V-sky
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 14.07.2023.
- Poruke
- 151
- Pohvaljen
- 546
Ovo je neki okvirni plan, a naravno svako ko ima neku ideju ili primedbu, neka slobodno doprinese formiranju ideje/plana.
1. Pronaći prostor za skladištenje eksponata dok se ne omogući restauracija. Od nekih ideja za lokacije i hale ovo su neke opcije o kojima sam razmišljao:
opcija a) Depo u kome se nalazi Plavi voz- pored pruge je i već ima neki muzejski status, nisam siguran ko je vlasnik, verovatno železnica. Pretpostavljam da tamo jos uvek ima mesta, mada nisam siguran.
opcija b) Goša - pretpostavljam da imaju neke prazne hale koje bi mogle da se uzmu u zakup. Lako se mogu dopremiti eksponati zbog pruge. Kada se budu stekli uslovi za restauiranje, pretpostavljam da bi svakako Goša to radila, pa i to je plus. Ono što je rizik, jeste da možda još lakše mogu da se iseku eksponati koji su već tu, na dohvat ruke.
Da li neko ima još neki predlog? Ja nisam baš najbolje upoznat sa dostupnim halama.
2. Da se napravi spisak svih eksponata po zemlji koje treba prikupiti i dopremiti u skladište, da se zaustavi/uspori propadanje. Slažem se sa nekim komentarima da možda ne treba javno sad objaviti gde je šta da se ne bi desilo da olakšavamo posao nekome ko bi došao do njih i odneo u staro gvožđe. Neki spisak čega sve ima je ok ja mislim.
3. Potencijalni prostor budućeg muzeja železnice predložiti.
a) Dunav stanica - pominje se kao mogući prostor. Šta upućeni forumaši misle? Ja mislim da je lokacija odlična zbog posećenosti, ali nisam siguran da ima dovoljno prostora (zavisi koliko mesta oko stanice dodele) i ne dopada mi se što bi to značilo verovatno da bi eksponati bili na otvorenom. Sumnjam da bi ses tu izgradila neka velika hala da se u nju smesti sve i da se predvidi prostor za budućnost.
b) Opet depo Plavog voza - mislim da svakako Plavi voz sa svim svojim lokomotivama treba da bude deo muzeja kao dodatna atrakcija. Pretpostavljam da je železnica ili bar država vlasnik parcele. Pruga je blizu, i uz proširenje i dogradnju mislimd a bi ovo bila odlična opcija. I tramvajem (kad se vrati) a i BG Vozom može da se stigne do lokacije.
c) IMR stara zgrada - Ova zgrada je pod zaštitom države koja verovatno ističe ili se čeka da istekne. Kapiram da je kupio neki investitor koji bi da ruši i pravi stanove, ali mislim da bi ovo bile dve muve jednim udarcem. I da se sačuva zgrada u kojoj su pravljeni prvi motori u zemlji, i da to neko naselje dobije neki kulturni sadržaj. Pisaću o toj zgradi već, mislim da se i tu treba aktivirati da se obezbedi zaštita.
Da li ima još nekih predloga? Ko je zainteresovan da napravimo neki plan i da se obratimo kome god treba koliko god treba. Možda je dobra prilika da se iskoristi ova priča o selidbi muzeja železnice.
1. Pronaći prostor za skladištenje eksponata dok se ne omogući restauracija. Od nekih ideja za lokacije i hale ovo su neke opcije o kojima sam razmišljao:
opcija a) Depo u kome se nalazi Plavi voz- pored pruge je i već ima neki muzejski status, nisam siguran ko je vlasnik, verovatno železnica. Pretpostavljam da tamo jos uvek ima mesta, mada nisam siguran.
opcija b) Goša - pretpostavljam da imaju neke prazne hale koje bi mogle da se uzmu u zakup. Lako se mogu dopremiti eksponati zbog pruge. Kada se budu stekli uslovi za restauiranje, pretpostavljam da bi svakako Goša to radila, pa i to je plus. Ono što je rizik, jeste da možda još lakše mogu da se iseku eksponati koji su već tu, na dohvat ruke.
Da li neko ima još neki predlog? Ja nisam baš najbolje upoznat sa dostupnim halama.
2. Da se napravi spisak svih eksponata po zemlji koje treba prikupiti i dopremiti u skladište, da se zaustavi/uspori propadanje. Slažem se sa nekim komentarima da možda ne treba javno sad objaviti gde je šta da se ne bi desilo da olakšavamo posao nekome ko bi došao do njih i odneo u staro gvožđe. Neki spisak čega sve ima je ok ja mislim.
3. Potencijalni prostor budućeg muzeja železnice predložiti.
a) Dunav stanica - pominje se kao mogući prostor. Šta upućeni forumaši misle? Ja mislim da je lokacija odlična zbog posećenosti, ali nisam siguran da ima dovoljno prostora (zavisi koliko mesta oko stanice dodele) i ne dopada mi se što bi to značilo verovatno da bi eksponati bili na otvorenom. Sumnjam da bi ses tu izgradila neka velika hala da se u nju smesti sve i da se predvidi prostor za budućnost.
b) Opet depo Plavog voza - mislim da svakako Plavi voz sa svim svojim lokomotivama treba da bude deo muzeja kao dodatna atrakcija. Pretpostavljam da je železnica ili bar država vlasnik parcele. Pruga je blizu, i uz proširenje i dogradnju mislimd a bi ovo bila odlična opcija. I tramvajem (kad se vrati) a i BG Vozom može da se stigne do lokacije.
c) IMR stara zgrada - Ova zgrada je pod zaštitom države koja verovatno ističe ili se čeka da istekne. Kapiram da je kupio neki investitor koji bi da ruši i pravi stanove, ali mislim da bi ovo bile dve muve jednim udarcem. I da se sačuva zgrada u kojoj su pravljeni prvi motori u zemlji, i da to neko naselje dobije neki kulturni sadržaj. Pisaću o toj zgradi već, mislim da se i tu treba aktivirati da se obezbedi zaštita.
Da li ima još nekih predloga? Ko je zainteresovan da napravimo neki plan i da se obratimo kome god treba koliko god treba. Možda je dobra prilika da se iskoristi ova priča o selidbi muzeja železnice.
Železnički muzej na skretnici za Dunav ili Topčider stanicu
Železnički muzej na skretnici za Dunav ili Topčider stanicu
www.ekapija.com