje i planira već 20 godina. Zemljište i projekat su više puta menjali vlasnika i idejna rešenja, ali su brojne nepovoljne okolnosti godinama sprečavale njegovu realizaciju. Nova šansa za ovaj projekat otvorila se tek 2019. godine, kada je prostor Marine Dorćol dobio novog vlasnika, kompaniju Sebre sa sedištem u Pragu. Idejno rešenje novog kompleksa pojavilo se 2021, a koncept novog naselja predstavio je vrlo inovativan i napredan pristup koji će u mnogome biti jedinstven u ponudi na tržištu. Ne samo da je projekat kvalitetom nadmašio sva prethodna rešenja za ovu lokaciju, već ima potencijal da bude sam vrh savremene stanogradnje u Beogradu.

Vidljiv je odgovoran pristup prema lokaciji i korišćenju prostora, a celokupna arhitektura je inovativna i uvodi brojna tehnička i tehnološka unapređenja. Iako na prvi pogled ne izgleda tako, ovo naselje zapravo ima relativno mali broj stambenih jedinica, što ga čini istinski ekskluzivnim. Poseban kvalitet je i činjenica da projekat predviđa samo dva do maksimalno četiri stana po spratu, ukoliko je reč o manjim jedinicama. Ceo kompleks se sastoji od ukupno 15 objekata, od čega se u prvoj fazi planira gradnja šest zgrada, sa ukupno 200 stanova. Poređenja radi, čitava prva faza “Marine Dorćol” imaće nešto više stanova od jedne prosečne zgrade u naselju “Beograd na vodi”. Stanove će pratiti i značajan broj parking mesta u garaži, pošto projekat predviđa skoro dva parking mesta po stanu.

Zgrade su slobodnostojeće sa velikim aneksima, gde su krovovi aneksa zamišljeni kao ozelenjene bašte za odmor i relaksaciju budućih stanara. Čitav projekat karakteriše velika količina zelenila, a ukupan prostor namenjen zelenilu u ovom bloku iznosi impresivnih 36.000m2. Objekti su zaobljeni kako bi omogućili bolje vizure iz stanova i njihovu bolju osunčanost, a karakterišu ih kontinualne terase koje objekat opasavaju celom spoljnom ivicom. Privatne terase na spratovima sve sadrže uređeno zelenilo i tako čine vertikalne fasadne bašte, a njihovo održavanje je organizovana usluga i obavljaće se spolja. Aneksi u prizemlju planirani su sa duplom spratnom visinom i komercijalnim sadžajima, uključujuci veliki broj različitih maloprodajnih i uslužnih lokala. Aneksi objekata najbližih Dunavu biće posebno namenjeni za restorane, kafice i slične sadržaje, što će doprineti otvorenosti bloka i većoj atraktivnosti rečnog šetalista.

Vodena površina unutar bloka koja trenutno služi kao improvizovana marina, postaće potpuno uređena obala sa šetalištem i manjim brojem vezova, ali samo za jedrilice i bezmotorne čamce. Takozvana marina je ustvari industrijski rukavac koji je služio kao vodozahvat i pristan za snabdevanje nekadašnje elektrane, tako da se pre uređenja iščekuje temeljno čišćenje i ekološka revitalizacija. Planirana je rekonstrukcija i zaštita portalnog krana elektrane "Snaga i svetlost", koji sa 140 metara dužine ostaje iznad rukavca, u centru naselja, kao vredno nasleđe i lokalna atrakcija. Nakon toga sledi uređenje obale i izgradnja novog šetališta, kao i velikog parka od 7000 m2 ispod samog krana. Uz kran, u okviru prostora "Marine Dorćol" su još i pumpna stanica i filtersko postrojenje kao preostali elementi nekadašnje elektrane “Snaga i svetlost”, koji će takođe biti sačuvani i inkorporirani u projekat.

Unutrašnjost objekata takođe karakterišu visoki standardi, od činjenice da se radi o staklenoj fasadi od poda do plafona, preko spratne visine od 2.9 metara, nezavisnog sistema centralnog grejanja i hlađenja, sistema za prečišćavanje vazduha u svakom stanu, kupatila obloženih pravim kamenom, pa do toga da su i parkinzi u garaži povećanih dimenzija (2.9m x 5.5m). Projekat karakteriše i neobično veliki broj različitih tipova stanova u rasponima od 44 do 320 m2, uključujući specifične stanove sa privatnim baštama i prostrane duplekse na krovu.

