Šta je novo?

Mузеј железнице и стара железничка возна средства

Dok se kod nas seku lokomotive i uništava nasledje, evo malo aktuelnosti iz Pariza, gde su obnovili tri vagona Orijent ekspresa iz dvadesetih godina i izložili ih u okviru dana evropske baštine. Da malo parimo oči, izvor-RTS:Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
A nase zeljeznice bi mogle obnoviti vagone kraljevskog voza pa onda da imaju
1.plavi voz
2.kraljevski voz
3. Romantiku
4.nostalgiju
5 da se doda parce pruge do uzica i da se sredi dizel garnitura za uzice visegrad
 
Могли би да се потруде да имају више гарнитура Носталгије и Романтике кад би оспособили већину парњача, беше за Романтику су изворно одређене три парне локомотиве, а за Носталгију поред једне наше и једне румунске парњаче и румунске дизелке би могли да обнове и неке од локомотива у музеју узаног колосека Пожега. Верујем да би права туристичка атракција био партизански оклопни воз који је исто у Пожеги.

Зна ли ко нешто више о краљевским возовима, они су ипак мало у сенци Плавог воза?
 
Zeleznica cak poseduje jedan ili 2 vagona orient expressa koji su ostali kod nas posle rata, u izuzetno losem stanju se nalaze.
 
Vagoni se nalaze rasuti po srb jedan je valjda izgorio ispod gazele sa jos par drugih vrijednih vagona restoran vagon iz orjentekspresa je valjda sklonjen negdje ceka bolja vremena
 
Иначе видео сам да је код гараже Плавог воза брдо разних старих вагона, а ту је и неремонтована 666-002 чини ми се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568187#p568187:32bo7e3r je napisao(la):
direktor » Pon Sep 17, 2018 10:22 pm[/url]":32bo7e3r]
restoran vagon iz orjentekspresa je valjda sklonjen negdje ceka bolja vremena
Taj stari drveni CIWL vagon su vratili u zivot dobrovoljnim radom clanovi Kluba (pravih) ljubitelja zeleznice, ulozivsi svoje
vreme i novac, i sasvim je razumljivo sto je taj vagon, tajno prebacen na posebnu lokaciju zajedno sa jos nekoliko vagona...

Lokomotive 761 su znacajne samo po Plavom vozu i Titu. Taj tip lokomotiva je prosao neslavno u Evropi...
Bilo je kontakata od nemaca, koji nisu sacuvali ni jedan primerak, da preuzmu jednu, ali je tu ostalo..
Ukupno je isporuceno samo 4 takvih lokomotiva, i proizvodnja je prekinuta.
 
Парна локомотива 01-121 код ложионице Црвени крст у Нишу. Тамо ми рекоше да су друге парњаче продали.
 
Ko je prodo i kad zar to nije bilo ostavljeno za muzej ...
 
Не знам детаље, и мене то интересује исто. Мада не знам шта је тачно било ту у ложионици пре, читао сам да у Нишу има доста локомотива па сам свратио до ложионице да мало истражим.
 
Daj neke fotke nisi valjda isao da fotko nisi
 
Нажалост није било баш пуно шта да се фотографише, поред ове локомотиве 01 и старог водоторња у позадини, занимљиви за фотографисање су ми били ложионица са окретницом локомотива, као и ових пар дизелки 661. Било је ту и неколико електро локомотива и пар 661 у различитим фазама фарбања али не баш приступачних за фотографисање, као и брдо крша од расходованих локомотива. До Црвеног крста сам отишао само да убијем сат времена до аутобуса, те нажалост нисам имао времена да се прошуњам детаљније около и да свратим до МИНа где би требало исто да има парних локомотива.
 
Jos da srede kolosjeke ofarbaju vrata bila bi to naj sredjenija lozionica u srb
 
Нешто сам гледао мало гугл у три димензије, испред гараже плавог воза је паркирана нека мала парњача, зна ли ко да није то нека од оних што су страдале у старој ложионици код Газеле?
 
Ima li neko bilo kakvu precizniju tj detaljniju informaciju o tim vagonima Orijent Ekspresa, osim informacije koju je ranije preneo direktor (citiram da je jedan verovatno izgoreo dok je drugi negde sklonjen)?

Nije Orijent Ekspres, ali evo jedne lepe priče iz relativnog komšiluka - https://www.majestic-train.com/en/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652630#p652630:306t4608 je napisao(la):
Дошљак » Sub Avg 24, 2019 11:08 pm[/url]":306t4608]Нешто сам гледао мало гугл у три димензије, испред гараже плавог воза је паркирана нека мала парњача, зна ли ко да није то нека од оних што су страдале у старој ложионици код Газеле?

