Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Znači biće svih 30 km u poluprofilu, a tek kasnije će da se pretvori saobraćajnica po potrebi u autoput?
 
A4 je logična oznaka ako ga spoje južnom obilaznicpm oko Niša nekada
68293531-B080-42E3-81F6-F9762E36F71A.jpeg
 
Zaboravili ste kraj 90ih i početak 2000ih kad su se otvarale deonice polu autoputeva.
 
Besmisleno je što je tu već bio vrlo solidan motoput koji su razvalili i gradili ponovo, a dalje ka Prokuplju ostalo je mnogo gore. O vezi starim putem ka Nišu nemam komentar.
 
Zaboravili ste kraj 90ih i početak 2000ih kad su se otvarale deonice polu autoputeva.
Spatio, koliko ja znam jedina duza deonica od 50km u celosti otvorena je kod nas do Batocine jos sredinom sedamdesetih. Bilo je I u periodu o kom ti govoris, ali kraci delovi I u poluprofilu, nikad u punom AP profilu.
Inace I u celom regionu su jedino delovi Dalmatine otvarani u 3 prilike od po skoro 100km pre dvadesetak godina I to je to. Vise nigde I niko. Ta sreca se preselila kod Madjara, Poljaka I manje vise po istocnoj evropi, do tada debelo zaostaloj I za nama, ali su nas skoro svi uz pare eu fondova pretekli.
 
Da li je inače međunarodna obaveza Srbije da izgradi deonice autoputeva na svojoj teritoriji a koji su u sklopu evropskih autoputeva sa "E" oznakama kao što je tu slučaj sa E-80 ?

Inače, pogledao sam deo koji su danas otvorili, ovo je tragikomedija da se proslavlja 5,5 km poluprofil autoputa kao da smo osnovali prvu stalnu koloniju na Mesecu.
 
Poslednja izmena:
Pa i ovde se tome daje na značaju. Samim tim što se komentariše.
 
Stranka slobode i pravde podneće u petak krivičnu prijavu protiv nepoznatog počinioca zbog krađe 5.5 kilometara “Auto-puta mira”, saopšteno je iz SSP.
„Naime, kao što je poznato auto-put ima najmanje dve odvojene saobraćajne trake i vozila se kreću u dva smera, odvojena ostrvom u sredini. Svaki pravac ima dve kolovozne trake za kretanje vozila i zaustavnu traku. Aktivisti SSP-a su jutros utvrdili da na ovih 5.5 kilometara auto-puta koje su otvorili predsednik Vučić i ambsador EU Žofre nedostaje cela jedna saobraćajna traka! Nedostaje pola auto-puta, verovali ili ne!“, tvrdi se u saopštenju SSP.

„Pošto je predsednik Republike jasno rekao da se otvara 5.5 kilometara auto-puta koji će se zvati “Auto-put mira”, pošto su se trasom svih 5.5. kilometara provozali i on i ambasador Žofre i mnogi državni funkcioneri, kao i desetine novinara i ama baš niko nije rekao da nije u pitanju auto-put već običan magistralni put, mi u Stranci slobode i pravde smo zaključili da je jedino objašnjenje da je neko u ova dva dana ukrao pola auto-puta! Drugo objašnjenje bi bilo da su svi prisutni svesno lagali, a mediji svesno tu laž preneli građanima Srbije, što je naravno nemoguće“, navodi se u saopštenju SSP.

„Predložićemo tužiocu da kao svedoke da je pola auto-puta ukradeno pozove sve prisutne zvanice na čelu sa predsednikom Vučićem, kao i predstavnike medija koji su prisustvovali otvaranju ove izuzetno duge i zahtevne deonice “Auto-puta mira”. Očekujemo od ministarstva unutrašnjih poslova i ministra Gašića da počionici budu što pre pronađeni i privedeni pravdi“, navodi se u saopštenju SSP.
 
Bukvalno da se pokriju i oni ušima. Ne znam možda da tuže nekog ko im je ukrao glasače i podršku? Možda tu bolje proðu, jer cenzus ne mogu da preðu a traže neke izbore. Opet će ovaj picousti da ih otrese koliko su jadni. I sa ovim kontejnerima, poštanskim sandučićima i poluautoputevima.
 
Ово не можемо звати полупрофил, зато што назнака за другу половину нема. Ово је једна магистрала, нешто што је већ постојало на тој деоници и на том правцу, тако да заиста срамота за све медије, све који су отварали пут и све којима је ово у реду.

И памтимо шта је 90их отварано, и не желимо оно што је било 90их, желимо боље од тога.
 
Evo kada se sleglo ovo malo, da napišem i ja koju - ovo svakako nema veze sa auto putem ali ne mislim ni da je baš "polu autoput" a ni da je magistrala. Ovo je praktično brzi put po modelu koji se primenjuje širom Evrope sa 2+1 trake po smeru koje se naizmenično menjaju sa denivelisanim petljama i pristupom samo za vozila koji mogu ići više od 60kmh.

Što samo po sebi nije loša stvar nego itekako vrlo racionalni format puta za taj pravac, ne bi imao ništa protiv da ga tako reše sve do administrativnog prelaza sa denivelisanim pravcima. Time bi imali verovatno prvi formirani moto put od početka do kraja, ovaj put ne bi smeo onda da bude pod naplatom.

Da se podsetimo kako je bilo:
1690538741877.png


Kako je sada:
1690538819741.png
 
A jel u planu druga strana autoputa ili ovako planiraju da ostave?
 
Vrh