Kao što smo napomenuli, izgradnja prve faze treba da počne u januaru naredne godine, međutim naredna faza neće čekati kraj prve, već će se delimično preklapati tokom realizacije. Radovi na izgradnji "Marine Dorćol" povereni su preduzeću "Exing B&P" iz Beograda.
marina-dorcol-3d-251023-01.jpg

marina-dorcol-3d-251023-03.jpg

marina-dorcol-3d-251023-04.jpg

marina-dorcol-3d-251023-05.jpg

marina-dorcol-3d-251023-07.jpg

marina-dorcol-3d-251023-08.jpg
marina-dorcol-3d-251023-09.jpg
marina-dorcol-3d-251023-10.jpg
marina-dorcol-3d-251023-11.jpg
 
Ево једно мишљење које се неће баш свидети свима - боље да су део тзв. Линијског парка дуж Дунавске од подвожњака код базена до топлане дали за овакве зграде, а да је парк на обали код старе електране.
 
Па да трампе подједнако велик а саобраћајно боље позиционирани плац дуж Дунавске за овај ћошкасти на обали до ког се долази подвожњаком.
 
Neposredan položaj uz reku sa svim budućim komercijalnim sadržajima oko marine su jedan od najvećih "aduta" ovog kompleksa. Zašto bi se toga odrekli?
 
Zašto su urbanisti nabili toliko kvadrata to je najveći problem onom predhodnom nisu dali jedan sprat više tako nesto a sad zaklonili elektranu sa reke
Jedini beneficije za građane sredjena obala
 
18tog.
Ako ce da ruse i da uredjuju sve do Pancevackog mosta onda bi ovo bila bas dobra kupovina.
 
Jesi kupio vradovicu? vracaju se investitori na ono staro, da grade novcem kupaca, samo nisu spremni da to i nagrade boljim cenama...
 
Eh, kad bi ostalo kao na renderima.

Plasim se da ovo sve deluje suvise kulturiska za ljude koji imaju novac u Srbiji za ovakve kupovine i da ce morati ovo sve da modifikuju malo u ono kako Srbin zamislja da lux izgleda.

Premalo je ovo sve lux, royal i prebrutalno.
 
Izvor: Beobuild.rs

Početak izgradnje kompleksa Marina Dorćol na vidiku
marina-dorcol-3d-251023-06.jpg


Početkom naredne godine počinje izgradnja jednog od najekskluzivnijih i najatraktivnijih projekata stanogradnje u Beogradu – kompleks “Marina Dorćol”. Ovaj projekat je konačno dobio lokacijske uslove, a uskoro se očekuje i građevinska dozvola kako bi u januaru počeli radovi na realizaciji prve faze. Izgradnja luksuznog naselja na samoj obali Dunava planirana je u tri faze, a investitor ovog ambicioznog projekta je češka kompanija “Sebre”. Arhitektonsko rešenje je delo poznatog češkog arhitekte Stanisava Fiale, a najavljeni su standardi gradnje i uređenja koji će značajno podići lestvicu na tržištu premijum stanovanja. Prodaja stanova u kompleksu “Marina Dorćol” već je krenula, a useljenje prve faze očekuje se 2026. godine.

Razvoj i reurbanizacija nekada industrijskog prostora “Marine Dorćol” jedan je od starih gradskih tema, čija se izgradnja pominje i planira već 20 godina. Zemljište i projekat su više puta menjali vlasnika i idejna rešenja, ali su brojne nepovoljne okolnosti godinama sprečavale njegovu realizaciju. Nova šansa za ovaj projekat otvorila se tek 2019. godine, kada je prostor Marine Dorćol dobio novog vlasnika, kompaniju Sebre sa sedištem u Pragu. Idejno rešenje novog kompleksa pojavilo se 2021, a koncept novog naselja predstavio je vrlo inovativan i napredan pristup koji će u mnogome biti jedinstven u ponudi na tržištu. Ne samo da je projekat kvalitetom nadmašio sva prethodna rešenja za ovu lokaciju, već ima potencijal da bude sam vrh savremene stanogradnje u Beogradu.

Vidljiv je odgovoran pristup prema lokaciji i korišćenju prostora, a celokupna arhitektura je inovativna i uvodi brojna tehnička i tehnološka unapređenja. Iako na prvi pogled ne izgleda tako, ovo naselje zapravo ima relativno mali broj stambenih jedinica, što ga čini istinski ekskluzivnim. Poseban kvalitet je i činjenica da projekat predviđa samo dva do maksimalno četiri stana po spratu, ukoliko je reč o manjim jedinicama. Ceo kompleks se sastoji od ukupno 15 objekata, od čega se u prvoj fazi planira gradnja šest zgrada, sa ukupno 200 stanova. Poređenja radi, čitava prva faza “Marine Dorćol” imaće nešto više stanova od jedne prosečne zgrade u naselju “Beograd na vodi”. Stanove će pratiti i značajan broj parking mesta u garaži, pošto projekat predviđa skoro dva parking mesta po stanu.