Lokomotiva 44 ili popularno nazvana "Pula"
Najstarija sacuvana lokomotiva na teritoriji ex-YU.. U svetu ima dosta starijih , sacuvanih.
Sagradjena 1880 ??? u Britaniji a radila na dokovima luke Pula u delu arsenala ratne mornarice K.u.K. vojske.
Originalni izgled lokomotive, po reprodukciji slikara S.Kumara pocetkom 20. veka. Nije sacuvan ni jedan foto!
Pogledajte prilog 2
Tokom eksploatacije je dosta promenila svoj izgled. Dogradjena je kabina itd..
Stanje (oko 1950), pri dobijanju "muzejskog statusa", i dopremanja u Beograd. Neko vreme cuvana u depou Vrdnik.
Pogledajte prilog 1
Pre koji sat, u Topciderskom depou, nakod obrade sekundarnih "umetnika".. :evil:
 
Хвала на детаљним информацијама. :sesir:

Обишао сам пре пар месеци депо Плавог воза, има тамо занимљивих ствари за видети.

Већ споменута парна локомтива серије 44.

Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 12


Затим дизел локомотиве Плавог воза, добро позната и нажалост оронула серија 761.

Pogledajte prilog 8

И у мало бољем стању серија 666, конкретно локомотива 666-002.

Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Као и овај рударски вагон.


Особље је веома фино, кад су видели да чупам коров око локомотиве 44 како би је лепше фотографисао, дошли су да ми помогну, а после ме одвели до локомотиве 666-002. Иза депоа се налази и локомотивска oкретница, мада је баш зарасла. Све скупа има леп потенцијал за туризам који нажалост управа железнице није у стању да препозна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692945#p692945:1itorye4 je napisao(la):
Дошљак » Čet Dec 26, 2019 10:36 pm[/url]":1itorye4]
Све скупа има леп потенцијал за туризам који нажалост управа железнице није у стању да препозна.
управа железнице - kraj vica :bash:

Hvala ti na sjajnoj reportaži :gobb:
 
Нема на чему :) Иначе што више размишљам о музеју железнице, чини ми се да би најбоље било покупити све експонате по Србији, средити их и изложити у Пожегу, тј. ондашњи музеј узаног колосека проширити за возна средства ширег колосека, и уложити у продужетак пруге узаног колосека од Витаса до Ужица, па од Ужица до Пожеге додати трећу шину за узани колосек, па онда средити све локомотиве и композиције из музеја узаног колосека да могу да саобраћају и пустити различите композиције музејских возова узаног колосека да саобраћају од Пожеге преко Ужица до Витаса, Мокре горе, па све до Вишеграда. То би све скупа била несвакидашња атракција за све возољубитеље света а кад би се још на то надовезали и музејски воз Романтика (са парном вучом) и Плави воз (са дизел вучом серије 666), могућности би се још повећале, па би онда имали Романтику или Плави воз од БГа (а могло би и од Суботице или Новог Сада такође) до Пожеге где би се преседало на Носталгију (узани колосек) све до Вишеграда. Наравно све ово захтева озбиљна улагања у инфраструктуру и возна средства.
 
Ubacivanje "trece sine" (tzv. ZBIJENI kolosek) na magistralnoj pruzi je zabranjeno.
Uz to dodajmo da izmedju Uzica i Pozege nova pruga "gazi" staru uzanu trasu. Isto je i juzno od Uzica.


Sto se tice Igorovog vica, ima jedan opakiji- stari zeleznicarski.

Dosla delegacija Nemackih zeleznica u Srbiju, i nasi, kao dobri domacini ih nakon obilnog dorucka odvedu u Zel. muzej
a potom u obilazak po BGD zel. cvoru da se pohvale kakve zeleznice mi imamo.
Celi dan se vrzmali Nemci po cvoru,gledali fotografisali, i u neko doba pridje jedan Hans bumbarima i zapita-
"Kolege Srbi, mozemo li nakon muzeja ,videti i vase savremene vozove !"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692945#p692945:2purfhjq je napisao(la):
Дошљак » Čet Dec 26, 2019 10:36 pm[/url]":2purfhjq]Особље је веома фино, кад су видели да чупам коров око локомотиве 44 како би је лепше фотографисао, дошли су да ми помогну, а после ме одвели до локомотиве 666-002. Иза депоа се налази и локомотивска oкретница, мада је баш зарасла. Све скупа има леп потенцијал за туризам који нажалост управа железнице није у стању да препозна.
Да, то је Дошљак. :sesir:
 
Vrh