Šta je novo?

Mузеј железнице и стара железничка возна средства

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693243#p693243:2253kq8u je napisao(la):
Sam-2 » Пет Дец 27, 2019 8:20 pm[/url]":2253kq8u]Ubacivanje "trece sine" (tzv. ZBIJENI kolosek) na magistralnoj pruzi je zabranjeno.
Uz to dodajmo da izmedju Uzica i Pozege nova pruga "gazi" staru uzanu trasu. Isto je i juzno od Uzica.


Sto se tice Igorovog vica, ima jedan opakiji- stari zeleznicarski.

Dosla delegacija Nemackih zeleznica u Srbiju, i nasi, kao dobri domacini ih nakon obilnog dorucka odvedu u Zel. muzej
a potom u obilazak po BGD zel. cvoru da se pohvale kakve zeleznice mi imamo.
Celi dan se vrzmali Nemci po cvoru,gledali fotografisali, i u neko doba pridje jedan Hans bumbarima i zapita-
"Kolege Srbi, mozemo li nakon muzeja ,videti i vase savremene vozove !"

Штета. Онда ми се чини као боље решење да се музеј узаног колосека пресели из Пожеге негде на Шарганску осмицу.
 
Nemoj im Dosljak, davati povoda..!!!!

Pa taj muzej u Pozegi je nastao samo zahvaljujuci upornosti i entuzijazmu tadasnjeg osoblja Zel.muzeja,
i povoljnim finansijskim okolnostima u to vreme...I danas se o tome prica..
Ni Sarganska 8 nije drugacije nastala....
Kada bi danas i hteli da nesto urade od tvojih ideja, ne bi imali novca ni za info-tablu gradilista .. :D :lol:

Dok ne dodjemo, kao drzava , na BDP nivo npr .blizu Slovenije, mozemo samo mastati, sta bi bilo -kad bi bilo...
Za poredjenje , u Hrvatskoj je stanje oko muzejskih postavki-jos gore :!: ..A imaju veci BDP od nas...
Muzejske vozove u turisticke svrhe,u okolini imaju Slovenija, Rumunija, Bugarska i Madjarska.
Imamo na normalnom koloseku -Romantiku, Plavi voz, i uzanu Sargan..Malo li je za siromasnu drzavu ???
Nimalo nismo losi...
A da se ponuda moze poboljsati-sigurno da moze i treba, no za to je potrebno dosta novca i kadrova sa IQ preko 60. :bash:

Evo omiljene foto-tacke ino-turista sa pruge Kraljevo - Raska... Slicnih primera je Srbija puna...Dajte svoje primere...
 
Mузеј узаног колосека у Пожеги је импресиван пример личног залагања, као и код већине очуване техничке баштине у нашој земљи. Али ми се чини да није баш на најпогоднијем месту да буде примамљив туристима, па да самим тим више заради и буде боље одржаван. С тога ми се чини да је или повезивање продужетком пруге узаног колосека до Пожеге или пресељењем самог музеја негде на Шарганску осмицу решење којим би се музеј обезбедио од пропадања. Штета што није изводиво додавање треће шине од Пожеге од Ужица и обнављања пруге од Витаса до Ужица, то ми се чинило овако лаички као најрационалније решење. Наравно, сада није ни време ни место за овако сложене подухвате, због финансија, али више и због кадрова. Опет постојање Носталгије (Шарганса осмица), Романтике (која је нажалост већ дуже без парне вуче) и Плавог воза (који исто вуку електро локомотиве и ако су у употреби две аутентичне локомотиве из композиције тог воза серије 666) у нашој земљи у оваквом стању је право чудо и за сваку похвалу, и надам се њиховом развоју и унапређењу, као и очувању остале баштине железница на нашим просторима и поред неких немилих догађаја последњих година.
 
69646520_2761366610541333_6941794235653816320_o.jpg
69817200_2761366413874686_7903574882246459392_o.jpg

SINVOZ
https://www.facebook.com/urbexserbia/?tn-str=k*F
 
Eто, има брдо експоната по Србији, само то треба неко да прикупи.
 
Ovo nije u Srbiji !!!
Motorni voz uzanog koloseka Zagreb -Samobor..
Ugasena linija i danas truli "u depou"...
 
Obnoviti kraljevski voz i onda imati
1.kraljevski voz
2.romantiku
3.nostalgiju
4.plavi voz
Onda napraviti ture
 
Мислим да за носталгију и романтику могу да саставе и више композицију кад би оспособили све локомотиве, а атрактивно би било да оспособе и оклопни воз и Пожеге да вози на Шаргану.
 
Не вреди. Код ових што нас јашу већ деценијама, машта ради само кад је у питању лоповлук.
 
Занимљиво да су оградили старе дизелке плавог воза. Доле лево поред гараже на колосеку је и дизелка 666 иза ове композиције вагона, уз саму зграду је рударски вагон, а иза дизелке је обрасла окретница.
 
Zašto je garaža Plavog voza najbolja za muzej železnice:
Pored pruge je i ima koloseke (5x) za eksponate na šinama.
Plavi voz ne zauzima sav taj kapacitet. Ovde se mogu staviti i neki drugi vagoni i šinobus.
Spoljni koloseci se mogu natkriti, ta i nije neophodno, tu mogu da budu parnjace, stare dresine i ostala radna vozila.
Sa strane garaže suprotno ulici su kancelarije. Deo tih prostorija može da se koristi za 'sitne' eksponate.
Ulaz u Muzej da bude na severnoj strani kako se ne bi gazila aktivna pruga ka Rakovici.
 
Jesi ti bio tamo u garaži pa znaš ili pričaš napamet kako mi izgleda
 
Kad vec pominjemo "X" tip vagona Jugoslovenskih zeleznica. Poseta fabrici vagona "GOSA" 1962..
razgledanje makete%2C 24.05.1962.god..JPG

Model vagona sa fotosa je u fundusu muzeja 25. maj..
 
Vrh