Zgrade su slobodnostojeće sa velikim aneksima, gde su krovovi aneksa zamišljeni kao ozelenjene bašte za odmor i relaksaciju budućih stanara. Čitav projekat karakteriše velika količina zelenila, a ukupan prostor namenjen zelenilu u ovom bloku iznosi impresivnih 36.000m2. Objekti su zaobljeni kako bi omogućili bolje vizure iz stanova i njihovu bolju osunčanost, a karakterišu ih kontinualne terase koje objekat opasavaju celom spoljnom ivicom. Privatne terase na spratovima sve sadrže uređeno zelenilo i tako čine vertikalne fasadne bašte, a njihovo održavanje je organizovana usluga i obavljaće se spolja. Aneksi u prizemlju planirani su sa duplom spratnom visinom i komercijalnim sadžajima, uključujuci veliki broj različitih maloprodajnih i uslužnih lokala. Aneksi objekata najbližih Dunavu biće posebno namenjeni za restorane, kafice i slične sadržaje, što će doprineti otvorenosti bloka i većoj atraktivnosti rečnog šetalista.

Vodena površina unutar bloka koja trenutno služi kao improvizovana marina, postaće potpuno uređena obala sa šetalištem i manjim brojem vezova, ali samo za jedrilice i bezmotorne čamce. Takozvana marina je ustvari industrijski rukavac koji je služio kao vodozahvat i pristan za snabdevanje nekadašnje elektrane, tako da se pre uređenja iščekuje temeljno čišćenje i ekološka revitalizacija. Planirana je rekonstrukcija i zaštita portalnog krana elektrane "Snaga i svetlost", koji sa 140 metara dužine ostaje iznad rukavca, u centru naselja, kao vredno nasleđe i lokalna atrakcija. Nakon toga sledi uređenje obale i izgradnja novog šetališta, kao i velikog parka od 7000 m2 ispod samog krana. Uz kran, u okviru prostora "Marine Dorćol" su još i pumpna stanica i filtersko postrojenje kao preostali elementi nekadašnje elektrane “Snaga i svetlost”, koji će takođe biti sačuvani i inkorporirani u projekat.

Unutrašnjost objekata takođe karakterišu visoki standardi, od činjenice da se radi o staklenoj fasadi od poda do plafona, preko spratne visine od 2.9 metara, nezavisnog sistema centralnog grejanja i hlađenja, sistema za prečišćavanje vazduha u svakom stanu, kupatila obloženih pravim kamenom, pa do toga da su i parkinzi u garaži povećanih dimenzija (2.9m x 5.5m). Projekat karakteriše i neobično veliki broj različitih tipova stanova u rasponima od 44 do 320 m2, uključujući specifične stanove sa privatnim baštama i prostrane duplekse na krovu.

Kao što smo napomenuli, izgradnja prve faze treba da počne u januaru naredne godine, međutim naredna faza neće čekati kraj prve, već će se delimično preklapati tokom realizacije. Radovi na izgradnji "Marine Dorćol" povereni su preduzeću "Exing B&P" iz Beograda.
marina-dorcol-3d-251023-01.jpg

marina-dorcol-3d-251023-03.jpg

marina-dorcol-3d-251023-04.jpg

marina-dorcol-3d-251023-05.jpg

marina-dorcol-3d-251023-07.jpg

marina-dorcol-3d-251023-08.jpg
marina-dorcol-3d-251023-09.jpg
marina-dorcol-3d-251023-10.jpg
marina-dorcol-3d-251023-11.jpg

коначно и то да крену
 

Колико је енергетски ефикасан овај стан? Колико ће оволика површина стакла заправо зими топлоте да задржи? А лети обрнуто, клима 24/7 иначе сауна (Greenhouse effect).
 
