Najbolja namjena zgrade zeleznicke stanice je - zeleznicka stanica.
Pretvaranje stanicne zgrade u nekakav muzej, donosi drzavi i/ili gradu teret finansiranja i odrzavanja jednog takvog objekta, jer ce uvijek prihodi od prodaje karata za muzej biti manji od onih koji bi bili od prodaje karata za putovanje vozom.
A, ako smo odlucili da smanjimo intenzitet zeljeznickog saobracaja (a da ga ne ukinemo sasvim), onda bi cini mi se, bilo razumno, najvece krilo zgrade komercijalizovati, dati u zakup ili nesto slicno i transformisati ga u objekat poput hotela. Na taj nacin bi se objekat sam izdrzavao a dio prihoda bi mogla da ubire i zeljeznica. Manje krilo stanicne zgrade, ono koje je okrenuto ka Karadjordjevoj, ostaviti za potrebe manje terminalne stanicne zgrade za vozove poput Beograd Istambul, Beograd - Solun, Beograd - Bar, "Romantika", "Plavi Voz" pa i neke nove linije BGVoza (npr. Savski Trg - Resnik).
Aktivna upotreba zeljeznicke infrastrukture uvijek donosi vecu korist od mrtve i pasivne.