Ovaj projekat mi se jako dopada, a narocito mi se svidja kontrast koji je napravljen sa starim stambenim zgradama u okolini jer mislim da ce takav kontrast pozitivno uticati na ceo dozivljaj donjeg Dorcola, a stanovnici donjeg Dorcola dobijaju jedan vrhunski objekat u svojoj neposrednoj blizini. Mogu samo da zamislim kako ce nekom ko zivi u onim simaticnim ali starim zgradama na 25-om maju (bez ikakvog modernog sadrzaja unutar samog naselja) biti pozirivna promena to sto moze da sidje ispred zgrade i da se proseta par minuta do Marine Dorcol i da sedne na kafu u neki ambijentu Monte Carla. To su ogromne promene za ljude koji su starosedeoci na tom mestu i kojima se desava disruptivna promena u kraju.

Zamislite samo koja ce to biti pozitivna promena i u samoj panorami i sam pogled iz tih starih zgrada, vise to nece biti pogled na to staro naselje i oronule parkice izmedju zgrada, vec ce se izmedju tih starih zgrada i oronulih parkica probijati moderan i savremen objekat kakav tesko da je bio zanisliv na tom mestu pre desetak godina.

Ja sam odrastao na Karaburmi i nazalost tesko mogu i da zamislim da se ovakva promena desila u mom bivesem kraju. Na primer da je u delu oko GSP garaze niklo naselje koje je koncepta Marine Dorcol. Verovatno ne bi ni odlazio iz kraja i umesto zivota na Novom Beogradu i kupovine stana tu, ja bi ostao na Karaburmi, ali bi okruzenje bilo dramaticno drugacije u odnosu na okruzenje kakvo je sada i kakvo je bilo dok sam ziveo tamo/odrastao.
 
Колико је енергетски ефикасан овај стан? Колико ће оволика површина стакла заправо зими топлоте да задржи? А лети обрнуто, клима 24/7 иначе сауна (Greenhouse effect).
Razumem da se nasi ljudi plase promena i "novotarija", ali ovakvi objekti su trend po svetu po luksuznim destinacijama i gradovima. Tako da ja ne bih brinuo oko toga, jer ovakve zgrade su trend od Skandinavije do Emirata.
 
Razumem da se nasi ljudi plase promena i "novotarija", ali ovakvi objekti su trend po svetu po luksuznim destinacijama i gradovima. Tako da ja ne bih brinuo oko toga, jer ovakve zgrade su trend od Skandinavije do Emirata.

Где ћеш већи тренд од енергетске-термалне ефикасности.. Само да не буде после прц, фушерај и немогући услови за живот. Мада претпостављам да ће ови станови да иду у изнајмљивање странцима преко ер-би-ен-би итд.
 
Slazem se, zato i mislim da nema potrebe da brines oko toga. Cesi dobro znaju sta i kako rade jer je i njima ovo reprezentativan projekat. I njima je cilj da ovaj projekat bude top i da egzekucija bude vrhunsks jer u 2023. ni jedna firma koja drzi do sebe i planira da nastavi da posluje nece raditi na projektima koji ce njen renome unazaditi
 
Ако оволика количина стакла може по Скандинавији и Алпима може и у Београду и то поред друге највеће реке у Европи која је и сама највећи регулатор климе.

Мука ми је више од наше заостале архитектонске, урбанистичке и пословне сцене који збирно дају најгори квалитет новоградње у Европи! (Без претеривања најгори, погледајте шта се гради по Тирани или ратном Кијеву нпр).

Ми већ 20 година не градимо зграде које дишу већ нездраве пластичне кесе у којима нам пропада и ментално и физичко здравље, о естетици да не причам.

Ми смо енергетску ефикасност потпуно погрешно схватили. Бавимо се последицом, не узроком. Суштина је у извору енергије, њеној дистрибуцији и рационалном утрошку, не о пуком задржавању топлоте унутар већ учмалог, лоше испројектованог животног простора.
 
Где ћеш већи тренд од енергетске-термалне ефикасности.. Само да не буде после прц, фушерај и немогући услови за живот. Мада претпостављам да ће ови станови да иду у изнајмљивање странцима преко ер-би-ен-би итд.
Може се чути од упућених да је ово пројекат којем се приступа са досад највећом пажњом у нас. Светски признат архитекта који на њему ради, говоре, поклања екстремно велику пажњу и ситним детаљима.
 
Nije trebala biti dozvoljena "Talas" zgrada koja znatno guši prostor. Previše kvadrata je ubačeno na obalu reke. Žao mi je što će Termoelektrana Snaga i svetlost to jest budući muzej tesle biti zaklonjen iz pravca Dunava. Takođe, verujem da će veliki gubitnici biti i stanari obližnjeg bloka orijentisani ka istoku jer će im ove investitorske zgradurine i talasi zakloniti sunce. Sve u svemu ništa specijalno, ali moglo je i biti gore kako je ranije planirano.
 
Vrh